Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: GrimgorIronhide »

kangur022 pisze:Fajnie jakby poszła takze reedycja niektórych modeli :roll:
tych najnowszych :lol2: :lol2:
O taaak, reedycję Morghastów, egzeków, części nowych krasi, warshrine'a itd

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

Egzeki są fajne, takie bardzo oldskulowe. Czaszkohełm, rzeźba ładna ale powtórzona na wszyskich modelach (to akurat wada). Może nie są bardzo podobne do starych starych Egzeków ale mocna zalatują piątą (albo czwartą) edycją.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Artein pisze:Egzeki są fajne, takie bardzo oldskulowe. Czaszkohełm, rzeźba ładna ale powtórzona na wszyskich modelach (to akurat wada). Może nie są bardzo podobne do starych starych Egzeków ale mocna zalatują piątą (albo czwartą) edycją.
zamienienie epickich pancerzy tych metalowych (kolczo-płytowa zbroja i wysoki hełm z kitą oraz oplotem na twarz) to jakaś zbrodnia - ci nowi nie dość, że bezguścia to jeszcze rzeźba tak pokracznie prosta i klonowata, że modele wyglądają po prostu brzydko

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

- There will be some free downloads to give unit stats for older models. These won't be in the book itself. The stats online are a onetime thing, meaning they won't be maintaining it or adding info for it going forward. But people with existing armies will have stats for all their models. Extrapolating from this, I expect that the focus of rules and stats of the aos book and any future books will be on models they currently sell. As a store, i'll probably just make a bunch of copies of this and hand it out to players as needed, so everyone has them.

-Setup may be alternating units, with the player who has the least units having some control over what objectives you'll be playing the game around.

-Statlines will be more along the line of the die roll needed.

-Very large monsters may have their stats get worse as they lose wounds.
I heard the same about the rules being online for free. On the release rules for stuff not new will have free rules online and they will be in card format. Unit cards for everything not in the new book on the launch. I am positive that as books come out there will be changes to each unit so that the free rules are no longer curent.

I also heard that with less books but 15 armies still available that army composition will be determined by which god your army follows. I like this idea. The gods of the old world will aparently play a part of the game now.

Kolas111
Chuck Norris
Posty: 403

Post autor: Kolas111 »

“Good afternoon,

Games Workshop is launching the Age of Sigmar – a completely new system – on July 11th. You can start promoting the Age of Sigmar in your store today!

What is the Age of Sigmar?

· The Age of Sigmar is a brand new system that continues the End Times story

· This system is a great way for new customers to start collecting fantasy miniatures

· Existing customers will be able to use their current miniature collections and add to them with the Age of Sigmar

It is a continuation of the story line, but not going back to the old world. 100% of the models available now will continue to be supported. The audience for this launch is not the dwindling number of Fantasy players, but for EVERYONE including the veterans but with the idea that this isn’t “just” 9th edition which will just loose them more players but a whole new mechanic to draw people in.

They are actually doing trade shows and cons this year to drive interest in the game.

This is a continuation of the story of End Times but NOT the old world. If a model is currently for sale by GW it will be usable in some way.

I don’t have confirmation of the horrible “reality bubbles” rumor, but he (HIS GW REP) is going to ask about it.

I’ll be getting significantly more info the week of the 29th, with the idea of doing a build up event the week of the 4th.”
Z BOLSa. Wydaje się że prawdziwe info. Plus że bedzie można grać obecnymi figurkami, a minus... Koniec Starego Świata. Czyli lecimy w kosmos. :(

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Czyli zapowiada się że zajmiemy miejsce hobbita(czyli gry wprowadzającej do 40k) z którego się wyraźnie wycofują :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

-Statlines will be more along the line of the die roll needed.
ahahhahahaha - kopiowanie KoW - a myślałem że głupiej już nie będzie

Skirmish z plot nie wygląda źle (poza fluffem który trzeba będzie olać i zostać w Starym świecie, jak dobrze że Lexicanum i Warhammer Wikia dalej działają), ale mimo wszystko trzeba będzie się rozejrzeć za jakimś bitewniakiem.

Awatar użytkownika
Artein
Masakrator
Posty: 2284

Post autor: Artein »

GrimgorIronhide pisze:poza fluffem który trzeba będzie olać i zostać w Starym świecie
Ale przecież nie znamy jeszcze fluffu oprócz kilku bardzo ogólnych niby-plotek.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

GrimgorIronhide pisze:
Artein pisze:Egzeki są fajne, takie bardzo oldskulowe. Czaszkohełm, rzeźba ładna ale powtórzona na wszyskich modelach (to akurat wada). Może nie są bardzo podobne do starych starych Egzeków ale mocna zalatują piątą (albo czwartą) edycją.
zamienienie epickich pancerzy tych metalowych (kolczo-płytowa zbroja i wysoki hełm z kitą oraz oplotem na twarz) to jakaś zbrodnia - ci nowi nie dość, że bezguścia to jeszcze rzeźba tak pokracznie prosta i klonowata, że modele wyglądają po prostu brzydko
Są różne gusta, według mnie starzy egzekowie wyglądają po prostu śmiesznie, za to ci nowi są naprawdę fajni - mimo, że trochę sklonowani :)
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Eltharion pisze:Czyli zapowiada się że zajmiemy miejsce hobbita(czyli gry wprowadzającej do 40k) z którego się wyraźnie wycofują :roll:
Tylko jedna gra to tak naprawdę GRA :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czemu mam wrażenie, że w KoW najwygodniej gra się fillerami 100mm x 40mm (jeśli o Piechotę chodzi) i 125mm x 50mm (jeśli o Kawalerię chodzi), aniżeli pojedynczymi figsami? :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

