8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: BoB miniatures »

Gram Bretonnią i po przejrzeniu update'a mam pare pytań:
1. Jak niby można szarżować pegazami w 1szej turze?
2. Czy damselka może mieć tylko jednego scrolla?
3. Jeśli tak to czy może mieć iny sprzęt?
4. Czy wg zapisku:
"ignore pages 64 & 65, and use the rules for 'choosing your army' in the Warhammer rulebook"
a) mam rozumieć że tracimy dodatkowy slot na BSB?
b) Czy BSB jest nadal obowiązkowy?
c) jeśli nie to ile trzeba za niego dopłacić?
d) czy możemy brać DoW??
5. "delete all references to unit strenght" - czy to znaczy że w tej ed nie ma unit strenghta?
6. Grail Relique: "Ignore '[...] though it can never be dropped or captured' in the 3rd paragraph." - to teraz można upuścić relikwie, a wróg może je przejąć jako sztandar??
7. "Defensive stakes p54: Replace the two last paragraphs with"Defensive stakes are Obstacles, Fences."" - dobrze rozumiem że mam dwa akapity zastąpić tym krótkim zdaniem? Jeśli tak to co dają te 2 zasady?
8. "p55 pegazus knight: Ignore all text after the words "Flying Cavalary"" - to ile armora dają teraz pegazy?
9. "p68 & 69, core units: Ignore the 2nd pharagraph in the sidebar." - Czy to oznacza że KotR nie są obowiązkowe? czy może to tyczy się do strony tylko 69? Tylko po co pisaliby wtedy 68 & 69?
10. Cały tekst w 6ed booku o The Lion's Shield brzmi tak: "Count as a normal shield. In aditional, Louen has a magic Resistance value equal to the total number of dice used in the casting of any spell that affects him. This can exceed the normal limit for magic resistance: for example, if a fireball is targeted at Louen using four dice to cast, he will have magic resistance (4) for the purposes of dispelling that spell! Against bound spells, Louen has magic ressistance (1)." update natomiast zaprzecza sam sobie, najpierw każe wyciąć połowę zdania , a później resztę, wiec nie wiem co w końcu ma zostać... Update mówi:
"Ignore "for the purposes of dispelling that spell!" and ignore the last sentence of the last paragaph.";
"Ignore "even if normally immune to psychology"";
"Ignore the 3rd sentence"

To tyle 8)

Tandor92
Chuck Norris
Posty: 593
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tandor92 »

Czy 'przeskoczone' trafienia z Chain Lightninga(6 czar z niebios) dalej liczą się jako magiczny pocisk?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

@Belaras
1. Jeśli przeciwnika zaczyna rozgrywkę, możesz zaszarżować albo dlatego iż oddział przeciwnika się poruszył (i znalazł się w odległości 20 cali od Twoich pegazów), albo dlatego że wykorzystany został ruch Vanguard pegazów (który przybliżył je do oddziałów wroga). Jeśli Ty zaczynasz rozgrywkę nie możesz szarżować w pierwszej turze (gdyż po ruchu Vanguard nie można szarżować, jeśli się zaczyna).

2. Tylko jednego.

3. Może mieć przedmioty z sekcji Magic Weapons, Arcane Items, Talismans, Enchanted Items - po jednym z każdej sekcji. Do limitu liczą się także scrolle.

4a. nie ma już slotów dla bohaterów - tyle ile Ci się uda zmieścić w limicie punktowym, tyle możesz wystawić.
4b. BSB jest nadal obowiązkowy i samo wykupienie bycia BSB jest wciąż darmowe, gdyż zapisek na str. 67 nie został zmieniony
4c. -
4d. Żadna armia nie może. Zapiski dotyczące DoW zostały zdezaktualizowane.

5. nie ma

6. Grail Relique podlega teraz wszystkim zasadom sztandarowych oddziałów.

7. Zasady "Obstacle, Fences" są opisane w RB: daje soft cover i modele z oddziałów szarżujących (stykające się z przeszkodą) na oddziały za stakes'ami otrzymują modyfikator -1 do trafienia.

8. Wciąż podlegają zasadom kawalerii - dają +1 do AS.

9. Z zapisem odnoszącym się do str. 68 musiała być pomyłka. Niezależnie od tego, nie zmienia to faktu że przy Knights of the Realm jest zapisane 1+, a więc wciąż trzeba mieć przynajmniej jedną jednostkę tego typu.

10. Z racji tego, że MR działa trochę inaczej, został wykreślony zapisek "for the purpose of dispelling that spell". Louen wciąż ma MR równy kościom wykorzystanym na rzucenie czaru, tylko przelicza się to teraz na WS.

Drugi paragraf to właśnie opis działania tarczy (pierwszy to opis fluffowy). Ostatnie zdanie drugiego paragrafu odnosi się do Bound Spelli. Czary tego typu teraz też się rzuca używając kości (a nie automatycznie) dlatego (dzięki zapiskowi likwidującemu ostatnie zdanie) Louen może zyskać z nich WS na podstawie ilości kości, a nie na podstawie opisu.

Odniesienie "Ignore "even if normally immune to psychology"" odnosi się do zasady Beloved son of Bretonnia i jest po prostu poprawą zamierzchłego zapisu z 6ed., kiedy to ITP działało na każdą zasadę psychologiczną.

