Empire Armylist by Ismael

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Ale racje ma ismael z tym że na większe punkty to już będzie rzeź. I to chyba sprawia że ten pomysł splewia. Natomiast czymś ciekawym i dobrym było by danie możliwości brania 1 działa w corach na każdego Mistrza Inżyniera. Alternatywa to 2 Mortary na 1 slot (taki pomysł z tego co pamiętam Sa!nt proponował także).
A tak nieco z innej beczki. Wywalenie mechanicznego konia jest dość oczywiste. Ale można by go wykorzystać w inny sposób :twisted: Jako że Magistrzy Kolegium Metalu ponoć lubują się w konstruowaniu mechanicznych golemów...hehe...no właśnie 8) Co wy na to żeby dać możliwość wykupu konika-golema jako wierzchowca dla Lorda Czarodzieja? Byłby napędzany energią magiczną a nie nakręcany korbką czy też parą :shock: Tak mi to wpadło do głowy bo figsa mamy i wystarczyło by go tylko troche przerobić. No i fluffowo też się zgadza.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

argoth:
moim zdaniem 4+2 z papamobile to jest wieksza perwa niż kilka dział więcej w bitwach na 4 kafle i powyżej. zwłaszcza że te kilka dział wiecej będzie drogie bardzo....
A jak zwiększymy możliwości KO, dodamy WW, TG, RoF to może ktoś się pokusi i nie wystawi samych dział?
zawsze da się złożyć jakąś giętą rozpiskę, ale uważam że zostawienie tego tak jak jest teraz "bo na 4 kafle i więcej pojawi się za dużo dział" nie jest odpowiedzią. Poza tym great cannony nawet jako core bitwy nie wygrają. będzie dużo misfirerów, a pierwsza panika pośle połowe z nich do domu. Z kolei goły kloc piechoty (20stka) nic nie zdziała jako obstawa, nawet wsparty bohaterem
mamy podejście że wszyscy gracze będą wystawiac gołe klocki po 20 ludzi by zmieścić działo za 100. Ale podejrzewam że większośc skoro będzie musiało wystawić piechotę to doda im przynajmniej 5 ludzi, jakiegoś battle standard bearera, i detachmenty.
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Jeśli chodzi o działa i piechote:

Ismael: nie mogę się zgodzić, że ten zapis pozwala wystawiać wszystko. W zasadzie to działa bardziej odwrotnie. Taki pogląd na tą sprawę to wynik np. prób robienia rozpisek z tym zapisem. Nawet jeśli ktoś na 4000 punktów będzie chciał wystawić 10 dział to musi wystawić 10 oddziałów piechoty. 10 dział to 1000 punktów. 10 oddziałów piechoty to około 1500 punktów i wymóg posiadania 200 modeli oraz 10 modeli dział. Razem daje to już 2500 punktów. Pozostaje 1500 punktów na szaleństwo - wystawienie samych herosów zwłaszcza 2 lordów a można wystawić na te punkty nawet 3 plus herosi zjada nawet całość albo większość tych punktów. Uważasz ze 10 regimentów piechoty i 10 dział + bohaterowie + 1-2 tanie jednostki zaoszczędzone kosztem bohaterów to silna rozpiska? Jak dla mnie to bardzo słaba rozpiska. Na 5000 punktów natomiast można już wystawić 7 dział, czyli różnica w zasadzie niewielka a trzeba do tych dział dopłacić w piechocie która sama pochłania ich połowę.

Jak dla mnie są potrzebne testy do tego zapisu. Chętnie zagram z imperium na 10 działach i 10 klockach piechoty. Empirycznie sprawdzę jaką to ma siłę :).

Jakie plusy daje ten zapis:

