8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: katerek »

Byro pisze:Nie zabronisz.
Opis zasady Sniper:
A Sniper shot can even target a character riding on the back of a ridden monster or chariot if he wishes, or indeed any specific model where target is usually rolled for randomly
Snajperka pozwala Ci TRAFIĆ w dowolny model, w przypadku hydry trafiasz w jeden model (hydra+poganiacze = całość), a RANISZ losowo (w uproszczeniu) więc jest tu znacząca różnica. Dlatego też nie można snajperem przycelować poganiacza.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
zembol
Oszukista
Posty: 789
Lokalizacja: XIII Kohorta / Marauder Łódź

Post autor: zembol »

Poza tym Snaiper to zasada RB, a hydra (z faqiem) to AB.
AB>RB

BTW: rozumiem że do załogi warmaszyny też nie można snajpić?
Obrazek Obrazek
Nowe Lizaki: 110/30/89 | Demoniszcza: 16/0/11 | 101st Abn Div: 4/1/8

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Nigdzie w RB nie masz, że M&H to jeden model. Masz natomiast, że jednostka jest tak duża jak model. Wszystko znów rozbija się o podejście. Możemy pokusić się o własną interpretację tej zasady, bo jakby M&H mieli się zachowywać jak Maszyna to by było to wprost zapisane. Poza tym tego typu interpretacja(M&H=War Machine) sprawia, ze wzorniki zawsze trafiają poganiaczy. Podchodzę do tego z mat punktu widzenia i taka opcja wydaje mi się jasna i rozwiązuje każdy problem.

Awatar użytkownika
Lugburc
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: Lugburc »

He, he. A do mnie we wtorek dotarła polska edycja 8 ed. Fajnie jest czytać zasady po polsku.
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8

Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Lidder pisze:Nigdzie w RB nie masz, że M&H to jeden model. Masz natomiast, że jednostka jest tak duża jak model. Wszystko znów rozbija się o podejście. Możemy pokusić się o własną interpretację tej zasady, bo jakby M&H mieli się zachowywać jak Maszyna to by było to wprost zapisane. Poza tym tego typu interpretacja(M&H=War Machine) sprawia, ze wzorniki zawsze trafiają poganiaczy. Podchodzę do tego z mat punktu widzenia i taka opcja wydaje mi się jasna i rozwiązuje każdy problem.
Tylko że w pierwszym zdaniu masz że nie są tak naprawdę jednostką a dalej masz że nie mogą być atakowani, szarżowani ani podlegać żadnym wpływom oddzielnie od potwora więc to raczej rozwiązuje problem strzelania ze snajperki. Oni nie mogą być trafieni a jedynie zdjęci na 5+ po nie wysejwowaniu rany przez potwora.
Lepiej więc nie kuśmy się o nowe (nad)interpretacje.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Faktycznie, nie doczytałem, że losowanie jest przecież już po zranieniu (i nawet po regence), zatem snajperka w tej edycji nie działa na to, a szkoda.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

jest jeszcze fakt, że poganiacze hydry nie mogę w ogl być zranieni.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

katerek pisze:Bez sensu dyskusja przecież zawsze tak było i w tej edycji tak też jest...Pasiak bez urazy ale czasem chyba lubisz po prostu pogadać dla samego gadania.
Jak już bless Ci wytłuścił w 7 bohaterowie monstery były "specjalne", znaczy GW wymyśliło że są zbyt inteligentne i lepsze niż ich zwykłe odpowiedniki [ drzewiec i ancient dla przykładu ] i na nich mimo że są potworami zasady specjalne nie działały i chyba nawet LS nie mogła tego zmienić bop był odpowiedni faq, tak więc najpierw sprawdź co piszesz potem coś skrobnij.
A moje wątpliwości się wzięły stąd:
bigpasiak pisze: monsters (ridden or unridden)
Jak wiadomo heros nie może być ridden or unridden.
Pamiętajcie, że zmienili zapis Colara i chyba [ ale tylko chyba ] by uwzględnili że działa także na herosów monsterowych [ co by było odwróceniem o 180 stopni w stosunku do poprzedniej interpretacji ] tak więc katarku drogi wątpliwości są uzasadnione.
Młody Pajak pisze:jest jeszcze fakt, że poganiacze hydry nie mogę w ogl być zranieni.
Mogą. Tylko nie zasięgowo...
Bo nie mogę ich targetować w CC ale losuje się normalnie bo tego zasady hydry nie zakazują chyba że wyszedł na to faq...?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Młody Pajak »

Mhm... Ja zrozumiałem wedle ostatniego zdania pierwszego akapitu, że dany model, który chce wykonać swe ataki poganiaczom musi się stykać tylko z nimi. W faq-u nic na ten temat nie ma.

