Rozpiski

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Re: Rozpiski

Post autor: Clark »

Panowie czy moglibyście pomóć i jaką rozpiskę złożyć przeciwko ogrom na 1200pkt? Tak się złożyło że jeszcze nigdy z nimi nie grałem a chciałbym w jakiś sposób sie przygotować ;)

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Rycki, rycki, treby, rycki, paladyn z HKB, BSB, pegazy, czarodziejka.
Chłopstwa nie ma co wystawiać, bo nie mają szans z ogrami, nawet po dopakowaniu magią.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

A co to jest te HKB bo często widuje ale skrótu nie znam? no i jak isc na magie: jedna damselka wystarczy?

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Heroic Killing blow - koleś zabija na hita wszystko poza rojami (Jeżeli wyrzuci 6 na zranienie) (przeciwnik nie może użyć wtedy ochrony pancerza)
Na te pkt wejdzie ci 1 damselka 2 lvl z DS (DS - 25 pkt, rozprasza automatycznie zaklęcie)

Masz do wyboru 2 domeny magii

Bestii i życia.

Ja brał bym tą pierwszą, np: czar z nr 0 dopakował by rycerzy
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Ok dzięki, :D pytam się po prostu nigdy nie miałem z tym do czynienia, a czy jest coś na co powinienem uważac np jakieś jednostki u ogrów albo specjalne zdolnosci?

Awatar użytkownika
Gorrador
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Gorrador »

Powinieneś nie dać się zaszarżować.
Gaude Mater Bretonnia

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Marfungi (nie wiem jak t się pisze), te działa na nosorożcach (Nie pamiętam jak się nazywają :P)
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Generalnie zamysł mam taki:
Paladyn generał HKB + cos za 10 pkt kon tarcza i lanca

BsB tu się zastanawiam nad jakims konkretnym sztandarem albo cnotą

damselka lvl2 na koniu

8 kotr pełen comand

6 kotr pełen comand

4x pegazy pełen comand

6 grali

no i to wyjdzie w granicach 1200(najwyżej czegoś się pozbęde)
Czy według was można by było cos w tym zmienić?

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

3 pegazy
10 realmów
6 realmów/8 errantów
6 grail knightów
Bsb (Ggh i SoM)
paladyn (Hkb i Dragon helm,)
czarka 2lvl (DS)

Tak bym to widział.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

A bsb nie miał przypadkiem w zasadach ze bierze tylko magiczny sztandar lub cnotę?

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

8 Ed i errata to zmieniły.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Ok dzięki za pomoc jutro się pochwale jak poszło ;)

Zrobiłem rozpę i wyszło tak:
Paladin general
hkb dragon helm
lanca tarcza i kuń

bsb ggh sm kuń

damselka dispel scroll lvl 2 + kuń

5 kotr full comand

8 kotr full comand standar od discipline

3 pegasus knight full comand

5 grall knights full comand
całość 1205 pkt

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Gracie bez lordów? Paladyn z HKB to niezły straszak, ale chyba tylko straszak...
Czarodziejka? Na 1200 Bretonnia z magią nie zaszaleje, dla mnie strata punktów, ale co kto woli ;)

Na ogry trzeba mieć "parę", czyli duuuży regiment rycerzy, pewnie realmów, którzy mogą zdzierżyć jakąś dłuższą wymianę ciosów. Bo ogry zwykle biegają w klockach za wieleset punktów, ze zgrają bohaterów wewnątrz. Nie ugryziesz tego atakami kilkuosobowych lanc, nawet jednoczesnymi.

Zanim zaś dobierzesz się to tych ogrzych klocków, będziesz musiał uporać się z: mourfangami (nie daj się zaszarżować); "kotami" wpadającymi Ci pod kopyta; wreszcie działem, które strzela jak szalone i równie dobrze się bije.

Łatwo nie jest :D
Vae victis!

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Czarodziejkę zaproponowałem jak support. Dopakowanie rycerzy + obrona przed magią przeciwnika. HKB może wykończyć bohaterów lub owe działo.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Hmm to może zamiast jednej damselki i paladyna dobrać lorda? tylko co mu dobrac oprócz hkb?

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Damselka nie specjalnie potrzebna bo i ogrza magia nie jest zbyt mocna. Lord z hkb za to bardzo przydatny. W ostatniej bitwie zabił 1 mourfanga, maga, bsb i ze 2-3 ogry - spłacił się ;)

Dla lorda mieczyk z ASF, dawnstone, dragonhelm, zwykła tarcza i mamy 1+ save z przerzutem.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2014, o 08:14 przez vfn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Daj lordowi hkb, dragon hełm, kamień z przerzutami AS za 25 pkt, miecz z ASF.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Ok dzięki za pomoc ;)
A oto ostateczna rospiska:
Lord grail vov, tarcza i koń
hkb, miecz z as, dragon helm i dawn stone

bsb koń sword of might, ggh

kotr x6 full comand

kotr x8 full comand standar of discipline

grale x5 full comand

pegazy x3 full comand

i wychodzi równo 1200 pkt

Awatar użytkownika
vfn
Mudżahedin
Posty: 309

Post autor: vfn »

Parę uwag:

-Grail vow na generale nie ma sensu
-pegazy tylko z muzykiem
-Grale z bannerem płonących ewentualnie lub z banner of defence
-generalnie na te punkty albo masz grale albo 2x treb. Jak to drugie to dopakuj jedną lance kotrów lub 5x yeoman do odginania

Osobiście na ogry wolę grać z trebami bo jak masz samych rycerzy to twój przeciwnik nie przyjdzie do ciebie tylko wystrzela cię zanim lance dojadą.

Uważaj na koty, właściwie uważam, że ta 10 bowmanów jest niezbędna. Ogry star się wymanewrować - zazwyczaj jest ich mniej niż ciebie na polu bitwy i są wolniejsze. Mała liczba szeregów i szarża od boku=ogry mówią ałaa. Nikt nie mówi, że jest prosto ale trzeba próbować. Nie szarżuj na front irongustsów.

Po iluś tam bitwach na ogry (często na takie pkt) uważam, że kluczowe jest rozstawienie terenów. Pamiętaj, że 3 ogry w szeregu są szersze niż 3 rycerzy. Staraj się postawić tereny tak, żebyś ty mógł przejechać a przeciwnik nie. Dodatkowo takie ustawienie chroni ci flankę. Jak w puli makiet masz płotki i bagna to spal je ustawiając na krawędzi stołu zanim przeciwnik zrobi ci "slalom gigant" na środku stołu.

Z grubsza to tyle, powodzenia :wink:

Awatar użytkownika
Clark
Mudżahedin
Posty: 314
Lokalizacja: Warsaw

Post autor: Clark »

Ok dzieki ;)generalnie dzisiaj grałem i zabrakło trebusza i łuczników do wybicia kotów. Ale przynajmniej nabrałem trochę doświadczenia i bede teraz szykował sie na O&G ;)

ODPOWIEDZ