- Rozwiązuje kwestie występowanie State Troopsów na stole.
- Imperium staje się bardziej fluffowe pod względem składu armii. Sama zaś armia duchem bardziej pasuje do rzeczywiśtości historycznej do jakiej nawiązuje GW.
- W końcu odchudza miejsce w specialach. Nareszcie działa nie zapychają z reguły 2 na 3 miejsca speciali na małe punkty. Na duże już zwykle są 3 działa. Daje to standardowo miejsce na jeden special. Do tego ten AL dorzucił kilka nowych jednostek z czego dwie występują w sekcji special. Nareszcie będzie można się pokusić o wystawienie elitarnej piechoty, czy fastów. Aczkolwiek będzie to możliwe o ile ktoś nie będzie przesadzał w ilości dział, które wraz z musową piechotą odbiora mu punkty jakie mógłby przeznaczyć na speciale.
- Większe prawdopodobieństwoi występowania mortarów, które nie zapychają cennego slotu special i miejsca na armate. Dzięki temu mortary i armaty mogą w końcu występować obok siebie.
- Wystawianie działa razem z piechotą jest pewnym utrudnieniem dla gracza (zwykle najbardziej się opłaca wystawiać je na końcu, w miejscach gdzie są najmniej zagrożone po wystawieniu większości jednostek przeciwnika lub wszytskich). Tym samym samo wystawianie dział i regimentów piechoty będzie wymagało więcej myślenia od gracza Imperium.
- 6 edycyjne ratlingi jako tansze maszyny z tansza piechotą były znacznie bardziej śmiercionośne i znacznie bardziej uniwersalne od dział. Dopiero proximity ograniczyły ich supremacje. Stąd nie uważam, żeby battlowo takie rozwiązanie było jakieś rewolucyjne czy przegięte.

18 cali od generała czy BSB jest ciekawą i pasującą zaletą dla Imperium (najlepiej na generale imperium).

Niglafar

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Kal_Torak pisze:Nawet jeśli ktoś na 4000 punktów będzie chciał wystawić 10 dział to musi wystawić 10 oddziałów piechoty. 10 dział to 1000 punktów. 10 oddziałów piechoty to około 1500 punktów i wymóg posiadania 200 modeli oraz 10 modeli dział. Razem daje to już 2500 punktów. Pozostaje 1500 punktów na szaleństwo
Śmiem się nie zgodzić :) Zawsze można wystawić tylko :shock: 8 dział (800 pts.) do tego po 20 gołych spearmenów bez CG (800pts.) =1600 i zostaje 2400 na szaleństwo :roll: ...
Ogień oczyszcza ciało i dusze nawet największych wrogów Imperium...niech zapłoną stosy!

PG...czyli jak wygrać bitwę przed jej rozpoczęciem. 100% HATE!!!

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

czy skaveńscy gracze wystawiali 10 ratlingów? :)
nawet w VI edycji, kiedy to byly śmiercionośne jak nigdy?
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Kosa pisze:czy skaveńscy gracze wystawiali 10 ratlingów? :)
nawet w VI edycji, kiedy to byly śmiercionośne jak nigdy?
Twój pomysł z połączaniem dział i piechoty bardzo mi się spodobał (nigdy nie lubiłem czołgów, ale obecny stan armii przeciwnika wymusza umieszczanie ich w rozpiskach w wersji porno). Problem leży w tym, że inni gracze prowadzący pozostałe armie nie pójdą na to, by Imperium miało połączoną zasadę. By to weszło w życie, to State Swordsman musiał by kosztować 5 pts. Obecnie
Warriors DE 7pts. mają: Ld wyższy, mają hate, mają magiczny sztandar do 25 pts. mają Upgrae Czempiona do Assasina który ma ASF. A taki Black Guard kosztuje Ma 2A, hate na zawsze, magiczny sztandar i ich czempion może mieć magiczne przedmioty( koszt 10-11 pts. o ile są lepsi od GS to juz chyba nie trzeba przekonywać... Piechota Imperialna staje się "za droga"!!!)
Twój pomysł poprawia kompozycję (przetestuję go jak tylko znajdę przeciwnika który się zgodzi na te zasady), ale...
nic nie daje State Troops Imperium w kwestii ich głównego problemu !!! Nadal każdy będzie jeździł po State Troops w lewo i w prawo zbierając "free" punkty za sztandary.
Bo klocek State Troops nawet gdy zrobi kontr szarżę i tak jest łamany.

@ Kal-Torak
Robiłem rozpiski według tych zasad i da się zrobić kilka bardzo ciekawych. Będzie poprawiało to poziom kompozycji pod kontem fluffu i wyglądu Imperium, ale nadal nie zmienia to szans imperium w starciu z VC, DL czy DE. I co taki gracz Imperium zrobili ? wystawi jeszcze więcej strzelania :twisted: , bo gra Imperium w tej wersji znowu będzie 0-1kowa. "Albo dojedzie, albo ja go wystrzelam".

