Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
wokrze
Kradziej
Posty: 922

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: wokrze »

Smoczne, chimerowate, hydrowate i co tam jeszcze przywołasz :)

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Mam pytanie odnośnie strzelania...

Model z BS 8 strzela po ruchu na daleki przez cover co daje modyfikator -4...
Teraz tak na stronie 40 RB jest napisane, że modele z dużym BS nigdy nie trafiają na 1 na kości bez względu na modyfikatory i ich BS w następnym paragrafie jest wyraźnie napisane, że wszelkie modyfikatory do rzutu są dodawane do wyniku na kościach przed porównaniem go z BS strzelającego.

Z tego wychodzi mi, że jeśli w/w model ma np. 3 strzały i gracz kontrolujący rzuci na hit 3,4,5 to zanim porówna się to z BS należy zastosować modyfikatory... wiec po zastosowaniu powyższych wychodzi rzut należy traktować jak 1,1,1 bo tam, też jest napisane, że nie można rzucić mniej niż 1 na kości... czy ja to dobrze kminie :?:
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jeśli masz 8 to trafiasz na -1 więc po zastosowaniu modyfikatora za ruch (1), za daleki zasięg (1) i za hard cover (2) wychodzi że trafiasz na 2. Gdybyś nie miał żadnych modyfikatorów to i tak trafiasz na 2. Naturalny wynik na kości "1" zawsze chybia. Pomimo że masz 10BS i żadnych modyfikatorów to i tak nie trafiasz jeśli na kości wypadnie 1, pomimo że teoretycznie trafiasz na -3.

Najpierw patrzysz swoje BS, potem modyfikujesz zgodnie z tabelką a potem rzucasz kością i sprawdzasz czy trafiłeś.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

mamy oddział 3 MC/MI (3W w profilu), który dostał 1 ranę - czyli jak rozumiem w oddziale dalej są 3 modele ale cały oddział ma teraz 8W (3+3+2)
Taki oddział nastepnie zostaje trafiony od flanki z bolca/canona. Ranię pierwszy model, rzucam na multiplikację woundów i wychodzi, że pierwszy trafiony model MC/MI dostaje 2 rany. I tu mam problem:

a) ponieważ oddział miał 8W a ja zadaję kolejne 2 rany, to oznacza, że zabijam od razu trafiony pierwszy model i moj strzał z bolca/canona leci dalej i trafia kolejny model w szaregu (przypominam, że to był strzał z flanki)
albo
b) ponieważ trafinie zadało tylko 2 rany, a modele MC/MI w oddziale mają w profilu 3W to nie zabijam trafionego modelu i strzał nie leci dalej, ale następnie zliczam zadane tym trafiniem 2 rany z poprzednio zadanymi (1 rana) i w zwiazku z tym po rozpatrzeniu tego ataku zdejmuję 1 model.

Z góry dzięki za pomoc. Zaznaczam, że czytałem zasady remove casualties na str. 45 małego rulebooka ale nie potrafię odpowiedzieć na moje pytanie na podstawie tego co tam jest napisane.

Awatar użytkownika
mati13u
Mudżahedin
Posty: 329
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati13u »

Witam
Czy w 8 ed. można rekrutować jednostki do armii innej niż te jednostki?
To znaczy czy są jednostki najemne?

Pozdro
Mój raczkujący blog:
http://orczekoszary.blogspot.com

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Jeśli chodzi o Dogs of War, to oficalnie nie ma mowy. Musisz się bawić albo na starym podręczniku DoW ( z kosztami pamiętającymi 6 ed ), albo w jakieś house-rules.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
mati13u
Mudżahedin
Posty: 329
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati13u »

nie, chodzi mi o branie np ogrów do np O&G
Mój raczkujący blog:
http://orczekoszary.blogspot.com

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Są oficjalnie zasady "sojuszy" gdzie możesz łączyć dwa (lub więcej?) army book'ów - jest to opisane w podręczniku głównym (nie mam przy sobie podręcznika więc nie podam Ci strony, ale jest to gdzieś pod koniec zasad).

