T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
A BS 4?
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
No jak masz więcej BS niz 3 to poprostu dodajesz modyfikator +1 do rzutu za każdy punkt powyżej BS3, a jak mniej BS niż 3 to odejmujesz. Po co ktoś ma zapamiętywać tabelkę jak wystarczy pomyśleć ? Tak samo z AP, siła 4 zmniejsza pancerz o 1, siła 5 o 2 itd itp, najwyżej dodajesz jeszcze dodatkowo modyfikator z AP tzn S5 i AP1 zmniejsza pancerz o 3... ale serio ktoś miał problemy żeby dodać 2+1 a potem odjąć te 3 save konnicy ?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:22 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Czyli jak mam BS 6 to trafiam na 1+
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
W praktyce jak masz 7BS to trafiasz na 0+, ale jak każdy gracz Warhammera powinien wiedzieć - 1 na kości to zawsze porażka
A teraz tak serio pytanie do wszystkich - ile osób zapamiętywało tabelki to hit?
A teraz tak serio pytanie do wszystkich - ile osób zapamiętywało tabelki to hit?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:26 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Slejer jesteś coraz bliżej clue problemuSlayer Zabójców pisze: jak każdy gracz Warhammera wie 1 to zawsze porazka
a jak mam BS 0 to trafiam na 7+ ?
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Serio, jak graliśmy w tą grę będąc jeszcze szczeniakami to nie mieliśmy takich problemów co ty teraz Najlepiej podać komuś wszystko na tacy zamiast zmusić do minimalnego wysiłku umysłowego. Wydaje mi się, że w szkole kartkówki z matematyki były bardziej męczące niż nauka podstawowych zasad w Warhammerzewind_sower pisze:Slejer jesteś coraz bliżej clue problemuSlayer Zabójców pisze: jak każdy gracz Warhammera wie 1 to zawsze porazka
a jak mam BS 0 to trafiam na 7+ ?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2017, o 16:30 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Bo miałem to przedstawionej w przystępnej formie graficzniej zwanej.... uwaga... tabelą...
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Okej wygrałeś, całe szczęście, że T9A dba o takich graczy jak ty!
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Statystyki 0-6 dawałyby zbyt małe pole do popisu, ponieważ S4 byłaby o wiele lepszą wartością niż S3 porównując do statystyk które mamy teraz. Kości k10 to byłoby najlepsze rozwiązanie i pomogłoby zbalansować grę, lecz po pierwsze trzeba wtedy przebudować praktycznie cały system od podstaw, a po drugie kto ma w domu całe wiadro kości k10 ? Dodatkowo są one większe i trudniej dostępne od popularnych kaszóstek.Szamot pisze:skoro są statystyki 0-10 to powinny być rzuty i kości k10
lub zrobić staty 0-6 i K6
w obu założeniach "0" to wartość krytyczna (śmierć/uniemożliwienie jakiejś akcji)
Albo jedno, albo drugie, albo ciągniemy wfb i żadne dawanie nowych nazw i przedmiotów tutaj nic nie da. Ja się cieszę że dalej WFB się ciągnie, ale albo robimy fanowskie patche do niewspieranej gry, albo tworzymy nową grę. Nowa gra wymaga nowej mechaniki. Zmiany kosmetyczne powodują dwugłos środowiska(zmiany za mocne, wracam do starszych edycji----zmiany za małe ide do innych gier).
Panowie nie można być trochę w ciąży(obecna sytuacja to taka "trochę się bała ale dała") zróbcie radykalny krok. Przebudujcie wszystko w piździet a zacznijcie od kostek dostosowanych do statysyk, potem zajmijcie się wymyślaniem owych statystyk i armii, nazw jednostek i zasad specjalnych.
Panowie nie można być trochę w ciąży(obecna sytuacja to taka "trochę się bała ale dała") zróbcie radykalny krok. Przebudujcie wszystko w piździet a zacznijcie od kostek dostosowanych do statysyk, potem zajmijcie się wymyślaniem owych statystyk i armii, nazw jednostek i zasad specjalnych.
@Slayer i Wind_sower - Macie problem z dogadaniem się, bo mówicie o 2 zupełnie różnych aspektach. Wind_sower ma w domyśle nowych graczy, albo takich wracających po dłuższej przerwie, którzy będą się uczyć jakby od nowa, a Slayer stare battlowe podwórko.
Każda zmiana uderza bezpośrednio w starych graczy, bo muszą zmienić podejście do zasady, którą utrwalali kilka miesięcy lub lat. Dla nowych albo powracających nie ma to wielkiego znaczenia dopóki zasady są przejrzyste, bo oni i tak wchodzą w ten świat z pewnością, że zasad się będą musieli nauczyć.
Każda zmiana uderza bezpośrednio w starych graczy, bo muszą zmienić podejście do zasady, którą utrwalali kilka miesięcy lub lat. Dla nowych albo powracających nie ma to wielkiego znaczenia dopóki zasady są przejrzyste, bo oni i tak wchodzą w ten świat z pewnością, że zasad się będą musieli nauczyć.
