8 edycyjne rozpiski

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
_reszka
Chuck Norris
Posty: 551

Re: 8 edycyjne rozpiski

Post autor: _reszka »

Toć właśnie nie chodzi o o to żeby impetusy zdawać, ale żeby atakować wszystko wkoło.

przejrzałem sobie rozpiski w dziale "rozpiski", i zauważyłem że większość jest na 4-5 unitach w tym śmiecie (liczyłem bez maszyn), ja mam 9.

chodzi o to, że nawet jak ktoś flee zrobi, to pozostałe lance utrudnią mu takie harce.

A że teraz unit kluczowy z reguły jest szeroki, to szarża 3 lancami 9 i 12 os. nawet od przodu będzie potrafiła wypalić multum ataków. A statystycznie to już w kolejnej turze coś powinno dołączyć z boku.

sam nie wiem, nagle mnie olśniło i teraz korci.

Tyle, czy errantry war obowiązuje?

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

To zależy od organizatorów turniejów, raczej jeszcze działa
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

teraz pytanie:
skoro z niektorymi przeciwnikami nie daje sobie rade lanca grali to czy dadza z nia rade lance errantow?

fajnie ze bedziesz atakowal wszystko wokol...ale 2 fasty i masz 2 lance w glebokiej dupie lapiacych jakas sycaca szarze. poza tym ten front nie musi byc az tak szeroki->6 modeli to efektywnie 2 lance wjada.
hydra/hell pit to juz wogole jakis kosmos.


ale wracajac do konceptu- w takim wydaniu to tylko errantry war. dolozenie gralowego championa i wiekszej sily w szarzy jest syte. bo przy takiej ilosci errantow impetous to po prostu rzecz nabyta / choc ja bym podokladal jakies male oddzialy ktore beda mialy za zadanie blokowanie co bardziej bezsensownych szarz->5 z muzykiem ulozona w kreske)

Awatar użytkownika
Dibo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dibo »

W tym szaleństwie jest metoda...Chyba :wink:
Pamiętajcie że w tej edycji są "redajrekty" szarż i zawsze mamy YOmenów którzy mogą nas screenować.
Ale generała i bsb trzeba trzymać w KotR-ach nie ma rady.
Czcij Koze !!

Twoja Stara gra w Age of Sigmar !

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Tyle lanc ma jeden duży plus. Są odporne na czary typu dwellersy. A hydra/abomka po dostaniu 3 szarży 9 erantów w końcu się złoży. Ciekawa rozpa.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

Andrzej pisze:Tyle lanc ma jeden duży plus. Są odporne na czary typu dwellersy. A hydra/abomka po dostaniu 3 szarży 9 erantów w końcu się złoży. Ciekawa rozpa.
kazda rozpa ktora ma 3 oddzialy a nie 1 jest w miare odporna na "1 masakrujaca ture magii".

hydrant jest na podstawce o szer. 2". lanca ma 3". 2 lance nie wyplaca juz wszystkich atakow.
3 lance i kazda uderza pelna moca to jest szarza na przod/bok/bok. jak trafisz na nooba ktory sie tak wystawi to masz farta. jako ze aspirujesz do gracza turniejowego wagi ciezkiej to sam wiesz ze rzeczywistosc jest mniej rozowa. ciezko o takie prezenty.

dodatkowo-system liczenia punktow premiuje pewien styl gry. trzeba ogarnac caly smietnik (bo to generalnie stosunkowo latwe punkty) + przegryzc sie przez jakis wiekszy oddzialek; no i charakterzy to jednak 2-3W (niby pancerne ale czesto latwiejsze do zrobienia niz ubicie 40W oddzialu). a najlepiej samemu nie oddac nic wartosciowego lub tez na koniec gry pozostaja jakies niedobitki trzymajace pierdyliard punktow.


sam koncept-pewnie da sie cos wyciagnac. maksymalizacja liczby oddzialow. i pelen komunizm. ale by te oddzialy efektywnie wprowadzic do gry potrzeba wykupic ubezpieczenie przed impetousem w postaci jakis smieci.