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Tyle że zmieniły się zasady M&H i walczenia z nimi.
Wydaje mi się że hydra także nim podlega.
Może i tu ktoś z LS się wypowie?
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

bigpasiak pisze:Tyle że zmieniły się zasady M&H i walczenia z nimi.
Wydaje mi się że hydra także nim podlega.
Może i tu ktoś z LS się wypowie?
Zasada Beastmasters została całkowicie zmieniona. Obowiązuje wersja z FAQ DE - wszystkie ataki, które normalnie byłyby rozlosowywane między hydrą a beastmasterami, trafiają w hydrę. Nie ma już zasady, która pozwalała atakować Beastmasterów wtedy kiedy tylko z nimi się stykałeś. Reszta zasad jest taka sama jak każdego innego M&H.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

Page 58 – War Hydra, Special Rules
Change the Beastmasters special rule to “Beastmasters: The
bulk of the War Hydra makes a great shield for the
Beastmasters that drive it, protecting them from missile fire
and close combat attacks. Wounds that would normally be
randomised between the War Hydra and its handlers are
instead all applied against the War Hydra.”
Heh faktycznie.
No to całe szczęście bo łatwiej ją będzie zabić.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam,

Grałem dziś bitwę za Dogs of War (tak, wiem, że ta armia na chwilę obecną zbytnio nie istnieje), ale jak rozpatrywać sytuację, gdy statystyka W maszyny nie pokrywa się profilowo z ilością załogantów?
Miałem w swojej armii:
1. Hot Pot - ma 2W i trzech obsługantów. Czy w momencie gdy maszyna dostała 2 rany ginie, czy powinienem ją traktować jakby miała 3W ?

2. Malakai's Goblin Hewer - Hewer ma 3W, a jest 2 zwykłych obsługantów i Malakai, który też ma 2W. Czy w momencie gdy maszyna dostała 3 rany ginie, czy powinienem ją traktować jakby miała 4W ? Jak wygląda zadawanie ran Hewerowi - czy Malakaia zawsze ściągamy jako ostatniego obsługanta, czy powinienem coś losować ?

pzdr
-ism

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

ismael pisze:1. Hot Pot - ma 2W i trzech obsługantów. Czy w momencie gdy maszyna dostała 2 rany ginie, czy powinienem ją traktować jakby miała 3W ?

2. Malakai's Goblin Hewer - Hewer ma 3W, a jest 2 zwykłych obsługantów i Malakai, który też ma 2W. Czy w momencie gdy maszyna dostała 3 rany ginie, czy powinienem ją traktować jakby miała 4W ? Jak wygląda zadawanie ran Hewerowi - czy Malakaia zawsze ściągamy jako ostatniego obsługanta, czy powinienem coś losować ?
1.Załogaci służa głównie jako token ran.Jeśli Hot Pot ma dwóch załogantów to zdejmujesz go jeśli dostanie dwie rany.

2.Podobna sytuacja ma się z Kowadłem, Kociołkiem i Kaszkietem jak zostało napisane w FAQ.Jeśli jest tam charakter który ma wiecej ran niż jedną jak Runsmith,Wiczka itp. to jego woundy kumulują sie z woundami załogantów wiec powinieneś zdjąć go po 4 ranie.Charakter schodzi ostatni.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

Wszystko zależy od tego jakie było źródło woundów. Jesli od strzelania to rany dostaj maszyna i ma ona ich tyle ile w profilu.
Jeśli natomiast był to CC to trzeba zabić wszystkich załogantów. W przypadku Malakai's Goblin Hewer zabijasz najpierw zwykłych a później "bosa". :D
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

DOC, nie mieszaj proszę:
niezaleznie od tego, ile Wo ma maszyna, to liczymy woundy obsługantów - a więc hot pot ma 3.

Z Malakaiem jest problem formalny: inne maszyny itp. z bohaterami w środku doczekały się erraty, tłumaczącej, że woundy się kumulują, i na końcu schodzi bohater (także w cc :!: ), malakai takiego zapisu z oczywistych względów nie ma, natomiast oczywiste jest, że mieć powinien - więc traktuj go właśnie w ten sposób :wink: no i pamiętaj, że jako token nie może być w challenge itp.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Tak,oczywiście myślałem dobrze a napisałem inaczej...Hot Pot ma 3 rany :)
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

Kurcze myślałem że to się inaczej traktuje, ale nigdy nie wiadomo kiedy się czegoś nowego z tej ed. dowiesz..:D
Sorry za zamieszanie.
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

Awatar użytkownika
Lugburc
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 117

Post autor: Lugburc »

Witam,

Mam prośbę odnośnie interpretacji zasad. Otóż chodzi mi o dobór czarów. Załóżmy, że mam dwóch magów Wysokich Elfów, gdzie jeden z nich posiada różdżkę wyboru czarów. Obydwaj chcą skorzystać z tej samej loży. Mag z różdżką wybiera zaklęcia o Nr 1, 2. Drugi mag musi losować czary. Czy losuje on czary z przedziału 1-6, czy raczej musi w losowaniu pominąć te zaklęcia, które już wcześniej zostały wybrane? Bo jeśli z przedziału 1-6, to czary mogą się powtórzyć.

Dziękuję za odpowiedź,
Lug
Nie potrzebny mi twój żal ani twoje miłosierdzie. Już wolę jak walczysz!
http://www.youtube.com/watch?v=5nyDYI-bO-8

Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! Durbgu Dashu! [Władco świata!]
http://www.youtube.com/watch?v=XNNqc4pdbNA
Lugburc

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Drugi mag też losuje, tyle że jak wyrzuci czary które pierwszy już wybrał to zamiast nich może wybrać dowolny inny czar z domeny. Generalnie jak masz lvl2 i lvl4 i silver wand to najpierw sobie wybierasz które czary zna mały mag, a duży zna resztę.
pzdr
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Zablokowany