@ Sa!nt
Inżyniera nie będzie się brało, nawet jeśli przesunie jedno działo do core. Inżynier powinien dawać 2x Mortar na slot. I możliwośc wykupienia po pistolecie (lub po 2) dla załogi (Niech chociaż S&S zrobią w te fasty zanim zostaną "zjedzeni") - jest to szczególnie potrzebne odkąd zaczęto robić szarże taktyczne na maszynach i overrunowanie na nich wstecz... nawet na opuszczonych maszynach...

O ideii zmian:
Zmiany w kierunku których się zdecydowaliśmy iść, to: "Co zrobić by chłopaki ustali chociaż turę?". Stąd się wzięły propozycje stubborn w pierwszej turze i inne. (przypominam, że zabrano nam podstawowy sztandar piechoty, jakim był Gryffon Banner i zabrano magiczny sztandar dla GS). To było "jądro ciemności", a teraz szukamy eliksiru "prostowania ścieżek".

Troszkę konkretu
Worrior Priiest of Urlic
Wolfs Furry - "reroll to wound during charge". (to ma rekompensować brak detachmentów. W jeździe nie jest to mocne, bo jazda i tak zwykle atakuje z dużą siłą i rani na 2+, a w piechocie Urlica nieco ratuje pierwszą turę.
Righteous Furry Daje Hate. jak Worrior Prist of Sigmar
Połączenie tych obu zasad nie było by za mocne i uzasadnia dla mnie wystawienie tego Prista - zwłaszcza , że:
a) ma mieć słabsze modlitwy i (chyba),
b)nie ma mieć opcji ołtarza
c)nie daje możliwości wystawienia oddziału unbreakable w jako Core.

Wybierając modlitwy starałem się je tak dobrac, by HPoU mógł bez problemu rzucić dwie "przyzwoite" co turę. Czyli 1ke lub 2 kę, oraz jakiegoś RiPa.

Proponuję następujące Modlitwy:
Thirst for Battle: This prayer can be cast on friendly non Sigmaric unit within 12" (non Flagellants and unit without Worrior Priest of Sigmar). The unit moves D6" towards an enemy that it can see. If the unit reach enemy unit is demeend to declered charge and all the normal charging rules applay.

Destruction Every enemy model in base to base contact suffer a single S5 Hit, with no armour save possible.

Winters Chill Remains in Play. Any unit engaged in Close Combat with the Prist or the unit he is in suffer -1 to hit penalty in Close Combat phase. (może dałbym nawet -2 To hit , ta modlitwa miałaby tak pomagać w walce, jak Unbreakable u Sigmaritów. Ma się nie opłacać jej wpuszczać...)

Blessing of the Wolf Remains in play. Can be cast on Prist himself or on any character or unit champion within 12" of the Priest. The model gets Killing Blow special skill and a 5+ ward save against any non magical atack.

Fury of Urlic Remains in play until it is disspeled or the Priest attemps to use another Prayer. The Priest and unit he leads become immune to fear, terror and panic.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2008, o 19:53 przez pelcu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Dwa pomysły:

Kto grał w Icewind Dale II ? Na początku można było poinstruować rekrutów jak walczyć włócznią. Nasz bohater twierdził, że walcząc w parze jeden może atakować a drugi blokować, odpychać wrogów dłuższą bronią. Może więc by to jakoś wykorzystać, głupie to to nie jest. Więc jeśli włócznicy walczą od przodu, +1 AS mają. Dodałbym osobiście, że musi ich być minimum 6 w rzędzie, ilość szeregów by znaczenia nie miała.

Wtedy z HA mają save na 4+ co jest rozsądne. Następnie mamy wytłumaczenie, czemu tylko Imperium tak ma. Otóż w sumie to są jedyni żołnierze, którzy się szkolą u używaniu włóczni. Orki, gobliny, saurusy to raczej marne szkolenie jest, jeśli w ogóle. Dark Elves nienawidzą teraz wszystko i wszystkich więc raczej walą na pałę. High walą z 3 rzędów i to jest dowód na to, że są lepiej wyszkoleni. Woody mają swój unikalny styl walki. Pasuje jak dla mnie. Jak sądzicie?

Drugi pomysł Inżynier. Może jego wprowadzenie dawałoby coś Handgunnersom? Proch, bonus dla Marksmena, ostatecznie Sztandar Magiczny.

