8 edycja- pytania 2
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja- pytania 2
ale jednostka B nie uciekała wcześniej, dopiero co zadeklarowała flee jako reakcja na szarże jednostki A.
- czyli o ile dobrze Ciebie rozumiem jednostka A zatrzymuje się tak gdzie skończył uciekać zaszarżowany unit?
- i może tam zrobić reformę?
- czyli o ile dobrze Ciebie rozumiem jednostka A zatrzymuje się tak gdzie skończył uciekać zaszarżowany unit?
- i może tam zrobić reformę?
Bez różnicy. Podchodzi to pod stronę 23. "z jakichkolwiek przyczyn uda jej się zaszarżować uciekającą" (pisane z pamięci, jest tam własnie +- tak)esgaroth pisze:ale jednostka B nie uciekała wcześniej, dopiero co zadeklarowała flee jako reakcja na szarże jednostki A.
1 tak1 - czyli o ile dobrze Ciebie rozumiem jednostka A zatrzymuje się tak gdzie skończył uciekać zaszarżowany unit?
2 - i może tam zrobić reformę?
2 o ile zda ld
ok, dzięks!
- JungleJack
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 187
- Lokalizacja: Lewa Flanka Mielec
Czy w losowaniu efektu z "steam boiler mishap table" dodaje się punkty pary zadeklarowane przez gracza czy wszystkie (razem a wynikiem z artillery dice) ?
Jakie wszystkie? Rzut artyleryjką nie ma nic wspólnego z ilością zadeklarowanych SP. Nie ważne czy zadeklarujesz 1 czy 5, szansa na missfire jest zawsze taka sama.
Ilość zadeklarowanych SP (a więc i jednocześnie wygenerowanych bo generują się niezależnie czy jest missfire czy nie) wpływa tylko na tabelkę missfire.
Czyli w skrócie, rzut na tabelkę to ilość zadeklarowanych SP + d3. Co daje wyniki od 1 do 8.
Ilość zadeklarowanych SP (a więc i jednocześnie wygenerowanych bo generują się niezależnie czy jest missfire czy nie) wpływa tylko na tabelkę missfire.
Czyli w skrócie, rzut na tabelkę to ilość zadeklarowanych SP + d3. Co daje wyniki od 1 do 8.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
Na początku deklarujesz ile chcesz mieć punktów pary (0-5).
Jeśli zadeklarujesz 1+ to kulasz artyleryjką. Jeśli wynik na artyleryjce (bez dodawania czegokolwiek) będzie wyższy niż aktualne woundy lub wypadnie missfire to trzeba kulać na tabelkę. W innym przypadku nic się nie stało.
Nie ważne czy czołg ma missfire czy nie, zadeklarowane punkty pary są generowane (choć ich ilość może być zmodyfikowana przez tabelkę).
Następnie możesz wydać 0-3 punkty pary na każdą czynność.
Jak rzucasz na tabelkę to dodajesz d3 do ilości zadeklarowanych punktów pary.
Jeśli zadeklarujesz 1+ to kulasz artyleryjką. Jeśli wynik na artyleryjce (bez dodawania czegokolwiek) będzie wyższy niż aktualne woundy lub wypadnie missfire to trzeba kulać na tabelkę. W innym przypadku nic się nie stało.
Nie ważne czy czołg ma missfire czy nie, zadeklarowane punkty pary są generowane (choć ich ilość może być zmodyfikowana przez tabelkę).
Następnie możesz wydać 0-3 punkty pary na każdą czynność.
Jak rzucasz na tabelkę to dodajesz d3 do ilości zadeklarowanych punktów pary.
Caius Ceplus pisze: Zaatakowane imperium kontratakuje.
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Czy obrażenia wynikające z czaru ale niebezpośrednio są też uznawane za magiczne ?
np. efektem Windblasta z Lore of Heaven jest popchnięcie jednostki i jeżeli jednostka na coś wpadnie to dostaje obrażenia.
