Pytania krótkobrodego - stary temat

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: Pytania krótkobrodego

Post autor: Mac »

jurak pisze:jezeli mial bys 3 opcje, gdzie ja sie spotkalem z konstrukcjami z either odnoszacymi sie przewaznie do dwuch, powinienes miec jescze jedno "or", lub brak przecinka przed or.
Kawalek o uzywaniu jest wtraceniem, jak by sie nie patrzec.

a kolesiowi z faq'u gw bym nie wierzyl.

Mac, problemem ne jest pierwszy przecinek lecz drugi, jezeli wymieniasz cokolwiek przy uzyciu i/lub, po kazdym kolejnym po pierwszym powinienes dac przecinek, z racji ze w zdaniu or pojawia sie jako pierwsze /or/ i w wypadku 3 opcji nie powinno byc tam przecinka,
generalnie czesc o sa inzyniera jest wtraceniem i w zasadzie sa tylko dwie opcje.
Przeczytaj sobie na głos cały ten akapit, zatrzymując sie na 2 sekundy na średniku (średnik, nie przecinek):
Can either act as additional crew...
use their Artillery Master or Artillery Specialist special rules...
or fire personal weaponry.
Poza tym dyskusji już raczej na ten temat nie ma co rozjątrzać. FAQ potwierdził moją tezę, AB ją też potwierdza - nie ma o czym dyskutować.
Aves pisze:Teraz tak, jak rozumiem poza shooting phase jest liczony jako heros.
Jezeli tak to czy samotny hero moze dolaczyc sie do maszyny bez obslugi, co sie dziele z maszyna ktorej wystrzela sie obsluge.
Nawet jezeli moze, w close combat nie jest crew, a wiec nie dziala na niego runa z unbreakable.
Nie chcialbym tu byc adwokatem diabla, ale zaczalem kilka dni temu malowac krasnoludy zeby miec armie na mala punkty no i zabralem sie za przeczytanie zasad, i troche mi niektore czesci nie pasuja, a wiem ze ME z 1+save rerolem i unbreakable byl dobrym krasnoludzkim atutem, jednak wolalbym nie walowac tylko dlatego ze dotad tak sie gralo.
Opis runy brzmi:
As long as their war machine is not destroyed, the war machine crew
and any Master Engineer character joined to it are Unbreakable.
Można to zrozumieć dwojako:
1. Że Master Engineer dołączony jest do crew, a crew do maszyny i wtedy wszyscy są Unbreakable.
2. Że Master Engineer i załoga są dołączeni do maszyny i wtedy są Unbreakable.
Prawidłowa jednak jest opcja druga, gdyż Master Engineer nie dołącza się tylko do crew, ale dołącza się do całej jednostki, w której skład wchodzi również sama maszyna. Ponadto w moim mniemaniu wyrażenie "joined to it" odnosi się osobno do crew dołączonej do maszyny, jaki i Master Engineer dołączonego do maszyny. A więc jeśli zostaje sam Master Engineer, bez załogi, dołączony do maszyny (niezależnie czy jest extra crewman, artillery master, czy strzela z własnej broni) to pozostaje on Unbreakable.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 14:54 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Mac przeczytaj moj edit.
jak wyszedl ab do dwarfow to sie gralo na 2 opcje i jakis mozg musial skomplikowac do 3 #-o
Przeczytaj sobie na głos cały ten akapit, zatrzymując sie na 2 sekundy na średniku (średnik, nie przecinek):
Can either act as additional crew... /imo tu juz powinien pojawic sie /or//
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 14:53 przez jurak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

jezeli mial bys 3 opcje, gdzie ja sie spotkalem z konstrukcjami z either odnoszacymi sie przewaznie do dwuch, powinienes miec jescze jedno "or", lub brak przecinka przed or.
nie
poprawnym jest
either X, Y "or" Z
EDIT
jak wyszedl ab do dwarfow to sie gralo na 2 opcje i jakis mozg musial skomplikowac do 3
przepraszam ze mam mozg i go uzywam, to ze cos sie dotad robilo nie jest zadnym argumentem
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Nawet jezeli moze, w close combat nie jest crew, a wiec nie dziala na niego runa z unbreakable.
jest unbreakable, poniewaz przy tej runie masz wyraznie zaznaczone: obsluga i kazdy mistrz inzynier ktory sie dolaczyl.
i wydaje mi sie, ze taki ME moze sie odlaczyc od obslugi jakiejs maszyny by zajac sie inna. tak jak zwyklym thanem/runelordem czy innym bohaterem mozesz wyjsc z jednego oddzialu do innego.

