T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

No jak masz więcej BS niz 3 to poprostu dodajesz modyfikator +1 do rzutu za każdy punkt powyżej BS3, a jak mniej BS niż 3 to odejmujesz. Po co ktoś ma zapamiętywać tabelkę jak wystarczy pomyśleć :P? Tak samo z AP, siła 4 zmniejsza pancerz o 1, siła 5 o 2 itd itp, najwyżej dodajesz jeszcze dodatkowo modyfikator z AP tzn S5 i AP1 zmniejsza pancerz o 3... ale serio ktoś miał problemy żeby dodać 2+1 a potem odjąć te 3 save konnicy :(?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:22 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Czyli jak mam BS 6 to trafiam na 1+

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

W praktyce jak masz 7BS to trafiasz na 0+, ale jak każdy gracz Warhammera powinien wiedzieć - 1 na kości to zawsze porażka :)
A teraz tak serio pytanie do wszystkich - ile osób zapamiętywało tabelki to hit?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:26 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Slayer Zabójców pisze: jak każdy gracz Warhammera wie 1 to zawsze porazka :)
Slejer jesteś coraz bliżej clue problemu

a jak mam BS 0 to trafiam na 7+ ?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

wind_sower pisze:
Slayer Zabójców pisze: jak każdy gracz Warhammera wie 1 to zawsze porazka :)
Slejer jesteś coraz bliżej clue problemu

a jak mam BS 0 to trafiam na 7+ ?
Serio, jak graliśmy w tą grę będąc jeszcze szczeniakami to nie mieliśmy takich problemów co ty teraz :D Najlepiej podać komuś wszystko na tacy zamiast zmusić do minimalnego wysiłku umysłowego. Wydaje mi się, że w szkole kartkówki z matematyki były bardziej męczące niż nauka podstawowych zasad w Warhammerze :P
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:30 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Bo miałem to przedstawionej w przystępnej formie graficzniej zwanej.... uwaga... tabelą...

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Okej wygrałeś, całe szczęście, że T9A dba o takich graczy jak ty!
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

skoro są statystyki 0-10 to powinny być rzuty i kości k10 :)

lub zrobić staty 0-6 i K6

w obu założeniach "0" to wartość krytyczna (śmierć/uniemożliwienie jakiejś akcji)

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Szamot pisze:skoro są statystyki 0-10 to powinny być rzuty i kości k10 :)

lub zrobić staty 0-6 i K6

w obu założeniach "0" to wartość krytyczna (śmierć/uniemożliwienie jakiejś akcji)
Statystyki 0-6 dawałyby zbyt małe pole do popisu, ponieważ S4 byłaby o wiele lepszą wartością niż S3 porównując do statystyk które mamy teraz. Kości k10 to byłoby najlepsze rozwiązanie i pomogłoby zbalansować grę, lecz po pierwsze trzeba wtedy przebudować praktycznie cały system od podstaw, a po drugie kto ma w domu całe wiadro kości k10 :P? Dodatkowo są one większe i trudniej dostępne od popularnych kaszóstek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

Albo jedno, albo drugie, albo ciągniemy wfb ;) i żadne dawanie nowych nazw i przedmiotów tutaj nic nie da. Ja się cieszę że dalej WFB się ciągnie, ale albo robimy fanowskie patche do niewspieranej gry, albo tworzymy nową grę. Nowa gra wymaga nowej mechaniki. Zmiany kosmetyczne powodują dwugłos środowiska(zmiany za mocne, wracam do starszych edycji----zmiany za małe ide do innych gier).

Panowie nie można być trochę w ciąży(obecna sytuacja to taka "trochę się bała ale dała") zróbcie radykalny krok. Przebudujcie wszystko w piździet a zacznijcie od kostek dostosowanych do statysyk, potem zajmijcie się wymyślaniem owych statystyk i armii, nazw jednostek i zasad specjalnych.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

@Slayer i Wind_sower - Macie problem z dogadaniem się, bo mówicie o 2 zupełnie różnych aspektach. Wind_sower ma w domyśle nowych graczy, albo takich wracających po dłuższej przerwie, którzy będą się uczyć jakby od nowa, a Slayer stare battlowe podwórko.