"Ignore 3rd sentence" - zakładam, że jest przeoczeniem, skoro w ostatniej aktualizacji dodali poprawkę dotyczącą właśnie tego zdania.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

A czy można w trakcie bitwy zejść bohaterem z konia? Pytam bo transformacja może nastąpić tylko jeśli jest się pieszo, a ja na ogół biorę konną damselkę...

Awatar użytkownika
Burgund
Chuck Norris
Posty: 376
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Burgund »

Pytanie odosnie zasady 3 unitow.. Czy unitem moze byc tez maszyna? Np. czy armia moze sie skladac z jednego oddzialu i 2 maszyn?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

belaras pisze:A czy można w trakcie bitwy zejść bohaterem z konia? Pytam bo transformacja może nastąpić tylko jeśli jest się pieszo, a ja na ogół biorę konną damselkę...
Można, lecz nie jest to permanentna zmiana i trwa tylko jedną fazę - jeśli oddział kawalerii szturmuje budynek, to jeźdźcy schodzą na czas walki ze swych wierzchowców. Po rozegranej walce wracają na siodła.

Tym samym nie wykorzysta się tego na potrzeby zdjęcia damselki z wierzchowca i rzucenia transformacji, a jest to jedyna sytuacja w której można zejść z wierzchowca damselką.
mallaki pisze:Pytanie odosnie zasady 3 unitow.. Czy unitem moze byc tez maszyna? Np. czy armia moze sie skladac z jednego oddzialu i 2 maszyn?
Maszyny są też jednostkami. Pamiętaj, że musisz również mieć co najmniej 25% punktów w sekcji Core i co najmniej 1 bohatera z sekcji "Heroes" albo "Lords".
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
BoB miniatures
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: BoB miniatures »

A czy lordowie nie wymagają już formaty 2k?

Awatar użytkownika
The WariaX
Falubaz
Posty: 1005
Lokalizacja: Rybnik i okolice

Post autor: The WariaX »

formaty 2k

W 8ed już nie. Jednakowoż maxymalna wartość lorda to zawsze 25% z całości.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Czy jednostki typu WarMachine są odporne na trucizny? Czołg jest rydwanem, więc czy na niego trucizny działają?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

X.Maciek pisze:Czy jednostki typu WarMachine są odporne na trucizny? Czołg jest rydwanem, więc czy na niego trucizny działają?
Niestety trucizny działają na nie, to samo tyczy się czołgu.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Grichalk pisze:
X.Maciek pisze:Czy jednostki typu WarMachine są odporne na trucizny? Czołg jest rydwanem, więc czy na niego trucizny działają?
Niestety trucizny działają na nie, to samo tyczy się czołgu.
Chciałeś chyba powiedzieć: "na szczęście działają" :wink:

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3796
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Czy jest wymóg położenia wzornika (np. katapulty) na środek podstawki modelu?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

nie

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Wymóg jest taki, że otworek na środku templatki musi być umieszczony nad pojedynczym modelem.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

mam pytanko względem regeneracji i płonących ataków.

Co się dzieje w sytuacji gdy np. champion temple guardów, mający tą samą I co własny oddział, ma broń z flaming attackami i zada ranę oddziałowi przeciwnika- np. grave guardom z bsb z drakenhoffem. Czy przeciwnik może użyć regeneracji na rany zadane przez resztę temple guardów z tego względu, że champion ma tą samą I, czy też już nie może, bo wystarczy ta rana na ściągnięcie tej regenki, chociaż jest ona zadana w tym samym czasie, co inne ataki?

Awatar użytkownika
gerald_tarrant
Masakrator
Posty: 2630
Lokalizacja: Liverpool/Wrocław

Post autor: gerald_tarrant »

Imo regenka dalej bedzie.

też się ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym, trochę z innej strony: helena miała równą I z czymśtam.
Wybiło jej obsługę i dostała z Monster Reaction Hate i Frenzy. Czy ma hate i frenzy w tej samej fazie ataku?
Imo nie, ale jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Raczej może jej użyć, bądź co bądź falming wyłącza regenkę na pozostałą część fazy, a te ataki są jednoczesne...ale...
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

to ja wam przytoczę sytuację z SM
Morrok vs Zielony
BloodKnighty z Champioem (Balefire pike czy jakos tak, w sensie FA) w Abominacji
problem identyczny
odpowiada Barb:
są po tej samej inicjatywie, regenke ma nadal. od ataków końskich juz nie:)

[pomijam co się wydarzyło później, bo to już była przesada]
to chyba jest oczywiste, bo niby dlaczego masz rzucać najpierw championem a później resztą, skoro maja tyle samo inicjatywy?
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2658
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Dzięki za odpowiedź, pytanie wynikało z tego, że już na różne sprawy bywały różne interpretacje, a taki pomysł żeby przy tym regenki nie było brzmiał mi za pięknie :P

Casus Morroka i Zielonego utwierdził mnie w tym, że regenka niestety zostaje...

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Kmina z Kohortexu (chyba Kowala).

Na BoS można rzucić w dowolnym momencie swojej fazy magii, nie trzeba robić tego na początku fazy.
W zasadach BoS nie ma napisane, że ma to być początek.

Czy ktoś ma cokolwiek by to obalić?
Obrazek

Zablokowany