a tu nasuwa sie inne pytanie. czy jesli obsluganci powiedzmy katapulty zostana pogonieni i przeciwnik nie zniszczy tej katapulty to czy ci po zebraniu sie, moga wejsc powiedzmy do balisty? albo dolaczyc sie do innych obslugantow? (nie mowie o polaczeniu dwoch oddzilalow bo tego nie mozna, ale o obslugiwaniu jednej maszyny przez dwa zespoly :) )

@jurak
tu nie chodzi o to, ze my sie przy tym upieramy i chcemy miec pod gorke. chodzi o to, ze nie jest tak jak sadzisz, ze jest.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Aves pisze:
either X, Y "or" Z
no widziasz a jest
X,Y,or Z
jeden przecinek a wiele zmienia.

nie jestem mega specem od angielskiego, ale either dlamnie zawsze odnosilo sie do dwoch opcji, a przecinki moga zastapic nawias i utworzyc tzw, wtracenie.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 14:58 przez jurak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

spoko, dzieki za info o unbreakable
sry za oslabienie krasnoludzkiej artylerii
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

jurak pisze:jeden przecinek a wiele zmienia.
To nie jest przecinek...
czy jesli obsluganci powiedzmy katapulty zostana pogonieni i przeciwnik nie zniszczy tej katapulty to czy ci po zebraniu sie, moga wejsc powiedzmy do balisty? albo dolaczyc sie do innych obslugantow? (nie mowie o polaczeniu dwoch oddzilalow bo tego nie mozna, ale o obslugiwaniu jednej maszyny przez dwa zespoly :) )
Nie możesz tak uczynić - obsługa i machina to jest jeden oddział, a więc dołączając inną obsługę do tej samej machiny łączyłbyś oddziały (a tak w ogóle, to możesz dobrowolnie w fazie ruchu odłączyć jedną całą obsługę jakiejś machiny i dołączyć ją do innej nieobsadzonej machiny. Nie musisz czekać, aż obsługę Ci pogonią).
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 15:03 przez Mac, łącznie zmieniany 2 razy.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Panowie, jest FAQ więc gramy jak FAQ mówi, czy nam się to podoba czy nie, a myślę, że on wystarczająco jasno wyjaśnia ten problem. Skończcie dyskusje na temat tego kto jest lepszym tłumaczem bo w ruch pójdą topory i niektóre rzeczy z tego tematu zostaną wycięte przy ich pomocy.
Obrazek

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

ja bym sie klocil z kolesiami z gw :)

narazie dzialali dobrze (sytulacja z wsadzaniem master runow na oddzialowe sztandary poszla wg faqa na moja/graczy krasiow korzysc), wiec sadze ze to jest pomylka pana z gw ;)

to zwykly inzynier, jezeli uzywa zdolnosci, nie jest traktowany jako crewman?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 15:12 przez jurak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Aves pisze:spoko, dzieki za info o unbreakable
sry za oslabienie krasnoludzkiej artylerii
Czy ja wiem czy osłabienie... może.
Z jednej strony, ogranicza to jakoś możliwości strzelania i używania zasad Artillery Master/Specialist naraz, ale z drugiej, Master Engineer czy Engineer nie będą z automatu brani pod uwagę w przypadku misfire'ów - może to zdecydować czy pod koniec gry przeciwnik będzie naliczał sobie punkty za maszynę czy też nie. No i trzeba bardziej taktycznie podejść do tych trzech możliwych wyborów. Mnie tam się podoba takie podejście do sprawy.
jurak pisze:to zwykly inzynier, jezeli uzywa zdolnosci, nie jest traktowany jako crewman?
Przecież też jest wymieniony przy możliwościach działania przy maszynie - znaczy się, że też ma 3 opcje do wyboru.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 15:15 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Mac pisze:
Aves pisze:spoko, dzieki za info o unbreakable
sry za oslabienie krasnoludzkiej artylerii
Czy ja wiem czy osłabienie... może.
Z jednej strony, ogranicza to jakoś możliwości strzelania i używania zasad Artillery Master/Specialist naraz, ale z drugiej, Master Engineer czy Engineer nie będą z automatu brani pod uwagę w przypadku misfire'ów - może to zdecydować czy pod koniec gry przeciwnik będzie naliczał sobie punkty za maszynę czy też nie. No i trzeba bardziej taktycznie podejść do tych trzech możliwych wyborów. Mnie tam się podoba takie podejście do sprawy.
no co do mistrza to ok ale zwyklego inzynierka ;/, misfire, przerzut ze zdolnosci, znowu jedynka i inzynier zyje ma sie spoko :D

ale z bolcami juz nie jest tak wesolo
albo co dwie tury na lepszym bs'ie albo co ture na gorszym ;]

