Nasze Rozpiski
Moderator: Yudokuno
Re: Nasze Rozpiski
Kurde napewno to na 2400 jest?:P Wyglada jak na 2k max:P
I to co powiedział kolega powyzej : pograj dłuzej jedna koncepcją i wprowadzaj do niej zmiany małymi kroczkami.
Jak będziesz zmieniał rozpy srednio raz na tydzien to wyników nie będzie:(
I to co powiedział kolega powyzej : pograj dłuzej jedna koncepcją i wprowadzaj do niej zmiany małymi kroczkami.
Jak będziesz zmieniał rozpy srednio raz na tydzien to wyników nie będzie:(
aj tam... aj tam...Domin pisze:Spoko rozpiska, nie do końca rozumiem tę magiczkę, jeśli masz duży (twój może trochę zbyt mały) oddział DR, to daj jej Ring of Hotek zamiast COTa i tak sama nie polata, a tak przynajmniej magicznie chronisz oddział.



Nie mam już punktów... drugi dredzio wchodzi za zbyt ważne unity... nie mówiąc już o punktach compa... jak mają być warlocki (które momentami lepiej mi się sprawdzały niż drugi lordunio), bolce i mobilna magica, to nie mam innego wyjścia jak wsadzić lorda i bsb na coki. Gdybym miał dwa smoki to bym się nawet nie bawił w inne rozkminy, a tak musiem kombinować z tym co mamDomin pisze:Ja po FAQu z bohaterami, nie rezygnuję z dwóch Dread Lordów, tutaj walczących bohaterów wstawiasz do jednego unitu i to trochę ogranicza.

True, true... Biję się w pierś, ale tego wymagało przetestowanie wszystkich rozkmin jakie miałem. Wolałem najpierw się pobawić i nie mieć ciągle z tyłu głowy, że inne rozwiązania mogą się sprawdzać lepiej...Domin pisze:Proponuję Ci poćwiczyć jedną rozpiskę dłużej, bo zmieniasz je jak rękawiczki.
Też miałem takie wrażenie jak patrzyłem na to na papierze, ale jak się rozstawi na stole to nawet nawetGlegut pisze:Kurde napewno to na 2400 jest?:P Wyglada jak na 2k max:P


Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Zgadzam się, ale... Nowe mapki średnio sprzyjają bolcom. Chciałem mieć więcej mobilnych pestek. Scout i vanguard pozwalają na lepszą skuteczność w trafianiu od pierwszej tury. Pozatym, nie mam gdzie urwać punktów i pestekTapio pisze:Niewiele masz tych bolców jak na jeden slot, 3 lub 4 lepszy efekt dadzą.

Tak, świetnie mi się sprawdzają dokładnie w tej roliTapio pisze:I pytanie ta 15 wiedźm jakie ma przeznaczenie? Samobójczy oddział na wypadek dużej bestii z małym współczynnikiem pancerza?






Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Ewentualnie widziałbym to tak, że skracam kusze o 4, dodaje 5 witchek i muszę gdzieś urwać 1pkt... ALE... jestem wtedy krótszy o 8 pestek... rozpiska jest defensywna i nie ma w niej argumentów na hordy w cc, więc 8 pestek robi ogromną różnicę podczas dwóch tur zmiękczania... w sumie, można wtedy podsunąć pod nos taki unit witchek, który może by zrekompensował słabsze strzelanie... Do przemyślenia w każdym razieTapio pisze:A jakby tak 2x wiedźmy dać i odsunąć na bok core kusze??? jeszcze 82 punkty możesz wysupłać



Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Przyznam szczerze, że nie przekonuje mnie koncepcja 2x5 shades z GW (a tak w ogóle 4 bolce są lepszeTalladil pisze:Po zmianach wyszło mi coś takiego. Na papierze wygląda chyba nawet nie najgorzej. Testy zaczynam dzisiaj wieczorem. Pomysły/uwagi mile widziane
2400 Pts - Dark Elves Roster - Talladil
Dreadlord (1#, 276 pts)
1 Dreadlord, 151 pts = (base cost 140 + Sea Dragon Cloak 8 + Shield 3)
1 Ogre Blade, 40 pts
1 The Black Amulet, 60 pts
1 Cold One, 25 pts
Supreme Sorceress (1#, 330 pts)
1 Supreme Sorceress, 220 pts = (base cost 185 + Level 4 Wizard 35)
1 Dispel Scroll, 25 pts
1 Obsidian Trinket, 15 pts
1 Cloak of Twilight, 50 pts
1 The Lore of Shadow, 0 pts
1 Dark Steed, 20 pts
Master (1#, 165 pts)
1 Master, 103 pts = (base cost 70 + Battle Standard Bearer 25 + Halberd 2 + Sea Dragon Cloak 6)
1 Dragonhelm, 10 pts
1 Dawnstone, 25 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
1 Cold One, 12 pts
Dark Riders (5#, 85 pts)
5 Dark Riders, 85 pts = 5 * 17 (base cost 16 + Shield 1)
Dark Riders (10#, 230 pts)
9 Dark Riders, 200 pts = 9 * 20 (base cost 16 + Repeater Crossbow 3 + Shield 1) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Herald, 30 pts = (base cost 26 + Repeater Crossbow 3 + Shield 1)
Witch Elves (15#, 165 pts)
15 Witch Elves, 165 pts = 15 * 11
Darkshards (14#, 202 pts)
14 Darkshards, 192 pts = 14 * 13 (base cost 12 + Shield 1) + Standard Bearer Std 10
1 Banner of Eternal Flame, 10 pts
Cold One Knights (10#, 375 pts)
9 Cold One Knights, 290 pts = 9 * 30 (base cost 30) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Dread Knight, 40 pts
1 Razor Standard, 45 pts
Shades (5#, 90 pts)
5 Shades, 90 pts = 5 * 18 (base cost 16 + Great Weapon 2)
Shades (5#, 90 pts)
5 Shades, 90 pts = 5 * 18 (base cost 16 + Great Weapon 2)
Reaper Bolt Thrower (3#, 70 pts)
1 Reaper Bolt Thrower, 70 pts
Reaper Bolt Thrower (3#, 70 pts)
1 Reaper Bolt Thrower, 70 pts
Doomfire Warlocks (5#, 125 pts)
5 Doomfire Warlocks, 125 pts = 5 * 25
1 Spells of the Cursed Coven, 0 pts
Doomfire Warlocks (5#, 125 pts)
5 Doomfire Warlocks, 125 pts = 5 * 25
1 Spells of the Cursed Coven, 0 pts
Total Roster Cost: 2398

Odnośnie przedmiotow... CoT na niej wybitnie nie pasuje


Na koniec dodam, że masz ponad 600 punktow w corach. Dodatkowy oddział DR raczej nie jest tyle warty, co 5 shades, czy bolec.
Edit: ważna sprawa. Jak dasz besta i 4 bolce, to wtedy będziesz mógł zrobić duży oddział wiczek z AP(wywalasz kusze). Coldy dostaną +1M. Beast będzie mobilny zarówno z wiczkami - s4 z ap oraz kawalerią - s7. Horda wiczek z dużą siłą to jest konkret. A łątwiej rzucić zerówkę z beasta, aniżeli brzytwę

magica z CoTem to dobry wybor, generalnie syta rozpiska
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
@Jarlaxle
Dwa słowa tytułem wstępu. Zgadzam się z Tobą co do większości tego co napisałeś ale tylko i wyłącznie w zakresie ogólnego zastosowania, a nie w przypadku tej rozpiski. W rozpisce są unity, które spełniają konkretne zadania, a nie unity, które chciałbym mieć na stole. Gdyby wprowadzić wszystkie Twoje zmiany wyszła by z tego ofensywna rozpiska naporowa
a teraz jest defens z kontrą
Po prostu ustawiłeś ją pod Swój styl grania, a nie starałeś się dopracować pierwotny pomysł. Mogę się mylić, po prostu takie odniosłem wrażenie. Konkrety:
Ta głupia 5 stoi obok/za cokami i czeka na moment zaszczytnego poświęcenia się ku uciesze Khaine'a
Podstawiłem ich pod nos Skullcrusherom, odgiąłem, po overrunie wbiłem się COKami we flankę i było pozamiatane
Chętnie zamieniłbym je na harpie, ale nie mam modeli ;/ Więc niestety ale się nie zgodzę.
a jak zaatakują to mają zamiatać, więc ap jest tutaj ważniejsze niż +1M. Horda witchek zwraca na siebie zbyt dużą uwagę, a 10 z brzytwą zamiata równie dobrze. Jak zginie 10 to nie boli tak bardzo jak przepchany albo odginany klocek za 400 pkt. Ogarnięty przeciwnik nie pozwoli Ci dojść tym klocem, o czym bardzo boleśnie się przekonywałem na ostatnich turniejach, grając witchami z kotłem... Ponadto z mojego doświadczenia wynika, że obniżenie S i T jest bardziej opłacalne niż boostowanie własnych unitów. Zachowanie sava jest ważniejsze niż uderzanie przeciwnika z większą siłą.
BTW nie chce Cię przekonywać do moich racji, staram się tylko tłumaczyć moje wybory i założenia, które całkiem fajnie się sprawdziły we wczorajszej bitwie z WoCHem. Jednakże prawdziwy chrzest bojowy rozpiska przejdzie na jakimś lokalu, gdzie meta jest trochę bardziej wymagająca niż mój wczorajszy przeciwnik
Dwa słowa tytułem wstępu. Zgadzam się z Tobą co do większości tego co napisałeś ale tylko i wyłącznie w zakresie ogólnego zastosowania, a nie w przypadku tej rozpiski. W rozpisce są unity, które spełniają konkretne zadania, a nie unity, które chciałbym mieć na stole. Gdyby wprowadzić wszystkie Twoje zmiany wyszła by z tego ofensywna rozpiska naporowa


