![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Ten Benny Hill to prędzej by tu się przydał niż w przykładzie z coverami ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
To tak zacytuję siebie. To już nie bardzo spoiler bo każdy mógł to zauważyć. Magical Attacks działają inaczej. To znaczyło, że jednostki które nie były supernal a miały magiczne ataki nagle straciły magiczność stompów na przykład. W niektórych przypadkach zostało to zostawione w ten sposób, w innych stwierdzono, że lepiej będzie i bardziej adekwatnie do świata gry, żeby niektóre oddziały dostały zasadę supernal.Mamut pisze:O, to duża zmiana.ślivek pisze:No i masz Mamut. Trzeba było ściągnąć booka na telefon bo to się zmieniło.
Magical Attacks są normalnym attack attributem dizałają na Close Cobat i Shooting. Konkretnie Supernal ma zasadę która daje Magical attacks do special attacków także.
Nie wiem jak rozwiązać grywalność tych oddziałów bez przecieków w inny sposób niż grać tak, że te special attacks oddziałów bez supernal po prostu przestały być magiczne. Albo grać na stary rulebook.
16.11 sytuacja powinna zostać już naprawiona.
Póki co ten release jest głównie po to by gracze faktycznie przeczytali podręcznik. Stąd jeśli wyłapiecie literówki, nieścisłości itd. nie krępujcie się tylko to wytykajcie. Im lepiej sprawdzony będzie ten rulebook tym lepiej to będzie wyglądało w Gold czyli później też w druku
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
czy ktoś w aktualnej mecie używa małego czarodzieja? bo wszędzie widać średniego albo mastera?
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Z małych czarodziejów to chyba tylko czapka ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](https://www.dropbox.com/s/jf2dfqxdhifvnv1/slayerzabojcow.jpg?dl=1)
Liczyłem lory i magów w top 10 teamów na dmk. Aprentice dosłownie pojawiał się tylko na czapce. Tak to dosłownie nikt nie miał aprentica samego z siebie.
![Obrazek](https://casecoregames.com/wp-content/uploads/2023/07/animosity3.png)
Na WTC mają być ograniczenia.
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1172235
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1172235
Szczerze mówiąc, jak patrzę trochę z zewnątrz, to dla mnie to wygląda jak wotum nieufności wobec ExB. Czy coś pomieszałem?
Undying Dynasties: no unit may be affected by the Hereditary Attribute Spell "Death is Only the Beginning " more than once per magic phase
Vermin Swarm: Dreadmill 0-1 per army
Daemon Legions: Omen of Savar 0-1 per army, Tarskin 0-1 per army
(Daemon Legions restriction only applies if no update is released until 22.03.2019 23:59:59 CET)
Arcane Compendium: Unerring Strike Casting Value becomes (8+){11+}
Absurd goni absurd. Po to tworzymy własną grę coby nie trzeba było wprowadzać ograniczeń tylko wprowadzić te zmiany bezpośrednio do podręczników, jeśli jest jakiś porządny dysbalans. Zaraz powstanie z tego kilka odłamów zasad do 9th age'a.
edit:
Co do samych ograniczeń:
- czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry. Ech...
edit:
Co do samych ograniczeń:
- czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry. Ech...
Nie powstanie. Poczytaj ten temat. To raczej jest personalna walka kilku osób. ExB powiedziało, że nie przyspieszy patcha, to zrobił własnego.MikiChol pisze:Absurd goni absurd. Po to tworzymy własną grę coby nie trzeba było wprowadzać ograniczeń tylko wprowadzić te zmiany bezpośrednio do podręczników, jeśli jest jakiś porządny dysbalans. Zaraz powstanie z tego kilka odłamów zasad do 9th age'a.
Wskrzeszanie w VC nie daje przy okazji +2 WS czy rerolli to wound...MikiChol pisze: - czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
Przecież co update są zmiany w mecie. Zawsze coś wypada zawsze coś wchodzi. O to w sumie chodziMikiChol pisze:- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kiedyś w ograch grały 2 aurochy i 2 huntery na morunach, teraz gra max 1 auroch i 2 hunterów jest z buta... A to przykład z jednej armii.
Jest kilka armii które kulają sobie banisha z 2 kostek (HE, DL, UD). Stąd taka zmiana. Jaka to podstawa gry? Działanie augumentów/ hexów zmenił? Zasady ruchu/dostawiania się?MikiChol pisze:- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry.
W szczurach kółko 0-1 to chyba za mocny nerf.
Ale zwykle wskrzesza więcej modeli (większa wartość reanimated), do tego może być i zwykle jest obszarowe. Coś za coś. Imo to zbyt duży nerf będzie.JarekK pisze:Wskrzeszanie w VC nie daje przy okazji +2 WS czy rerolli to wound...MikiChol pisze: - czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
Mówię to w kontekście gdyby wprowadzili to w podręcznikach oficjalnych. Ograniczanie ilości modeli, które można wystawiać jest słabe właśnie w kwestii jak ktoś kupił 2 potworki i nagle okazuje się, że nie może obu wystawić legalnie w jednej rozpie. Jeden w tym momencie tylko kurzy się na półce. Nie lubię takich ograniczeń.JarekK pisze:Przecież co update są zmiany w mecie. Zawsze coś wypada zawsze coś wchodzi. O to w sumie chodziMikiChol pisze:- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.![]()
Kiedyś w ograch grały 2 aurochy i 2 huntery na morunach, teraz gra max 1 auroch i 2 hunterów jest z buta... A to przykład z jednej armii.