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Walka piką czy tam włócznią to żadna skomplikowana sprawa. pochylasz i nabijasz jakiegoś pana przed sobą po czym pika sie łamie (włócznie sie rzadziej nie łamały bo były krótkie i walczyło sie tym często jedną ręką)bądź nie da sie jej wyciągnąć i łapie sie wtedy miecz bądź jakąś inna broń do walki w zwarciu i sie nią ładuje, nie da sie tym fechtować w żaden sposób. W walce tego rodzaju bronią ważne było utrzymywanie formacji a nie indywidualne umiejętności władania taką bronią bo i tak zawsze walczyło sie tak samo. Z halabardą jest podobnie tylko atakować można było na kilka sposobów, głównie kłując długim ostrzem, rąbać ale to rzadko i zahaczać i próbować wyszarpać broń przeciwnika ściągać z konia bądź po prostu wywracać ale obsługa tej broni też nie było czymś zawiłym i szybko sie tego uczono. Ci z IWD II znają sie na broni tak jak ci z Nothingam.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Hmm, no racja w tym jest. W dwóch to można coś kombinować, w cały oddziale to już nie bardzo.
Tak myślę o tych Spearmanach, i nie wiem co im wymyślić. Na HA to raczej na pewno zasługują.
Do włóczni tarcza zasługuje jak najbardziej (300 widzieliście?). Ale wtedy z mieczem by mieli 3+ AS, a to chyba przegięcie, a broni ręcznej raczej nie można im zabronić wziąć.
Dać im 3 szeregi do walki? To jak elfy.
Wymienić na piki? To DoW
Dać Pół-piki? Specjalna broń tylko dla Imperium? Kolejna po Młotach Kawaleryjskich i najprawdopodobniej Imperialnej Halabardzie.. Eh...

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Zastanawia mnie jedno:
Młoty ? - "uproszczony" . Halabardy??? - nie poprawiano. Włócznie ???- nie ruszono. Czyli dla imperium Nic.
A DE dostały dwuraki bez konieczności walenia ostatnimi i z +2S. Dostali Kusze AP strzelające po ruchu. No i najlepsze, Maszyny strzelające po ruchu 12xS3 :? . I czar generujący dodatkowe kości do powera, wkurza mnie jednostronne podkręcanie armii. Aż się boję co dostaną Tomb Kings i Bretka.

Spera Mani nigdy nie będą grywalni. Jedyne co , to można:
a)zjechać z ich kosztem. do 4 pts
b) Dać im pół pikę, ale zakaz korzystania z tarczy... za 5pts.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Może zamiast poprawiać moc Naszej piechoty core, wymyślać nowe bronie, upgrady i zasady, a więc pchać ich w stronę elfów, powinniśmy upodobnić ich do goblinów i skavenów, poprzez zmniejszenie im kosztu o 1 pts, danie darmowego command group itp, a zostawienie dotychczasowych statystyk i ekwipunku...

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

Ja tam dal bym atak z 3 szeregów, HA zamiast LA i SH, może jakaś zasada jeszcze jedna i sztandar za 25 oczywicie z opracowaniem nowych sztandarów.

Tak se patrze na te wszystkie ASF, odproności na psychologie, wardy, strachy, heaty, inne różności często z niezłymi statami za dobrą cenę i patrze na fluff imperium gdzi zawodowi żołnierze istnieli już za czasów Sigmara i unia prowincji jaką jest imperium z przeszło dwu i pół tysiącletnią tradycją wojskową wyskakóje z takim g****m, nie wiem co o tym myśleć a już na pewno nie wiem co sobie myślą ci z Nothingam jak mają takie podejście, dzikus z północy lepszy od zawodowego zdyscyplinowanego halabardnika. <mieszanina obrzydzenia z rezygnacją>

Ismael czyli dalej sie swordmanujemy a reszta to od biedy detka? Nie tędy droga myślę.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Nowe zasady za bardzo nie pomogą:
Bo Wszyscy teraz mają magiczne sztandary do 25 pts., a ci lepsi do 50pts. Ja dla mojej piechoty też chcę :):P

