Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Beastmen

Moderator: Dibo

ODPOWIEDZ
wokrze
Kradziej
Posty: 922

Re: Bandy Grabierzy czyli Rozpiski Bestii

Post autor: wokrze »

Grałem czymś podobnym na ostatnim lokalu w Wa-wie. Różnice to Gorgony zamiast Cygorów i shadow zamiast beasta, ciut mniej w ekwipunek herosów, ale weszły 2 razorgory (w unicie - doombull z ironcurse stojący bokiem do działa na końcu tego unitu ma bardzo małe szanse na wyłapanie kulki). Wypadło nieźle biorąc pod uwagę że grałem rydwanami po raz drugi w życiu, a gorgonami po raz pierwszy: remis ze skavenami (nie dorwałem klocka z dzwonkiem, a Gutersi zapluli mi gorgonę i jednego bulla), masakra lizaków (dość nietypowi - mało skinków, dużo do saursów i kowboi), ale totalny łomot od WE Tutajca (skutecznie mnie wymanewrował i zapluł strzałami). Brakuje trochę pocisków do ogarniania chaff'u (beast niby ma, ale dość ograniczone). W shadow'le doskonale działa steed of shadows :) Generalnie ma potencjał, choć zamierzam zrezygnować z raidersów, dać więcej rydwanów. Myślałem jeszcze o opcji z zamianą "206" na Gorbulla BSB (ward 4+) i podziałem Gorów na 2 x 25 - nie mają się klepać tylko dawać ranki. Naprawdę sprawdzają Ci się Cygory?

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

mnie zaskakuje ze nie nie gina wam ze strzelania i te gorgony jak i doombulle:P
Warhammer to nie jest sport

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Na euro max 4 machiny, a i to nie często (zazwyczaj 3; czasem zdarzają się też machiny mające przykryć dużo modeli ale z małym mnożnikiem ran np. flame cannon, jego odpowiednik w chadecji etc.; balisty czy doomdivery są średnio groźne - trochę mała siła i/lub mnożnik, bohaterowie mogą się chować w oddział). Żeby coś twojego doszło:
a) Mnożysz potencjalne cele - 4-5 modeli + ew. oddziały
b) Używasz chalice of darkrain - statystycznie ogranicza na chwilę strzelanie przeciwnika
c) Harpie w scoucie (lub bez) + ambush (jak wyjdzie...) - szybkie ogarnięcie machin
d) Magia - pitka z automatu ściąga machiny, duży spear też sobie radzi
e) Część twoich modeli nie da się zdjąć tak od ręki: wardy, dużo ran, chowanie w oddziałach (choć bez lookouta), zastawianie monstrous beastami etc.
f) Zakaz strzelania do CC - a taka armia to jednak ostry napór do przodu... :)

Nie mniej brakuje jakiegoś save na gorgonach (przynajmniej trudniej byłoby zapestkować z dmuchawek, gwiazdek czy łuków).

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

pytanie jak wykorzystujecie cygory w bitwie??

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

no wlasnie a 5 atakow z 2 WS to troche slabo, a brac je jedynie zeby rzucac mala templatka i to z ryzykiem utraty rany przy missfire to raczej slaba opcja:P
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Podejrzewam że poza oczywistym rzucaniem kamieniami służą do pilnowania flanki lub obu bo mają ważną zasadę "Stubborn" idąc bokiem głównego pochodu mogą wpaść np z boku czy jakkolwiek w jakiś klocek przeciwnika do którego nie może dojść ktoś inny i przytrzymać 2 tury żeby nam punkty nie uciekły.
W walce wręcz nie ma dramatu 5 ataków (z opcją przerzutu), thunderstomp, ok 2WS jaj nie urywa ale zawsze mamy miasme albo możemy liczyć że przeciwnik nie zda terroru i trafiamy na 3+ :wink: Sądzę że Cygory mają więcej możliwości spłacenia się niż Ghorgona.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

generalnie zastosowanie Cygorów to:

flankowanie
zdejmowanie maszyn
zadawanie ran na monsterach
kruszenie oddziałów
szarże od koku

jak napisał Dibo :)

" magia " ściąga ewentualne maszyny dość szybko, małe ungory riders toteż fajny sposób na ich choćby przetrzymanie, a charlis of the dark rani fakt kosztuje 40pkt. ale jeśli ma się 50% że dana maszyna nie zabije nam od 275 do 450 pkt. ( Doombull generał ) to warto mieć to w swojej rozpisce, jak wspomniał Wokrze :)

nawet bez oiro wiele więcej nie widzi się maszyn 4 to nie przeszkoda, 5 już prędzej, największym zagrożeniem są cannony, katapulty na hicie trafią Doombulla dziurką bo idealnie po przekątnej nie ma 2" jak by walił w któryś róg, a cygory mają wąską podstawkę

cygory mają więcej zastosowań niż gorgony, choć WS mniej, ran mniej, T mniej, LD mniej, to jednak wolę cygor

największy popis to jak cygor dał z ungorami, ungory w kresce z chempionem zaszarżowały na tył WL, a cygor od boku po przeciwnej stronie, by reformu nie mógł wykonać, zamysł był a przytrzymama 2 / 3 tury będzie fajnie, a oni wytłukli je do nogi, co prawda ungory tego nie dożyły ale cygor trafiający na 5+ z re-rollem + Tstompy zrobił swoje :twisted:

