Rozpiski Imperialne

Empire

Moderator: #helion#

Zablokowany
mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Wg mnie powinieneś się zdecydować z tymi herosami. Można tak, jak pisze Rzymek, 3 magów (jeden duży) i BSB. Można tak jak Ty, ale czemu nie Casket na kapitanie latającym? Maga dużego puszczać na pegazie to ryzyko, a z kaszkietu czar rzucić może każdy. Pamiętaj też, że masz masę ludków z marnym Ld. Co zamierzasz z tym zrobić?
Prawie nie strzelasz (dwie armatki i jedna w czołgu to jeszcze nie mocne strzelanie). Czy jesteś pewien, że potrafisz narzucić przeciwnikowi styl gry? Dwaj magowie nie zmuszą nikogo do przyjścia. Co się stanie, jak trafisz na krasie?
Włóczników możesz zatrzymać. Szermierze są lepsi głównie na bretkę, w pozostałych bitwach zazwyczaj nie ma znaczenia, czego używasz, a włócznie są całkiem fajne na szkielety i inne takie (no i na kroksy).
Tak samo z detachmentami. Biorąc szermierzy dopłacasz wg mnie za coś (pancerz), czego raczej nie użyjesz - detachment albo walczy z niewieloma wrogami (bo paru zabił albo wróg ma płytki oddział) albo wcale (bo nie opłaca się szarżować albo już chłopaków nie ma :wink: ). Dodatkowe ataki są za to czasem przydatne.
A rozpa wiem że ma swoje wady, ale 3 magów już mi śmierdzi troszkę... Nie lubię jakoś tego, a o gustach się nie dyskutuje. Dlatego zastanawiam się, jak sobie poradzić bez nich właśnie, stąd ta rozpa.
Niech moc będzie z Tobą :wink: . Nie zaniedbaj tylko postawienia sobie serii pytań "A jak poradzę sobie tym grając przeciwko X".

Maciek

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Co do słabej LD to po to Imperial Banner na BSBku.
A casket na capitanie to brak icony i słabszy pancerz, wtedy może spaść nawet w walce z psami... No może ale nie musi, hmm. Można by mu rzeczywiście to przerzucić, a Lord dostałby doomfire ring. No i czemu właśnie on na pegazie. Bo korzystając ze średnio 3 zaklęć zadających obrażenia lub osłabiając wroga, dzięki ogromnej dowolności poruszania się (lot pegaza:) ) może przesądzić o losach oddziału w walce lub skutecznie niszczyć plewy wroga (wspomniane psy czy np. przywaznych zombie) Jeszcze jakby mu dorzucić doomfire ring, to wtedy wychodzą 4 czary czysto teoretycznie, których wróg nie może zignorować.
Przemyślę to jeszcze, najgorzej że testy dopiero za jakieś 2 tyg będę mógł przeprowadzać.

Aha, choć gram tylko lokalnie w sumie, to już jakieś 4 lata i nigdy albo bardzo rzadko wszystkie moje 3 działa miały do czego strzelać, co było sensowym strzelaniem. Stąd tylko 2 cannonki, 3 rezerwowa na czołgu. Handgannersi są w sumie po to, żeby czasem strzelić. Czasami nie robią nic, raz przez nieuwagę wroga spadło 5 dark ridersów, a za 80pkt to ja zaryzykują taką wymianę, choćby nawet w 2 czy 3 bitwach nie ustrzelili nic. No bo to rozpiska raczej na turniej ma być, a nie na konkretnego wroga.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

mi sie to jakoś nie podoba chociaz zamierzenie dosć ciekawe.

Zrezygnowałbym z jednego oddizału spearmenów, a za to podniósł liczbe Greatswordów, wtedy masz fajną linie 3 oddziałów blisko BSB, bo ten 4 moze już się nie mieścić i wtedy jest do niczego, zaś zamysł, ze GS mają stać z tyłu jest troche chybiony, gdyż to jest w koncu naprawde abrdzo dobra piechota, która potrafi wiele.