Chcę niższej ceny za piechura, skoro nie może być lepszy... Kurcze:!!! +1Ld;+1WS+1BS,+2I a do tego hate; magiczny banner za 1pts. w koszcie piechura to mnie dobiło..., czy mi odbiło bo mam postawę roszczeniową... :? 8)
W nowym army liście muszą być koniecznie gadety antymagiczne (coś, co odbija czary, coś co kradnie kości do powera, coś co powoduje misscasty, brak limitu na seal of destruction, albo że mag rzuca czar na najbliższy własny oddział.
KONIECZNIE Mortar S4. Nie wiem, jak wy, ale ja już widzę rozpiski 40 Kuszników DE (80 strzałów armour pircing) +4x Bolty+2xDR+ Shadzi za łukiem powtarzalnym. DO tego Blaguardzi, oddział COKów i magiczne wsparcie... Armia wydaj mi się bardziej podla od Demonów i to nie dlatego, że będzie ciężko z nimi wygrać, ale dlatego, żę będzie to armiia Nudna przez wielkie N. Jej poziom to będzie 5 edycyjne WE bawiące się w trurlanie kostkami, a nie w grę strategiczną...

Cord
Chuck Norris
Posty: 398

Post autor: Cord »

A wiesz Plecu co jest w tym najlepsze? Emo warrirorów nie będzie sie wystawianć bo są przecież kusznicy, harpie i DR a walczyć wręcz będą specjale w postaci BG i egzekutorów i gadzinsynów.

Podstawę do roszczeń masz w 100% uzasadnioną według mnie i też sie pod tym podpisze.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ano właśnie, DE Spearman 1pts droższy. <złość> Panowie, kiedy o tym myślę, to sam w to nie wierzę!.

A więc dobra, może tak: HA, Półpika (3 szeregi wali, kawa nie ma bonusa za szarżę). Koszt ten sam. I walić krytykę.

Awatar użytkownika
Niglafar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 183
Lokalizacja: Frei Stadt Danzig

Post autor: Niglafar »

SaH: dajmy od razu pikę za 8p/model!
DoW znikają z asortymentu. To widać. Nie sprzedają się. GW jest nastawione na komercję. Zadna nowa armia nie ma możliwości brania ich jako rare. oni znikną. I tak już się nie pojawiają na stołąch zbyt często
zamiast wymyślac niestworzone zasady, ulepszać statystyki, magiczne sztandary, do nowe bronie, zwyczajnie dajmy piki ludziom na ich słabych statystykach. W erze wardów, popychaczek, meganowych broni, hatów i regeneracji nie jest to niesamowicie przegięte.
oczywiście opcja HA i SH odpada.
"Proch to nic innego jak zmielony spaczeń" - król Bretonni.

Awatar użytkownika
pelcu
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: Z Zadupia

Post autor: pelcu »

Nieco odskoczyliśmy od kolejności Ismaela bo mieliśmy skończyć bohaterów, a jeszcze się o nich do końca nie wypowiedzieliście.
A co do oddziałów i Waszych pomysłów:

1. I taki zestaw:
Pika+ Detachment Strzelcy odpowiadałby realiom historycznym. ;-)
Pika + Light Armour. ASF +1S przeciwko kawalerii. 7 pts
8pts. Pika + Heavy Armour.

Spearamni, tacy jak są za 4 pts. Są słabi, to niech i mało kosztują.

3. Mortar.Co myślicie o Mortarze za 85 pts. ale S4. Niby nie wiele, ale wtedy Mortar staje się zabójczy.
Pika w szarży walczy z 1 rzędu. Bardzo trudno jest biec z takim badylem i jeszcze formację utrzymać.

4. Huntsamni - Koniecznie 5+
5. Swordsmani za 5pts.
6. Halabardnicy . Bazowo za 4 pts. LA + Shield za 5 pts.

2.To co mnie wkurzyło, to 100 pts. za 20 strzałów S3 na BS4 Armour Pircing.

Wyobraźcie sobie pierwszą turę DE. --> 3-4 10ki Kuszników w przód. Strzał po maszynach i imperium nie ma z czego załatwić smoka i Bolców.
Mało tego Bolec też może zrobić move 4" i strzelić 12razy S3 :!:

Awatar użytkownika
Grand Admiral Thrawn
Falubaz
Posty: 1258
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Grand Admiral Thrawn »

OK...weźcie głęboki oddech...wdech i przydałby się jeszce kubeł zimnej wody.