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

no ale generalnie pchasz cygore do combatu, wiec lepiej juz miec chyba gorgone ktora bije sie lepiej i rozkreca sie i tez ma Tstompa
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Cygor dzięki kamieniom jest bardziej uniwersalny, walka wręcz to tylko jego dodatkowa opcja.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

mi jakos nie leza te kamienie, nie dosc ze gosc ma 5W i 5T bez zadnej ochrony to jeszcze dostaje 1W jak wypadnie missfire i to jest dla mnie takie odpychajace
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

a mnie przekonaliście do przetestowania 2 sztuk (bo rozumiem że jednego się nie opłaca :))

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

to ze na misfire TYLKO zadaje sobie rane a nie np. rzuca kamieniem w Twój najbliższy unit albo wybucha uważam za świetny deal i jedną z jego największych zalet
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
rudobrody79
Falubaz
Posty: 1344
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: rudobrody79 »

dlaczego piszecie, że Cygor ma przerzuty ???
nie kumam tego :-k :-k :-k

takie rozpiski z dwoma cygorami lub gorgonami zaczynają mnie nakręcać
Obrazek

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

rudobrody79 pisze:dlaczego piszecie, że Cygor ma przerzuty ???
jego zasada specjalna. Wystarczy że jednostka/postać przeciw której walczy ma coś magicznego/warda itp. i masz przerzuty na hity.

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

Przemyslalem w pracy troche te Cygory i zaczynaja mi sie podobac:P ale 1 doomka bym troche inaczej zlozyl i poszukal pkt na duzy rydwan

idealem byloby jeszcze zmieszczenie z 20 bestigorow z szmata plus 1 do LD
Warhammer to nie jest sport

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Khuman jak łądnie poprosisz wrzuci Ci 4 krowy 2 cygory i 4 rydwany i jeszcze klocki piechoty do tego ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

optymalnie da się złożyć:

2x Doombulle, ( regenkowy z ASF eko, i z puszka )
2x Gorebulle ( ward 4+ i ward 4+ ) oby dwa GW i HA + shield ( chodzi o odporność na pestki )
Shaman z DS
4x trusgory
4x ungory
20x gor do shamana i nie wielkiej kontry czy też CR, oczywiście można za te pkt. mieścić 40ungorów
2x razorgor chariot
2x harpie ( tylko chyba bez scouta )
2x cygory / gorgony

nie do końca pamiętam czy na 2600 wszystko się to mieści ale jest to co najwyżej redukcja o razorgorowego rydwaniku, choć wolę parzystość i zamienił by je na 2x 1x razorgory i pewne 5x harpie w scoucie

puszkowego Doombula skaładam na większe pkt. ( min. 2800 ), bo wolę mieć odpowieć na ewentualnego cannona czy dziurkę z ciastka, a puszkowy na te pkt. ( 2600 ) nie zawiera takiej odpowiedzi, na większe daje go z potion of healing i w tedy jest strasznym przeżywalnym skur...bykiem, jeden taki sam przeorał 55WL i nie padł bo miał busta potem +3T, wypłacał po 18A, 10A + 5z bestai + 8zdanych SV, dla tego uwielbiam beasta :twisted: no.. i klimat dzikiej furji 8) bo voodoo ( shadow ) nie pasuje i to bardzo :P

Caledor19
Oszukista
Posty: 841

Post autor: Caledor19 »

ja zlozylem tak

Unnamed2600 Pts - Beastmen Army

1 Doombull @ 321.0 Pts
General; Frenzy; Shield
Sword of Swift Slaying [25.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Trollhide Armour [50.0]

1 Doombull @ 315.0 Pts
Frenzy
Dragonhelm [10.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Sword of Striking [25.0]

1 Bray Shaman @ 125.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Feedback Scroll [50.0]

1 Bray Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Chalice of Dark Rain [40.0]

1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

1 Wargor @ 206.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Beast Banner [75.0]
Gnarled Hide [15.0]

39 Gor Herd @ 345.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts


1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts


7 Ungor Raiders @ 45.0 Pts
Short Bow; Musician

7 Ungor Raiders @ 45.0 Pts
Short Bow; Musician

9 Ungor Herd @ 59.0 Pts
Shield; Musician

1 Halfhorn @ [6.0] Pts

1 Cygor @ 275.0 Pts

1 Cygor @ 275.0 Pts

5 Harpies @ 55.0 Pts

5 Harpies @ 55.0 Pts

5 Harpies @ 55.0 Pts

Models in Army: 87


Total Army Cost: 2551.0

To w wiekszej czesci skopiowana rozpa ale nigdy na doombullach nie gralem i nie specjalnie wiem jak je skladac :oops:

dodalem sobie za to shamana z fedback scrollem ktory wg mnie przyda sie

zostaje 49 pkt, wiec zastanawiam sie czy nie dodac lvl na jednym z shamanow lub tez razorgora lub znalesc pkt na duzy rydwan
Warhammer to nie jest sport

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

Hmm ja tu widzę poważny błąd -> zamiast Feedbacka wstaw Herdstona :) .. i przynajmniej na jednym magu Lv2.
Ten obelisk to nie tylko dla magów, trzeba za czymś schować cygory w pierwszej turze.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

fakt są generalnie dwa błędy:

1. to min 1x 2lvl, ale szkoda potencjału każdego shamana kóry zna tylko 1 " czar "

2. a grzechem jest nie wystawienie herdstona przy takiej ilości shamanów, co da większy popis i ich zastowowanie, bo ich koszt nie spłaci się tylko przez blokowanie fazy magii przeciwnika, zresztą nie wiele poblokują z 1lvl

jak już wspomniał Dibo herdstone można wykożystywać jako osłona dla cygorów, można z tym zrobić rozpiskę defensywną, przy death czy masie pocisków do tego cygory i ygory z lekkim strzelaniem, osobiście takie defensywne granie nie jest mą naturą i strasznie męczyłem się przyniej :P

ODPOWIEDZ