rozpiski elfów VIII ed.

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Re: rozpiski elfów VIII ed.

Post autor: Asassello »

Semi pisze:silver wand nie lepiej na arcy? taniej a efekt ten sam...
może...
choć chciałem mieć 100% pewność ze będą miał to co chciałem.. na ostatnim turze 2/3 bitew grałem bez dwellersów.. a w żadnej nie miałem bonusów do T :/

plusem SW jest wolnych 20 pkt, których nie wiem na co wydać :)
Obrazek

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

Może wyrzucić Opal amulet i dać Talisman of Saphery? Masz wtedy ten kombos z "niezabijalnym" magiem.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Asassello pisze:
Semi pisze:silver wand nie lepiej na arcy? taniej a efekt ten sam...
może...
choć chciałem mieć 100% pewność ze będą miał to co chciałem.. na ostatnim turze 2/3 bitew grałem bez dwellersów.. a w żadnej nie miałem bonusów do T :/
Z 5 czarów? :shock: No to miałeś turbo pecha.

Sądzę, że powinieneś zrobić niezabijalnego arcymaga z SW.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

mając 5 czarów musiałbyś rzucić, 1,2,3,4,5 żeby nie mieć 6... wystarczy jeden dublet i sobie możesz wybrać. Seer w tej edycji sprawdzi się tylko na małym magu, a nawet na małym bym odpuścił zakładając, że biorę go dla sygnaturki np z fire, metal czy shadow.

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Asassello pisze: 30 First Spear Elves @ 315.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
War Banner [20.0]
WB wydaje się być slaby. nie lepiej zmienić na coś innego?
I sold my soul for rock'n roll

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Polecam flamingi.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Andrzej pisze:Polecam flamingi.
gdzie? na WL?
tylko że wtedy pojedynczy heros z wardem na FA potrafi taki oddział trzymać parę tur... fire na małych magach nie wystarczy?
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Nie no, jasne że nie. Chodzio mi o włóczników.Taki heros anty flaming i tak ma zwykle As 2+, więc i tak nic by mu nie zrobili, a tak to mają jakąś szansę z hydrami/abomkami itp.

Nie lepiej byłoby dać któremuś małemu magowi metal? Sygnaturka jest bardzo dobra na czołg, z ktorym nie masz właściwie co zrobić i nieźle karci hydry. Są też inne ciekawe czary.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

Potwierdzam, metal jest fajny. Grałem na Arcy z metalem: Czołg, hydry, heros DE z PoKiem czy jakaś kawa fajnie schodzi. A +1 do hita i AP dla łuczników czy włóczników też jest bajka. No i jest jeszcze obniżanie Sv do końca gry albo transmutacja. No i CV czarów nie jest wcale bardzo duże.

wertex
Chuck Norris
Posty: 359

Post autor: wertex »

A co myślicie o tym:

29 White Lions @ 550.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]

1 Guardian @ [37.0] Pts
Heavy Armour
The Terryfying Mask of Eee! [25.0]

30 ataków WW5 z rerollem, S6 i modyfikacja AS o 4, i Terror :)
EAT SLEEP CONQUER REPEAT

noggin
Chuck Norris
Posty: 362

Post autor: noggin »

Myślę, że: po co Ci to? Nawet jak ich w hordę ustawisz to 30 nie będzie nigdy atakować (chyba że wjedziesz w inną hordę), -4 od Sv nie jest aż tak potrzebne, lepiej im dać BoS, +1M, Re-roll 1 testu LD, czy coś takiego. A terror to nie wiem, może się sprawdzić.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Terror jest teraz bez sensu, o wiele lepiej zainwestować w AoL, czy w +1 do zaczynania. A Razor dobrze sprawdza się na PG, ale na WL nie jest aż tak bardzo potrzebny.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Andrzej pisze:Nie no, jasne że nie. Chodzio mi o włóczników.Taki heros anty flaming i tak ma zwykle As 2+, więc i tak nic by mu nie zrobili, a tak to mają jakąś szansę z hydrami/abomkami itp.
Nie lepiej byłoby dać któremuś małemu magowi metal? Sygnaturka jest bardzo dobra na czołg, z ktorym nie masz właściwie co zrobić i nieźle karci hydry. Są też inne ciekawe czary.
włócznicy mają już WB... wbrew pozorom ich static jest ważny... wiec te flamingi nie wiem czy są konieczne - jak i tak będę miał fire/metal (całkiem ciekawa opcja).
Ewentualnie dać ten banner na WL i championowi przerzuty udanych wardów :)
Obrazek

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

Z zapytaniem do bardziej doświadczonych graczy HE. Na ile się sprawdzi to czym chcę grać ;).

3x Magowie
1xpiechociarz bsb

2x30 Lothern Seaguard
2x5 Elyriani z łukami
30x Swordzi ew. 3x10 Swordów
4x bolce

W założeniu ma być górka strzelnicza przez pierwszą, drugą turę a później chciałbym by ustali a swordzi robili swoje od boków.
Przedmiotów magicznych nie będę rozpisywał bo obecnie są to tylko założenia czym chcę grać.
Wolałbym swordów od phoenixów ponieważ po prostu lubię figurki mieczników. A dodatkowo kitrać ich za lothernami nie będzie problemu (o ile w 10'tkach ich wystawię).
Myślę też, że 70 strzał z łuków to liczba dość dobra. Do tego 24 strzały z bolców.