Może i powinny być. Problemem z którym ekipa T9A się musi zmierzyć jest wybalansowanie zmian tak, żeby nie odrzucić starych graczy ani nowych/powracających, a jak spróbowałem wyjaśnić wyżej mają oni zupełnie inne podejście do nauki zasad.Szamot pisze:skoro są statystyki 0-10 to powinny być rzuty i kości k10
lub zrobić staty 0-6 i K6
w obu założeniach "0" to wartość krytyczna (śmierć/uniemożliwienie jakiejś akcji)
Kiedyś była chyba dyskusja na forum 9th age o zmianę na k10 i uznano, że nie będą tego robić. Wydaje mi się też, że uznali, że zostanie przy k6 jest jednym z niezmienialnych filarów na których ma się opierać ta gra (razem z tym, że ma polegać na bitwach klockowych oddziałów na kwadratowych podstawkach).
Imo dobrze. Może to ma być nowa gra, ale niech wciąż w jakimś stopniu zostanie duchowym spadkobiercą WFB, bo przecież dlatego w nią gramy (no i dlatego, że mamy do niej figurki ).
Imo dobrze. Może to ma być nowa gra, ale niech wciąż w jakimś stopniu zostanie duchowym spadkobiercą WFB, bo przecież dlatego w nią gramy (no i dlatego, że mamy do niej figurki ).
IHMO. Gra nie musi być zbalansowana. Prędzej znajdziesz dziewicę na porodówce niż balans w bitewniaku. Przede wszystkim ma być fajna, a tzw. "balans" wystarczy, że jest na poziomie umożliwiającym granie bez istotnych frustracji.JarekK pisze:Może i powinny być. Problemem z którym ekipa T9A się musi zmierzyć jest wybalansowanie zmian tak, żeby nie odrzucić starych graczy ani nowych/powracających, a jak spróbowałem wyjaśnić wyżej mają oni zupełnie inne podejście do nauki zasad.
Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia
ostatnia zmiana była w grudniu, mamy więc cały rok bez zmian + to co pisze Odoamar- zmiany główne będą co 2-3 lata, a po drodze będą wychodziły nowe podręczniki, co samo w sobie zapewni zmienną metę.Magnus pisze:Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.
Co 3 lata spoko, zeby tylko tak bylo a nie za rok zmiana planówLaik pisze:ostatnia zmiana była w grudniu, mamy więc cały rok bez zmian + to co pisze Odoamar- zmiany główne będą co 2-3 lata, a po drodze będą wychodziły nowe podręczniki, co samo w sobie zapewni zmienną metę.Magnus pisze:Dla osób ktore graja srednio jedna bitwe w msc (np ja :p ) to wolalbym zeby juz wreszcie okreslili jasno zasady i zakomunikowali ze robia freez na jakis okres czasu. Przy takiej częstotliwości w kolko update i zmiany bardziej zniechęcają, bo to nadal imo zbyt krótki czas żeby formula sie zuzyla i wymagała zmian. Ale to moja opinia
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nowe spoilery do VC:
Barrow King dostał 4HP i 150 punktów na itemy
Brotherhood of the Dragon: +2 OS, +2 DS, weapon master i musi rzucać Challenge; dodatkowo teraz będzie miał dostęp do Racial Traita, ale tak samo jak Strigoi, Count nie może mieć Wizard Mastera, a Courter nie może mieć Wizard Adepta
Nowe Bloodlines:
Ancient Blood Power: Crimson Rage (120 pts)
Every unsaved Health Point caused by the Vampire’s Close Combat Attacks, before applying Multiple Wounds, generates another Close Combat Attack at the same Initiative step. Resolve these attacks before removing any casualties. These new attacks do not generate further attacks
Eternal Duelist
Close Combat Attack made by the Vampire must reroll results of ‘1’for both to-hit and to-wound rolls. The The Vampire must reroll natural Armour Save rolls of ‘1’ against Melee Attacks.
Monster Hunter
The Vampire gains Multiple Wounds (2, against Towering Presence)
Barrow King dostał 4HP i 150 punktów na itemy
Brotherhood of the Dragon: +2 OS, +2 DS, weapon master i musi rzucać Challenge; dodatkowo teraz będzie miał dostęp do Racial Traita, ale tak samo jak Strigoi, Count nie może mieć Wizard Mastera, a Courter nie może mieć Wizard Adepta
Nowe Bloodlines:
Ancient Blood Power: Crimson Rage (120 pts)
Every unsaved Health Point caused by the Vampire’s Close Combat Attacks, before applying Multiple Wounds, generates another Close Combat Attack at the same Initiative step. Resolve these attacks before removing any casualties. These new attacks do not generate further attacks
Eternal Duelist
Close Combat Attack made by the Vampire must reroll results of ‘1’for both to-hit and to-wound rolls. The The Vampire must reroll natural Armour Save rolls of ‘1’ against Melee Attacks.
Monster Hunter
The Vampire gains Multiple Wounds (2, against Towering Presence)