Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: quidamcorvus »

Szanowne państwo-draństwo zechce rzucić swoim wprawnym okiem na zamieszczone na blogu charakterystyki Medyka i Szczurołapa. To nowe Najemne Ostrza do Warheim FS, obiecane w ostatniej recenzji modeli z LA.

Najmici zostali przetestowani w licznych potyczkach, jednak świeże spojrzenie i krytyka z pewnością się przyda. Docelowo Najemne Ostrza przeznaczone są do wzmocnienia kompanii Ludzi.

Wszelkie uwagi, pomysły, sugestie i modyfikacje mile widziane!

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kolejna talia Karty Magii zawiera czary Dziedziny Tzeentcha.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Karty Magii zawierające zaklęcia z Dziedziny Dziczy to ostatnia talia Magii Chaosu.


Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dwunasta talia Kart Magii zawiera czary Nekromancji.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Choć za oknem mrok, mróz i śnieg, to zapraszam szanowne państwo-draństwo na pustynię.
Trzynasta talia Kart Magii zawiera czary z Domeny Nehekhary.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

Dodasz krasie chaosu - łowców niewolników do warheimu?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Muthare pisze:Dodasz krasie chaosu - łowców niewolników do warheimu?
Jak dostane fluff po polsku, to dodam :)

Muthare
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: Muthare »

łuuuu, na oficjalne tłumaczenie nie liczę, nad nieoficjalnym tego co jest w tamurkhanie pogłówkuję.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Kolejna talia Kart Magii, po trzynastej, zawiera zaklęcia Tradycji Skrytości z domeny Spaczmagii.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Piętnasta talia Kart Magii zawiera zaklęcia skaveńskiej Tradycji Spaczmagii.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Szesnasta talia Kart Magii zawiera zaklęcia skaveńskiej Tradycji Zarazy.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Siedemnasta talia Kart Magii zawiera zaklęcia Magii Łooomotu!.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Ostatnia talia Kart Magii zawiera zaklęcia Magii Pradawnych.

Karty można pobrać STĄD lub obejrzeć TUTAJ.

DOwNlOad|OnLInE

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Witam,
Mam prośbę o rozjaśnienie pewnych zasad, bo mam z nimi kłopot pewien ..

a) Nocarz z Skavenów Eshin ma zasadę Mistrz Skrytobójstwa - która mówi
że wszystkie trafienia zadane przez nocarza podlegają zasadzie skrytobójczy.

b) Ataki skrytobójcze - takie po których ofiara zauważa przeciwnika dopiero po zdaniu
testu Inicjatywy.

c) Ukrywanie się - model automatycznie wykryje wrogi model ukryty w promieniu inicjatywy
liczonej w calach.

WNIOSKI:
d) Czyli tak naprawdę ataki skrytobójcze nocarza zawężają się do jego ataków dystansowych ?
(Bo podczas szarży czy ataku wychodzi z ukrycia, a nawet jeśli nie to w promieniu inicjatywy zostaje zauważony)

e) Nocarz ma przy tym dmuchawkę która sama zasadę skrytobójcza - co w takim razie daje umiejętność mistrz skrytobójstwa ?

Czy moje rozumowanie jest poprawne ? :idea:
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Nars
Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Masz rację. W gruncie rzeczy zasada specjalna przydaje się jedynie podczas ataków dystansowych i obejmuje każdą broń dystansową, w którą wyposażysz Nocarza, a ma on dostęp także do:
- Broń miotana (gwiazdki)
- Granat Dymny
- Kusza Powtarzalna
- Proca
A po wykupieniu umiejętności strzeleckiej - Strzelec, także do reszty broni dystansowej.

A strzelanie do wroga, samemu pozostając w ukryciu, to spora przewaga.

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Też tak sobie myślałem właśnie, szczególnie przy umiejętności nożownik - kiedy
można z ukrycia rzucić na bliskim zasięgu 3 gwiazdki z siłą np. 4, lub po prostu strzelić z kuszy
powtarzalnej na większą odległość 2 razy będąc w ukryciu ..
Marzyło mi się co prawda takie małe kolnięcie kozikiem jakimś w plecy, ale to trochę
nierealne, żeby facet kogoś dziabnął nożem, a ofiara żeby go nie zauważyła ..
Tak czy inaczej jest to bardzo fajna sprawa.
Dziękuję pięknie za błyskawiczną odpowiedź. :mrgreen:
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika
Narsik
Wałkarz
Posty: 51

Post autor: Narsik »

Idąc za ciosem - mam parę dodatkowych wątpliwości odnośnie których chciałem
się dopytać:
1) Czar LE "Błogosławieństwo Ariel" - czy może zostać rzucony na więcej niż jeden model ?
(Pozostaje w grze, a nie pisze że tylko jeden może być, i w opisie jest że: "objęte mocą
czaru modele podlegają .." - czyli można na liczbę mnogą czy nie ?