Nie ma powodu do podniecania się tak bardzo DE (jeszcze nawet nie wyszły). Co do 4x10 kuszników. Cóż...żyjemy w kraju gdzie królują powergamerskie rozpiski. Gdzie indziej tak się nie gra. To wina naszej loży sędziowskiej, że nie wprowadziła jeszcze limitów odgórnych na turniejach. Takie limity są na całym bożym świecie, tam też gra się na tajne rozpiski...tylko w tym kraju jest jedna wielka kaszana. Nie robimy listy pod siebie tylko pod WSZYSTKICH graczy Imperium. Im lepsza, zbalansowana będzie tym większe szanse, że gw coś zmieni.

Ale to nie powód, żeby przewracać naszą armię do góry nogami. Narazie zajmujemy się bohaterami i wyczerpmy ten temat a nie zaczynajmy 40 innych. Nikt nie powiedział, że się uporamy w 2-3 tygodnie. Nasza praca może potrwać nawet i ze 3-4 miesiące. Miejcie to na uwadze.

Dziwi mnie, że nagle wszyscy chcą, żeby nasza piechota taniała a moździeż musi mieć 4 siły. Dopiero co skończyło się głosowanie nad ceną młotów dla HPoU i WPoU. Dziwi mnie, że HP ma płacić więcej za młot niż GM WW...jakieś uzasadnienie ktoś podał? Nie...bo po co. Pomału dochodzę do wniosku, że głosowanie polega na wytnij/wklej czyjejś odp i już...jak najmniej od siebie. Ale cóż...widocznie tak ma być.

Załatwilismy (w dobrym tego słowa znaczeniu) EC, Arch Lectora, kapitana, magów i wp sigmara. Jesteśmy na dobrej drodze do zakończenia prac nad WPoU i HPoU (u niego proponowałbym podnieść statystyki o jeden z WS, I i AT - tak jak ma je zapisane w liście CoU - nie biorę tego z sufitu tylko popieram swoje decyzję fluffem, zasadami zbalansowanymi bądź tymi, które są ale nie zostały wykorzystane w nowym kodeksie). Zostały chyba jeszcze tylko modlity, o których zaraz coś od siebie dam. Potem inzynier (i tu pewnie będzie ciekawa dyskusja jak tego rednecka poprawić) i GW (ale tu chyba niewiele się zmieni..dodanie tylko opcji ww hammer za +6...czyli tak jak było w 6 edycji).

Co do lordów/herosów, którzy nam zostali.

GM - po prostu dodanie opcji zakupu ww hammer za +6ptk (reszta bez zmian)

HPoU - WS5, I5, At3 - cena 135 (o 10 mniejsza niż w CoU ale biorąc pod uwagę potanienie GM to i tu nie powinno być żadnego problemu), dodanie zasady, że gdy jest w oddziale TG to on i oddział jest odporny na panikę. Zgodne z fluffem i nie jest powergamerskie. Młot powinien kosztować 6pkt ale cóż...jest jak jest.

WPoU - cena jak WPoS...młot za drogi imho.

Ich wspólne zasady:
Blessing of Ulric - to już ustalilismy
Crush the Weak - dobra nazwa dla przerzutu woundowania
Prayers of Ulric - to już ustaliliśmy
Modlitwy:
Battle Howl – RiP until dispelled or the Priest attempts to use another Prayer. As long as the Battle Howl is in effect, the Priest and any unit he leads add D6” to their charge moves. If the charge is failed, the extra movement is wasted; make a normal move towards the target as normal.
(dlaczego ta zmiana...wiele osób mówiło o popychaczkach jakie teraz są w modzie...tu było D3...uważam, że D6 bardziej pasuje do ich żadzy walki i chęci jak najszybszego dostania się do wroga)
Destruction – every enemy model in base contact with the Priest suffers a D3 S5 hits (daemons, spirits, undead D3 S6) with no AS. (czemu zwiększenie siły i ran?...bóg wojny musi poszaleć...zgodne z fluffem i niejako troszkę podładować, żeby był alternatywą dla sigmara.
Winter’s Chill –any units engaged in close combat with the Priest or the unit he is with must take a Ld test. If failed, they suffer a -1 penalty to hit in the next CC phase. Note that this is not a psychology test. (tu bym zostawił tak jak jest)
Fury of Ulric – RiP until dispelled or the Priest attempts to use another Prayer. The Priest and any unit he leads become immune to fear, terror and panic. (tu też bez zmian)

Inżynier - BS5 tak często pojawiąjący się, powrót enchanted items a cena tak jak teraz czyli 65; usunięcie mechanicznego konia i gołębi (to jest poniżanie godności graczy moim zdaniem). Daje przerzutki artyleryjskie dla działa i mortara. mały inzynier do tych dwóch maszyn za +10pkt daje przerzut na tabelce misfire (tak jak u krasnali).

