Army Book VIII edycja.

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Re: Army Book VIII edycja.

Post autor: Azgaroth »

Wszystko git ale ta linia:
Hagtree tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 50
czy nawet ta w wersji soft
Hagtree tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 60
to jest jakiś tani żart...

war2bone
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: war2bone »

jak tak dalej pójdzie to dojdziemy do sytuacji albo magiczne strzałki albo WW...

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

zaraz się okaże że na samych driadach będzie trzeba grać :wink:

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Pysiek pisze:zaraz się okaże że na samych driadach będzie trzeba grać :wink:
Albo po prostu na łukach bez magicznych strzałek :)

Ready
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Ready »

WE są zajebiste ;D i wiadomo dlaczego tak wszyscy trzęsą portkami ;P

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

I która wersja niby obowiązuje obecnie ? I komu mam tam iść i zrobić kuku ?

To się przestało robić zabawne..... dryady w klocku se wystawię!! Chociaż pewnie też zetną bo są imba...ręce opadają [-X

edit:Armia która się opiera na strzelaniu może wystawić maksymalnie 2 herosów Wayów, 30 łuczników i 5 wayów no jaja na maxa :D .... ej chyba padnę ze śmiechu bo płakać nie ma sensu :mrgreen:
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Nie no, Waye są mocne - to fakt bezdyskusyjny. Tylko należy spojrzeć na jedną rzecz - jak ta armia ma sobie radzić z czymś co ma 1+ save? Na dokładkę często jeszcze T4 minimum. Grałem z Chaosem nowymi Woodami i bez Wayów sobie nie wyobrażam jakbym sobie z nim poradził. Ale i tak to było kulanie na zranienie i modlenie się o 6ki, a potem o oblanie Warda. Herosa z 1+ i 3++ nie zabiłem niczym do końca gry :D

Weźmy armie Elfickie. Gram też DE. Tutaj na puszki mam piechotę z S6. Mogę dać nawet banner z AP i jest jeszcze lepszy power. Nie wspomnę o KB. W Woodach jest S5 na Rangerach. Sorry, ale na wszechobecne 1+ to jest śmieszne po prostu. No i S5 na T4, które też często się trafia to jednak spora różnica. Bez przerzutu na hity (brak ASF na nich) jest słabo. Do tego są też rycerze z savem 2+, a nie jak Wildy - lekka jazda.

HE - wiadomo, White Liony w podobnej roli do Exe.

Do tego każda z tych armii może mieć właśną puszeczkę z 1+ save i jakimś wardem czy czymś i oczywiście S6/7, właśnie w celu mordowania wrażych pancerników. W WE jakiego herosa złożymy ?? 2+ save to jest max, na strzelanie 1+ ok. W CC najczęściej nam się trafi 3+ i nic więcej. Przeciętny heros, czy jakiś lepszy unit ma te S6, czyli tak naprawdę nasi herosi do CC biegają nago. 3+ ward czasem u Wardancerów wiosny nie czyni - to dalej jest marna siła, bez opcji przebicia - tancerze to takie coś a la WE w Darkach - fajne do bicia corowych piechot i nieopancerzonych rzeczy.

Tak więc zostają nam łuki i tak pewnie ta armia miała wyglądać: ostrzał, odginaczki, niedopuszczanie przeciwnika do CC, a jak już do tego dojdzie to minimalizowanie strat. Ale ciągle jest S3 na nich, więc bez dopalania z magii w postaci obniżania T u przeciwnika, nie jest różowo. Ranimy często na 5+, 6+. Zgodzę się z niektórymi opiniami, że dawne S4 na krótkim u GG było lepsze. Są oczywiście magiczne strzałki, ale kosztują swoje i dostajemy dzięki nim modele warte 15 - 17 pkt. sztuka, które schodzą od byle piardu w ilościach hurtowych.