Bolce są lepsze, ale nie w tym przypadku. Co do Shades jeden duży oddział trudniej schować i strzela do jednego celu. Dwa oddziały łatwiej się chowają, ogarniają dwa cele, blokują dwa vanguardy, ogarniają w cc dwie maszyny, odginają, robią double flee. Uważam, że akurat te dwa unity shades'ów potrafią więcej niż dwa dodatkowe bolce, których głównym zadaniem jest snipowanie samotnych bohaterów/maszyn/potworów.Jarlaxle pisze:Przyznam szczerze, że nie przekonuje mnie koncepcja 2x5 shades z GW (a tak w ogóle 4 bolce są lepsze) Lepiej zrobić duży, konkrety oddział.
Z tego co się orientuję to są cztery czary promujące strzelanie: Withering, Enchanted Blades of Albion, Flaming Sword of Rhuin oraz Soulblight i może jeszcze Harmonic Convergence. Więc wydaje mi się, że jednak Shadow lepiej mi tutaj pasuje niż Metal, Fire czy Heaven. Chociaż ten ostatni nie byłby takim złym wyborem. Obniżanie T jest tutaj kluczowe do tego by rozpiska działała. Soulblight mam x2 więc brakowało mi tylko Withering. Lepsze trafianie zapewniam skracaniem dystansu dzięki scout i vanguard, a pozostałe czary pomagają w cc i zmiękczaniu wszystkiego co nie jest do ogarnięcia w bezpośrednim starciu.Co więcej shadow do rozpiski nie pasuje.
Kawaleria generalnie ma unikać walki. Ma wykorzystać mobilność do kontroli sytuacji na stole tak by nic nie doszło do mojego deploya, gdzie stoją papierowe witchki, bolce i kusze. Druga kwestia, mam zbyt mało bohaterów by inwestować w duży beast, który dodatkowo ma mało argumentów do walki na dystans (oprócz dzidy).On jest dobry na piechotę. Do wspierania kawalerii i bohaterów lepszy jest beast, szczególnie ze masz mobilną magiczkę i w chwili obecnej 5 oddziałów kawalerii.
Magica jest zbyt ważna by wsadzać ją do coków tylko dla ochrony tego unitu. COT jest mi potrzebny na wypadek konieczności wrzucenia jej do 5 locków. Ponadto hotek nie uchroni mnie przed sniperkami strzeleckimi gdybym chciał się ustawić na dogodną pozycję do wrzucenia pendulum albo gdyby coś mi nie wyszło w fazie magii i nie będę w stanie zamienić jej miejscami z bohaterami na cokach. Fakt, tracę wszystkie plusy combatowe COTa, ale daje maksymalną ochronę magiczce. Co do generalnego założenia się zgadzam, jednakże nie w tym przypadku.Odnośnie przedmiotow... CoT na niej wybitnie nie pasujeJest po prostu nie praktyczny. W moim odczuciu mógłbyś złączyć DW w jeden oddział i dać do niego np. magiczkę z book of ashur i MR 2(opcjonalnie hotek, scroll, ruby ring of ruhin) masz wtedy +5 do casta, a na potworki de facto 6. Zważ, że hotek o którym pisano to dobra opcja z jeszcze jednego względu. Jako, że masz FCG i 2 bohaterów w coldach, to magiczka będzie w drugim szeregu. A wtedy oddział dostanie MR3. Zabłąkana kuźna karci te 9 modeli
I nie ustawiam obok siebie, ale mimo wszystko jestem w stanie skorzystać z OTSa przy odpowiednim dostawieniu się do modelu przeciwnika. Jak dodam OTS na lorda to tracę magiczną broń, a BSB staje się bardziej miękki i nie mogę nim polować np. na demonicznego skull cannona bo również tracę 2++ na flamingi.Poza tym... wiesz, że OTS działa przeciwko Black Amuletowi? Także nie możesz ustawić tych bohaterów obok siebie? Ten combos powinien raczej być u jednego bohatera. Zatem, lepiej aby dreadlord miał BA i OTS, a master np. talisman of prevention i potion of fullihardiness + GW.
Dodatkowy oddział DR uratował mi COKi we wczorajszej bitwie z WoChemNa koniec dodam, że masz ponad 600 punktow w corach. Dodatkowy oddział DR raczej nie jest tyle warty, co 5 shades, czy bolec.