Każda zmiana uderza bezpośrednio w starych graczy, bo muszą zmienić podejście do zasady, którą utrwalali kilka miesięcy lub lat. Dla nowych albo powracających nie ma to wielkiego znaczenia dopóki zasady są przejrzyste, bo oni i tak wchodzą w ten świat z pewnością, że zasad się będą musieli nauczyć.
Szamot pisze:skoro są statystyki 0-10 to powinny być rzuty i kości k10 :)

lub zrobić staty 0-6 i K6

w obu założeniach "0" to wartość krytyczna (śmierć/uniemożliwienie jakiejś akcji)
Może i powinny być. Problemem z którym ekipa T9A się musi zmierzyć jest wybalansowanie zmian tak, żeby nie odrzucić starych graczy ani nowych/powracających, a jak spróbowałem wyjaśnić wyżej mają oni zupełnie inne podejście do nauki zasad.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Kiedyś była chyba dyskusja na forum 9th age o zmianę na k10 i uznano, że nie będą tego robić. Wydaje mi się też, że uznali, że zostanie przy k6 jest jednym z niezmienialnych filarów na których ma się opierać ta gra (razem z tym, że ma polegać na bitwach klockowych oddziałów na kwadratowych podstawkach).

Imo dobrze. Może to ma być nowa gra, ale niech wciąż w jakimś stopniu zostanie duchowym spadkobiercą WFB, bo przecież dlatego w nią gramy (no i dlatego, że mamy do niej figurki :wink: ).

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

JarekK pisze:Może i powinny być. Problemem z którym ekipa T9A się musi zmierzyć jest wybalansowanie zmian tak, żeby nie odrzucić starych graczy ani nowych/powracających, a jak spróbowałem wyjaśnić wyżej mają oni zupełnie inne podejście do nauki zasad.
IHMO. Gra nie musi być zbalansowana. Prędzej znajdziesz dziewicę na porodówce niż balans w bitewniaku. Przede wszystkim ma być fajna, a tzw. "balans" wystarczy, że jest na poziomie umożliwiającym granie bez istotnych frustracji.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia :)

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Po to jest to wszystko, by zamrozić zasady na 2-3 lata.
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Jeżeli nie beda to zmiany bliskie rewolucji to spoko. Natomiast ja uwazam ze wystarczyłyby kosmetyczne poprawki w obecbych bookach i wtedy freeze a nie znowu zmiany większe ktore w naturalny sposob beda potrzebowały czasu na zbalansowanie :/

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Magnus pisze:Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia :)
ostatnia zmiana była w grudniu, mamy więc cały rok bez zmian + to co pisze Odoamar- zmiany główne będą co 2-3 lata, a po drodze będą wychodziły nowe podręczniki, co samo w sobie zapewni zmienną metę.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Laik pisze:
Magnus pisze:Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia :)
ostatnia zmiana była w grudniu, mamy więc cały rok bez zmian + to co pisze Odoamar- zmiany główne będą co 2-3 lata, a po drodze będą wychodziły nowe podręczniki, co samo w sobie zapewni zmienną metę.
Co 3 lata spoko, zeby tylko tak bylo a nie za rok zmiana planów ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nowe spoilery do VC:

Barrow King dostał 4HP i 150 punktów na itemy

Brotherhood of the Dragon: +2 OS, +2 DS, weapon master i musi rzucać Challenge; dodatkowo teraz będzie miał dostęp do Racial Traita, ale tak samo jak Strigoi, Count nie może mieć Wizard Mastera, a Courter nie może mieć Wizard Adepta

Nowe Bloodlines:

Ancient Blood Power: Crimson Rage (120 pts)
Every unsaved Health Point caused by the Vampire’s Close Combat Attacks, before applying Multiple Wounds, generates another Close Combat Attack at the same Initiative step. Resolve these attacks before removing any casualties. These new attacks do not generate further attacks

Eternal Duelist
Close Combat Attack made by the Vampire must reroll results of ‘1’for both to-hit and to-wound rolls. The The Vampire must reroll natural Armour Save rolls of ‘1’ against Melee Attacks.

Monster Hunter
The Vampire gains Multiple Wounds (2, against Towering Presence)

ODPOWIEDZ