Rozpiski

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Re: Rozpiski

Post autor: Nijlor »

Za mało łuków ;) A na poważnie taki klocek (choć ja 50 preferuję), spisuje się najlepiej z dużą babką i bsb-kiem na piechtę.
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Nijlor pisze:Za mało łuków ;) A na poważnie taki klocek (choć ja 50 preferuję), spisuje się najlepiej z dużą babką i bsb-kiem na piechtę.

To o czym mówisz idzie w pierwszej linii. Moi zbrojni lecą w drugiej linii jako support dla rycerzy i nie potrzebują aż takich bajerów :P. Przeciwnik zawsze ma ich w głębokim poważaniu, co zazwyczaj jest dla niego katastrofalne :twisted:
Testowałem zbrojnych z dużą babą plus paladyn i nie sprawdziło mi się to.

Wystawił bym więcej łuków, ale niestety nie mam tylu modeli :/
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Za grosze na kilogramy na alledrogo są ;)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Unnamed2500 Pts - Bretonnia Army

1 * Bretonnian Lord @ 236.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Questing Vow
Sword of the Quest [50.0]
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]

1 Prophetess of the Lady @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Heaven
The Silver Mirror [40.0]
Falcon Horn of Fredemund [45.0]

1 Paladin @ 126.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30.0]
Sword of Might [20.0]

1 Damsel of the Lady @ 140.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]

1 * Paladin @ 128.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Knightly Vow
Warrior Bane [5.0]
Charmed Shield [5.0]
Luckstone [5.0]
Gauntlet of the Duel [10.0]
Virtue of Confidence (1st) [25.0]


9 Knights of the Realm @ 255.0 Pts
FCG dyscyplina

9 Knights of the Realm @ 250.0 Pts
FCG BoEF

10 Knights of the Realm @ 289.0 Pts
FCG warbanner

6 Knights Errant @ 127.0 Pts
muzyk

14 Peasant Bowmen @ 94.0 Pts
Braziers, muzyk

13 Peasant Bowmen @ 88.0 Pts
Braziers, muzyk

3 Pegasus Knights @ 175.0 Pts
muzyk

5 Mounted Yeomen @ 82.0 Pts
muzyk

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts


Models in Army: 72


Total Army Cost: 2495.0


Założenie jest takie, ponieważ HKB jest mega sytuacyjny i w przypadku braku szóstek nic się nie dzieje, to złożenie jak wyżej. Potwory najczęściej mają regenkę, więc w takim przypadku lord ląduje w oddziale z flamingami. Nie ma potworasów, rozdaje dyche liderki, moim zdaniem bardzo uniwersalnie. Zobaczymy jak się to ma w praktyce. Czy jest tu jakaś wielka dziura której nie widzę?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Lord nie będzie miał płonących ataków w unicie z BoEF, bo ma magiczną kosę.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

#-o

i o właśnie taką dziurę tutaj chodziło :wink:
dzięki no to kminię dalej

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Powoli zaczynam myśleć nad rozpą na tegoroczne DMP. Na razie wyszło coś takiego.

Bretonnia 2500pkt

LORDS: 600
Bretoński Lord ( Questing vow, HKB, Dragon helm, Sword of swift slaying, dawnstone, shield, Pegaz) Generał 275pkt
Prophetess of the lady (Koń, lvl 4, silver mirror, Falcon-horn of Fredemund) 325 pkt LIFE

Heroes: 394
BSB (Knights vow, koń, shield, GGH, SoM) 126 pkt
Damsel of the lady (lvl 2, DS ) 130 pkt LIFE
Paladin (Questing vow, insygnia of the quest, Gauntlet of the Duel, Enchanted shield, Great weapon, morning star,) 138pkt

Rare: 448
2xtreb 180pkt
6x Grail Knight ( FCG, Sztandar wiecznego płomienia) 268 pkt