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

z tym hydrantem to bym się nie zgodził- przecieustawia się tak by jak najwięcej ludzików atakowało , przecież mogą bić po skosie

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071

Post autor: quas »

ale to matematycznie niemozliwe.
hydrant ma 2" szerokosci od frontu
lanca ma 3"
2 lance to 6"

liczac ataki po skosie to masz 2"+1+1 (za oba rogi). czyli w jednej lancy nie ma bata-caly jeden bok nie atakuje.
wiec szarza drugiej lancy daje ci 2(3jak jest champion)+caly jeden bok+supporting attack ze srodka drugiego szeregu). przy 9 osobowej lancy to 3+2 ataki z jezdzcow + 4konie+supporting. no i ranki (ale tych hydrant nie ma wiec niejako ten argument odpada)

normalnie szał ciał.
i teraz masz ponad 400pkt w jednym miejscu. jak hydrant przezyl to najprawdopodobniej dostaniesz kontre po ktorej przynajmniej jeden oddzial poplynie.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Czyli 12 ataków z góry z S6 i 8 ataków koników z S3. Hydranta trafia 6 z S6, rani 4, czyli 2 rany wbite po regenkach. Z koników trafia 4, może jeszcze jakaś rana się znajdzie. Do tego +1 za szarżę, 2 ranki, sztandar... nie jest najgorzej. Potem Hydrant się odwinie, ale brejka powinien przegrać (zionięcie będzie już ze słabszą siłą ;p).

EDIT:

Co powiecie na taką rozpę na 2500?

LORDS:
Bretonnian Lord @ 263.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30.0]
Gauntlet of the Duel [10.0]
Virtue of Heroism (1st) [40.0]
Wyrmlance [20.0]
Royal Pegasus @ [50.0] Pts

Prophetess of the Lady @ 280.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Life
The Silver Mirror [40.0]
Warhorse

HEROES:
Paladin Battle Standard Bearer @ 124.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard Bearer; Knightly Vow
Crown of Command [35.0]
Luckstone [5.0]
Dragonhelm [10.0]

CORE
8 Knights of the Realm @ 226.0 Pts
FCG
Banner of the Eternal Flame [10.0]

8 Knights of the Realm @ 231.0 Pts
FCG
Banner of Swiftness [15.0] +1movement

2x20 Peasant Bowmen
Standard; Musician; Braizers


SPECIAL
5 Pegasus Knights @ 305.0 Pts
FCG

4 Pegasus Knights @ 250.0 Pts
FCG

RARE:
2x Field Trebuchet

8 Grail Knights
Standard, Muzyk
War Banner [25.0]

Models in Army: 85
Total Army Cost: 2498.0


Nie jestem pewien tylko Gauntlet of the Duel - uzyteczne to? Może lepiej troche Lorda złożyć?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Matijjos
Wodzirej
Posty: 744

Post autor: Matijjos »

ganuelt jest dosyć fajny ale nie na takiego lorda, raczej bym ją wyrzucił i kupił coś lepszego niż wyrmalnce

emiel_regis
Oszukista
Posty: 837

Post autor: emiel_regis »

nie widzę tych pegazów - w niemal dowolnym klocku i tak utkną, przez dowolny śmietnik i tak się 3 bez szmaty przebije. Lord jest jakiś... dziwny. Nadal (jak zwykle :roll: ) nikt chyba nie wymyślił lepszego niż dębek. Punkty zaoszczędzone na pegazach można władować w jakiegoś solistę, kolejną lancę (po zmniejszeniu łuków), zresztą - może ja mam po prostu trochę inną wizję bretki :wink: Moja propozycja na 2600:

Lord standard (shield, swiftslaying, dragonhelm, dawnstone, heroism, pegaz)

Duża czarka
life, 4 lev, koń, power scroll, falcon horn

Mała czarka
life, 2 lev. koń, dispell scroll

Bsb
GGH, wyrmlance

Paluch
crown of command, ward 2+ na flamingi, E. shield, lanca

bowmen 15, szmata, muzyk, flamingi
bowmen 14, jw.

Realms 8, FCG
Errants 9, FCG, flaming

3*3 pegazy z muzykami

2*trebka

6 grali fcg

zastanawia mnie ew. wyrzucenie solisty z crown of command, obcięcie łuków do 2*12 bez szmat, i zrobienie maksymalnie taniej czarodziejki (na piechotę i 1 lev), a wrzucenie za to kolejnej pełnowartościowej lancy - akurat wchodzi za to 9 realmów. Co myślicie?

ODPOWIEDZ