Ten pegazista chyba nie ejst tu potrzebny i tak jak ktoś mówił, herosi imperium to plewy... (oczywisćie z tymi wyjakami).

Teraz jest masa wolnych punktów na wsparcie, którego tutaj w ogóle nie ma! Koneicnzie 2 piaki ciezkiej jazdy i jeszcze jedni hundgunersi. Wtedy to ma sens.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Hmm, pomyślałem, i wyszło tak. Dam całą nową rozpiskę, będzie czytelniej.

Wizard Lord @ 355 Pts
General; Magic Level 4; Pegasus
Rod of Power [30]
Doomfire Ring [30]
White Cloak [35]
Pegasus @ [50] Pts

Captain @ 183 Pts
Full Plate Armor; Battle Standard
Imperial Banner [100]

Captain @ 162 Pts

Lance; Full Plate Armor; Pegasus
Enchanted Shield [15]
Aldred's Casket of Sorcery [35]
Pegasus @ [50] Pts

Battle Wizard @ 150 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

20 Swordsmen @ 245 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician; Duellist
10 Detachment - Free Company @ [50] Pts
2ndWeapon
10 Detachment - Halberdiers @ [50] Pts
Halberd; Light Armour

20 Spearmen @ 230 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Sergeant
10 Detachment - Free Company @ [50] Pts
2ndWeapon
8 Detachment - Free Company @ [40] Pts
2ndWeapon

10 Handgunners @ 85 Pts
Empire Handgun; Musician

20 Greatswords @ 340 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; Standard; Musician; Count's Champion
10 Detachment - Swordsmen @ [60] Pts
Light Armour; Shield
10 Detachment - Free Company @ [50] Pts
2ndWeapon

Great Cannon @ 100 Pts

3 Crew @ [0] Pts

Great Cannon @ 100 Pts
3 Crew @ [0] Pts

Steam Tank @ 300 Pts

Main Cannon; Steam Gun

Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 143

Total Army Cost: 2250

Tak więc o wiele lepsza magia chyba teraz, dzięki Rod of Power można wyciągnąć 11 PD / 8 DD, Casket na Capitanie (uparty jestem na niego, wiem, ale sprawdzał mi się w innych rozpiskach, w takiej konfiguracji jeszcze nie grałem, ale myślę że też się sprawdzi)
Jedni Spearmeni poszli, drudzy dostali Championa i detachment. To samo Greatswordzi - większa liczba, dwa duże detachmenty.
Teraz tylko czekać trzeba na jakąś grę kontrolną, ale to tak za 1,5tygodnia dopiero. :(
Dalej brak miejsca na jazdę, chyba że wyrzucić pegazy, czego nie chce i jeden detachment, wtedy się zmieści jedna piątka Innerów

kaszeb
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: kaszeb »

Mega PG na 2250. Moim celem jest stworzenie możliwie jak najbardziej przegiętej, ofensywnej rozpy. Ci panowie mają w piątek rozkręcać WE
(2 drzewa, smok, tancerze itd.)

Arch Lector 322p.
war altar, shield, dawn armour, sword of rightous steel, van horstman's speculum


battle wizard 2lev 154p.
wizard's staff, doomfire ring, barded warhorse

battle wizard 2lev 164p.
luck stone, DS, barded warhorse

battle wizard 2lev 159p.
ring of volans, DS, barded warhorse

9 Inner Circle 299p.
FCG, war banner

5 Outriders 129p.
champion, muzyk

Great Cannon 100p.

Knightly Orders 267p.
FCG, Steel Standard

Knightly Orders 247p.
FCG

10 Huntsmen 105p.
marksman

Steam Tank 300p.

Ci huntsmeni pełnią rolę zapchajdziury, która nadąży za resztą i ewentualnie coś ustrzeli. Magowie, jak widać, mają siedzieć w klockach kawalerii.