Jak coś podejdzie, to można kontrować Wildami - super jednostka bez dwóch zdań. Ale nic za darmo. Jak już wypłaci swoją masę ataków i przeciwnik jest w stanie to przeżyć, to najczęściej albo kończymy z resztką oddziału, który potem może tylko zrobić bohaterską ostatnią szarżę albo wręcz nasza pierwsza szarża jest zarazem ostatnią. Wildy to jednostka fajna ale bardzo papierowa. Do tego mega wrażliwa na magię w postaci jakichkolwiek pocisków.

Na koniec zostawiłem biedne Forest Spiryty. W poprzednim booku były bardzo mocne, zwłaszcza jeszcze w 6ej edycji. Ale to co im zrobili jest trochę śmieszne.
1) Driady S3, T4 i nie wiem, czy ktoś zauważył, ale Inicjatywa 5 a nie 6. Drobna różnica, ale istotna w starciu z innymi Elfami i ASF (tak by nie było re-rolli u przeciwnika). Hatred, czyli re-rolle w pierwszej rundzie. Z S3 to sobie możemy re-rollować. Ward na 6+ to tylko kosmetyka. Mogli chociaż dorzucić te 5+ pancerza, to by nieco lepiej się prezentowały. Na koniec jeszcze ostatni szczegół - biegają w klockach. Nie wiem czy to lepiej, czy gorzej. Za 11 pkt. zamiast 12 w poprzednim booku dostaliśmy mocny zjazd w statach.
2) Treekiny - też S4 zamiast S5, ale tu przynajmniej znacząco potaniały, ale z S4 i tylko wardem 6+ nie wróżę im wielkiej kariery z racji tego, że mają większą konkurencję w Specialach
3) Treeman - tutaj te S5 może aż tak nie boli. Bardziej boli ward 6+. Mogli dać chociaż tę Regenkę na otarcie łez. W obecnej postaci nie wiem, czy warto wystawiać. Jeśli 9 edycja rzeczywiście potnie działa i nie będzie już wszechobecnych d6 ran na wielu maszynach, to Drzewce mogą być ciekawą opcją. Bez tego, to raczej free frag.

Pomysły Ar.Com jakie się teraz pojawiają wydają się bardzo dziwne i pewnie skończy się, że wykastrują tę armię z jedynych sensownych rzeczy, by po jakimś czasie stwierdzić, że jednak za mocno ścieli. Owszem, na niektóre paringi ta armia oznacza niemal instant win. Ale jest też wiele takich, gdzie ma prze...ne. Na koniec pomysł z Hailem mnie mocno rozbawił - nie wiem, czy zauważyli, że sam Hail teraz ma z automatu -1 do trafienia, bo jest multiple shotem. Tak więc owszem, ciut lepiej rani, bo ma AP, ale znacznie gorzej trafia (zwłaszcza, że nie ma teraz armijnego braku kar za ruch). Tak więc częściej będziemy trafiać na 4+ niż na 2+/ no 3+ max jak wcześniej.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

+miliard =D> =D>



PS. Zrobiłem sobie rozpiskę i weszło mi tak
2 stalkerów
10 poisonów
10 no hit penalty
10 scoutów z flamingami
5 wayów

I tyle!! Koniec! Więcej nie wejdzie!! :mrgreen:
Imba rozpiska - idę zawojować świat!
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Pysiek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: Pysiek »

chyba zgubiłeś 20 strzałek :wink:
max 90
ale i tak wygląda biednie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Spokojnie :) Na razie to pewnie propozycje, mam nadzieję że AR.com się opamiętają i wybiorą coś sensownego (wiem...śmieszne życzenia :P)

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Luc pisze:Wszystko się zgadza
Hagtree tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 50
Nie ogarniam tego...

