Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: Asassello »

Loec pisze:Salaam Generałowie! Zmieniła się edycja, czas odkurzyć Asurów i zacząć trochę przesuwać kwadratowe podstawki ;) W związku z tym, że ostatnią edycją, kiedy grałem była edycja szósta, a potem miałem dłuuuugą przerwę wypełnioną WH40k takie pytanie mi się nasunęło: czy Folariath's Cloak (czy tam Mantle-mam polski podręcznik i nie pamiętam jak to brzmiało w oryginale) "wyłącza" też ataki demonów w HtH? W sumie ich ataki są traktowane jako magiczne, ale nie są bronią per se i nie wiem jak to traktować.
mocno pomieszałeś pojęcia/nazwy przedmiotów, ale ogólnie to HE nie mają przedmiotu/zdolności/czegokolwiek co by wyłączało magiczne ataki demonów.

pozdrawiam
Obrazek

Loec
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Loec »

Damn, chodziło mi o Talisman of Saphery ;) OK. Dzięki za odpowiedź, muszę trochę zmienić rozpiskę, tylko nie mam pomysłu psiakostka :?

Awatar użytkownika
Manco
Mudżahedin
Posty: 261
Lokalizacja: Siemianowice Sl

Post autor: Manco »

witam mam pytanie gram właśnie przeciwko HE
i mój przeciwnik wystawił Smoczy mag z caledoru czy to jest jednostka imienna?
czy można jej używać normalnie?
pytam gdyż jesteśmy dopiero początkujący :)
z góry dziękuje za odpowiedz :)
Strzyg, wiwern, endriag i wilkołaków wkrótce nie będzie na świecie. A skurwysyny będą zawsze.

Nowo Powstałe forum o tematyce fantasy zapraszam http://www.fantasylib.pl/forum

Awatar użytkownika
Bestialski_Brokuł
Oszukista
Posty: 800

Post autor: Bestialski_Brokuł »

Teraz w sumie wszystkiego można używac normalnie, ale nie, nie jest to żaden bohater imienny tylko zwykły.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Smoczy mag to zwykła heros, nie ma imienia :)
i można wystawić ich kilku w rozpisce :)
Obrazek

Eerion
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eerion »

Jak to wygląda z panikowaniem większego oddziału przez mniejszy?
Pytam się, ponieważ po głowie chodzi mi idea wrzucenia w bitwę tak 5 (lub kilku piątek) gołych SM.
Jest to tylko 75 punktów, które wypłaca 10 ataków S5 z WS6 (czyli rerollami na hity).
Nie jest to żaden breaker, ani C'thun wie jak ważny oddział. Ma on przeszkadzać, dokuczać lub po prostu odciągać uwagę od np. wielkiego klocka WL.
Mieszając coś takiego z orełkami mogłoby dać całkiem ciekawy efekt.
Przynajmniej tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

panikowanie zawsze wygląda tak samo, nie zależnie od wielkości oddziału,

wiec takie 5 SM panikuje oddziały identycznie jak 50 SM.
Obrazek

Awatar użytkownika
Heffe vel Mikołaj
Wałkarz
Posty: 64
Lokalizacja: Zoppot
Kontakt:

Post autor: Heffe vel Mikołaj »

Eerion
przerzuty na trafienie daje wyższa inicjatywa, nie WS.
poza tym 5 SM nic nie zdziała. za mała przeżywalność.
nuda.
Boże, daj mi cierpliwość, bym pogodził się z tym, czego zmienić nie jestem w stanie. Daj mi siłę, bym zmieniał to co zmienić mogę. I daj mi mądrość, bym odróżnił jedno od drugiego. (Marek Aureliusz)

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bercik »

Czy kość którą generuje mag z Jewel of the Dusk może użyć inny mag? Bo niby teraz jest jedna wspólna pula power dice'ów.
5 SM to wg mnie kiepski pomysł. Możesz spróbować, ale oni zejdą od byle strzelania, no i teraz zawsze przeciwnik oddaje więc nawet jak dojdą do combatu to pewnie zginą.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

bercik pisze:Czy kość którą generuje mag z Jewel of the Dusk może użyć inny mag? Bo niby teraz jest jedna wspólna pula power dice'ów.
może, chyba ze opis przedmiotu mówi inaczej (nie pamiętam już)
Obrazek

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

pozwolę sobie na duble posta i poruszenie ciężkiego tematu dla HE.

A mianowicie chodzi mi o zasady ASF i ASL, które dotyczą głównie WL i SM.

