Rozpiski nowego Imperium

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Re: Rozpiski nowego Imperium

Post autor: Lazur »

LoS = line of sight
UP = look out sir (uwaga panie ;) )
Moje ulubione combo to light + haeven
Obrazek

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

1 Arch Lector of Sigmar @ 364.0 Pts
General
Great Weapon
Shield
Armour of Destiny [50.0]
Van Horstmann's Speculum [40.0]
Dragonbane Gem [5.0]
War Altar of Sigmar @ [10.0] Pts
The Horn of Sigismund


1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 278.0 Pts
Magic Level 4
Lore of Light
Warhorse
Sceptre of Stability [15.0]
Talisman of Preservation [45.0]


1 Battle Wizard of the Amber Order @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]


1 Captain of the Empire @ 161.0 Pts
Barding
Lance
Full Plate Armor
Shield
Battle Standard
Warhorse
Obsidian Lodestone [45.0]


1 Captain of the Empire @ 160.0 Pts
Lance
Full Plate Armor
Shield
Imperial Pegasus
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]


14 Knights of the Inner Circle @ 395.0 Pts
FCG, lance
Banner of Swiftness [15.0]


5 Knightly Orders @ 120.0 Pts
Great Weapon
Musician


40 Halberdiers @ 260.0 Pts
Light Armour
Standard
Musician

15 Archers @ 115.0 Pts
Musician

3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts


3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts


3 Demigryph Knights @ 174.0 Pts


1 Great Cannon @ 120.0 Pts


1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts


1 Steam Tank @ 250.0 Pts


Models in Army: 87
Total Army Cost: 3000.0


Taka sytuacja na 3k, ale pod comp ETC. Ostatnio męczyłem death na pegazie / mały shadow, 10ld od Lectora z ICK z dyscypliną i gra się tym bardzo przyjemnie, ale jakoś brakowało mi pierdolnięcia w cc, tym razem light4/beast2, żeby rozkręcić właśnie ciut cc. Bez kolegium light, ale z altaryną, która w razie czego może pójść w challenge (ewentualnie w opcji eko z charmed shieldem tylko i trzymany z tyłu) + duży mag light, więc 2 małe banishe w opcji. Halabardy z bironą i zerówką z beasta i hurricanum mogą całkiem fajnie zadziałać (horda trafiająca w zasadzie wszystko na 2+, rawr), w razie czego ustoją chwilę, do tego hate z wózka i jak starczy kości to 5+ ward do cc na pierwszą turę też brzmi kusząco. 3x3 demi gołe, żeby robić kanapki i odciąć którąś z flank, na drugą tankietka. Captain na pegazie zamiast 5tki pistoliersów, bo ci niestety robią kupę dymu i w zasadzie to tyle, a jednak latacz daje sporą swobodę taktyczną. Nie do końca pasuje mi jednak złożenie BSB, bo mizerną przeżywalność na snajperki ma, więc może white cloak of ulrik zamiast lodestona, chyba, że pieszy BSB w klocku halabard z lodestonem właśnie? Ewentualnie jeszcze poszukać punktów na hellkę z inżynierem, ale może być ciężko zachować wszystkie zabawki.

Awatar użytkownika
Szymon
Kretozord
Posty: 1685
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Szymon »

rafixator pisze:bez czołga - Great mistake #-o
Mi czołg robi prawie każdą gre i układanie rozpiski zaczynam od niego
No ja sie z tym nie zgodzę ;) Ja nie gram na tanku przy tym drafcie bo jest słaby serio zjada slota kosztuje dużo pkt, trzeba go niańczyć ;) A wygrałem już z EM na tanku.

Co do rozp na ETC przeglądałem ale jakoś żadna nie robi na mnie wrażenia tylko jedno mnie dziwi po ch** wstawiają 5 demisi jak na tym poziomie każdy rozsądny gracz będzie ich odginał.
Ziomek z runfangiem fajna sprawa imo.

