Rozpiski Imperialne

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

niemowie ze nie można grać bez cannonek ale to trudne co do lorda to jak na koniku to tylko ganja :D mastera no i ta 8 flaxów to niema sensu szkoda pnkcików.

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

jak sie nimi dobrze zagra i pozaslania to nawet sie 6 sprawdza...jaka duza kawa z wyjatkiem chaosu i bretki wciagnie wszystkich na raz? na wlasciwie kazdym z tym klockow mozna sie zatrzymac a kontra jest i to nie mala imho

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Oczywiscie ze nie trzeba grac na czterech cannonach :P Ja gram na trzech, i pistoliersach i sprawdza sie znakomicie. Wiesz, mozna grac tez na samych spearmenach i wygrywac bitwy. Jednak mi zalezy na tym aby na turniejach zdobywac max mozliwych pkt wiec biore to co najlepiej sie do tych zadan nadaje. Ale ja jestem powergamerem, jesli sie takowym nie czujesz to nie patrz na mnie 8)

DolmiR
Falubaz
Posty: 1324
Lokalizacja: Krotoszyn, , Zielony Smok

Post autor: DolmiR »

No wlasnie nie i to mnie czasem martwi bo by sie przydalo :p

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Ja gram na 2 działach(to wystarczy do straszenia smoków i treemanów).
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Reyki pisze:Ja gram na 2 działach(to wystarczy do straszenia smoków i treemanów).
ok ale oprocz 2 czolgow co wystawiasz? :> 2x outriderow i 2x pistolierow?

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

Rzymek pisze:każdy zetnie BSB z save 2+ i S5? A priest MOŻE rzucić niebreakowalność ale to MOŻE jest tylko sensowne jak wróg jest debilem i nie widzi takiej szansy. Ksiądz NIE daje +1CR i NIE daje re-roll'a a w walce jest dupą wołową gorszą od championa tej kawalerii;) i ma gorszego save ;) nie jestem pewien czy +1DD i hate jest tego wart zwłaszcza ze ksiądz bedzie droższy...
Na DMP 2 razy miałem sytuacje, w której przeciwnik wpuszcał unbrakable, bo do starcia było daleko a jemu szkoda było kości. Potem on zapominała o tym, że modlitwa siedzi na oddziale (pomimo tego, że zaznaczałem kością) no i w paru miejscach to go bolało... - raz ustali szarże biegacza leśnego od fronu i 10 łuczników od boku, potem oba te oddziały zbrejkowali :)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

To grałeś z głupimi przeciwnikami, bo to się wpuszcza i rozprasza swoimi kostkami mocy, naprawdę nie wiem, czemu ludzie tego nie robią w swojej fazie magi, a takie WE to szczególnie, bo nie mają zbyt cudnych opcji w czarowaniu...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Shino--->>Nie wstawiam pistolierów ani outriderów.Czasem nie mam zapełnonych speciali.A jeśli mam to są to Inner Circle.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

tomekjar pisze:To grałeś z głupimi przeciwnikami...
Zapytaj o to swojego kolegę, bo dotyczyło to naszej ostatniej partii z Ośmiornicą...

Swoją drogą bardzo fajna bitwa była, no i cała rozgrywka z Ośmiornicą bardzo symatyczna...

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Bo Ośmiornica fajna jest.

P.S Skoro leśniaki to zapewne Hubi(LOOOOOLLLL!!)
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Mniej więcej rok kombinowania, przerywany paroma występami na turniejach, przyniósł efekt w postaci rozpy, którą teraz zaprezentuję. Nie jest to mój standardowy "klimat 100%", nie ma tu też przegięć, ale uważam, że armia jest dosyć dobrze zoptymalizowana. Suma punktów to 2250, ale przycinać i rozciągać można do dowolnego rozmiaru 2000+.

