
Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Smoczne, chimerowate, hydrowate i co tam jeszcze przywołasz 

Mam pytanie odnośnie strzelania...
Model z BS 8 strzela po ruchu na daleki przez cover co daje modyfikator -4...
Teraz tak na stronie 40 RB jest napisane, że modele z dużym BS nigdy nie trafiają na 1 na kości bez względu na modyfikatory i ich BS w następnym paragrafie jest wyraźnie napisane, że wszelkie modyfikatory do rzutu są dodawane do wyniku na kościach przed porównaniem go z BS strzelającego.
Z tego wychodzi mi, że jeśli w/w model ma np. 3 strzały i gracz kontrolujący rzuci na hit 3,4,5 to zanim porówna się to z BS należy zastosować modyfikatory... wiec po zastosowaniu powyższych wychodzi rzut należy traktować jak 1,1,1 bo tam, też jest napisane, że nie można rzucić mniej niż 1 na kości... czy ja to dobrze kminie
Model z BS 8 strzela po ruchu na daleki przez cover co daje modyfikator -4...
Teraz tak na stronie 40 RB jest napisane, że modele z dużym BS nigdy nie trafiają na 1 na kości bez względu na modyfikatory i ich BS w następnym paragrafie jest wyraźnie napisane, że wszelkie modyfikatory do rzutu są dodawane do wyniku na kościach przed porównaniem go z BS strzelającego.
Z tego wychodzi mi, że jeśli w/w model ma np. 3 strzały i gracz kontrolujący rzuci na hit 3,4,5 to zanim porówna się to z BS należy zastosować modyfikatory... wiec po zastosowaniu powyższych wychodzi rzut należy traktować jak 1,1,1 bo tam, też jest napisane, że nie można rzucić mniej niż 1 na kości... czy ja to dobrze kminie

We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
Jeśli masz 8 to trafiasz na -1 więc po zastosowaniu modyfikatora za ruch (1), za daleki zasięg (1) i za hard cover (2) wychodzi że trafiasz na 2. Gdybyś nie miał żadnych modyfikatorów to i tak trafiasz na 2. Naturalny wynik na kości "1" zawsze chybia. Pomimo że masz 10BS i żadnych modyfikatorów to i tak nie trafiasz jeśli na kości wypadnie 1, pomimo że teoretycznie trafiasz na -3.
Najpierw patrzysz swoje BS, potem modyfikujesz zgodnie z tabelką a potem rzucasz kością i sprawdzasz czy trafiłeś.
Najpierw patrzysz swoje BS, potem modyfikujesz zgodnie z tabelką a potem rzucasz kością i sprawdzasz czy trafiłeś.
Life's a game with save and load features disabled.
mamy oddział 3 MC/MI (3W w profilu), który dostał 1 ranę - czyli jak rozumiem w oddziale dalej są 3 modele ale cały oddział ma teraz 8W (3+3+2)
Taki oddział nastepnie zostaje trafiony od flanki z bolca/canona. Ranię pierwszy model, rzucam na multiplikację woundów i wychodzi, że pierwszy trafiony model MC/MI dostaje 2 rany. I tu mam problem:
a) ponieważ oddział miał 8W a ja zadaję kolejne 2 rany, to oznacza, że zabijam od razu trafiony pierwszy model i moj strzał z bolca/canona leci dalej i trafia kolejny model w szaregu (przypominam, że to był strzał z flanki)
albo
b) ponieważ trafinie zadało tylko 2 rany, a modele MC/MI w oddziale mają w profilu 3W to nie zabijam trafionego modelu i strzał nie leci dalej, ale następnie zliczam zadane tym trafiniem 2 rany z poprzednio zadanymi (1 rana) i w zwiazku z tym po rozpatrzeniu tego ataku zdejmuję 1 model.
Z góry dzięki za pomoc. Zaznaczam, że czytałem zasady remove casualties na str. 45 małego rulebooka ale nie potrafię odpowiedzieć na moje pytanie na podstawie tego co tam jest napisane.
Taki oddział nastepnie zostaje trafiony od flanki z bolca/canona. Ranię pierwszy model, rzucam na multiplikację woundów i wychodzi, że pierwszy trafiony model MC/MI dostaje 2 rany. I tu mam problem:
a) ponieważ oddział miał 8W a ja zadaję kolejne 2 rany, to oznacza, że zabijam od razu trafiony pierwszy model i moj strzał z bolca/canona leci dalej i trafia kolejny model w szaregu (przypominam, że to był strzał z flanki)
albo
b) ponieważ trafinie zadało tylko 2 rany, a modele MC/MI w oddziale mają w profilu 3W to nie zabijam trafionego modelu i strzał nie leci dalej, ale następnie zliczam zadane tym trafiniem 2 rany z poprzednio zadanymi (1 rana) i w zwiazku z tym po rozpatrzeniu tego ataku zdejmuję 1 model.
Z góry dzięki za pomoc. Zaznaczam, że czytałem zasady remove casualties na str. 45 małego rulebooka ale nie potrafię odpowiedzieć na moje pytanie na podstawie tego co tam jest napisane.
Witam
Czy w 8 ed. można rekrutować jednostki do armii innej niż te jednostki?
To znaczy czy są jednostki najemne?
Pozdro
Czy w 8 ed. można rekrutować jednostki do armii innej niż te jednostki?
To znaczy czy są jednostki najemne?
Pozdro
Mój raczkujący blog:
http://orczekoszary.blogspot.com
http://orczekoszary.blogspot.com
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Jeśli chodzi o Dogs of War, to oficalnie nie ma mowy. Musisz się bawić albo na starym podręczniku DoW ( z kosztami pamiętającymi 6 ed ), albo w jakieś house-rules.
Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