Spcjal: 175
1x3 pegazy (muzyk) 175pkt

Core: 880
11 Realms (FCG, Standard of Discipline) 303 pkt
11 Realms (FCG, war banner) 313 pkt
21 łuczników ( muzyk, defensive stakes, braziers) 136 pkt
5 Realms (Muzyk) 128pkt

Total: 2497 pkt
Modele w armii: 64


Duże cycki wsiadają do jednej 11 realmów, BSB do drugiej 11 realmów. Paladyn pojedynkowiec ładuje się do 5 realmów. Małe cycki wchodzą do 21 łuków. Zastanawiam się jeszcze nad zmianą domeny magii na Heavens lub Beasts. Lord lata na pegazie tylko dla tego, że daje mu to niezwykłą mobilność i pozwala szachować potwory i inne ścierwa.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Jak ten palek pojedynkowiec ładuje się do 5, to aż prosi się o kulę armatnią w ryj, bo nie ma look outów :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Matis to ta rozpa na top5?

Ja zmieniłbym domenę na heaven na obu magiczkach, znacznie mocniejsza od life.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Nie, Brak 3x3 pegazów :mrgreen:

Mała magiczka nie może mieć domeny Niebios. Więc tylko duża by ją miała a mała life lub beast. Ewentualnie mono beast.

Odnośnie 5 realmów, traktuję ich jako taką wytrzymalszą przeszkadzajkę i kaburę dla kowboja kamikadze. Ewentualnie mógł bym zwiększyć realmów z 5 na 6, kosztem 4 łuczników.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Hoops
Oszukista
Posty: 877
Lokalizacja: Ośmiornica łódzka

Post autor: Hoops »

Mała nie może mieć heaven.
Obrazek

robertidaniel
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: robertidaniel »

Witam towarzyszy rycerzy :). W najbliższym czasie czeka mnie duża batalia na 4000 pkt z niehonorowo walczącym Imperium. Dlaczego niehonorowo? Zazwyczaj 2-3 helblastery, 2-3 dziala, mag na pegazie, ocean halabarników + jednostki knightów do kontry i greatswordzi do trzymania linii. Wspominałem, że tą wesołą gromadkę dopełnia steam tank? Pomijam altary, lumianrki i tego typu magiczne ustrojstwa.

Wykminiłem taka oto rozpę na tę okoliczność:

Unnamed4000 Pts - Bretonnia Army

1 * Bretonnian Lord @ 272.0 Pts
Heavy Armour; Questing Vow
Sword of Swift Slaying [25.0]
Virtue of Heroism (1st) [40.0]
Dragonhelm [10.0]
Dawnstone [25.0]

1 Royal Pegasus @ [50.0] Pts

1 Bretonnian Lord @ 205.0 Pts
General; Lance; Shield; Knightly Vow
Virtue of Knightly Temper (1st) [40.0]
Cuirass of Fortune [20.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Prophetess of the Lady @ 325.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Beasts
The Silver Mirror [40.0]
Falcon Horn of Fredemund [45.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Damsel of the Lady @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Beasts
Crown of Command [35.0]
Potion Sacre [10.0]

1 Paladin @ 124.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard; Knightly Vow
Sword of Might [20.0]
Enchanted Shield [10.0]
Virtue of Purity (1st) [20.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Paladin @ 100.0 Pts
Great Weapon; Morningstar; Heavy Armour; Shield; Questing Vow
Virtue of Empathy (1st) [10.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

56 Men-at-Arms @ 312.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Yeoman Warden @ [12.0] Pts

20 Peasant Bowmen @ 125.0 Pts
Longbow; Musician

20 Peasant Bowmen @ 125.0 Pts
Longbow; Musician

25 Peasant Bowmen Skirmishers @ 175.0 Pts
Longbow

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
4 Peasants @ [0.0] Pts

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
4 Peasants @ [0.0] Pts

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
4 Peasants @ [0.0] Pts

1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
4 Peasants @ [0.0] Pts

2 Pegasus Knights @ 175.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician; Knightly Vow
1 Gallant @ [55.0] Pts
3 Pegasus @ [0.0] Pts