Zmiany w mecie o których wspominasz to inna sprawa. Fakt obecnie granie na 2 moruno kowbojach i 2 aurachach nie jest super opcją tak jak kiedyś, co nie zmienia faktu że wciąż jest to możliwe jakby ktoś chciał.
Mówię tylko, że nie powinni wprowadzać w ograniczeniach turniejowych zmiany zasad. Pal licho zmiany jak się buduje listy. Ale gdy w trakcie turnieju patrzę nie na oficjalne zasady, tylko w ograniczenia, to jest już coś nie tak.JarekK pisze:Jest kilka armii które kulają sobie banisha z 2 kostek (HE, DL, UD). Stąd taka zmiana. Jaka to podstawa gry? Działanie augumentów/ hexów zmenił? Zasady ruchu/dostawiania się?MikiChol pisze:- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry.
Przy czym nie twierdzę, ze banish nie zasługuje na padniesienie castingu. Jak to zrobią w podręczniku to temu przyklasnę.
Wyciągacie wnioski na podstawie złych przesłanek ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Problemem gry nie są obecne zasady (zwłaszcza te paczowane na WTC), tylko... gracze![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Frederic, główny organizator WTC grał w Krakowie UDkami, rozpą, która najbardziej dostała po dupie wprowadzoną zmianą.
No to teraz zagadka: dlaczego te zmiany?
Z powodu Power Gamingu. Pewnie bez tych zmian na WTC ponad połowa drużyn mialaby w składzie:
* UD z wielkim klocem rydwanów
* DL z dwoma turbo Omenami
* VS z dwoma kółkami
A po i w trakcie byłoby biadolenie, że turniej jest nudny, bo wszystkie drużyny mają to samo. Wprowadzone zmiany sprawią, że może kilku graczy weźmie swoją ulubioną armię na turniej, a nie tą, która jest obecnie OP. Dodatkowo ci, którzy faktycznie nią grają z innych pobudek (potrzeby serca?
) może wysilą się na jakieś kompletnie inne złożenie.
ps. Zmiany zaproponowane przez organizatorów WTC są naprawdę super mało inwazyjne w porównaniu ze zmienianiem punktów/statystyk/zasad działania czarów/itp.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Problemem gry nie są obecne zasady (zwłaszcza te paczowane na WTC), tylko... gracze
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Frederic, główny organizator WTC grał w Krakowie UDkami, rozpą, która najbardziej dostała po dupie wprowadzoną zmianą.
No to teraz zagadka: dlaczego te zmiany?
Z powodu Power Gamingu. Pewnie bez tych zmian na WTC ponad połowa drużyn mialaby w składzie:
* UD z wielkim klocem rydwanów
* DL z dwoma turbo Omenami
* VS z dwoma kółkami
A po i w trakcie byłoby biadolenie, że turniej jest nudny, bo wszystkie drużyny mają to samo. Wprowadzone zmiany sprawią, że może kilku graczy weźmie swoją ulubioną armię na turniej, a nie tą, która jest obecnie OP. Dodatkowo ci, którzy faktycznie nią grają z innych pobudek (potrzeby serca?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
ps. Zmiany zaproponowane przez organizatorów WTC są naprawdę super mało inwazyjne w porównaniu ze zmienianiem punktów/statystyk/zasad działania czarów/itp.
Power Gaming... a myślałem, że tego terminu na tym forum nie zobaczę. Cała koncepcja T9A opiera się na założeniu, że powergaming nie istnieje, istnieją tylko gracze 'pro', źle zbalansowane zasady i polityka Pay2Win różnych korpo. A teraz nagle problemem są gracze... Dobrze, że Frederic osobiście to naprawi, machając brzytwą na lewo i prawo. I wciąż będzie promował turniej jako oficjalne wydarzenie T9A.
Oczywiście, każdy TO ma swobodę wprowadzania zmian które uważa za stosowne. Dopuszczenia auxiliary booków. Magicznych terenów. Ustawienia gry na 6000 punktów. Albo wprowadzenia wymogu, że Core mają stanowić 35%. Tylko wydaje mi się, że Projekt powinien trochę lepiej chronić prawo do tytułu 'oficjalny turniej'. Inaczej zaczyna to źle wyglądać, gdy oficjalny turniej odrzuca oficjalne zasady.
Oczywiście, każdy TO ma swobodę wprowadzania zmian które uważa za stosowne. Dopuszczenia auxiliary booków. Magicznych terenów. Ustawienia gry na 6000 punktów. Albo wprowadzenia wymogu, że Core mają stanowić 35%. Tylko wydaje mi się, że Projekt powinien trochę lepiej chronić prawo do tytułu 'oficjalny turniej'. Inaczej zaczyna to źle wyglądać, gdy oficjalny turniej odrzuca oficjalne zasady.