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

jurak pisze:no co do mistrza to ok ale zwyklego inzynierka ;/, misfire, przerzut ze zdolnosci, znowu jedynka i inzynier zyje ma sie spoko :D
Tak właśnie jest.
jurak pisze:ale z bolcami juz nie jest tak wesolo
albo co dwie tury na lepszym bs'ie albo co ture na gorszym ;]
Jeśli nie ma załogantów, to raczej co drugą turę na lepszym (używasz raczej opcji "extra crewman").
Jeśli są załoganci, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby strzelać co turę na lepszym (używasz opcji "artillery master"/"artillery specialist" lub "extra crewman", tu nie ma różnicy, bo i nawet misfire'ów nie ma).
Pamiętaj, że bolec, używa najwyższej wartości BS załogi, a Artillery Master/Specialist daje możliwość używania BS Master Engineer/Engineera, a więc w tym wypadku nie ma różnicy, poza sytuacją, gdy nie ma obsługi a został sam Master Engineer/Engineer (którzy wtedy raczej używają swoich zasad specjalnych by w ogóle strzelić).

Mam jeszcze jedną sprawę tego dotyczącą, już trochę pod innym kątem.
Wolno nam dołączać Engineer'a i Master Engineer'a do jednej maszyny co do tego nie ma wątpliwości (a może i są?). Ale czy wolno im obu wybierać którąś z trzech opcji, czy tylko jeden wybiera, którąś opcję, a drugi nic? Czy obaj mogą wybierać którąś z trzech im danych możliwości, czy tylko jeden. Zwracam uwagę na ten fragment i słówko "or", które tym razem pełni funkcję słowa "lub":
In any given shooting phase, a Master Engineer or
an Engineer who has joined a war machine can
either act
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

nie no... nie bądźmy aż takimi RAWowcami...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Nie RAW-uje tu na siłę... pytam się tylko jak jest - bo w paru miejscach jest napisane "Master Engineer or Engineer" a w innym "Master Engineer and/or Engineer", więc chciałbym wiedzieć jak jest. W tej samej tabelce jest również zapisane:
The artillery crew special rules that follow apply to
all Dwarf war machine crews (except the Gyrocopter
pilot) and to Master Engineers or Engineers that
have joined a war machine as additional crew.
In any given shooting phase, a Master Engineer or
an Engineer who has joined a war machine can
either act (...)
If a war machine has been joined by a Master Engineer
and/or Engineer, then they may act as crew.
Powyżej podałem przykłady z tej samej tabelki, gdzie widzę tę różnicę i gdzie pragnąłbym klaryfikacji.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

w tym akapicie "or" znaczy "i".
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
jurak
Kradziej
Posty: 952
Lokalizacja: kato szybki szpiiiii.....

Post autor: jurak »

Mac pisze:Jeśli nie ma załogantów, to raczej co drugą turę na lepszym (używasz raczej opcji "extra crewman").
Jeśli są załoganci, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby strzelać co turę na lepszym (używasz opcji "artillery master"/"artillery specialist" lub "extra crewman", tu nie ma różnicy, bo i nawet misfire'ów nie ma).
Pamiętaj, że bolec, używa najwyższej wartości BS załogi, a Artillery Master/Specialist daje możliwość używania BS Master Engineer/Engineera, a więc w tym wypadku nie ma różnicy, poza sytuacją, gdy nie ma obsługi a został sam Master Engineer/Engineer (którzy wtedy raczej używają swoich zasad specjalnych by w ogóle strzelić).
w sumie racja :)
az sobie przeczytalem uwaznie zasady dla inzyniera i mistrza, to wychodzi ze zwykly inzynier tak czy siak jest crew manem a tylko mistrz ma "3 opcje do wyboru".

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

nie nie wychodzi, oboje sa wymienieni jako posiadajacy 3 opcje do wyboru, zwlaszcza ze maly engi moze kupic bron zasiegowa
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

jurak pisze:az sobie przeczytalem uwaznie zasady dla inzyniera i mistrza, to wychodzi ze zwykly inzynier tak czy siak jest crew manem a tylko mistrz ma "3 opcje do wyboru".
Zwykły Engineer, też ma trzy opcje do wyboru :D, więc działa jednak tak samo jak Master Engineer (jest uwzględniony w tej tabelce i możliwościach wyboru trzech opcji, tak samo jak Master Engineer).
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 16:16 przez Mac, łącznie zmieniany 1 raz.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

a czy zwykly inzynier jest traktowany mniej wiecej jako champion? moze on wyzwac/byc wyzwanym na poajedynek?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Morsereg pisze:a czy zwykly inzynier jest traktowany mniej wiecej jako champion? moze on wyzwac/byc wyzwanym na poajedynek?
Tak, zgadza się. Master Engineer też może wyzywać i rzucać, bo jest bohaterem.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Zablokowany