Testował ktoś kiedyś 3x15 outriderów+2heble :D tak 4fun ?
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą :lol:

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

chyba shino cos takiego testował pod drużynówke można by było próbować.
Umiem i lubie grać na czołgu ale oczywiście ciesze się że masz inne zdanie, imperium jest super pod tym wzgledem że jest sporo grywalnych rozpisek. Ja mam rozpiske ktora z czolgiem sie idealnie kombuje 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Szymon pisze:tylko jedno mnie dziwi po ch** wstawiają 5 demisi jak na tym poziomie każdy rozsądny gracz będzie ich odginał
Bo zajmują tylko jeden slot, a odginając je nie będą odginać czegoś innego ;)

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Aktualnie bawię się takim oto turbo ofensem. Zastanawiam się jeszcze nad dopchnięciem gryfów i wrzuceniem BoEF zamiast czołgu. BSB z papieru :S
Grand Master 255
Runfang, Luckstone, Charmed Shield, Potion of Speed

Battle Wizard Lord 290
Imperial Pegasus, Level 4, Death, Talisman of Preservation

Battle Wizard 127
Warhorse, Level 1, Shadow, Dispel Scroll, Ruby Ring of Ruin

Captain of the Empire 161
Warhorse, Barding, Full Plate Armour, Shield, Lance, BSB, Obsidian Loadstone

13 Knights of the Inner Circle 370
FCG, Standard of Discipline

5 Knightly Orders 120
Musician

5 Knightly Orders 110

5 Demigryph Knights 345
Standard, Musician, Warbanner

Great Cannon 120

Great Cannon 120

Steamtank 250

Celestial Hurricanum 130

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Dałbym na bsb warda 2+ na ogień. Sprawdza Ci się hurricanum?

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

Dużo zależy od tego z czym gram. W połączeniu z Potion of Speed pomaga skasować jakiegoś koksa zanim ten skasuje Grand Mastera i daje pewien komfort psychiczny i działa psychologicznie na przeciwnika. Gryfy z +1 do hita też są dosyć szałowe. Przydaje się również dodatkowy PD, więc generalnie Hurricanum jest wart swoich punktów. Od biedy można w coś przypakować z boku. Inbounda praktycznie nie używam, jest za bardzo losowy i zazwyczaj szkoda na niego kości.

Zdecydowanie więcej bitew grałem tą rozpiską wystawiając Luminarka. W wersji z Luminarkiem nie ma Loadstone’a, na BSB jest Dawnstone, a Pegazista ma Power Stone. Generalnie świetnie mi się sprawdzał w tej rozpisce. Wyciągał kości, zdejmował bolce, wymuszał pozycjonowanie przeciwnika, wzmacniał antymagię. Niestety czasami brakowało moim klockom wypierdu z łapy.

Reasumując:
- Hurricanum to większy kop w CC i MR(3) (loadstone na kapitanie)
- Luminark to słabsze walnięcie w CC, trochę lepsza antymagia, z mimo wszystko większym potencjałem do karania magią (bo jest power stone, a dzida wysysa zazwyczaj 2-3 kości co jest lepsze niż dodatkowy PD z hurikana)

Całość sprowadza się do jednego dobrze puszczonego słońca, a potem i tak mag ginie ;) Taka rozpa trochę all-in, ale gra się nią bardzo fajnie. Zmianę na Hurricanum rozważam głównie ze względu na bitwy, w których słońce odpowiednio nie wejdzie (czasami się zdarza :P), ewentualnie paringi, w których Death nie jest taki szałowy. Wtedy dodatkowy +1 too hit się bardzo przydaje.

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Chciałbym się podzielić moją rozpiską, którą grałem kilka razy towarzysko z pozytywnym skutkiem. Nie ma w niej czołgu ani demigryfów, ale bardzo dobrze spisują się greatswordzi. W zależności od przeciwnika wybieram magię światła, niebios lub metalu.

Bardzo fajnie sprawdza mi się metal. Dając +2 do sejva greatswordzi mają sejva 2+, a kawaleria -1, co rozwala im przyjąć lancę Grali na klatę i przeżyć pozwalając innym jednostkom na kontrę. Przy takie konfiguracji z wózkiem i preiestami light nie jest "must have".

A oto rozpiska. Proszę o komentarze. Czy kwalifikuje się pod Euro? Chyba tak.