11 Knights Errant @ 261.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
1 Cavalier @ [20.0] Pts
12 Warhorse @ [0.0] Pts

13 Knights of the Realm @ 336.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Barding; Knightly Vow
1 Gallant @ [24.0] Pts
14 Warhorse @ [0.0] Pts

13 Knights of the Realm @ 336.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Barding; Knightly Vow
1 Gallant @ [24.0] Pts
14 Warhorse @ [0.0] Pts

11 Grail Knights @ 478.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Grail Vow
Banner of Defense [30.0]
11 Warhorse @ [0.0] Pts

5 Knights Errant @ 141.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician; Barding; Knightly Vow
1 Cavalier @ [20.0] Pts
6 Warhorse @ [0.0] Pts

Models in Army: 192

Total Army Cost: 4000.0

Lord do jednych realmów, bsb do drugich, profetka do grali, damselka i pieszy knight do chłopstwa.
Generalnie plan zakłada zrobienie przeciwnikowi niespodzianki i zabunkrowanie się na swojej połowie stołu - treby biją po ichnich maszynach i jeżeli uda się je porzadnie przetrzebić (czytaj sprzątnąć helblastery i z jedno działo) to przeciwnik nie ma wyjścia i musi przyjść do mnie - tu zmiękczają go łucznicy, którzy ewentualnie polują również na maga-pegazistę. Knighci czekają, aż przeciwnik trochę zmięknie, a potem w glorii i chwale wbijają lance we wszystko co ma bufiaste rękawy i piuropusz na łbie. W tak zwanym międzyczasie lord na pegazie zwiedza okolicę w towarzystwie 3 znajomych na latających szkapach i depcze co zlośliwsze elementy imperialnej armii (steam tank, pozostałe działa, altary itp). Myślicie, że to przejdzie?

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Ty się modlisz. Koleś zabija ci co najmniej dwie lance lub treby. Z trebów możesz nie trafić. Za miast 56 zbrojnych, wystaw więcej łuków, dzięki temu powinieneś odstrzelić maszyny i halabardników.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

I teraz obstawiamy w kogo pójdzie pierwszy obstrzał z dział, hellblastera i steamtanka ;)

Lanca Grali jest fajna, ale jak dojedzie. Zainwestował bym w palka z +D6 do pierwszej szarży. Empire nie ma jakiś super odginaczek, więc calkiem prawdopobodobne, że władujesz się gralami w pierwszej duże i wyjedziesz drugą stroną.
Beast na babeczce dużej ma sens jak chcesz rzucić Savage Beast of Horror na kilka postaci. Weź heaven i z turbotorpedą grali i kometa, będziesz irytować przeciwnika, gdzie postawić te wszystkie działa.
Malo mi tu pegazów i chłopów na koniach, ale każdy gra jak lubi :)

pozdro, zrób fotki z tej bitwy :)

robertidaniel
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: robertidaniel »

Pomysł z paladynem dobry, kwestia tylko z czego ściągnąć punkty, żeby dać im tego paladyna. Poza tym nawet jak wyjade z tylu to wystarczy, że mi obróci jednego helblastera i wypłaci w ryj ze dwadzieścia strzałów - i bum, pół lancy grali ni ma.

Co do strzelania łucznikami - mają oni taki sam zasięg jak hellbalstery - jak wejdę mu pod helki to rozstrzela łuczników w jedną turę. Treby natomiast miotają kaburami po całym stole, więc jak on zadu nie ruszy to coś w końcu musi dostać porządnego kamienia - nawet jak z dzial zniesie na piechotę to i tak spłaszcza kilkunastu bosonogich imperialistów.

