Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: Lidder »

panterq pisze:Być może w kwestii heleny/katapult tk nie wyraziłem się dokładnie - test paniki jest zdawany tylko jeśli zabiła ona mniej niż 25% oddziału.
Nie, zawsze trzeba zdawać (o ile wbiły ranę).

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Lidder pisze:
panterq pisze:Być może w kwestii heleny/katapult tk nie wyraziłem się dokładnie - test paniki jest zdawany tylko jeśli zabiła ona mniej niż 25% oddziału.
Nie, zawsze trzeba zdawać (o ile wbiły ranę).
Test paniki od helenki zdajesz od trafienia. Nie trzeba zabić żadnego modelu.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

ąmam pytanie do LS o interpretację w użyciu nast. zasady dot Określania strefy szarży:" Strefę szarży mierzymy przed deklaracją szarży. Zgodnie z podręcznikiem bierzemy pod uwagę tylko pierwszy szereg i sprawdzamy gdzie znajduje się większość modeli z tego szeregu. W przypadku, gdy model znajduje się w dwóch strefach jednocześnie, wliczamy go do strefy, gdzie jest jego większośd. Jeżeli określenie większości jest niemożliwe do wykonania gołym okiem, to wykonujemy rzut na 4+ aby określić strefę." w odniesieniu do zasady empire dot. counter charge: "If a counter charge is declared, the detachment makes an aut of sequence move that is resolved as if it had just declared charge against the charging unit. This move is made after your oponent has moved all off his charging units, as long as one or more enemy units has succesfully complated a charge against the detachment's regimental unit. the enemy does not get to make any charge reactions against Counter Charge, but otherwise all the normal charging rules and bonuses apply." czy to jest wyjątek od tej zasady? IMO inaczej było by dużo nadużyć np. poprzez dostawienie odziału szarżującego tak by po dostawieniu do regimental zmienił ćwiartkę względem detachment i był niemożliwy do zaszarżowania

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Generalnie skoro jest wykonywany po ruchu szarżującego to dostawienie szarżującego ma wpływ na strefy, jest to zresztą korzystniejsze dla gracza empire gdyż da radę się na flankę wepchnąć bo względem oryginalnej pozycji byłoby to znacznie trudniejsze..

scoutmaster
Chuck Norris
Posty: 485

Post autor: scoutmaster »

ok. dzięki za odpowiedź.

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Witam
Mam pytanie, grając ostatnio trafiliśmy na kilka pewnych sytuacji:
1)Walka 20 chaos wariors vs 5 grail knight i Sztandar Armi w jednostce. Pierwsza tura walki zginelo 3 wojownikow( tragiczne rzuty bretonni:D) i 5 grali, sztandar armi ucieka i teraz pytanie. Przy zniszczeniu calego oddzialu grali zdobywa sie sztandar jako ze sztandar armi jest tylko postacia ? Czy sztandar armi po przegranej traci swoje specjalne wlasciwosci ?
2) Jednostka która panikuje druga ture i ucieka do najblizszej krawedzi ma przed soba las, omija go czy wbiega i ginie?
3) Czar przypisany mozna rzucac ile razy sie chce? Czy jak inne tylko raz?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

1.Sztandar czy to armii czy oddziału jeśli nie zda break test'a to automatycznie ginie więc wojownicy zdobywają obydwa sztandary.
2. Jednostka która panikuje 2 ture nie ucieka do najbliższej krawędzi. Ucieka w kołko w tym samym kierunku. Jeśli przebiega przez las to zdaje dangerous testy jeśli ich trooptype tego wymaga.
3. Każdy czar w przeciągu jednej fazy magii może być rzucany przez tego samego maga tylko raz.
Nie jestem pewien co rozumiesz poprzez "przypisany", ale jeśli chodzi Ci o czar, który znany jest przez maga automatycznie to patrz linijkę wyżej.

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Tzn sztandar armi uciekl lecz caly regiment grali wraz ze zwyklym sztandarem itp zniknal ze stolu. Wtedy zdobywa sie sztandar czy nie ?

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Sztandar armii nie ucieka. Zamiast tego się zabija.

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Sztandar z oddziału zabitego w walce wręcz jak najbardziej liczy się jako +25 pktów
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Trafiłem - potrzebuje lekkiego uświadomienia - czy kula armatnia leci przez swojskie euro impossible? czyli w skrócie - czy obelisk = obstacle?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

-Qc- pisze:Trafiłem - potrzebuje lekkiego uświadomienia - czy kula armatnia leci przez swojskie euro impossible? czyli w skrócie - czy obelisk = obstacle?
obstacle a impassable terrain to dwie zupelnie różne rzeczy.

obstacle to murek. Opis w podręczniku.

impassable terrain blokuje LoS, kule armatnie i wszystko inne. Tak jak domek.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Możesz pokazać mi to w booku? I nie jest to chamskie pytanie - przesiedziałem nad tym badziewiem z pół godziny zanim Zdzisiu dał mi spokój ^^ chodzi o motyw kiedy overguessuje oczywiscie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

p. 112
strzelanie z działa paragraf Bounce
opis Impassable
p. 116
opis Obstacle
p. 122
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Jest taka sytuacja:

Ja i przeciwnik mamy Scoutów, on pierwszy wystawia swoich w pobliżu mojej strefy rozstawieniowej, potem ja stawiam swoich w swojej strefie rozstawieniowej, bliżej niż 12" od tych Scoutów.

Legalne?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

nie
s.79 - scouts.
anywhere on battlefield more than 12" away from the enemy.
scouci przeciwnika to tez 'enemy'.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

A nie ma gdzieś zapisku, że mogę ich postawić gdzie chcę w swoim polu rozstawieniowym? Nie mam przy sobie booka a trapi mnie ostatnio ta kwestia...

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

no właśnie wydaje mi się, że w kolejnym akapicie jest napisane, że w swoim deploy'u możesz skautów wystawić już gdzie chcesz.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Smh
Masakrator
Posty: 2203
Lokalizacja: Danzig / Breslau

Post autor: Smh »

Afro pisze:no właśnie wydaje mi się, że w kolejnym akapicie jest napisane, że w swoim deploy'u możesz skautów wystawić już gdzie chcesz.
tak.. ale nadal 12" od przeciwnika...
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl

- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A to nie jest tak, że wystawienie Scoutów się deklaruję i jeśli wystawiasz ich normalnie, to w swoim Deployu, a jeśli jako Scoutów to muszą zachować dystans 12" nawet jeśli nie pozwoliło by to na wystawienie ich we własnym Deployu?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Zablokowany