W skrócie opis tych zasad (całość na s 66):
ASF - zawsze atakujemy pierwsi. Jak mamy do tego większą inicjatywę niż przeciwnik mamy przerzuty nietrafionych.
ASL - zawsze atakujemy ostatni. Jak posiadamy ASL i ASF uznajemy, że te zasady się znoszą i korzystamy z inicjatywy.

Chodzi mi właśnie o tą negację ASF przez ASL. Czytając to dosłownie WL i SM nie mogą korzystać z przerzutów na trafienie gdyż ich zasada ASF nie działa, czyli jej część mówiąca o przerzutach również nie działa.

Czy ktoś ma jakieś kontrargumenty?

Czy może uznajemy, że WL i SM nie mogą korzystać z przerzutów, przez co klocki WL nie są hiper-mega-killerskie a tylko mega-killerskie?

pozdrawiam
Obrazek

Paku
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Paku »

Kontrargumentem jest eratka która daje nam takie przerzuty jak się nie mylę.

A. The army book will take precedence in this situation. For
example, a Sword Master would strike first with his great
weapon. If his Initiative value is equal to or higher than his
opponent’s, he will also benefit from a re-roll to hit.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

no tak. :?

panowie z GW nawet jak napiszą sensowne zasady ogólne to schrzanią to wydając do tego głupią erratę.

no trudno.. WL i SM nadal zasuwają z ASF
Obrazek

Loec
Pseudoklimaciarz
Posty: 20

Post autor: Loec »

no trudno.. WL i SM nadal zasuwają z ASF
To coś złego?
panowie z GW nawet jak napiszą sensowne zasady ogólne to schrzanią to wydając do tego głupią erratę.
Yyyy, ale o co Ci w tej chwili chodzi?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Loec pisze:
no trudno.. WL i SM nadal zasuwają z ASF
To coś złego?
panowie z GW nawet jak napiszą sensowne zasady ogólne to schrzanią to wydając do tego głupią erratę.
Yyyy, ale o co Ci w tej chwili chodzi?
chodzi o przegiętość tych klocków w CC.
Weź zasymiluj sobie walkę dowolnego oddziału z WL czy SM ustawionych w Hordzie.

Przez takie zasady granie HE na WL jest mocno nobrainowe, a nie tego oczekuje od tej gry.

Jak na razie słyszałem o 2 sytuacjach kiedy kloc WL został poskładany:
1. szczury wystrzelały go swoimi templatkami (prawdopodobnie Imperium na 3 moździerzach i 2 wyrzutniach tez by mogło to zrobić)
2. został rozwalony w CC przez 3 bohaterów cińczowych Wochu (lord + 2 hero, savy na 1+, wardy na 3+)

Gdyby GW w erracie nie zapisało ze WL i SM nadal walą z ASF-a, to by walili po inicjatywie (i tak cholernie wysokiej) i nie mieli by mega boosta z przerzutów. Byli by wtedy bardziej strawni na stołach i mniej warhammero-odporni.

pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

imba HE :lol2: :D :mrgreen: No ale ile wystawisz tych WL .
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?

Awatar użytkownika
Korhil
Chuck Norris
Posty: 580

Post autor: Korhil »

40 wystarczy, z odpornością na psychologię, magie i bsb w nich, do tego arcy... najłatwiej to rozwalić templatkami z reszty ciężko...
Imperial stormtroopers can never die. They can only go to hell and regroup.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Elgrond pisze:imba HE :lol2: :D :mrgreen: No ale ile wystawisz tych WL .
jak już wystawiać to tylko 30+, żeby mogli w hordzie skutecznie chodzić :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

Dwie hydry i nie ma klocka. Mag kamikadze z Power Scroll'em i zamiana w smoka, jest więcej opcji poskładania tego oddziału. PG też ładnie zniszczyliby ten oddział.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dwıe hydry wchodzace od przodu gına w jedna ture :)
Od boku wystarczy zdac lıderke ı mozna sıe obrocıc.
Wystarczy lucznıkamı zadac pare ran ı juz zıonıecıa nıe sa takıe mocne, dodatkowo hydry traca hate-a :)

Mag kamıkadze jeslı juz to po to, zeby w nıch zıonac. Mocno oslabı WL, ale ıch nıe zabıje.

A co do ASF to sıe zgodze z Assasello. Oczywıscıe cıesze sıe, ze zboostowalı mı armıe, ale musze przyznac ze lepıej by bylo, gdyby ASF ı ASL sıe kasowaly.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Zablokowany