Krucjata Vernona z Talabheim

1 Arch Lector of Sigmar - Vernon z Talabheim @ 228.0 Pts
General; Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Sword of Anti-Heroes [30.0], Enchanted Shield [5.0], Dawnstone [25.0], Van Horstmann's Speculum [40.0]

1 Captain of the Empire @ 131.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard; Warhorse, Luckstone [5.0], Dragonhelm [10.0]

1 Battle Wizard Lord of the Golden Order @ 200.0 Pts Magic Level 4; Lore of Metal

1 Warrior Priest of Sigmar @ 72.0 Pts Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour

1 Warrior Priest of Sigmar @ 69.0 Pts Prayers of Sigmar; 2ndWeapon; Heavy Armour

9 Knights Panther @ 280.0 Pts Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Standard; Musician; Warhorse
1 Inner Circle Preceptor @ [10.0] Pts

39 Halberdiers @ 340.0 Pts Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [10.0] Pts

5 Archer Detachment @ [35.0] Pts Normal Bow

5 Archer Detachment @ [35.0] Pts Normal Bow

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

1 Great Cannon @ 120.0 Pts

34 Greatswords @ 589.0 Pts Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician
1 Count's Champion @ [10.0] Pts

15 Halberdiers Detachment @ [90.0] Pts Halberd; Light Armour

14 Halberdiers Detachment @ [84.0] Pts Halberd; Light Armour

1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts

Models in Army: 133, Total Army Cost: 2399.0
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

ravtheone pisze:, a kawaleria -1, co rozwala im przyjąć lancę Grali na klatę i przeżyć pozwalając innym jednostkom na kontrę.
Fajnie masz.
ravtheone pisze: 34 Greatswords @ 589.0 Pts
Trochę dużo jak na euro..
Obrazek

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Fanatic pisze:
ravtheone pisze:, a kawaleria -1, co rozwala im przyjąć lancę Grali na klatę i przeżyć pozwalając innym jednostkom na kontrę.
Fajnie masz.
ravtheone pisze: 34 Greatswords @ 589.0 Pts
Trochę dużo jak na euro..
Co znaczy fajnie? Nie może być -1? Tak czy inaczej testuje się na 2+, ale dopiero przy sile 7 jest na 3+. Chyba że się mylę?

589 punktów AB licz z detachmentami... więc wszystko OK.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

W obecnej edycji każdy Save lepszy od 1+ jest traktowany tak, jakby był 1+. Innymi słowy, mając Save -2+ nawet, gdy obrywasz z Siłą 5, to zdajesz na 3+, zupełnie jak przy 1+ ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Co u Ciebie robią detki halabard? Za drogie na odginaczkę, za małe aby coś zrobić. Dopychając ich do combatu z GS pozwalasz tylko przeciwnikowi łatwiej sobie CR nabić. Gdzie tu sens, bo pewnie nie widzę?

Kolejna sprawa - bardzo ciency kapłani, 2W z AS5+ po 70pkt, już chyba lepiej ich wywalić i zainwestować w ołtarz.

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Mh... czytałem zapisy podręcznika (przynajmniej polskiej wersji) i nie wynika z nich, że nie można mieć ochrony pancerza mniejszej niż 1+ (czego przejawem są choćby wartości 0+ w AB), tylko że wtedy testuje się je jakby były 1+ (czyli tylko na 1 oblewa). Innymi słowy mam jakąś wartość pancerza, modyfikuję go scaly skinem, modyfikuję go siłą uderzenia/bronią przecinika, i jeżeli wychodzi save 0+ lub niższy, to i tak testuję jakby był 1+. Czy jakoś inaczej to rozumiecie?

