Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2130
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Gobo »

Morsereg pisze:@Gobo
nie do konca.
przy tworzeniu jednostek nie ma do wyboru opcji: mlot, topor czy miecz.
tym bardziej nie ma na ten temat nic w zasadach. jak sie chce to mozna sobie zrobic krasnoludy z pikami.
jedyne ograniczenie jakie wprowadzaja zasady to ta, ze caly unit musi miec bron: dwureczna, jednoreczna i kombinacje tych wczesniejszych z tarczami (zdaje sie, ze jakis unit w starych ograch nadpisywal ta zasade. nie wiem jak jest teraz)
wazne jest to tylko w rozpisce.
Jakby się głębiej zastanowić to masz rację. ;) Może poza kwestią pik - bo to jest broń nazwana, a nie hand weapon. Unit z HW może mieć mieszane typy uzbrojenia.

Jak pisałem posta to jakoś mi się tak hammerersi rzucili i nie przemyślałem podstawowych typów jednostek. ;)
Movements Trays dla Twojej armii ---> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=24758

Awatar użytkownika
Gąszczu
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Wrocław <> Poznań

Post autor: Gąszczu »

Gyrobomber może rzucać bomby w trakcie marszu czy tylko ruch? Pzdr!

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

moze po marszu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Gąszczu
Mudżahedin
Posty: 251
Lokalizacja: Wrocław <> Poznań

Post autor: Gąszczu »

Sory za ten spam ale wrzucam w rozpe nowe rzeczy i nie chce wałować pozniej, wiadomo cos z pierscionkiem? magiczne czy nie?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a opis tego czegoś? :) z ciekawości pytam bo nie gram krasnalami i nie mam książki

thx
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

The Fiery Ring of Thori - gives its bearer a Strength 4 Breath Weapon with the Fl. Att. special rule.
Przedmiot z grupy Ancestral Heirlooms - amulet, powiedzmy.
Jesli pamiętam ostatnią dyskusję o gadżeciku, to ataki, które determinuje, nie są magiczne.

Nero
Pseudoklimaciarz
Posty: 28

Post autor: Nero »

Co to jest Array of axes? Bo mają to Slayerzy jako broń i nie umiem znaleźć zasad do tego

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

To takie krasnoludzkie "uzbrojeni po zęby" - mają toporów ile uniosą.
Na początku każdego kombatu decydujesz, czy biją się dwurakiem, czy dwoma jedynkami.
Jeśli orunowany - to wiadomo, że tym właśnie.

Garland the Ironfart
Chuck Norris
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Garland the Ironfart »

Chciałbym wrócić do tematu nowej zasady armii krasnali Shieldwall. Oczywista jest dla wojowników i długobrodych którym wybraliśmy tarcze i broń ręczną. Nie rozumiem natomiast co z bronią wielką. Hammerersi mają wpisaną w Army Book-u zasadę shieldwall. Jak mają ją wykorzystać skoro w podręczniku (str 89) stoi wyraźnie, że oddział musi zawsze wybrać broń specjalną przed ręczną. U naszych uroczych gwardzistów jest broń wielka, czyli specjalna. Nie mogą więc zdecydować teraz biorę ręczną. Jeszcze raz zwracam uwagę, że shieldwall jest w AB przy opisie hammerersów. Coś nie gra. Słyszał ktoś jakieś wykładnie?

strasznie mnie to gryzie :(

Czuwaj

Garland

Awatar użytkownika
pingu
Falubaz
Posty: 1046
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pingu »

Mają, ale nie działa proste;)
Obrazek
Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni, że spotyka się ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Dosyć prawdopodobne, że to zasada pisana już pod dziewiątą edycję a możliwe, że tam znowu będzie można wybierać broń w walce jak w 7 edycji.

idio
Warzywo
Posty: 13

Post autor: idio »

Jeśli używam Master Rune of Flight, to czy działają zasady takie jak:
Slayer, Daemon Slayer, Dragon Slayer, Armor Piercing (nie pochodzące z runy)?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

lividus pisze:The Fiery Ring of Thori - gives its bearer a Strength 4 Breath Weapon with the Fl. Att. special rule.
Przedmiot z grupy Ancestral Heirlooms - amulet, powiedzmy.
Jesli pamiętam ostatnią dyskusję o gadżeciku, to ataki, które determinuje, nie są magiczne.
Nie wiem, czy już to uściślili, ale na masterze w Poznaniu gdy zapytałem o to Kudłatego, to były to ataki magiczne (tak samo jak z broni z zianiem).