Generał Imperium na gryfie, pełna płytówka, tarcza, Całun Magnusa (5+ Warda, 2 MR), Miecz Potęgi (+1S), Pierścień Ognia Zagłady (bound) @390 pkt.
Podstawa tej armii. Jak dotąd sprawdzał się nieźle. Trzeba tylko pamiętać, że to nie Lord Chaosu na smoku :wink: . Wziąłem Całun zamiast zwykłego 4+ Warda dla tych 2 punktów MR. Przydają się na dużej lataczce. Pierścień jest jako wsparcie dla magów. Pełni też trochę rolę smoczego zionięcia :) .
BSB na koniku, pełna płytówka, Młot Sądu (Runefang dla ubogich :wink: ), Ikona Magnusa (odpornośc na strach) @147 pkt.
Zamienia gwardię do której się dołącza w rzeźnicką maszynkę do mięsa.
Mag 2 poz., 2 Zwoje rozproszenia @150 pkt.
Kolega dla pana poniżej.
Mag 2 poz., Kostur Mocy (przechowuje kostki) @130 pkt.
Moja nadzieja na udaną fazę magii :D . W razie czego ustawiam się na 6DD i dwa Zwoje jako niezłą obronę.
5 rycerzy @115 pkt.
Przeszkadzajka i oddział do szarżowania z flanki przeciwników klocków.
5 rycerzy @115 pkt.
Patrz wyżej.
5 rycerzy, pełna grupa dowodzenia @155 pkt.
Koledzy gryfa, jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem. W razie czego wrzucam tu BSB i rządzę :wink: .
10 kuszników @80 pkt.
Świetna jednostka do trzymania ćwiartki i stukania lekkich kwalerii. Prawie zawsze się zwraca. Pozatym to takie "śmieciowe" wystawienie.
20 gwardzistów, sztandar, muzyk, Sztandar Bitewny (+1CR), 10 halabardników, 10 ochotników @343 pkt.
Jeden z dwu klocków do zarabiania punktów. Razem z BSB i wsparciem detachmentów jest prawie nie do zatrzymania. Detachmenty są dwa, bo jeden pewnie będzie wspierał biczowników.
Działo @100 pkt.
Standard.
Działo @100 pkt.
Tu też.
5 kirasjerów, muzyk @113 pkt
Fajna jednostka do łojenia kawalerii i rydwanów. Może w razie czego pełnić funkcje lekkiej kwalerii.
20 biczowników @200 pkt.
Drugi klocek do zarabienia punktów. Będę go pewnie wystawiał szerzej niż 5 modeli, więc ciągle zastanawiam się nad wielkością oddziału. Może 21 albo 18? Zależy od punktów, na które gram. Tak czy inaczej, 12-14 ataków z S5 i przerzucanym trafieniem a czasem też zranieniem to kompletna masakra w zasadzie każdego, kto się postawi. Trzeba tylko samemu szarżować, ale o to mają dbać rycerze i detache.
Piekielnik @110 pkt.
Maszynka do zarabiania punktów. Zdejmuje kawalerię i potwory, a czasem, z nudów, też klocki.

Jest opcja zamiany helki, kuszników i jazdy na czołg, ale szczerze mówiąc nie jestem do niej przekonany.

Opinie?

Maciek

Awatar użytkownika
Sa!nt
Falubaz
Posty: 1472
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Sa!nt »

Rozpiska bardzo mi się podoba. W tej wersji jest ciekawsza niż z czołgiem. Szkoda że nie masz na generale Armour of Meteoric Iron ale trzeba by było trochę zaoszczędzić w itemach. Zastanowił bym się też na Aldred's Casket of Sorcery bardzo fajny item przy dobrych rzutach :D. Ostatnio udało mi się tak że mag z seerem nie miał co rzucać :D. Do outriderów nie jestem przekonany bo po pozorowanej ucieczce i zebraniu nie mogą strzelać :(
squiq pisze:Mój Sigmar myśli inaczej.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Ja bym to skomentowal tak:

Jesli koniecznie nie chcesz grac standardem, to rozpa moze byc, a jedyne co bym w niej zmienil, to wywalil poziomy z magow, i drugiemu dal 2xDS, bo we dwoch to i tak nie poczaruja. Tak samo dla lorda na gryfie wywalic bound spella (6 kostek+jeden bound, to cienizna straszna). Za zaoszczedzone pkt dalbym Inner Circle dla tej kawalerii z commandem. WarBanner tez im dac, bo Greatswordsom nie jest potrzebny, gdyz dzieki stubbornowi i przerzutach od BSB, przetrzymaja wszystko, i w miare posiekaja az nie bedzie z kim walczyc :P Ja swoich wystawialem 20, ustawionych w trzech szeregach po 7 - dawali rade :)


Takze rozpiska calkiem niezla sie wydaje... ale gdy zapomni sie o tym ze mamy teraz dwa czolgi i war altar :P

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Zastanowił bym się też na Aldred's Casket of Sorcery bardzo fajny item przy dobrych rzutach
Zastanawiam się :) .
Do outriderów nie jestem przekonany bo po pozorowanej ucieczce i zebraniu nie mogą strzelać
To ostateczność. W większości sytuacji po prostu stoją i strzelają. Przynajmniej jest taka opcja.
6 kostek+jeden bound, to cienizna straszna
8 kostek i bound w opcji ofensywnej. Sam się zdziwiłem, jak podliczyłem, w ilu bitwach by to wystarczyło.
Za zaoszczedzone pkt dalbym Inner Circle dla tej kawalerii z commandem. WarBanner tez im dac, bo Greatswordsom nie jest potrzebny, gdyz dzieki stubbornowi i przerzutach od BSB, przetrzymaja wszystko, i w miare posiekaja az nie bedzie z kim walczyc
IC się nie mieści w specialach. Chciałbym kawalerii dać +D3 do szarży, w miarę dostępności punktów. War Banner na gwardii się mimo wszystko przydaje, często chcę złamać wroga, a nie go przetrzymać.
ale gdy zapomni sie o tym ze mamy teraz dwa czolgi i war altar
Dwa czołgi i ołtarz to bełt nie zasługujący na miano rozpiski. Sorry. Szkoda czasu grać przeciwko temu, szkoda czasu tym grać. A co najśmieszniejsze, grając tą rozpą specjalnie się tego nie boję...