Jak dam best i dwa bolce to rozpiskę można wywalić do kosza, bo nie będzie miała wtedy sensu. Siła nie jest tutaj najistotniejsza tylko osłabienie przeciwnika tak aby nie mógł mnie tak łatwo zabić. Duży oddział witchek jest zbyt sytym kąskiem i łatwo go pozamiatać. "Witchbombami" nikt sobie głowy nie zawraca, i to jest ich siła. To jest siła całej rozpiski i MSU bo nie ma gdzie stracić dużo punktów. Mam jeden kloc COKów ale nie mam innego wyjścia.Edit: ważna sprawa. Jak dasz besta i 4 bolce, to wtedy będziesz mógł zrobić duży oddział wiczek z AP(wywalasz kusze).
Po pierwsze, Coldy mają siedzieć na dupie i nigdzie się nie ruszaćColdy dostaną +1M. Beast będzie mobilny zarówno z wiczkami - s4 z ap oraz kawalerią - s7. Horda wiczek z dużą siłą to jest konkret.

Rzucenie brzytwy nie stanowi problemu, trudniej dojść unitem do cc. Jak przeciwnik ma do wyboru brzytwe na witchach lub pitke, pendulum, doombolta i innego soulblighta przy 80 pestkach, to nie wiem czy tak chętnie będzie chciał dispelować mindrazora zamiast innych czarów.A łątwiej rzucić zerówkę z beasta, aniżeli brzytwę![]()
Wydaje mi się właśnie, że magia shadow bardzo pasuje do rozpiski, która chce jak najdłużej unikać zwarcia i załatwia sprawy na dystans.Przy czym, shadow ma sens z hordą wiczek i 4 bolcami (brzytwa i obniżanie T). Magia musi współgrać z całą armią, u Ciebie mam wrażenie, że tak nie jest.
BTW nie chce Cię przekonywać do moich racji, staram się tylko tłumaczyć moje wybory i założenia, które całkiem fajnie się sprawdziły we wczorajszej bitwie z WoCHem. Jednakże prawdziwy chrzest bojowy rozpiska przejdzie na jakimś lokalu, gdzie meta jest trochę bardziej wymagająca niż mój wczorajszy przeciwnik


Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Masz w pełni prawo przekonywać mnie do swoich racji. Jeżeli przedstawisz sensowne argumenty, to nie będę polemizował. Skoro Tobie ta rozpiska działa, to oki. Jak grałeś z Wochem, to jak zabiłeś klepacza z wardem na 3+ i przerzutem jedynek?
Ciekaw jestem, jak poszłoby Tobie z WE, czy HE.

PrzypadkiemJarlaxle pisze:Jak grałeś z Wochem, to jak zabiłeś klepacza z wardem na 3+ i przerzutem jedynek?




Też jestem tego ciekawJarlaxle pisze:Ciekaw jestem, jak poszłoby Tobie z WE, czy HE.


Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Napisałeś świetny tekst o rozpisce, a potem... rzuciłeś dużą pitkę
Why why why... 


"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Na malku cztery, na dark magic kilka wiecej - we wszystkich przypadkach z zalozeniem że souleater na nim/albo na suce z black amuletem. Gralem na hordy - nie pomogloGlegut pisze:QC - ile gier nim zagrałeś czy to tylko teoryhammer? (pytam z ciekawosci - no ofens)

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Jedno z drugim się nie wyklucza-Qc- pisze:Napisałeś świetny tekst o rozpisce, a potem... rzuciłeś dużą pitkęWhy why why...





Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
W defensywnej rozpisce duży shadow +2 warlocki to jest genialna magia, może brakuje bolców do zabijania twardych celów z którymi DE w takiej wersji mają problemy.
Co do shadów to jedynie z czym się nie zgodzę to z wyposażeniem przy 5 modelach zrobiłbym z nich eko odginaczki zamiast ładować dwuraki, 7-8+ z dwurakami nadają się do jakiejś multi szarży już naprawdę. 5 głównie strzela. Mobilność i śmietnik w defensywnych armiach zdecydowanie na plus jedyne pytanie kosztem czego;]
Co do shadów to jedynie z czym się nie zgodzę to z wyposażeniem przy 5 modelach zrobiłbym z nich eko odginaczki zamiast ładować dwuraki, 7-8+ z dwurakami nadają się do jakiejś multi szarży już naprawdę. 5 głównie strzela. Mobilność i śmietnik w defensywnych armiach zdecydowanie na plus jedyne pytanie kosztem czego;]
@krzychoss
Jedyne czego mi w tej rozpisce brakuje to lorda i bsb na pegazach (chociaż z uwagi na footprint nie wiem czy to dobry deal). Pozostałe to by były zmiany czysto kosmetyczne, których i ta rozpiska wymaga. Choćby pomysł dot. 2x10 witchek. Nie wiem jeszcze jak ale wydaje mi się, że warto jakoś tę koncepcję do rozpiski zaadaptować.
Jedyne czego mi w tej rozpisce brakuje to lorda i bsb na pegazach (chociaż z uwagi na footprint nie wiem czy to dobry deal). Pozostałe to by były zmiany czysto kosmetyczne, których i ta rozpiska wymaga. Choćby pomysł dot. 2x10 witchek. Nie wiem jeszcze jak ale wydaje mi się, że warto jakoś tę koncepcję do rozpiski zaadaptować.

Dread Elves 2.0 - W/R/P - 18/10/15
Duża pita jest dobraTalladil pisze:Jedno z drugim się nie wyklucza-Qc- pisze:Napisałeś świetny tekst o rozpisce, a potem... rzuciłeś dużą pitkęWhy why why...
Pitka nie zawsze wchodzi, a nawet jak w tym przypadku była to pierwsza i ostatnia w tej grze
Jeden lord WoChowy sam gry nie wygrywa, cała obstawa nadal została do ogarnięcia
która w dodatku do najmiększych nie należy






Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, o 18:35 przez Jarlaxle, łącznie zmieniany 1 raz.
ja smoka bym grał w złożeniu:
dawnstone
CoT
dragonhelm
halabarda/lanca/GW wedle uznania
A co myslicie o fullshootingu? Skoro jest ograniczony na 2 punkty to chyba cos musi w tym być...
lord na koniu jak u krolika (7 sily reroll ots braces)
4 levl shadow DS Hotek
BSB 1+ save 4+ ward kusza (nie mam pomyslu na tego piechocinca)
2x7 DR std champ tarcze kusze
20 kusz fcg flaming
13 +13 +7 shades
4 bolce
5 warlocków
i cos za 125 punktów co nie jest w limitach (np czarodziejka z dark magic 2 poziom, wtedy do rozpiski wchodzi sceptra. Albo 2 levl dark magic z tom of furion zeby miec word of pain i doombolta)
grałoby się tym jak bardzo dawnych czasach, dużo pew pew (praktycznie maksymalna ilosc pestek), do tego ala feniks czyli klepacz jako kontra. Gra oparta raczej na obnizeniach T
dawnstone
CoT
dragonhelm
halabarda/lanca/GW wedle uznania
A co myslicie o fullshootingu? Skoro jest ograniczony na 2 punkty to chyba cos musi w tym być...
lord na koniu jak u krolika (7 sily reroll ots braces)
4 levl shadow DS Hotek
BSB 1+ save 4+ ward kusza (nie mam pomyslu na tego piechocinca)
2x7 DR std champ tarcze kusze
20 kusz fcg flaming
13 +13 +7 shades
4 bolce
5 warlocków
i cos za 125 punktów co nie jest w limitach (np czarodziejka z dark magic 2 poziom, wtedy do rozpiski wchodzi sceptra. Albo 2 levl dark magic z tom of furion zeby miec word of pain i doombolta)
grałoby się tym jak bardzo dawnych czasach, dużo pew pew (praktycznie maksymalna ilosc pestek), do tego ala feniks czyli klepacz jako kontra. Gra oparta raczej na obnizeniach T
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"