Co do detek halabard. Zauważ, że wstawiłem je jako special w ramach detki GS. Co oznacza między innymi to, że przejmują od GS Ld 8 i zasadę stubborn oraz wszystko czym pobłogosławi GS warpriest. Jeżeli więc przeciwnik stoi na przeciw zestawu HB + GS + HB, to może zrobić następujące rzeczy:
1) zaszarżować GS ze stubbornem, hejtem, (a zazwyczaj jeszcze +1 do hita od wózka oraz przerzutem zranienień, a czasami także sajvem 2+) i dostać z boku szarże niwelujące szeregi z stubbornem, hejtem (i zazwyczaj przerzutem zranień)
2) zaszarżować któryś z detachemntów (ze stubbornem) i podjąć ryzyko, że się mimo wszystko utrzymają a on dostanie bęcki w bok od GS (z subbornem, hatem..... etc)

15 model jest zazwyczaj wystarczajace aby z stubbornem ustać. Choć oczywiście za duże na odginaczki. Natomiast w CC z 10 atakami z rerollem, S4 i rerollem ranienia, zazwyczaj co nieco robią, a na pewno zdejmują szeregi, odginaczki, lekką kawalerię, przeszkadzajki, roje itp.

Ten zestaw jest naprawdę rewelacyjny, szczególnie w połączeniu z Celestium Hurricanum. Jako odginaczki wykorzytuję tylko szybsze małe oddziały łuczników.

Co do kapłanów masz rację, ale jak dotąd mają wyższą przeżywalność niż jeden kapłan na wózku, który spada od dobrego strzału z działa. Dodatkowo mają chyba mimo wszystko większy zasięg działania. Ołtarz daje mi tylko 6 cali zasięgu, a priest, daje mi efekt na hordę oraz dwa detachmenty. Ołtarz jest bardzo fajny, ale ma też swoje minusy. Jakoś tak jest, że Ci prieści ze względu na to, że efekty już i tak działają, a sami nie są wielką wartością bojową, nie są głównym celem przeciwnika w czasie CC, a w pozostalych fazach są bezpieczniejsi niż ołtarz.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

ravtheone pisze:Mh... czytałem zapisy podręcznika (przynajmniej polskiej wersji) i nie wynika z nich, że nie można mieć ochrony pancerza mniejszej niż 1+ (czego przejawem są choćby wartości 0+ w AB), tylko że wtedy testuje się je jakby były 1+ (czyli tylko na 1 oblewa). Innymi słowy mam jakąś wartość pancerza, modyfikuję go scaly skinem, modyfikuję go siłą uderzenia/bronią przecinika, i jeżeli wychodzi save 0+ lub niższy, to i tak testuję jakby był 1+. Czy jakoś inaczej to rozumiecie?
RB s.43 pisze:Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason (...)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

A konkretniej, z FAQ:
Page 43 – Saving Throws.
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

ravtheone:

Greatsi są genialnie, jakby nie było :) JA często na nich gram, czasem kipesko im pójdzie. Ale z priestem (u mnie lektor z nimi idzie, sami mają Standard of dispiline), wówczas mam odddział z LD 10 i stubborn

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

ravtheone - o patrz, o stubbornie zapomniałem. Co do priestów to ogarnięty przeciwnik powinien ich ściągnąć w pierwszej kolejności, a że GSy mają ASL to uderzą już bez hate. Dalbym w tej rozpisce MR(3) do tych GSów, bo nawet pociski 2d6 S4 strasznie ich karcą.

Awatar użytkownika
Fanatic
Chuck Norris
Posty: 468

Post autor: Fanatic »

A ja zamiast greatow kupilem flagoli i grzecznie czekam na zmiany od GW.
Na metalu mi sie fajnie gra ale np.ze szczurami przeciwnik dispeluje tylko 6 czar i przydaje sie maly mag z innym lorem.
Obrazek

ravtheone
Mudżahedin
Posty: 238
Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu

Post autor: ravtheone »

Mam też 40 Flagelentów, ale jeszcze ich nie testowałem. Natomiast GS dają radę. Pomyślę o tym banner of discipline, bo on wtedy daje wyższego Ld trzem oddziałom.

Oczywiście priest w oddziale może zginąć. Ale... Mogę go trochę chronić odpowiednim wyzwaniem nim lub championem. Szeregowe modele moga o oczywiście tez ubić, ale wtedy GS są bezpieczniejsi. Moi nadzy priest'ci są stosunkowo tani, więc można ich stracić. Jeżeli zaś straci się priest'a, to rzeczywiście nici z hate'a, ale reroll z bound spella działa nadal, co przy WS4 i +1 do trafienia (z wózka) nie jest takie straszne.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook

WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill

ODPOWIEDZ