nie, chodzi mi o branie np ogrów do np O&G
Mój raczkujący blog:
http://orczekoszary.blogspot.com
http://orczekoszary.blogspot.com
Są oficjalnie zasady "sojuszy" gdzie możesz łączyć dwa (lub więcej?) army book'ów - jest to opisane w podręczniku głównym (nie mam przy sobie podręcznika więc nie podam Ci strony, ale jest to gdzieś pod koniec zasad).
PS. Jeżeli pytasz się pod kątem turniejowym, to zależne jest to od organizatora - większość turniei nie dopuszcza sojuszy, ale są też imprezy w 100% dedykowane tego typu rozgrywkom.
PS. Jeżeli pytasz się pod kątem turniejowym, to zależne jest to od organizatora - większość turniei nie dopuszcza sojuszy, ale są też imprezy w 100% dedykowane tego typu rozgrywkom.
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
Ogry też już nie mają zasady "najemników"
. Zostaje parowanie, albo granie 2 armiami na raz, tak jak opisuje to RB.

Ach te uroki bycia ciągle głodnymMad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.

odpowiedź aithilnaur pisze:...
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę (), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
![]()
@ithilnaur
dopowiem tylko czemu macias tak napisal
rany sa na oddziale a nie konkretnym modelu (championi sie nie licza
). tak wiec zadajac oddzialowi dwie rany, sprawimy, ze jeden model zginie.
na forum byla dyskusja, w oddzielnym temacie, o tym.
dopowiem tylko czemu macias tak napisal