PS. Jeżeli pytasz się pod kątem turniejowym, to zależne jest to od organizatora - większość turniei nie dopuszcza sojuszy, ale są też imprezy w 100% dedykowane tego typu rozgrywkom.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Ogry też już nie mają zasady "najemników" :( . Zostaje parowanie, albo granie 2 armiami na raz, tak jak opisuje to RB.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

ithilnaur pisze:...
odpowiedź a
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

@ithilnaur
dopowiem tylko czemu macias tak napisal :)
rany sa na oddziale a nie konkretnym modelu (championi sie nie licza ;) ). tak wiec zadajac oddzialowi dwie rany, sprawimy, ze jeden model zginie.

na forum byla dyskusja, w oddzielnym temacie, o tym.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Marr
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 185

Post autor: Marr »

@ Morsereg
@ Macias

Dzięki!

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Ciekawa sytuacja wyszła w bitwe z Szaitisem:

5 Maneaterów weszło do domku. Ilu może strzelać?

Wersja Shina: 2 (bo 5 na piętro, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Kudłatego: 3 (bo 10 modeli, a ogr liczy się jako 3)
Wersja Jankiela: 5 (bo zgodnie z rulebookiem ogr liczy się jako 3 tylko w przypadku walki CC w budynku)

Imho prawidłowa jest wersja Jankiela, który jako jedyny sięgnął po Rulebooka, bo o tym, że Ogr liczy się jako 3 modele jest napisane tylko w dziale "Fighting the Assault" w "Assaulting the building" a w dziale "Building and shooting" nic takiego nie ma i rozszerzanie ograniczenia nie ma uzasadnienia w zasadach.

Zawsze tak grałem, że strzelają wszyscy, ale do "Assault party" mogę wziąć tylko 3.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak Jankiel
gdzie w opisie "Building and Shooting, Five per floor" jest napisane, że Monstrous Inf liczy się jako 3 modele #-o dorabianie zasad, których nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jankiel RB musi już otwierać, bo nie jest w LS :mrgreen:

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

Dodam, że graliśmy bez spiny na UB, i strzelałem wg. wesji Shina bo do niego pierwszego się Szaitis dodzwonił, co nie przeszkodziło mi.... zabić 2 necrosów 4 strzałami :) (wcześniej poranionych miscastem, ale zawsze)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Teoretycznie na 81RB stoi że modele są tak duże że kiedy jest mowa o 5 modelach infantry należy to odczytywać jako 3 modele MI. Tyle że jest tam słówko "ranks".
Ja bym uzgodnił z przeciwnikiem żeby nie było niespodzianek tak jak to napisano w rozdziale o strzelaniu z budynku.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Lidder pisze:Jankiel RB musi już otwierać, bo nie jest w LS :mrgreen:
Dokładnie. Dopóki byłem, to nie otwierałem i skuteczność miałem podobną do Was :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@FAZIK
:wink: najwyżej przeciwnik się zdziwi, że 10 maneaterów wali do niego z domku bo nic im tego nie zabrania

Bohater solo (20mm podstawka) walczy z przodu z 2 modelowym oddzialem rydwanów (goblinskie czy tam TK). Czy słusznie sądzę, że wszystkie ciągnące bestie mogą wyprowadzić swoje ataki?
Opis rydwanów mówi
Crew and the beast use their own WS,S, (...) Each can attack any opponent that the chariot model is in base contact with, although the beasts can only fight enemies to the front
EDIT: w sensie nie ma rozróżnienia, że to bestia lewa czy prawa, ani ich wirtualnych podstawek, tylko liczą się jako cały model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Maciek P.
Falubaz
Posty: 1234
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Maciek P. »

misha pisze:@FAZIK
:wink: najwyżej przeciwnik się zdziwi, że 10 maneaterów wali do niego z domku bo nic im tego nie zabrania
Kompozycja EURO tego zabrania :) Maks wejdzie 8, ale na golasa więc nie będą mieli czym strzelić ;)
Bohater solo (20mm podstawka) walczy z przodu z 2 modelowym oddzialem rydwanów (goblinskie czy tam TK). Czy słusznie sądzę, że wszystkie ciągnące bestie mogą wyprowadzić swoje ataki?
Opis rydwanów mówi
Crew and the beast use their own WS,S, (...) Each can attack any opponent that the chariot model is in base contact with, although the beasts can only fight enemies to the front
EDIT: w sensie nie ma rozróżnienia, że to bestia lewa czy prawa, ani ich wirtualnych podstawek, tylko liczą się jako cały model
Jasne, że cały model bije.

Zablokowany