Pytania krótkobrodego - zasady

Dwarfs

Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Re: Pytania krótkobrodego - zasady

Post autor: Morsereg »

organki - rune of accuracy - bonus +1 do hita
cannon - rune of forging - przerzut missfire
canon 2 - rune of forging i rine of burning - przerzut missfire i plonace ataki
katapulta - rune of accuracy i rune of penetrating - przerzut scatterki i +1S
katapulta 2 - rune of accuracy, rune of penetrating i rune of burning - to co wyzej + plonace ataki

to jest takie podstawowe orunowanie maszyn. mniej wiecej tak sie gra. oczywiscie wybierasz sobie te maszyny ktore posiadasz. no i runy mozesz sobie zmieniac w zaleznosci od swoich preferencji i posiadanych punktow ;)

do tego ja daje
sztandar na hammerersow - w zaleznosci od punktow pojedyncza badz podwojna Rune of slowness - spowolnienie przeciwnika w szarzy
BSB - magnificent armour of borek beetlebrow - AS2+ i jak przeciwnik bije z S6+ to ma jeszcze WSv 3+
runesmith - rune of spellbreaking - scroll
runesmith 2 - 2xrune of spellbreaking - scroll i dodatkowo przeciwnik na 4+ zapomina czar.

czasami na ME daje tylko - rune of parrying - przeciwnik otrzymuje kare -1 do hita a ja dzieki temu mam magiczna bron.

i pozniej jeszcze kombinuje z runami na zroi i broni, lordow i herosow.

tak na dobra sprawe to sam bys musial pokombinowac z runami. na czym ci sie fajnie gra i bez czego mogl bys sie obejsc :) taka metoda prob i bledow :)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Można dać na katapultę Rune of Forging - nie widziałem żadnych restrykcji w book-u, ale może coś przeoczyłem ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Weatherwax
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Weatherwax »

Montuj runę, przerzut artyleryjki może być przydatny, tylko za 25 pkt masz przerzut scattera a to się zawsze bardziej opłaca. Forging zwykle idzie na działo..
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Artur pisze:Można dać na katapultę Rune of Forging - nie widziałem żadnych restrykcji w book-u, ale może coś przeoczyłem ?
Można. Dzięki temu nie trzeba wystawiać (droższego) Master Inżyniera do asekuracji :)

Awatar użytkownika
Stundstorm
Warzywo
Posty: 19

Post autor: Stundstorm »

A wiecie może kiedy (i czy w ogóle) będzie army book do krasnoludów po Polsku?

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

To wie tylko GW.

Awatar użytkownika
Artur
Chuck Norris
Posty: 541
Lokalizacja: Koszalin, Klub Zad Trolla

Post autor: Artur »

Według najnowszego draft-u mogę mieć 4 maszyny i 2 gyrosy czy 3 maszyny i 2 gyrosy ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

Jeszcze inaczej - 4 maszyny i 3 żyrosy :D
Każda zaczęta dwójka żyrków po 3 pierwszych, liczy się jako jedna maszyna.

EDIT: Mój 888 post! Ku chwale Khorne'a i Ósmej Bili :mrgreen:

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

moze mi ktos przepisac zasade devastating charge?
niestety w robocie nie mam dostepu do RB.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Misfire
Plewa
Posty: 5

Post autor: Misfire »

Morsereg pisze:moze mi ktos przepisac zasade devastating charge?
niestety w robocie nie mam dostepu do RB.
Devastating Charge
Models with this special rule have +1 attack during a turn in which they charge into combat.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

wielkie dzieki.
poprosilem o to bo sie zastanawialem czy dzierzyciele tarczy tez dostaja dodatkowy atak z silver horna ;)
niestety nie :(

szkoda, ze dostalismy fajny przedmiot ktory wzbudza strach w elfach i nagle WE dostaja jednostke ktora ma dodatkowy atak w momencie jak walcza z czyms co ma strach.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Hej takie pytanko. Wczoraj grałem 1 raz minersami. Rozumiem że wchodzą oni od 2 rundy pod koniec mojego ruchu i nie mogą się ruszyć. I muszę wyrzucić 3+ by wyszli tak? Gdzieś słyszałem, że wraz z kolejną rundą owa liczba spada. To prawda?

Aha znajomy mi powiedział że minersi nie muszą wychodzić od 2 rundy. Mogę ich ustawić normalnie jako oddział od 1 tylko zgodnie z zasadami zwyczajnego rozstawiania.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2014, o 00:28 przez heimdall89, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Morsereg - z tego co widzę w dziale WE nikt nie pali się do wystawiania tej jednostki, także nie robi to dużej różnicy.

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Aha jeszcze 1 pytanko- czy przed bombami z zyrokoptera bądź zyrobombera przeciwnik rzuca koscmi na obronę? I czy broni się przed armata?

