Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
gnollu
Plankton
Posty: 4

Re: Jak zostać Generałem - czyli początkującego pytań kilka

Post autor: gnollu »

Tak mnie ciekawilo wlasnie jak w praktyce sprawdza sie jazda lucznicza - niby fajnie bo po marszu moga dalej strzelac a w razie czego moga normalnie walczyc wrecz... Taki jeden oddzial 10 jezdzcow robiacych za przeszkadzajke - podskocz wystrzel odskocz a w razie czego zaszarzuj - widzieliscie kiedys cos takiego na stole? Jesli tak to jak sie sprawdza?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Widzieliśmy.

W praktyce sprawdza się średnio. Mało strzał z małą siła mało robi. W walce oddział też nie jest zabójczy. A najgorsze że lekkie i tanie strzelanie przeciwnika robi z tego oddziału krwawą miazgę. A oddział 10 kolesi to już całkiem psory wydatek punktowy.

Ale możesz przetestować to w jakiejś bitwie, może wykorzystasz ich tak, że się zwrócą :)
Obrazek

gnollu
Plankton
Posty: 4

Post autor: gnollu »

Dobra kolejne pytanie (dopiero sie ucze ;p)

Zamiast archrsow oprzec cora na sea guardach. Model kosztuje jeden punkt wiecej, ale za to ma wlocznie oraz Martial Prowess czyli w walce wrecz tez sporo moze zrobic, do tego ligh armour gdzie archersi mają.... tuniki ;p. Za punkt wiecej mozna dorzucic jeszcze po tarczy... Chociaz z drugiej strony zasieg krotszy o 6 cali
Jakies sugestie?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

gnollu pisze:Dobra kolejne pytanie (dopiero sie ucze ;p)

Zamiast archrsow oprzec cora na sea guardach. Model kosztuje jeden punkt wiecej, ale za to ma wlocznie oraz Martial Prowess czyli w walce wrecz tez sporo moze zrobic, do tego ligh armour gdzie archersi mają.... tuniki ;p. Za punkt wiecej mozna dorzucic jeszcze po tarczy... Chociaz z drugiej strony zasieg krotszy o 6 cali
Jakies sugestie?
koszty jednostek znamy na pamięć ;-)

a co do LSG i łuczników - Twój wybór. Zdania są podzielone. Jak poszukasz to dogrzebiesz się do tematu w którym jest o nich dyskusja.
Obrazek

gnollu
Plankton
Posty: 4

Post autor: gnollu »

Ale ja nie ;p
Dlatego piszę, żeby w razie czego móc zrozumieć o co mi chodziło tydzień temu ;P

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

gnollu pisze:Ale ja nie ;p
Dlatego piszę, żeby w razie czego móc zrozumieć o co mi chodziło tydzień temu ;P
zacznij układać swoje rozpiski to szybko się tych kosztów nauczysz.
Obrazek

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

pytanie mam, jezeli wrzuce warpa na smoka - czy jego thunderstomp jest ASF?
czy ASL niweluje sie z ASF i stomp jest po inicjatywie?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Stomp zawsze na końcu (Analogicznie jest z keperem. Mimo ASF jego stomp jest ASL)
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

żadne specjalne zasady nie działają na stomp/thunderstomp

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

czy elfy tracą ASF gdy walczą dwurakami?

EDIT: znalazłem, nie tracą (damn it!)

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

5 mages (2 plastic on foot, 1 plastic mounted & 2 metal oop on foot)

18 silver helm knights (all plastic, only 10 shown in picture as 8 are still on sprue)

15 pheonix guard (metal, full command)

8 dragon prince knights (metal, 3 painted to high standerd, 2 still in blister, full command)

5 reavers (plastic, island of blood unit)

1 chariot (plastic)

28 archers (plastic)

18 spearmen (plastic full command)

czy z takiego zestawu da sie zlozyc armie?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

da się.

składaj i napisz co Ci wyszło (w temacie z rozpiskami).
Obrazek

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Niestety, ale gosc z ebaya nie wysyla za granice, wiec z tego tam powyzej to nic nie wyszlo.