Tyle i tylko tyle. Nie widzę, przynajmniej ja, co można jeszcze dodać lub zmienić. Nie chodzi o proste dodanie dział czy moździeży bo to każdy głupi (czytaj graham mc) potrafi. Co do oddziałów teraz się nie wypoiwem bo nie czas na to.

Pzdr wszystkich

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

@Grand Admiral Thrawn - co do modlitw. Dałeś tylko 4, Sigmar ma 5. Po drugie, w takich zapisach nie możesz tego rzucać na kogokolwiek innego. Sigmar rzuca nawet na championów.

Powtórzę swoją propozycję:
-SaH- pisze:
Prayers of Ulric – power level 4

1. Battle Howl – RiP. The model and any unit he leads add D3” to their charge moves. If failed, no bonus move.

2. Destruction – Cast only on Priest himself. Place a small 3” round template on the Priest. Every enemy model under the tempate (those with partly covered base too) receive one S5 hit with no armour save. Demons, Undead and Forest Spirits have one S6 hit.

3. Winter’s Chill – Cast only on Priest himself. Enemy unit engaged in close combat suffer a –1 to roll to hit until end of the turn. If they break in this turn, they suffer –1 to the flee roll.

4. Fury of Ulric – RiP. Cast only on Priest himself. The Priest and the unit he leads become immune to Panic, Fear and Terror.

5. Ulric’s Vigor – Model that is engaged in close combat receive +1A and may attack his enemy. Wound caused by this attacks does not count to combat resolution.


Reszta jak u Sigmara, czyli można rzucać modlitwy na inny charakter lub czempiona w 12 calach, chyba że pisze inaczej.
Mamy dwa RiPy, ale 3 modlitwy tylko na Priesta.
1 – nic się nie zmieniłem.
2 – powróciła templatka. Tak jak ktoś chciał, wydaje mi się że silniejsze od Sigmara, większą ilość modeli może sięgnąć, wychacza chempionów i bohaterów. Oczywiście przysługuje im Look out sir!
3 – dałem tylko na Priesta, bez Ld, z –1 do ucieczki
4 – bez zmian
5 – ataki za darmo, bez możliwości oddania. Fajna, nie przegięta, typowo Ulrykowa modlitwa.

Trochę nad tym siedziałem, wydaje mi się, że są wyważone. Pamiętajmy, że mają tylko power level 4, a Sigmar też daje wypasy jak Unbreakable czy Ward na 4+.

Aha! Ważne sprawy. Modlitwy nie mogą być rzucone na kogokolwiek Sigmara i na odwrót! Np. WPoS nie rzuci 4+ Warda na chempiona Teutogenów!

Moje propozycje. Widzę, że większość propozycji które było, zostawiły w sumie nie zmieniony Fury of Ulric, trochę zmieniły resztę, 5 opcja była tylko jedna i inna:P Więc raczej się zgadzamy, trzeba tylko to uściślić i będzie miodzio i kolejny etap zamknięty.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Witam. Modlitwy Ulryka będą następnym zagadnieniem do głosowania. Może nawet dzisiaj się pojawi.
GM - po prostu dodanie opcji zakupu ww hammer za +6ptk (reszta bez zmian)
Ja bym chętnie dał opcje ulepszania do Wielkiego Mistrza poszczególnych Zakonów Imiennych, tak jak zaproponowałem w swoim Armyliście. Niby nic takiego, a fajny klimat wprowadza.
HPoU - WS5, I5, At3 - cena 135 (o 10 mniejsza niż w CoU ale biorąc pod uwagę potanienie GM to i tu nie powinno być żadnego problemu),
Statystyki, które podajesz dotyczyły chyba Ar-Ulrica, czyli takiego Volkmara. Ustalaliśmy, że Nasz High Priest to jeden szczebel pod Ar-Ulrickiem. W związku z tym nie jestem pewien, czy powinien mieć takie staty.
Dziwi mnie, że HP ma płacić więcej za młot niż GM WW...
Jeszcze chyba nie wiadomo, czy będzie GM WW i ewentualnie ile będzie płacił za młot.

ODPOWIEDZ