2x waystalker - 10 pkt
5 wayów - 10 pkt
10 poisonów - 10 pkt
10 no hit - 10 pkt

zostaje 10 pkt :)

Awatar użytkownika
Me_gusta
Chuck Norris
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa / Mszczonów

Post autor: Me_gusta »

Luc pisze:Wszystko się zgadza
Hagtree tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 50
Nie ogarniam tego...
Zauważ że w tym limicie są tylko Hagtree tips/Trueflight arrows inne strzałki masz do 90
co nie zmienia faktu że jest bieda... poprzednie pomysły były racjonalne ale widzę, żę im się spodobało obcinanie

a te sa "najlepsze":
Waystalker (counts as 5)
Hail of Doom Arrow (counts as 5)
=D> =D> =D>

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

I znowu będzie bzdurne liczenie. Mam lepszą propozycję. Niech ułożą sobie 6 "jedynie słusznych" rozpisek dla WE, takich jakie by widzieli na stołach i gracze sobie po prostu rzucą przed turniejem na k6 i zapakują figurki. Oszczędność czasu, nie trzeba będzie zbytnio myśleć nad sensowną rozpiską, nie będzie przegięć.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Wiem, że zwykłe się mieszczą

Ale esencją tego booka jest to, że GG kosztują tyle samo i ZABRALI im S4 na krótkim i brak kar za ruch.

Więc wystawiając 20GG bez niczego tak naprawdę wystawiam gorszego łucznika niż na starym booku.

Ze strzałkami oni naprawdę są fajni. Bez to kadłubki starego booka
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak ta armia ma sobie radzić z czymś co ma 1+ save? Na dokładkę często jeszcze T4 minimum. Grałem z Chaosem nowymi Woodami i bez Wayów sobie nie wyobrażam jakbym sobie z nim poradził
wildami? 2 skulki sa zdejmowane w szarzy przez 7mke.

2 pozostale mozesz wystrzelac spokojnie.

juz nie mowie o miekszych celach, ktore nie maja 1+ tylko 2+

Ready
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Ready »

spokojnie, pójdą siekiery w ruch jak takie cos zaakceptują a na pewno straty kasowe GW będą ogromne ;p (a jak GW będzie miało stracić hajs na takich ograniczeniach to Hóooj strzeli te wszystkieograniczenia;p)

Awatar użytkownika
Tutajec
Postownik Niepospolity
Posty: 5353

Post autor: Tutajec »

Aby było wam łatwiej robić rozpy polecam nie branie poisonow a wziecia podwojnego strzału, są to kolejne najlepsze strzałki. Ja nie ogarniam cięcia corów, rozumiałbym cięcie waywatcherow i waystalkerów ale nie corów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Shino pisze:
jak ta armia ma sobie radzić z czymś co ma 1+ save? Na dokładkę często jeszcze T4 minimum. Grałem z Chaosem nowymi Woodami i bez Wayów sobie nie wyobrażam jakbym sobie z nim poradził
wildami? 2 skulki sa zdejmowane w szarzy przez 7mke.

2 pozostale mozesz wystrzelac spokojnie.

juz nie mowie o miekszych celach, ktore nie maja 1+ tylko 2+
A Demon, rydwany, herosi? Trochę tego jest. I wszystko napiera. Na papierze jest ok, w praktyce już tak różowo nie wypada.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Tutajec pisze:Aby było wam łatwiej robić rozpy polecam nie branie poisonow a wziecia podwojnego strzału, są to kolejne najlepsze strzałki. Ja nie ogarniam cięcia corów, rozumiałbym cięcie waywatcherow i waystalkerów ale nie corów.
No ze strzelania właśnie to trzeba ściąć - 20 Wayów max, do tego Waystalkerzy liczeni x2 w tym przypadku i jest prosto i przejrzyście. Bezsensem jest obcinanie łącznej liczby łuków armii, która właściwie ma te łuki na każdym oddziale.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Jacobs
Falubaz
Posty: 1127

Post autor: Jacobs »

No jak dla mnie to właśnie obcięcie wayów i waystalkerów to max co trzeba zrobić, reszta ogranicza się sama z siebie. Serio WE nadal nie niszczą systemu, i przede wszystkim nie mają odporności na warhammera jak niektóre armie.

Smutne jest to, że nagle ludzie zaczęli się bać o swoje puszki i chcą wszystko nam obcinać :roll:
wenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
Turniejowo nowe WE

12/4/5

ODPOWIEDZ