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Jak dla mnie to kiepska kombinacja na Arcylektorze. Masz miecz którym zawsze trafiasz na 2+ z Van Horstmanem. Trochę bez sensu, bo zamieniając się i tak będziesz trafiał na 3+. Poza tym elfiaki miękki są, i Twój lord zostanie z T3 - ja bym nie ryzykował. To już lepiej daj mu mieczyk z Allways Strike First. Jak mało pkt, to zbroję na inną wymienić.

A skoro ma 2 drzewa i smoka, to pomyśl też nad The Mace of Helsturm. Z przerzutem za Hate na pewno trafisz a d6 ran to wszystko niemal w piach posyła.

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

A ja sobie wymyslilem cos takiego rozpiska bez tanka i jazdy bo chce pograc troche inaczej.


General of the empire 148 ptk
Armor of meteroic iron, shield, sword of power

Capitan BSB 138ptk
gryfi sztandar

battle wizard lv1 115ptk
2xDS

warrior priest 134ptk
icon of magnus,enchanted shield

25x Greatswords 280ptk
FCG

25x Swordsmen 230ptk
FCG, warbanner

25x spearmen 170ptk
FCG

10x crossbowman 160ptk
Detka1 5xhundgunners
Detka2 5xHundgunners

10x Hunstman 100 ptk

15x Flagellants 150ptk
18x Flagellants 180 ptk

2x armata 200 ptk

general i kapitan ida do dwurecznych moj najsilniejszy klocek jest on wspierany 2 klocami flagelantow. Priest do swordsmanow i razem z wlocznikami ida do przodu. hunstmani wywabiaja fanoli i spowalniaja wroga. cannony crossy i hundguny strzelaja do wszystkiego co podejdzie. Tak mniejwiecej bede gral co otym sadzicie da rade ??

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

100pkt do wyciągnięcia fanoli to sporo.

Ale reszta całkiem przyzwoita.
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

no wlasnie sie zastanawiam czy nielepiej za nich armatke wstawic ale skauci sie chyba bardziej przydadza

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

no dobra dam i swoją na 1350 ;p;p


1 Captain Fryderyk (Captain) @ 156 Pts
General; Lance; Pistol; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery [35]

1 Pegasus @ [50] Pts

1 Battle Wizard Henryk (Battle Wizard) @ 140 Pts
Magic Level 2; Warhorse
Doomfire Ring [30]

1 Warhorse @ [0] Pts

1 Battle Wizard Bruno (Battle Wizard) @ 150 Pts
Magic Level 2
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

19 Swordsmen @ 225 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Duellist @ [10] Pts

5 Detachment - Handgunners @ [40] Pts
Empire Handgun

5 Detachment - Handgunners @ [40] Pts
Empire Handgun

7 Knightly Orders @ 185 Pts
Barding; Full Plate Armor; Standard; Musician; Warhorse

7 Warhorse @ [0] Pts

10 Handgunners @ 80 Pts
Empire Handgun

4 Pistoliers @ 104 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Musician; Warhorse

1 Outrider @ [7] Pts
Brace of Pistols

5 Warhorse @ [0] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

3 Crew @ [0] Pts

1 Great Cannon @ 100 Pts

3 Crew @ [0] Pts

1 Helblaster Volley Gun @ 110 Pts

3 Crew @ [0] Pts

Casting Pool: 6

Dispel Pool: 4

Models in Army: 68


Total Army Cost: 1350

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

Dziwne trochę.
Herosi jeszcze jak cie mogę ale reszta słabo zestawiona.

Ze względu na ilość strzelców i maszyn jest to defens z kontrą.

Nie pasuje mi tu zupełnie 7 konnych i kocuszek swordsmanów.
Nic tym nie połamiesz.

Zdejmując ich masz 410 pkt na inne oddziały.
Ja bym postawił na 3x6 konnych z muzykami(do kontry wystarczy).