Co do obecnych pytan:

Czy warto grac Shadow Warriors, jesli tak to w ilu i z czym?
Czy zestaw HE z The Island of Blood moze tworzyc podstawe do czegokolwiek? Z tego co sie orientuje i o czym dowiedzialem sie w sklepie dzisiaj, gryf jest do (_|_) (chyba ze go bede uzywal jako prox czegos... nie wiem orla ;p), Sea Guardzi podobno sie przydaja w wiekszych klockach 20-30?, maga spokojnie zostawic. Nie wiem jak to jest z Sword Masterami. Ich sie gra czy lepiej zainwestowac w WL?

Awatar użytkownika
krejzihed
Chuck Norris
Posty: 443
Lokalizacja: tychy-wroclaw

Post autor: krejzihed »

sea guardow zawsze mozesz uzywac jako spearelfy. gryfa mozesz przerobic na orła. swordmasterzy sa grywalni jako male komanda, w ramach wsparcia. ER sa dalej fajni. mag pieszy sie zawsze przyda.

dokupisz "pare" hipków i "bedzie" :D

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

"pare hipkow"? Co to sa hipki?

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Einstein pisze:"pare hipkow"? Co to sa hipki?
hipki = figurki

choć IMO ten zestaw się nie opłaca.
Lepiej od razu zainwestować w 2 boxy łuczników i 2 boxy WL.
Obrazek

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Einstein pisze:Czy warto grac Shadow Warriors, jesli tak to w ilu i z czym?
czy warto? - nie za bardzo
czy mają kick-ass klimat i czasem przy farcie zrobią coś bardzo spektakularnego? - hell yeah
jak na to że padają jak muchy i przy "nowych" zasadach skirmisherów to są sporo za drodzy, tak ze 2-3 punkty na sztukę
a z czym ich wystawiać? jedyna opcja to champion, ale jest raczej do niczego chyba że chcesz w nich trzymać maga (tracąc scouta)
jest gdzieś cały temat do nich ale z powodu nowej edycji nieaktualny
pzdr
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Asassello:

Widzialem gdzies na forum rozpiski "Andrzeja": Rozumiem ze z tych 2 boxow WL zloze 1 klocek 20 unitow + muzyk/champion do tego BSB + jakies szmery bajery w postacie amuletu czy czegos tam. Co do lucznikow, mowisz o zwyklych boxach: http://www.games-workshop.com/gws/catal ... prod790860 ? jesli tak to wtedy jak sensownie ich poskladac? 3x10 / 2x16 czy jeden wielki kloc z muzykiem zeby reform trzepac? Oprocz tego w ilu magow isc docelowo? [wogole to chcialbym sie bawic magia + strzelanie w rozpisce]. 1 arcymag 2 mniejszych?

Edit: aaa i czy warto wystawiac smoka? :D

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

tak; tak; 2x16 lub 20+12; jak najwięcej magów (sam mam ponad 10 modeli); smoka przetestuj jako prox, pewnie Ci się nie sprawdzi, choć niektórzy nim grają :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Einstein
Mudżahedin
Posty: 244

Post autor: Einstein »

Sorry, ze tak spamuje ale ciagle teraz czytam tutaj na BP rozne dyskusje przy rozpiskach. W 8ed. WL nadal sie tak dobrze sprawdzaja jak duzy kloc, czy lepiej ogarnac PG ew. np postawic kloc 20 WL + 14 PG? Oprocz tego czy bolce nadal sa tak skuteczne i warto je wystawiac czy lepiej zainwestowac w 3/4 orly? Co do samej magii: grac np. 1 arcymag / 1 mag lvl2? Oraz jaki lore?

Oprocz tego czym dla HE jest "Noble" i jak sie nim gra? Rozumiem ze robi za BSB?

Sorry, ze tak duzo pytan ale zanim wydam na to hajs ( a wusmie chailbym kupic odrazu wszystko) to wole sie upewnic i miec w glowie oglny zarys armii. Moze jeszcze dzisiaj po armybooka skocze ><

Zablokowany