Najlepiej sie gra w naszego starego WH :wink:
Jak będzie to wyglądało tak jak ploty zapowiadają to zostaje, szczególnie z modelami tylko pytanie co z podstawkami #-o :?: :!:
High Elves
Wojna o Brodę!

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

De facto w KoW lepiej mieć na stałe wykonany oddział niż pojedyncze modele, gyż w trakcie gry one nie giną. Potrzebny tylko znaczniki obrażeń, ale może to być zwykła kostka przecież...
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

Czemu mam wrażenie, że w KoW najwygodniej gra się fillerami 100mm x 40mm (jeśli o Piechotę chodzi) i 125mm x 50mm (jeśli o Kawalerię chodzi), aniżeli pojedynczymi figsami? :roll:
Ponieważ gra została zaprojektowana jako bitewniak, gdzie pierwsze skrzypce grają oddziały (patrz np. na Warlordowego Hail Ceasara), a nie jest mutacją skrimisha jak obecny Warhammer. Który jak zauważono właśnie (w postaci AoS) powraca do swych 1-2 edycyjnych korzeni. Zapowiada się uroczo. :)

Inna sprawa, że KoW został zaprojektowany do szybkiego, wygodnego, wydajnego rozgrywania bitew na setki bądź nawet tysiące figurek. Kosztem uproszczeń.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Tylko w takim razie KoW nie zastąpi WFB pod względem kosztów, gdyż można by wykorzystać posiadane armie. Wystarczy wyciąć odpowiednie prostokąty z plasticardu i wymodelować jeszcze bardziej klimatyczne scenki niż można to zrobić na podstawkach pojedynczych modeli. Koszty niewielkie, czy to się armię do WFB posiada czy też nie ;)

Innymi słowy, można mieć armię do KoW i do WFB jednocześnie, nie wykorzystując figsów GW masowo w tym drugim systemie, bo sam KoW nie wymaga za wiele funduszy :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Kolas111
Chuck Norris
Posty: 403

Post autor: Kolas111 »

Dla mnie w KoW nieusuwanie zabitych modeli z oddziałów to największy fali w grach bitewnych :?
Ale koniec offtopu

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Mój zalążek do VC to armia przedstawiona na tym: https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... ount/1.jpg zdjęciu, tylko za wyjątkiem Katapult. Ciekawy jestem, czy to dość figsów do gry w tym systemie na sensowne punkty, czy też sporo jeszcze brakuje? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Kolas111 pisze:Dla mnie w KoW nieusuwanie zabitych modeli z oddziałów to największy fali w grach bitewnych :?
Ale koniec offtopu
+1
MARK OF MARKI MARK

Awatar użytkownika
Milutki
Mudżahedin
Posty: 315

Post autor: Milutki »

KoW to nie jest żadna wielka gra na setki czy tysiące modeli. Tak naprawdę to jest gra na 10-20 modeli, o czym świadczą nawet odrębne profile dla "oddziałów" poszczególnych wielkości. Dodatkowe modele w jednostce nie mają praktycznie żadnej funkcji, oprócz sprawiania iluzji wielkiej bitwy i zmiany statystyk. System ogólnie wydaję się ciekawy, ale to po prostu pojedynek pojedynczych modeli różnej wielkości a nie prawdziwa bitwa z użyciem masy figurek - ta iluzoryczność jest jak dla mnie jednocześnie największą wadą i zaletą całej gry.

A co do AoS to ja proponuje poczekać, a nie wydawać sądy, sprzedawać kolekcje i rozrywać kontusz jak Rejtan w celu obrony dawnego Warhammera ;) . Nic tak naprawdę nie wiadomo, więc z ocenami wstrzymałbym się do ogłoszenia zasad, settingu i pokazania modeli.
Obrazek

Awatar użytkownika
Martin von Carstein
Kradziej
Posty: 947

Post autor: Martin von Carstein »

KoW to nie jest żadna wielka gra na setki czy tysiące modeli. Tak naprawdę to jest gra na 10-20 modeli, o czym świadczą nawet odrębne profile dla "oddziałów" poszczególnych wielkości. Dodatkowe modele w jednostce nie mają praktycznie żadnej funkcji, oprócz sprawiania iluzji wielkiej bitwy i zmiany statystyk. System ogólnie wydaję się ciekawy, ale to po prostu pojedynek pojedynczych modeli różnej wielkości a nie prawdziwa bitwa z użyciem masy figurek - ta iluzoryczność jest jak dla mnie jednocześnie największą wadą i zaletą całej gry.
O to właśnie chodzi - o iluzoryczność i estetykę.

Zablokowany