Teraz rozwiejcie nadzieje i zbijcie mnie z moich założeń ;)

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

syrius pisze:Z zapytaniem do bardziej doświadczonych graczy HE.
czyli nie do mnie :mrgreen: ale odpowiem ^^
rozpiska na ok. 2800pkt i jakbys chcial zagrac na 2500 to musialbys troche wywalić.

tez chcialem grac na 2x30 lsg, ale nie mam az tylu modeli, dlatego gram na 30 lsg i 20 łuków (pozostalosc z 7ed ^^) :D
SM sa super... ale wedlug mnie wypadaloby ich boostowac magią np. regen 5+, +2To, Pha's Protection, dożywianie, itp itd
wiec napewno bys musial miec magów lighta i lifa :mrgreen:
bolce... no imo sa troszke gorszym wyborem rare niz w 7ed jezeli chodzi o stosunek ceny do jakosci. Za 100pkt mamy maszynke, którą bardzo latwo mozna sciagnać, sama nic powaznego nie zrobi i kazda inna maszyna wojenna krasi lub emp zabija naszego bolca na 2+ :mrgreen: imo jak juz wystawiac bolce, to w jak najwiekszej ilosci (4-5, moze nawet 6 jak ktos lubi^^) zeby po skumulowaniu ostrzalu nie zostalo nic 8) ale jak juz powiedzialem sa gorszym wyborem rare niz w 7ed, ale do twojej koncepcji rozpy pasują. Ja jednak wole 2 orzełki :D

ellyriani bez komentarza, bo są ŚWIETNI!!!!!

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Generalnie HE powinny nastawiać się na walkę+magie, bo strzelanie aż tak wiele w tej edycji nie robi. Tak więc zamiast bolców wystaw jakiś klocek elitarnej piechoty, najlepiej WL.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Ukalez
Falubaz
Posty: 1211
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: Ukalez »

A więc pierwszy tur na 8 czas zacząć:

Rozpa na 1800 pkt

Lords
1. Archmage lvl 4 (General) - Book of Hoeth (360)

Heroes
2. Mage lvl2 - Annulian Crystal (175)
3. Noble (BSB) - Banner of the World Dragon, Dragon Armour, shield (178)

Core
4. 20x Lothern Sea Guards - FCG, Banner of Ethernal Flame (295)
5. 13x Archers - M, SB (158)

Special
6. 20x White Lions - FCG, Banner of Sorcery, The Skeinsilver (405)
7. 6x Dragon Princes - M, SB, Banner of Ellyrion (225)

Obaj magowie mają Shadow.

Ostatnio mało się udzielam i może nie jestem na bieżąco zbytnio bo czasu brak, ale miło coś od czasu do czasu nabazgrać :)

Pozdrawiam serdecznie,
Łukasz
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.

Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"

I love this game... :D

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Dałbym arcymagowi deatha, a ewentualnie małemu shadow. Jeśli grasz na WL to shadow nie jest aż tak dobry, bo brzytwa na WL nie działa tak dobrze jak na PG. A snajperki z deatha są bardzo mocne.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
syrius
Chuck Norris
Posty: 572
Lokalizacja: Bastion

Post autor: syrius »

Odnośnie strzelania argument względem słabszej jakości do 7 edycji wynika ze zmian zasad i stylu gry? Bo jeśli tak to można się spodziewać po prostu gry na piechocie a nie jest to osłabieniem bolców.
Zastanawiam się o tyle nad taką formą rozpiski ponieważ chciałem spróbować starej magicznej górki HE z mocną obstawą strzelecką. Wykoszenie bolców musiałoby w moim wypadku oznaczać zmiany w całej rozpisce. Po co mi w takim wypadku na elyrianach łuki, których celem byłoby poprawianie tego co nie ustrzelą bolce + seaguardzi?
Ew. czy wprowadzenie maksymalnej liczby bolców miałoby sens? Np. 6,7? Wydaje mi się to trochę bez sensu. Bolce nie są główną siłą a jedynie wspomaganiem względem całości. 600, czy 700 pkt a 400 pkt wydane na bolce to duża różnica. Za 200 pts. można upchać wiele ciekawych rzeczy (w tym kolejne ranki dla seaguardów ;)).
Odnośnie SM nie do końca dostałem odpowiedzi. Czy dla takiej rozpiski którą zaprezentowałem lepiej sprawowali by się w 3x10, czy może 30x?. 10tki na pewno łatwiej jest ukryć i nimi manewrować. Jednakże czy seaguardzi utrzymają jakąś mocniejszą szarżę? Boję się, że nie :(

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

syrius pisze:Odnośnie strzelania argument względem słabszej jakości do 7 edycji wynika ze zmian zasad i stylu gry?
ze zmian zasad machin wojennych...
teraz bolce od strzelania maja 2 W i 6+ AS, do tego każda siła rani każdą wytrzymałość, więc bardzo łatwo one schodzą.

ze zmian stylu gry...
gry masz przed sobą 2-3 oddziały po 20-30 Woundów to trudno je rozwalić nawet tymi 5-6 RBT. Kawalerie bolce kosza o wiele szybciej.

pozdrawiam
Obrazek

Zablokowany