rany sa na oddziale a nie konkretnym modelu (championi sie nie licza

na forum byla dyskusja, w oddzielnym temacie, o tym.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
Ciekawa sytuacja wyszła w bitwe z Szaitisem:
5 Maneaterów weszło do domku. Ilu może strzelać?
Wersja Shina: 2 (bo 5 na piętro, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Kudłatego: 3 (bo 10 modeli, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Jankiela: 5 (bo zgodnie z rulebookiem ogr liczy się jako 3 tylko w przypadku walki CC w budynku)
Imho prawidłowa jest wersja Jankiela, który jako jedyny sięgnął po Rulebooka, bo o tym, że Ogr liczy się jako 3 modele jest napisane tylko w dziale "Fighting the Assault" w "Assaulting the building" a w dziale "Building and shooting" nic takiego nie ma i rozszerzanie ograniczenia nie ma uzasadnienia w zasadach.
Zawsze tak grałem, że strzelają wszyscy, ale do "Assault party" mogę wziąć tylko 3.
5 Maneaterów weszło do domku. Ilu może strzelać?
Wersja Shina: 2 (bo 5 na piętro, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Kudłatego: 3 (bo 10 modeli, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Jankiela: 5 (bo zgodnie z rulebookiem ogr liczy się jako 3 tylko w przypadku walki CC w budynku)
Imho prawidłowa jest wersja Jankiela, który jako jedyny sięgnął po Rulebooka, bo o tym, że Ogr liczy się jako 3 modele jest napisane tylko w dziale "Fighting the Assault" w "Assaulting the building" a w dziale "Building and shooting" nic takiego nie ma i rozszerzanie ograniczenia nie ma uzasadnienia w zasadach.
Zawsze tak grałem, że strzelają wszyscy, ale do "Assault party" mogę wziąć tylko 3.
jak Jankiel
gdzie w opisie "Building and Shooting, Five per floor" jest napisane, że Monstrous Inf liczy się jako 3 modele
dorabianie zasad, których nie ma
gdzie w opisie "Building and Shooting, Five per floor" jest napisane, że Monstrous Inf liczy się jako 3 modele

Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jankiel RB musi już otwierać, bo nie jest w LS 

Teoretycznie na 81RB stoi że modele są tak duże że kiedy jest mowa o 5 modelach infantry należy to odczytywać jako 3 modele MI. Tyle że jest tam słówko "ranks".
Ja bym uzgodnił z przeciwnikiem żeby nie było niespodzianek tak jak to napisano w rozdziale o strzelaniu z budynku.
Ja bym uzgodnił z przeciwnikiem żeby nie było niespodzianek tak jak to napisano w rozdziale o strzelaniu z budynku.
Life's a game with save and load features disabled.
@FAZIK
najwyżej przeciwnik się zdziwi, że 10 maneaterów wali do niego z domku bo nic im tego nie zabrania
Bohater solo (20mm podstawka) walczy z przodu z 2 modelowym oddzialem rydwanów (goblinskie czy tam TK). Czy słusznie sądzę, że wszystkie ciągnące bestie mogą wyprowadzić swoje ataki?
Opis rydwanów mówi

Bohater solo (20mm podstawka) walczy z przodu z 2 modelowym oddzialem rydwanów (goblinskie czy tam TK). Czy słusznie sądzę, że wszystkie ciągnące bestie mogą wyprowadzić swoje ataki?
Opis rydwanów mówi
EDIT: w sensie nie ma rozróżnienia, że to bestia lewa czy prawa, ani ich wirtualnych podstawek, tylko liczą się jako cały modelCrew and the beast use their own WS,S, (...) Each can attack any opponent that the chariot model is in base contact with, although the beasts can only fight enemies to the front
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Kompozycja EURO tego zabraniamisha pisze:@FAZIK
najwyżej przeciwnik się zdziwi, że 10 maneaterów wali do niego z domku bo nic im tego nie zabrania


Jasne, że cały model bije.Bohater solo (20mm podstawka) walczy z przodu z 2 modelowym oddzialem rydwanów (goblinskie czy tam TK). Czy słusznie sądzę, że wszystkie ciągnące bestie mogą wyprowadzić swoje ataki?
Opis rydwanów mówiEDIT: w sensie nie ma rozróżnienia, że to bestia lewa czy prawa, ani ich wirtualnych podstawek, tylko liczą się jako cały modelCrew and the beast use their own WS,S, (...) Each can attack any opponent that the chariot model is in base contact with, although the beasts can only fight enemies to the front