Awatar użytkownika
Kubcio
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: Kubcio »

1. Tak
2. Bardzo rzadko zachodzi taka sytuacja, ale przy kombinacji niektórych przedmiotów jest to możliwe.
Obrazek

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

To odpowiedź do pytania o minersów czy żyrka? :P

Awatar użytkownika
Weatherwax
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Weatherwax »

heimdall89 pisze:Hej takie pytanko. Wczoraj grałem 1 raz minersami. Rozumiem że wchodzą oni od 2 rundy pod koniec mojego ruchu i nie mogą się ruszyć. I muszę wyrzucić 3+ by wyszli tak? Gdzieś słyszałem, że wraz z kolejną rundą owa liczba spada. To prawda?

Aha znajomy mi powiedział że minersi nie muszą wychodzić od 2 rundy. Mogę ich ustawić normalnie jako oddział od 1 tylko zgodnie z zasadami zwyczajnego rozstawiania.
Obecnie górnicy wychodzą od drugiej rundy (w remaining moves) na +3 (jak ambushers z podręcznika, s79 - czyli jak nie wyjdą w drugiej to wychodzą na +3 w kolejnych); nie mogą szarżować ani maszerować (zasada reinforcements ok.27-28 strony podręcznika), ale mogą sobie gdzieś podejść na trzy cale; dodatkowo zgodnie z AB w rundzie w której wychodzą mają soft cover. Kończąc - mogą mieć przerzuty kości na wyjście ze steam drilla.
---
Mam inne pytanie - jak dam czempionowi młotowych magiczną broń to będzie mógł dostać i użyć tarczy? Wydaje mi się, iż nie ma przeciwwskazań.
Ostatnio zmieniony 4 maja 2014, o 16:02 przez Weatherwax, łącznie zmieniany 1 raz.
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Matamata pisze:
heimdall89 pisze:Hej takie pytanko. Wczoraj grałem 1 raz minersami. Rozumiem że wchodzą oni od 2 rundy pod koniec mojego ruchu i nie mogą się ruszyć. I muszę wyrzucić 3+ by wyszli tak? Gdzieś słyszałem, że wraz z kolejną rundą owa liczba spada. To prawda?

Aha znajomy mi powiedział że minersi nie muszą wychodzić od 2 rundy. Mogę ich ustawić normalnie jako oddział od 1 tylko zgodnie z zasadami zwyczajnego rozstawiania.
Obecnie górnicy wychodzą od drugiej rundy (w remainging moves) na +3 (jak ambushers z podręcznika, s79 - czyli jak nie wyjdą w drugiej to wychodzą na +3 w kolejnych); dodatkowo zgodnie z AB w rundzie w której wychodzą mają soft cover. Kończąc - mogą mieć przerzuty kości na wyjście ze steam drilla.
oczywiscie mozna tez ich wystawic normalnie, w swoim deployu, razem z innymi jednostkami.

Mam inne pytanie - jak dam czampionowi młotowych magiczną broń to będzie mógł dostać i użyć tarczy? Wydaje mi się, iż nie ma przeciwwskazań.
tak, moze uzywac. jest jednak pare ale :D
- parry nie bedzie dzialalo
- nie mozna wykupic tylko jednej tarczy. trzeba je wykupic calemu oddzialowi.
heimdall89 pisze:Aha jeszcze 1 pytanko- czy przed bombami z zyrokoptera bądź zyrobombera przeciwnik rzuca koscmi na obronę? I czy broni się przed armata?
1) przy zyrkach nie ma dopisku 'no AS' tak wiec przeciwnik normalnie sie broni. pamietaj, ze maja armour piercing :)
2) od strzalu z armaty rowniez przysluguje armour save. jednak przy S10 jest on zmniejszony o 7 czyli tak jak by go nie bylo. jesli sila kuli zostanie w jakis sposob zmniejszona to przeciwnik normalnie rzuca na AS.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Weatherwax
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 120

Post autor: Weatherwax »

Mam inne pytanie - jak dam czampionowi młotowych magiczną broń to będzie mógł dostać i użyć tarczy? Wydaje mi się, iż nie ma przeciwwskazań.
tak, moze uzywac. jest jednak pare ale :D
- parry nie bedzie dzialalo
- nie mozna wykupic tylko jednej tarczy. trzeba je wykupic calemu oddzialowi.

I cały misterny plan poszedł w pizdu..cytując klasyka (w końcu to tekst z poprzedniego tysiąclecia).

Dzięki, idę po jakieś 68% ale.. normalnie był zachlipał w poduszkę, ale krasnale nie wiedzą co to łzy..
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.

heimdall89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 176

Post autor: heimdall89 »

Dzięki wielkie. A jeszcze coś - nie do końca łapie zasadę jealous runes. Chodzi mi o mistrzowskie runy. Dobrze rozumiem że można mieć tylko 1 taka rune na 1 broni ale w armii może być parę takich Run?

ODPOWIEDZ