2) Bieganie a modyfikator ujemny do trafienia - czy wystarczy że gracz deklaruje że figurka biegła
wystarczy do uzyskania tego modyfikatora - w sensie ja strzelam do modelu, który przesunął
się o cal - ale ten cal model ten mógł biec, a nawet jeśli nie, to mógł zygzakować aż do wybiegania
całego ruchu i zatrzymać się cal od miejsca startu. Zgadza się ?

3) Jak wygląda kwestia pierwszeństwa ataku u tancerzy wojny:
a) Tancerz ma taniec dający mu First strike, a kto inny szarżuje na niego - po inicjatywie
b) Tancerz ma great weapona, i taniec dający mu first strike, a kto inny szarżuje na niego - ten inny model
c) Tancerz szarżuje z GW ale ma taniec zwiększający ilość ataków - po inicjatywie
Dobrze rozumuję ? GW ma last strike, taniec z first strike się z nim zeruje ??

4) Czy tancerz wojny awansując zostaje dalej tancerzem wojny ? Bo zauważyłem że u innych stronników,
przechodzą oni na bohatera ze swoimi umiejętnościami specjalnymi .. Czy tancerz awansuje z tańcami ?? [-o<

5) Czy mag który czarował, nadal może strzelać w rundzie strzelania ?


Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi..
Pozdrawiam
Narsik
Obrazek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

1. Tylko na jeden model.

2. W uproszczeniu: bieg jest wtedy, gdy gracz deklaruje bieg, a model wykona ruch na dystans przekraczający jego szybkość. Bieganie zygzakiem się nie liczy, bo ruch wykonuje się od punktu A w kierunku punktu B, najkrótszą możliwą drogą.

3. Wydaje mi się, że zasady są dość jasne:

Uderza jako ostatni:
Wiele rodzajów broni, jak wielkie miecze – ulubiona broń niektórych ludzkich najemników, czy też wielkie topory Krasnoludów, są bardzo ciężkie, a władanie nimi wymaga lat treningu i wyjątkowej tężyzny. O broni tego typu mówi się, że UDERZA JAKO OSTATNIA.
Modele uzbrojone w broń, która UDERZA JAKO OSTATNIA, będą zawsze atakować jako ostatni w walce wręcz, w której o kolejności ciosów decyduje porządek INICJATYWY. Jeżeli obie walczące strony podlegają tej karze, to o pierwszeństwie zadawania ciosów zdecyduje porządek INICJATYWY. W przypadku równej INICJATYWY o pierwszeństwie zadecyduje rzut kostką.
Jeżeli model walczy bronią z cechą oręża UDERZA JAKO OSTATNIA i podlega jednocześnie zasadzie UDERZA JAKO PIERWSZY – na przykład w turze w której szarżował, to zasady te znoszą się i żadna nie ma zastosowania, a model atakuje w porządku INICJATYWY.

Uderza jako pierwszy:
Modele uzbrojone w oręż podlegający tej zasadzie zawsze uderzają jako pierwsze w walce wręcz, niezależnie od współczynnika INICJATYWA. W walce z modelem, który podlega tej samej zasadzie, pierwszeństwo zadawania ciosów określa się na podstawie wartości współczynnika INICJATYWA (przy takiej samej wartości INICJATYWY należy rozstrzygnąć za pomocą rzutu kostką).

4. Tak, zostaje Tancerzem Wojny.

5. Nie może.

Magnaf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Magnaf »

Kilka banalnych pytan na ktore ciezko mi znalesc odpowiedz:
1) Czy nowo tworzona druzyna moze dozbroić się w broń magiczną? Jeżeli tak to czy wszystkie bronie są liczone jako dostępne i jaki płaci sie koszt w przypadku kosztu losowego?

2) Czy nowo tworzona druzyna moze dozbroic sie w ekwipunek specjalny? Np. muszkieterzy z nuln czy moga wziac pawęż?

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4486
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

1. Nie.
2. Nie.

W trakcie rekrutacji można wyposażyć kompanię jedynie w oręż i pancerz z listy ekwipunku drużyny.

Więcej informacji znajdziesz w rozdziale 9 Drużyny, paragraf Ekwipunek.

ODPOWIEDZ