W wersji ostatecznej wyglądało bu to tak:

1 Captain Fryderyk (Captain)
General; Lance; Pistol; Full Plate Armor; Shield; Pegasus
Aldred's Casket of Sorcery

1 Battle Wizard Henryk
Magic Level 2; Warhorse
Doomfire Ring

1 Battle Wizard Bruno
Magic Level 2
2x Dispel Scroll

3x6 Knightly Orders-muzycy

10 Handgunners

10 Handgunners

5 Pistoliers

2 Great Cannon

1 Helblaster Volley Gun
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

Ja bym zmienil 2x10Hundguners na 10 kusznikow z 2 detkami po 5 hundgunersow. zastanawiaja mnie tez pistolierzy czy nie lepiej dac zamiast nich kolejnych kusznikow lub hundgunersow

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

nie bo do pistoliersow moge wsadzic konnego maga i dac mu doomfire ringa, beddzie robic panike, a klocek swordsmanow ma kryc maga i dzialka przed niechciana szarza lataczy, zawse sie to sprawdzalo, i zawse kmoi koledzy stali i sie nie ruszali tylko przyjmowali ataki
HG mam tylko po to zeby cos zmiekczyc

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Swordsmeni nie uchronią Ciebie przed szarżą lataczy, nawet nie uchronią przed szarża kawalerii, a i nie zawsze dadzą radę uchronić Cię przed szarżą innej piechoty. Niestety, klocek piechoty jest za mało ruchliwy. Jeżeli na prawdę chcesz chronić skutecznie działo (tylko po co?) to tylko konnica - nie ważne czy strzelająca czy walcząca.

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

no i tu sie z toba nie zgodze
1. nie chce miec dziala ktore strzeli tylko w 1 turze i podziekujemy panu
2. taki klocek moze zatrzymac pochód konnicy oraz lataczy,uwierz mi. taktyką imperium jest siedziec ciasno przy armatach i kontratakowac czys szybkim i slnym

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

Dwie armaty i helka same sie obronia przed wszystkim. A jak nie stawiasz maszyn obok siebie to 5 Hundgunersow spokojnie starczy na lataczy.

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

5 HG moze sobie pierdnąć. oni jedynie scianą ci jednego latacza na ture, pomysl

5 carionow
5 strzalow na bliskim do skirmish'a, wchodzi na 4
statystycznie wejdzie 2-3 potem ranimy na 4 i wejdzie statystyczni 1-2 czyli jeden carrion lub jedna rana


a mając taki klocek stanowie im bariere, dzialka moga strzelac a konnica psuć krew przeciwnikowi


Edit: a powiedz mi jeszcze, jesli roztaie moją altylerie na 4 strony swiata to jak mam jej bronic?? 3x10 sworsmanow czy mzoe po 6 konych?
bo nie wiem czy wiesz, bretonia w 2 turze zje wszystko chyba ze jest sie w jednym kącie(mniej szarz, wiecej bezuzytecznych oddzialow wiec wiecej celow do ostrzalu)

Awatar użytkownika
Zbik666
Chuck Norris
Posty: 433
Lokalizacja: Danzig SNOT

Post autor: Zbik666 »

Helblaster zacznie strzelac po bretoni zanim ona do niego dojdzie. POzaytm masz jeszcze reszte armi ktora powinna ograniczac wroga a nie pozwalac mu szarzowac maszyny

Awatar użytkownika
Arte
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arte »

no wlasnie, hlblaster bedzie strzelac, tylko zeby strzelał musi istniec;p

Awatar użytkownika
-SaH-
Chuck Norris
Posty: 601
Lokalizacja: Zad Trolla Koszalin
Kontakt:

Post autor: -SaH- »

Ja wrócę jeszcze do tej ochrony. Jak klockiem z 8 calami ruchu chcesz powstrzymać lataczy, którzy widzą 360stopni i mają 20 cali ruchu? Nie wiedzę tego...

Zablokowany