Maciek

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Gorzej, jezeli ta hiperpotęzna piątka kawalerzystów ze wszelkimi bajerami pomknie ku krawędzi z powodu straty dwóch ludzi albo jakiegoś feara/paniki... ryzykowna sprawa jak dla mnie

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Niech pomykają... 155 punktów tylko :lol2: . Ze sztandarkiem magicznym trochę więcej.

Swoją drogą, trochę nie rozumiem tego komentarza. Tak jakby imperialne piątki kawalerii były jakoś bardziej podatne na ucieczkę niż inne. :?

Maciek

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Jako, że dość mam już oglądania pornorozpisek na każdym turnieju, bardzo długo szukałem alternatywy, która miała by możliwość powalczenia z każdą armią. Wiem że ta rozpiska daleka jest od tego, ale to dopiero początek rozważań.
Ciekawy jestem, co o tym myślicie.

Wizard Lord @ 360 Pts
General; Magic Level 4; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35]
Holy Relic [45]
Power Stone [20]
1 Pegasus @ [50] Pts

Captain @ 183 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Imperial Banner [100]

Captain @ 154 Pts
Lance; Pegasus
Icon of Magnus [25]
Armour of Meteoric Iron [25]
1 Pegasus @ [50] Pts

Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

20 Swordsmen @ 245 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Duellist

10 Detachment - Free Company @ [50] Pts
2ndWeapon
10 Detachment - Halberdiers @ [50] Pts
Halberd; Light Armour

20 Spearmen @ 182 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
10 Detachment - Halberdiers @ [50] Pts
Halberd; Light Armour

20 Spearmen @ 182 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
10 Detachment - Free Company @ [50] Pts
2ndWeapon

10 Handgunners @ 80 Pts
Empire Handgun

15 Greatswords @ 210 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician; Count's Champion
5 Detachment - Swordsmen @ [30] Pts
Light Armour; Shield

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

1 Steam Tank @ 300 Pts
Main Cannon; Steam Gun

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 145
Total Army Cost: 2246

Spearmani - bo mają to co łączy Free Company i Swordsemów, czyli przyzwoity save i sporo ataków, a nie ma co się oszukiwać, piechota imperialna nawet szarżując zdejmuje góra 3 modele wroga.
Greatswordzi z tyłu z BSB, działa w zależności od terenu, pegazy z czołgiem na jednej flance przy ataku, przy obronie to sobie biegają gdzie chcą. Podobnie czarodzieje, w zależności od armii wroga odpowiednie szkoły, no ale to oczywiste.
Co wy na to?

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1569
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Ja bym sobie darował taką połowicznośc bo ani to w magii mocne ani to do walki, dałbym BSB i 3 magów, spearmani są kiczowaci , nie oszukujmy sie, to nie pikinierzy. Wziąłbym swordsmanów zamiast spearmanów, dopakowałbym greatsowrdów z BSB i trzymałbym ich własnie z przodu bo ich łatwość utrzymania szarży daje przewagę taktyczną dla innych oddziałow. Pegaz z Iconą mało daje bo ta Icona oddziałom jest potrzebna a nie herosom. Herosi w Imperium i tak do niewielu rzeczy nadają w walce poza Lectorem i Grand Masterem. Detachmanty z free company to jest cos co mnie nie przekonuje, wole dodać 10p i mieć WS4 I4 4+ save ale to juz komu jak sie widzi...

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Z mojego doświadczenia (małego,ale jednak :D ) to tak. Dwóch magów 2lvl starczy do przepchnięcia potrzebnych czarów, ale żeby to wzmocnić po to mamy Lorda.
Icona dla Capitana, by mógł szarżować spokojnie na różne psy czy inne straszne rzeczy. Jest tylko od tego w sumie. Do zatrzymania jakiś denerwujących lataczy, czy nabicia 3 punktów w walce dzięki wlotowi na nerki wroga.
Swordsmeni rzeczywiście dużo lepsi, ale za mało ataków. Na Greatów i tak albo szarżuje coś, co zabija piętnastu albo pięciu, więc do przetrzymania i 15 starczy. FreeCompany dokłada dalszą liczbę ataków, co takiemu klockowi daje 20 rzutów - lepiej to wychodzi niż 10 rzutów swordsmanów. Zresztą detachmenty zawsze pierwsze idą do rozwałki, bo bez nich piechota imperialna traci swą siłę, więc i ten pancerz Swordsmanów by nie pomógł im, gdyby to oni byli w detachmencie.

A rozpa wiem że ma swoje wady, ale 3 magów już mi śmierdzi troszkę... Nie lubię jakoś tego, a o gustach się nie dyskutuje. Dlatego zastanawiam się, jak sobie poradzić bez nich właśnie, stąd ta rozpa.
Ewentualnie gram czasem na Gryfie + Pegazie + 2magów 2lvl, ale wychodzi to jeszcze troszkę drożej punktowo, więc trzeba by znowu z czegoś zrezygnować.

Zablokowany