Rozumiem że nie są to magiczne obrażenia ponieważ nie są bezpośrednio powodowane przez czar ?
choć oczywiście jeśli popchnięta zostanie jednostka latająca to otrzyma magiczne dodatkowe k6 hitów z LA.
np. efektem Windblasta z Lore of Heaven jest popchnięcie jednostki i jeżeli jednostka na coś wpadnie to dostaje obrażenia.
Rozumiem że nie są to magiczne obrażenia ponieważ nie są bezpośrednio powodowane przez czar ?
choć oczywiście jeśli popchnięta zostanie jednostka latająca to otrzyma magiczne dodatkowe k6 hitów z LA.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
FAQ GW
uważam, że są magiczne
przecież te hity są w opisie czaru i są jego efektem, jednostki które nie mogą zostać popchnięte nadal otrzymują hity.Q: What are ‘magical attacks’? (p68)
A: All attacks made by spells and magic items are considered to
be magical attacks, as are all attacks that are specifically noted
as being magical attacks.
uważam, że są magiczne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
cóż nie czuję potrzeby jakiejś ostrej kłótni bo częstotliwość użycia tego czaru na eteryku lub WE jest dość rzadka
ale czymś innym jest efekt czaru : jednostka dostaje xk6 hitów.
a czymś innym efekt: jednostka zostaje popchnięta, a jeżeli na coś wpadnie to obija się główkami i dostaje hity.
różnica drobna ale jednak ...
ale czymś innym jest efekt czaru : jednostka dostaje xk6 hitów.
a czymś innym efekt: jednostka zostaje popchnięta, a jeżeli na coś wpadnie to obija się główkami i dostaje hity.
różnica drobna ale jednak ...
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
@White Lion
Nie, nie ma żadnej różnicy pod tym względem.
Nie, nie ma żadnej różnicy pod tym względem.
imo szukanie dziury
FAQ nie wyróżnia co jest bezpośrednio a co pośrednio zadawane, te hity są efektem warunku opisanego w czarze, powinny być magiczne
idąc tą logiką to obrażenia wynikające z klatki jeśli oddział się ruszy również nie są magiczne, bo to nie bezpośrednie hity, albo z Rod of Flamming Death albo net of amyntok po niezdanym teście
FAQ nie wyróżnia co jest bezpośrednio a co pośrednio zadawane, te hity są efektem warunku opisanego w czarze, powinny być magiczne
idąc tą logiką to obrażenia wynikające z klatki jeśli oddział się ruszy również nie są magiczne, bo to nie bezpośrednie hity, albo z Rod of Flamming Death albo net of amyntok po niezdanym teście
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- czy ward save z przedmiotu jeźdźca przechodzi na mounta? (plage priest na furmance lub capitan na pegazie z talizman of protection)
- jak to jest z rzucaniem sygnaturki z deatha w bohatera na mouncie, wybieram kogo ranię, czy rozdzielam między jeźdźca a mounta jak w shootingu na 5+?
- jak jest ze strzelaniem w oddział piechoty w którym jest bohater konno, czy w tego bohatera będą szły jakieś hity od ostrzału z łuków? (bo z tamplatek to rozumiem że nie look out sira)
- jak to jest z rzucaniem sygnaturki z deatha w bohatera na mouncie, wybieram kogo ranię, czy rozdzielam między jeźdźca a mounta jak w shootingu na 5+?
- jak jest ze strzelaniem w oddział piechoty w którym jest bohater konno, czy w tego bohatera będą szły jakieś hity od ostrzału z łuków? (bo z tamplatek to rozumiem że nie look out sira)
@Bercik
ad 3 TAK potencjalnie mogą, str 119 mały RB, Characters, Shooting
jak jesteś innego typu (lub jest mniej niż 5 R&F) to gracz kontrolujący rozdziela hity, tak, że idzie przynajmniej 1 hit / model
ad 3 TAK potencjalnie mogą, str 119 mały RB, Characters, Shooting
jak jesteś innego typu (lub jest mniej niż 5 R&F) to gracz kontrolujący rozdziela hity, tak, że idzie przynajmniej 1 hit / model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A