Erraty dla 8 edycji
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
czy unit dwarfow z kamieniem wypłaca supporting attacki we wszystkie kierunki, czy tylko w jednym?
Jeśli kamień został postawiony, to z każdej strony jednostka może wypłacać supporting attacks z drugiego rzędu. Supporting attacks z trzeciego rzędu z racji zasady hordy, jednostka z kamykiem może wyprowadzać tylko na tej stronie na której szereg (kolumna) składa się z 10 modeli.gerald_tarrant pisze:czy unit dwarfow z kamieniem wypłaca supporting attacki we wszystkie kierunki, czy tylko w jednym?
Wszystko właściwie jest w FAQ.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."
- gerald_tarrant
- Masakrator
- Posty: 2630
- Lokalizacja: Liverpool/Wrocław
sytuacja:
oddział z kamieniem
-oddział przeciwnika 1
-oddział przeciwnika 2
i teraz numerycznie:
1 1 1 1 X
1 1 1 X 2
- - - 2 2
- - - 2 2
- - - 2 2
czyli: 1 biją atakami i s.atakami po
2 biją atakami i s.atakami po
X biją albo w
albo w
- nie biją, chyba, że oddział z kamieniem jest hordą, wtedy analogicznie j.w.
dobrze wykoncypowałem
?
EDIT: numerki nie ułożyły sie w równe kolumny, ale czytelne mam nadzieję?






































i teraz numerycznie:





1 1 1 1 X

1 1 1 X 2

- - - 2 2

- - - 2 2

- - - 2 2

czyli: 1 biją atakami i s.atakami po

2 biją atakami i s.atakami po

X biją albo w


- nie biją, chyba, że oddział z kamieniem jest hordą, wtedy analogicznie j.w.
dobrze wykoncypowałem

EDIT: numerki nie ułożyły sie w równe kolumny, ale czytelne mam nadzieję?
- Jedy Knight
- Forma Skrótowa
- Posty: 3439
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.
Czy dobrze rozumiem, że jeżeli bezpośrednio za 30-ką Ghouli, stoi 10-ka z generałem, to słońce przechodząc przez 30-kę nic nie robi 10-ce?Q: If a magical vortex ends its move over a unit it is placed 1"
beyond the unit. If this is also over a unit should it be placed 1"
beyond that unit, repeating the process until it is not touching any
models? When this happens, I assume models between where the
magical vortex ended its move and where the template is placed are
not affected by the spell? (p36)
A: Yes to both questions.
Niech mi to ktoś potwierdzi, bo nie wierzę.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

Page 66 – Special Rules, What Special Rules Does It Have
Change “[...]the effects of multiple special rules[...]” to
“[...]the effects of different special rules[...]”Add “However,
unless otherwise stated, a model gains no additional benefit
from having the same special rule multiple times.” to the end of
the first paragraph.
Che che - a niektórzy to chcieli mieć 2 frenzy
Change “[...]the effects of multiple special rules[...]” to
“[...]the effects of different special rules[...]”Add “However,
unless otherwise stated, a model gains no additional benefit
from having the same special rule multiple times.” to the end of
the first paragraph.
Che che - a niektórzy to chcieli mieć 2 frenzy

- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Najlepsze moim zdaniem:
Q: Can spells that pick out individual models, even if they are in a
unit, choose what is hit when targeting a model with multiple
locations? For example The Fate of Bjuna is cast at an Orc Warboss
on a Wyvern, the caster can choose to target the Warboss or the
Wyvern and it will be resolved against the Toughness of the target.
(Reference)
A: Yes.
Q: If a model is transformed, for example by the Transformation of
Kadon or Sivejir’s Hex Scroll, do their special rules stop working
along with their magic items and equipment?(Reference)
A: No
Q: If I kill a character but not their mount, do I score victory points
for just the character, the character and their mount, or must I kill
the mount too in order to score any victory points? (p143)
A: You must kill the character and his mount to score any
victory points.
Q: Does the ‘Look Out Sir’ special rule apply against all spells that
use templates? (p93)
A: Yes.
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
Page 83 – Monstrous Cavalry
Add “MONSTROUS SUPPORT
Furthermore, the rider of a monstrous cavalry model can make
as many supporting attacks as are on its profile, up to a
maximum of three.” to the end of the paragraph.
Page 85 – Monstrous Beasts
Add “MONSTROUS SUPPORT
Furthermore, a monstrous beast can make as many supporting
attacks as are on its profile, up to a maximum of three.” to the
end of the paragraph.
Page 69 – Extra Attack
Add “Unlike most special rules, the effects of multiple Extra
Attack special rules are cumulative.”
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A combat
reform is essentially a standard reform (page 14), save for the
fact that the centre point of the reformed unit does not have to
stay in the same place.”
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.
Q: If a magical vortex ends its move over a unit it is placed 1"
beyond the unit. If this is also over a unit should it be placed 1"
beyond that unit, repeating the process until it is not touching any
models? When this happens, I assume models between where the
magical vortex ended its move and where the template is placed are
not affected by the spell? (p36)
A: Yes to both questions.
edit: Jacek - jesli dotrze podstawowym zasiegiem, to dziala. Jesli dojdzie tylko wskutek tego, ze musiales przesunac, bo nigdzie sie nie miescilo, to nic nie robi.
Q: Can spells that pick out individual models, even if they are in a
unit, choose what is hit when targeting a model with multiple
locations? For example The Fate of Bjuna is cast at an Orc Warboss
on a Wyvern, the caster can choose to target the Warboss or the
Wyvern and it will be resolved against the Toughness of the target.
(Reference)
A: Yes.
Q: If a model is transformed, for example by the Transformation of
Kadon or Sivejir’s Hex Scroll, do their special rules stop working
along with their magic items and equipment?(Reference)
A: No
Q: If I kill a character but not their mount, do I score victory points
for just the character, the character and their mount, or must I kill
the mount too in order to score any victory points? (p143)
A: You must kill the character and his mount to score any
victory points.
Q: Does the ‘Look Out Sir’ special rule apply against all spells that
use templates? (p93)
A: Yes.
Q: Do Stomp or Thunderstomp hits benefit from any other special
rules, equipment or magic items of the model that inflicts the hits?
(p76)
A: No.
Page 83 – Monstrous Cavalry
Add “MONSTROUS SUPPORT
Furthermore, the rider of a monstrous cavalry model can make
as many supporting attacks as are on its profile, up to a
maximum of three.” to the end of the paragraph.
Page 85 – Monstrous Beasts
Add “MONSTROUS SUPPORT
Furthermore, a monstrous beast can make as many supporting
attacks as are on its profile, up to a maximum of three.” to the
end of the paragraph.
Page 69 – Extra Attack
Add “Unlike most special rules, the effects of multiple Extra
Attack special rules are cumulative.”
Page 55 – Reforming From Victory
Change the first sentence of the second paragraph to “A combat
reform is essentially a standard reform (page 14), save for the
fact that the centre point of the reformed unit does not have to
stay in the same place.”
Change “[...]is one special restriction[...]” to “[...]are two
special restrictions[...]” and change “[...]was made[...]” to
“[...]was made, and the unit may not reform in such a way as
to contact a different facing on any enemy unit it is in contact
with[...]” in the second paragraph.
Q: If a magical vortex ends its move over a unit it is placed 1"
beyond the unit. If this is also over a unit should it be placed 1"
beyond that unit, repeating the process until it is not touching any
models? When this happens, I assume models between where the
magical vortex ended its move and where the template is placed are
not affected by the spell? (p36)
A: Yes to both questions.
edit: Jacek - jesli dotrze podstawowym zasiegiem, to dziala. Jesli dojdzie tylko wskutek tego, ze musiales przesunac, bo nigdzie sie nie miescilo, to nic nie robi.
No to jest OK. Można przynajmniej się do pewnego stopnia bronić przed tym.swieta_barbara pisze: edit: Jacek - jesli dotrze podstawowym zasiegiem, to dziala. Jesli dojdzie tylko wskutek tego, ze musiales przesunac, bo nigdzie sie nie miescilo, to nic nie robi.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Smakowite. Szkoda, że nie załatwili kwestii breath/stomp a challenge.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Zalatwili, slabo czytasz Zbyszek.
Fajnie, że w końcu zabrali się za wydawanie FAQów. Jednak jak zwykle w GW niektóre odpowiedzi są dość dziwne. Najciekawsze dla mnie chyba to, że jak ze smoka zostanie jeździec na 1 ranie to nie ma punktów ani za jeźdća ani za smoka hahahahaha.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
no czyli walnąłem się jeno ze smokiem.
Co do templatek przynajmniej znów czuję się zabezpieczony w pewnym stopniu przed wampirem z power scrollem
i tak pewnie nie bede grał na zasady 8 edycji
swoją drogą system liczenia punktów w tej edycji jest tak chory i moim zdaniem nie przystosowany do gry turniejowej... że bez zasadniczych zmian (powrotu do 7ed) gra będzie bardzo remisogenna.