@idio - Tak ,działają.

Awatar użytkownika
szczurek
Niszczyciel Światów
Posty: 4212
Lokalizacja: W-wa

Post autor: szczurek »

Sorry ,ale nie mam aktualnie nawet ab zainstalowanego... :wink: Ile kosztuje goly BSB ?Ile maks sejwa mozna wyciagnac (bez magicznego talatajstwa)?
Malowanie figurek ---> szczurek1903@wp.pl
Coolminiornot ---> LINK

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

90 punktów (65 baza + 25 za BSB), ma z bazy 4+ save'a, możesz dokupić za 3 punkty tarczę (wychodzi wtedy 3+).
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

idio
Warzywo
Posty: 13

Post autor: idio »

Garland the Ironfart pisze:Chciałbym wrócić do tematu nowej zasady armii krasnali Shieldwall. Oczywista jest dla wojowników i długobrodych którym wybraliśmy tarcze i broń ręczną. Nie rozumiem natomiast co z bronią wielką. Hammerersi mają wpisaną w Army Book-u zasadę shieldwall. Jak mają ją wykorzystać skoro w podręczniku (str 89) stoi wyraźnie, że oddział musi zawsze wybrać broń specjalną przed ręczną. U naszych uroczych gwardzistów jest broń wielka, czyli specjalna. Nie mogą więc zdecydować teraz biorę ręczną. Jeszcze raz zwracam uwagę, że shieldwall jest w AB przy opisie hammerersów. Coś nie gra. Słyszał ktoś jakieś wykładnie?
Czy zasada parry działa z runicznymi broniami ręcznymi? Champion Hamków może wziąć runic weapon, wtedy mógłby skorzystać z shieldwalla.

Z mojej strony jeszcze pytanie o multiplikację woundów. Co jeśli mamy dwie zasady z różnych źródeł? Np. Slayer z Master Rune of Dragon Slaying? Kumulują się? Działa lepsza (która to lepsza: 2 czy d3?)? Wybiera kontroler? Wybiera gracz, którego jest tura?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Czy zasada parry działa z runicznymi broniami ręcznymi? Champion Hamków może wziąć runic weapon, wtedy mógłby skorzystać z shieldwalla.
Nie. Runiczna broń podlega wszystkim zasadom magicznej broni, a więc nie daje parry.
Albo to przeoczenie i dali im tę zasadę , aby cś więcej mieli, albo w 9 ed. będzie się decydować na początku pierwszej tury walki jakiej broni używasz (co byłoby super, longi z bronią wielką i tarczami, tak jak i kusze, w zależności co jest im potrzebne).

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

longi z tarczami i runiarzem w srodku juz teraz spokojnie daja rade. :D wcale nie potrzebuja dwurakow do walki.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Jestem po swojej pierwszej bitwie. Kumpel zrobił mi rozpiskę. Teraz jednak zaplanowałem zrobić ją samemu. Gramy na jakieś 1200 pkt, i udało mi się złożyć armię na jakieś 1020. Za ostatnie pkt chciałem wybrać runy. No i mam problem :P. Jakie wybrać i dla kogo? Mam oddział Hammerersów, Organki, Mistrza Inżyniera oraz Runesmitha(zastanawiam się czy nie zamienić na Runelorda). Oczywiście Runesmith w oddziale Hammerersów. No i właśnie jakie runy? Ktoś coś poleci? Warto dawać jakąś runę weteranowi? Mistrz inżynier chyba runy nie potrzebuje skoro będzie wspierać organki. Jeśli ktoś byłby w stanie pomóc to super :). Aha jeśli rozpiska na runy przekroczyłaby te 1200 pkt to nic się nie stanie (np o 20-30 pkt) wtedy zmienię nieco liczbę oddziału.

Awatar użytkownika
Chester22
Chuck Norris
Posty: 476
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Chester22 »

Na runesmitha dobrze jest dać pierścionek z zionięciem i ewentualnie rune rozproszenia czaru, jak grasz przeciw magii, rune kamienia i tarcze, wtedy masz 2+ sejwa. Na championa hammerersów możesz dać flaming ataki, jak spodziewasz się grać przeciwko czemuś z regeneracją, a inżynier bez run jak mówiłeś ;)

ODPOWIEDZ