Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Azurix »

Szarżującemu przysługuje 1 wheel o 90 stopni, więc szarża staje się niemożliwa dopiero wtedy, gdy cel szarży uciekłby w takie miejsce, gdzie szarżująca jednostka musiałaby się bardziej obrócić :)

P.S.: Zdaje się, że jedyna taka sytuacja zachodzi przy "zwijaniu" się Skirmisherów w reakcji na szarżę. Nie wiem też, czy tam jakichś Worstów z tym związanych nie było :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »


Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

zawisza pisze:Hejka!
1. Czy skirmish po zadeklarowaniu szarży nadal ma [-1 to hit] z zasady skirmish na stand and shoot'a?
2. Czy dowolna ilość bohaterów może wymaszerować z jednego oddziału w dowolnych kierunkach w tej samej fazie?
Pozdr
Ponawiam.
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

1. Tak.
2. Tak.
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

Dzięki Azurix, czy możesz podać gdzie to można znaleźć w RB/faq'u/uściśleniach?
MOLON LAVE

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

1. Na str 77 w opisie skirmisha stoi napisane, że -1 to hit jest "additional", więc kumuluje się z innymi karami do strzelania. W tym przypadku ze strzelaniem jako odpowiedź na szarżę.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

2. Masz opisane w Rule Booku, w jaki sposób Postać opuszcza Oddział, gdzie stwierdzają wyraźnie, że pozostała jednostka może się normalnie ruszać w tej turze. Znowu każdą kolejną Postać traktujemy osobno i po kolei opuszcza ona indywidualnie Oddział, pozwalając następnie całej reszcie wykonywać własne ruchy. Nie ma tam nigdzie ograniczenia dla liczby Postaci, która może opuścić Oddział, więc każda kolejna podchodzi pod te same reguły, co pierwsza :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

Dzięki za podpowiedzi Panowie.
Co do mojego pierwszego pytania to chodzi mi o to, że ta jednostka traci swoją rozproszoną formację w chwili deklaracji szarży:
"Skirmishers and charging
If skirmishers declare a charge (or a charge reactio that does not involve fleeing) they immdiately tighten their loose formation into a "normal" formation before the charge distance is rolled. Itd..."
I stąd właśnie nie wiem, czy nadal mają -1 to hit ze skirmishu na stand and shoot, czyli łącznie -2 lub -3 na dalekim.
Co do drugiego to spotkałem się z sędziowaniem, że nie mogłem wyszarżować kilkoma bohaterami z jednego unitu tylko jednym, a reszta już jest traktowana jako całość z unitem i nie mogą wyszarżować, stąd moje pytanie jak to jest z wymaszerowywaniem z unitu, czy też tylko jeden na fazę, czy dowolna ilość w dowolnych kierunkach w jednej fazie.
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Odnośnie 1, to nie ma znacznia, że się 'ściaśniają', nie tracą zasady skirmish, więc dodatkowa kara nadal jest.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

zawisza pisze:2. Czy dowolna ilość bohaterów może wymaszerować z jednego oddziału w dowolnych kierunkach w tej samej fazie?
Pozdr
zawisza pisze:Co do drugiego to spotkałem się z sędziowaniem, że nie mogłem wyszarżować kilkoma bohaterami z jednego unitu tylko jednym, a reszta już jest traktowana jako całość z unitem i nie mogą wyszarżować, stąd moje pytanie jak to jest z wymaszerowywaniem z unitu, czy też tylko jeden na fazę, czy dowolna ilość w dowolnych kierunkach w jednej fazie.
Wszystko się zgadza - wymaszerować możesz, szarżować nie.
Obrazek

Awatar użytkownika
zawisza
Chuck Norris
Posty: 375

Post autor: zawisza »

OK, wszycho jasne, jeszcze raz dzięki wszystkim za podpowiedzi.
MOLON LAVE

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Lokalizacja: KGB Tarnów

Post autor: Opos »

Szybkie pytanie, czy jeśli na stronce GW/BL nie ma erraty do którejś armii (WE konkretnie ;) ), to obowiązuje na turniejach czysty book, czy ostatnia wypuszczona errata?
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Jeśli mam jeden model (bohatera) ITP w oddziale nie jest ITP to oddział jest ITP ? :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

opis ITP? większość musi być
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Pasek
Plewa
Posty: 6

Post autor: Pasek »

Czy Steam Tank niebędący na flance oddziału przeciwnika może wjechać mu we flankę z random movement'a?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

tak.

Ostrzeżenie. Nie wypisujemy tekstów bez pokrycia - dotyczy to szczególnie osób, u których znajomość poprawnej interpretacji zasad nie jest szeroko znana.
-Furion
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Slayer Zabójców pisze:tak.
wydaje mi się, że to jest opisane w RB w zasadzie Random Movement :) jeśli ruch spowoduje dotknięcie przeciwnika to jest to szarża i rozpatrywane zgodnie z zasadami szarż - czyli nie możesz zrobić szarży w nielegalną strefę
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Slayer Zabójców pisze:tak.
bo?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Shino pisze:nie.
bo?
Obrazek

ODPOWIEDZ