Pytania początkujących i niepewnych 2

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

Zablokowany
Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Re: Pytania początkujących i niepewnych 2

Post autor: Macias »

Czary ze starych AB nie mają typów i jeśli nie jest w nich napisane, że można rzucać do cc to nie można.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Macias pisze:Czary ze starych AB nie mają typów i jeśli nie jest w nich napisane, że można rzucać do cc to nie można.
A jest to czymś poparte ?
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Polskimi uściśleniami (str.9)
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

DarkAngel pisze:
Macias pisze:Czary ze starych AB nie mają typów i jeśli nie jest w nich napisane, że można rzucać do cc to nie można.
A jest to czymś poparte ?
Rulebookiem. Nie można czarownic do hth
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Olos
Wałkarz
Posty: 64

Post autor: Olos »

Przymierzam sie do gry DE,wiem wiem juz wczesniej te tematy byly poruszane,przeczytalem je w wiekszosci ale nadal mam watpliwosci co do tego od czego powinieniem zaczac.Jakos do batalionu nie moge sie przekonac,nie chce wprost mowic ze kawaleria jest slaba,ale wydaje mi sie ze jest sporo rzeczy ktore sa od niej po prostu lepsze.Czyli na pewno podrecznik,2 boxy korsarzy ,2 boxy kusz, hydra ,bohater i harpie.Cos wiecej??Czy sa jeszcze jakies jednostki ktora sa must have,zdaje sobie sprawe ze to zalezy od oczekiwan oraz stylu gry konkretnego gracza,ale zawsze beda takie ktore sa baza armii.Prosilbym o konstruktywne odpowiedzi.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

2 Czarki, warriorzy, rydwany, pegaz, kociołek i to co sam wymieniłeś
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Niedługo będę grał swoją 3 bitwe z HE. nie za bardzo ogarniam jak sie z nimi powinno grać rozpiską oparta na piechocie (4 duze klocki do walki- witchki korsarze BG I włócznicy). Jakieś porady?
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

jeżeli grasz na piechocie to kociołek - w walce bierzesz warda na 5+ i ich kasujesz (z witchkami i gwardią HE nie mają przerzutów...) - najważniejsze żeby combat odbywał się na Twoich warunkach (już 1 miasma na WS zmienia w cholerę...) - czyli magia musi być po stronie DE, mając harpie da się to zrobić :wink:
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Czy sa jeszcze jakies jednostki ktora sa must have
Nie. Oprócz magiczki nic nie jest obowiązkowe, a rozpy (grywalne) są naprawdę bardzo różne.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Królik
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3739

Post autor: Królik »

Dla mnie 2 x karpie to must have i od tego bym zaczynał składanie każdej rozpy. Bez ograniczeń ojro nawet x3.
55 punktów (tania odginaczka z lataniem), wysoka inicjatywa i 2 ataki (mogą pokroić maszynkę) i nie wzbudzają paniki w DE.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Harpie już wymienił :)

Ale DE to jedna z niewielu armii, gdzie nie ma obowiązkowych oddziałów. Z corów wszystkie są grywalne, ze speciali też - nawet egzeki, gdy kawaleria i monstrous cavalary się rozpanoszyły, rary też są dobre. Więc ciężko powiedzieć, co jest obowiązkowe.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Jankiel pisze:Harpie już wymienił :)

Ale DE to jedna z niewielu armii, gdzie nie ma obowiązkowych oddziałów. Z corów wszystkie są grywalne, ze speciali też - nawet egzeki, gdy kawaleria i monstrous cavalary się rozpanoszyły, rary też są dobre. Więc ciężko powiedzieć, co jest obowiązkowe.
A jakie widzisz zastosowanie dla egzekow? Polowa z nich spadnie przy szarzy mournfangow. To co odda moze i zabije 3. Gdyby egzekom mozna dawac sztandar z ASF-em.. :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

można wrzucić im BSBka z ASFem - mournfangi nawet nie uderzą...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Dreef
Falubaz
Posty: 1300
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dreef »

Laik pisze:można wrzucić im BSBka z ASFem - mournfangi nawet nie uderzą...
No tak ale wtedy pedant nie ma bsb ;). A ten plus 1 do CR nie raz mi ratowalo dupe ;)
Taki klocek to minimum 550 pkt (razem z BSB), a to juz sporo ;) plus malo wytrzymaly - save na 5+.
Obrazek

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Nie mówię że jest to jakieś super rozwiązanie ale w erze MC nie jest takie złe (Druchii grał na takich egzekach w Babicach wyniki miał niezłe - nie wiem jak z samych egzeków zadowolony).
Pendant bez banneru jest też znacznie mniej warty w przypadku straty - no i jako pegaz BSB ma problem żeby dawać przerzuty armii - odbija się to na jego mobilności...
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Alpharius
Plewa
Posty: 8

Post autor: Alpharius »

Hejka mam pytanko czy DE są mocną armią w WFB?? Strasznie podoba mi się ich klimat szczególnie klimat korsarzy i chciałbym na nich oprzeć swoją armie :) Czy jednostki w battleforsie są grywalne czy połowa to chłam? Jak spisuje się armia na samych piratach i co było by dobre na początek?

Dzięki z góry za pomoc :)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Od siebie powiem Ci ze kliamtycznie ze wzgledu na modele planuje granie na 60 piratach, już kiedyś tak grałem i dawalo rade- DE to bardzo wdzięczna i mocna armia
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Alpharius
Plewa
Posty: 8

Post autor: Alpharius »

A co z batel forcem daje rade to wszystko co jest w środku?? Ilu powinienem mieć np kuszników a ilu piratów? I jeszcze pytanko czy opłaca się dawać piratom ręczne kusze ??

Awatar użytkownika
Stix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Stix »

Czy się opłaca to zależy od stylu gry oraz tego, jakie zadanie mają spełniać. A tak żeby się przyczepić to nie piraci tylko korsarze (bo jest różnica w definicji) :wink:

Alpharius
Plewa
Posty: 8

Post autor: Alpharius »

Chciałbym grać ofensywnie najlepiej na korsarzach, kusznikach, hydrze bojowej, Czarnej straży, czarodziejka, wiedźmach, assainach, jeźdźcach mroku. Te figurki mi się podobają ewentualnie znalazłem pare fajnych zamienników :) Pytanie tylko czy w takiej kombinacji to ma jakiś sens i jest grywalne ewentualnie co z czym połączyć i czy do takiego składu opłaca się kupić battle forca ?

Zablokowany