Co do templatek przynajmniej znów czuję się zabezpieczony w pewnym stopniu przed wampirem z power scrollem

i tak pewnie nie bede grał na zasady 8 edycji

swoją drogą system liczenia punktów w tej edycji jest tak chory i moim zdaniem nie przystosowany do gry turniejowej... że bez zasadniczych zmian (powrotu do 7ed) gra będzie bardzo remisogenna.
pewnie, niech zostawia mnostwo niedomowie gracza. niecc oni sie glowia "co autor mial na mysli".thurion pisze:i oni chca cos takiego wydawac co miesiac? to chyba gwozdz to zmiany systemu
jak dla mnie moga takie FAQi wydawac co tydzien, byle by tylko jasno okreslaly o co chodzi.
np. ten dzisiejszy, ulatwil robote LS. sporo pytan ktore chcieli uscislac znalazlo odpowiedz dzisiaj. wiec moga sie skupic na czyms innym.
--- edit ---
@gogol.
ale tak ta edycja chyba miala wygladac.
wygrywasz jakzdobyles 2x wiecej punktow niz przeciwnik.
w kazdym innym przypadku jest remis.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, o 16:26 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
No ja widzę tylko, że ataki te nie mogą trafić modelu nie w challenge'u. RAW sugeruje, że w takim razie w ogóle nie można ich wykonać będąc w challenge'u (o ile nie walczymy z pojedynczym modelem), ale nie jest to napisane czarno na białym.
Morsereg pisze:@gogol.
ale tak ta edycja chyba miala wygladac.
wygrywasz jakzdobyles 2x wiecej punktow niz przeciwnik.
w kazdym innym przypadku jest remis.
Zajebiście sprawiedliwie... Już zabijam smoka... I zaraz potem kolesia z Asv na 1+ i pendantem np. ...swieta_barbara pisze:Q: If I kill a character but not their mount, do I score victory points
for just the character, the character and their mount, or must I kill
the mount too in order to score any victory points? (p143)
A: You must kill the character and his mount to score any
victory points.



Genialny pomysł...
No na to wygląda.Barbarossa pisze:No ja widzę tylko, że ataki te nie mogą trafić modelu nie w challenge'u. RAW sugeruje, że w takim razie w ogóle nie można ich wykonać będąc w challenge'u (o ile nie walczymy z pojedynczym modelem), ale nie jest to napisane czarno na białym.
Wszystkie ataki tylko do challenge'u można wykonywać jak walczysz z kolesiem w którego nie można ładować tych ataków to przepadają...
Chyba że nie można...Karli pisze:Ja zrozumiałem to tak, że te ataki idą automatycznie tylko w model w challange..
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Wszystkieteataki wykonujesię przeciw unitowi. Wg RAW, jeśli przeciwnik w challenge'u nie jest samodzielnym unitem, deptanie i zianie jest wyłączone.
Czy oto im chodziło? Bladego pojęcia nie mam.
Czy oto im chodziło? Bladego pojęcia nie mam.