Co do fotek - nie będą one zbyt imponujące, jesteśmy jeszcze w trakcie montażu stołu bitewnego, który obecnie jest, powiedzmy, bardzo umowny jeżeli chodzi o teren, a i figsy są jeszcze w dużej części "szare" :).

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Łucznicy będą przez pierwsze 3 tury, ostatnią rzeczą, po jakiej będzie strzelał.

Do tego jeszcze wymienił bym wszystkim realmów na errantów. W walce z imperium, potrzebna jest ilość rycerz, nie jakość. Powinieneś zyskać co najmniej pkt na kolejną 12 rycerzy ;)
Są o 4pkt tańsi a umierają tak samo jak realmi :P
Ostatnio zmieniony 4 lip 2014, o 15:44 przez Matis, łącznie zmieniany 1 raz.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Matis pisze:Łucznicy będą przez pierwsze 3 tury, ostatnią rzeczą, po jakiej będzie strzelał.
Chodziło mi o lancę grali drogi Matisie.
robertidaniel pisze: Co do strzelania łucznikami - mają oni taki sam zasięg jak hellbalstery -
Are you sure?

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Odpisywałem innej osobie ;) Lanca Graali to dostaje ze wszystkiego i przeciwnik jest 500pkt do przodu.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Co do strzelania łucznikami - mają oni taki sam zasięg jak hellbalstery -
Bretońscy mają długie łuki - 30 cali zasięgu, imperialni normalne - 24 cale.
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

robertidaniel
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: robertidaniel »

Nijlor pisze:Bretońscy mają długie łuki - 30 cali zasięgu, imperialni normalne - 24 cale.
Ot i słuszna uwaga :). Skłoniło mnie to do zastanowienia, czy nie wymienić czasem jednego treba na dodatkowych 15 chłopskich miotaczy. Szczególnie, że w ostatniej grze moje 30 łuków w skirmishu skutecznie przeżerało 40 greatswordów przez 4 tury (aż przypadkiem zahaczył ich xerus latający po całym stole, wyrżnął 20, resztę przepędził), ostawiając po tym zbożnym dziele jakiś 15-16 łebków.
Matis pisze:Odpisywałem innej osobie ;) Lanca Graali to dostaje ze wszystkiego i przeciwnik jest 500pkt do przodu.
A to zależy - jak wrzucasz w środek jakiegoś hero z ruby gobletem+banner of defence to nagle okazuje się, że całe strzelanie idzie w jedną jednostkę z niezbyt porażającym efektem, zapewniając koniec końców dojazd całej reszty lanc i jakiejś połowy grali.
Matis pisze:Do tego jeszcze wymienił bym wszystkim realmów na errantów. W walce z imperium, potrzebna jest ilość rycerz, nie jakość. Powinieneś zyskać co najmniej pkt na kolejną 12 rycerzy ;)
Są o 4pkt tańsi a umierają tak samo jak realmi :P


A to uwaga godna samego Gilles'a le Bretona :). W sumie nie pomyślałem, ale faktycznie zapewniłoby to porządną, końską masę, która i kule na klate przyjmie, a i w pysk się imperialistom odwinie jak przyjdzie potrzeba :). Obawiam się tylko o ich Impetous - trzeba by ich trzymać w kupie i w zasięgu bsb-ka żeby się tałatajstwo nie rozlazło w najmniej stosownym momencie, a to będzie i trudne, i da przeciwnikowi duże pole do popisu dla armat. Ale może warto spróbować :D.

Czyli koniec końców - odmładzamy realmów o kilkanaście lat do czasów gdy byli errantami, duże cycki rzucają pomocą z niebios, a część chamów zamiast halabard dostaje łuki. Może jeszcze dorzucimy paldyna na motorze do gralowców jak uda sie jakimś oszukańczym sposobem znaleźć trochę punktów :D.

Przemodeluję listę i zobaczymy jak pójdzie :).

ODPOWIEDZ