Nie, zawsze trzeba zdawać (o ile wbiły ranę).panterq pisze:Być może w kwestii heleny/katapult tk nie wyraziłem się dokładnie - test paniki jest zdawany tylko jeśli zabiła ona mniej niż 25% oddziału.
Sędziowski Rynsztok
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Sędziowski Rynsztok
Test paniki od helenki zdajesz od trafienia. Nie trzeba zabić żadnego modelu.Lidder pisze:Nie, zawsze trzeba zdawać (o ile wbiły ranę).panterq pisze:Być może w kwestii heleny/katapult tk nie wyraziłem się dokładnie - test paniki jest zdawany tylko jeśli zabiła ona mniej niż 25% oddziału.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
-
- Chuck Norris
- Posty: 485
ąmam pytanie do LS o interpretację w użyciu nast. zasady dot Określania strefy szarży:" Strefę szarży mierzymy przed deklaracją szarży. Zgodnie z podręcznikiem bierzemy pod uwagę tylko pierwszy szereg i sprawdzamy gdzie znajduje się większość modeli z tego szeregu. W przypadku, gdy model znajduje się w dwóch strefach jednocześnie, wliczamy go do strefy, gdzie jest jego większośd. Jeżeli określenie większości jest niemożliwe do wykonania gołym okiem, to wykonujemy rzut na 4+ aby określić strefę." w odniesieniu do zasady empire dot. counter charge: "If a counter charge is declared, the detachment makes an aut of sequence move that is resolved as if it had just declared charge against the charging unit. This move is made after your oponent has moved all off his charging units, as long as one or more enemy units has succesfully complated a charge against the detachment's regimental unit. the enemy does not get to make any charge reactions against Counter Charge, but otherwise all the normal charging rules and bonuses apply." czy to jest wyjątek od tej zasady? IMO inaczej było by dużo nadużyć np. poprzez dostawienie odziału szarżującego tak by po dostawieniu do regimental zmienił ćwiartkę względem detachment i był niemożliwy do zaszarżowania
Generalnie skoro jest wykonywany po ruchu szarżującego to dostawienie szarżującego ma wpływ na strefy, jest to zresztą korzystniejsze dla gracza empire gdyż da radę się na flankę wepchnąć bo względem oryginalnej pozycji byłoby to znacznie trudniejsze..
Witam
Mam pytanie, grając ostatnio trafiliśmy na kilka pewnych sytuacji:
1)Walka 20 chaos wariors vs 5 grail knight i Sztandar Armi w jednostce. Pierwsza tura walki zginelo 3 wojownikow( tragiczne rzuty bretonni:D) i 5 grali, sztandar armi ucieka i teraz pytanie. Przy zniszczeniu calego oddzialu grali zdobywa sie sztandar jako ze sztandar armi jest tylko postacia ? Czy sztandar armi po przegranej traci swoje specjalne wlasciwosci ?
2) Jednostka która panikuje druga ture i ucieka do najblizszej krawedzi ma przed soba las, omija go czy wbiega i ginie?
3) Czar przypisany mozna rzucac ile razy sie chce? Czy jak inne tylko raz?
Mam pytanie, grając ostatnio trafiliśmy na kilka pewnych sytuacji:
1)Walka 20 chaos wariors vs 5 grail knight i Sztandar Armi w jednostce. Pierwsza tura walki zginelo 3 wojownikow( tragiczne rzuty bretonni:D) i 5 grali, sztandar armi ucieka i teraz pytanie. Przy zniszczeniu calego oddzialu grali zdobywa sie sztandar jako ze sztandar armi jest tylko postacia ? Czy sztandar armi po przegranej traci swoje specjalne wlasciwosci ?
2) Jednostka która panikuje druga ture i ucieka do najblizszej krawedzi ma przed soba las, omija go czy wbiega i ginie?
3) Czar przypisany mozna rzucac ile razy sie chce? Czy jak inne tylko raz?
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
1.Sztandar czy to armii czy oddziału jeśli nie zda break test'a to automatycznie ginie więc wojownicy zdobywają obydwa sztandary.
2. Jednostka która panikuje 2 ture nie ucieka do najbliższej krawędzi. Ucieka w kołko w tym samym kierunku. Jeśli przebiega przez las to zdaje dangerous testy jeśli ich trooptype tego wymaga.
3. Każdy czar w przeciągu jednej fazy magii może być rzucany przez tego samego maga tylko raz.
Nie jestem pewien co rozumiesz poprzez "przypisany", ale jeśli chodzi Ci o czar, który znany jest przez maga automatycznie to patrz linijkę wyżej.
2. Jednostka która panikuje 2 ture nie ucieka do najbliższej krawędzi. Ucieka w kołko w tym samym kierunku. Jeśli przebiega przez las to zdaje dangerous testy jeśli ich trooptype tego wymaga.
3. Każdy czar w przeciągu jednej fazy magii może być rzucany przez tego samego maga tylko raz.
Nie jestem pewien co rozumiesz poprzez "przypisany", ale jeśli chodzi Ci o czar, który znany jest przez maga automatycznie to patrz linijkę wyżej.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3720
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Sztandar armii nie ucieka. Zamiast tego się zabija.
Trafiłem - potrzebuje lekkiego uświadomienia - czy kula armatnia leci przez swojskie euro impossible? czyli w skrócie - czy obelisk = obstacle?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
obstacle a impassable terrain to dwie zupelnie różne rzeczy.-Qc- pisze:Trafiłem - potrzebuje lekkiego uświadomienia - czy kula armatnia leci przez swojskie euro impossible? czyli w skrócie - czy obelisk = obstacle?
obstacle to murek. Opis w podręczniku.
impassable terrain blokuje LoS, kule armatnie i wszystko inne. Tak jak domek.
Możesz pokazać mi to w booku? I nie jest to chamskie pytanie - przesiedziałem nad tym badziewiem z pół godziny zanim Zdzisiu dał mi spokój ^^ chodzi o motyw kiedy overguessuje oczywiscie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
p. 112
strzelanie z działa paragraf Bounce
opis Impassable
p. 116
opis Obstacle
p. 122
strzelanie z działa paragraf Bounce
opis Impassable
p. 116
opis Obstacle
p. 122
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
nie
s.79 - scouts.
anywhere on battlefield more than 12" away from the enemy.
scouci przeciwnika to tez 'enemy'.
s.79 - scouts.
anywhere on battlefield more than 12" away from the enemy.
scouci przeciwnika to tez 'enemy'.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
tak.. ale nadal 12" od przeciwnika...Afro pisze:no właśnie wydaje mi się, że w kolejnym akapicie jest napisane, że w swoim deploy'u możesz skautów wystawić już gdzie chcesz.
Moje morskie krasie z Barak Varr teraz także na blogu www.BarakVarr.pl
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Wiosłujesz [...] jakbyś w życiu nic innego nie robił. Myślałem, że krasnoludy nie umieją ani żeglować, ani pływać...
- Ulegasz stereotypom.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
A to nie jest tak, że wystawienie Scoutów się deklaruję i jeśli wystawiasz ich normalnie, to w swoim Deployu, a jeśli jako Scoutów to muszą zachować dystans 12" nawet jeśli nie pozwoliło by to na wystawienie ich we własnym Deployu?