ETC 2015 | Army Restrictions - finalne, pierwszy post
Moderator: swieta_barbara
Re: Draft 1
Trochę głupoty prawicie na podstawie takiego przypadku. Co z tego że wasi kalboje biją inną armię solo jak nie której mają takie ograniczenia że nie wystawia takich klepaczy przez ograniczenia. Wstawić że każdy old zjada slot więcej i gotowe.
dajcie spokój - jest coś nowego, większość ludzi się cieszy z odmiany - sam do niech należę
niech beastmeni wystawiają 3 doombule którę się zajmą kałbojami
niech beastmeni wystawiają 3 doombule którę się zajmą kałbojami
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
@ Kopyt, oceniamy draft, a draft pozwala na spam lordów klepaczy. Konkretne rozpy pojawiają się w róznym miejscach tego forum i jakoś nie widać by w jakikolwiek spsób ograniczenia krępowały wystawienie 3 vampirów lordów mielących wszystko jak leci, 3 oldbloodów, 3 lordów haosu w przeróżnych konfiguracjach itd.
W brecie, jesli zapowiedzi o dopuszczeniu speców się sprawdzą, też będę grał na 3 lordach. Jeden będzie niemal odporny na niemagiczne ataki, drugi będzie eteryczny, a trzeci będzie miał asf, hkb, 1+ z rerolem. Każdy z nich jest lepszy niż większość oddziałów.
W brecie, jesli zapowiedzi o dopuszczeniu speców się sprawdzą, też będę grał na 3 lordach. Jeden będzie niemal odporny na niemagiczne ataki, drugi będzie eteryczny, a trzeci będzie miał asf, hkb, 1+ z rerolem. Każdy z nich jest lepszy niż większość oddziałów.
Najciekawsze w tym temacie jest to, że doświadczeni gracze piszą, że 50% w lord jest złe. A ci których nie mogę skojarzyć nicka z twarzą bronią tej głupoty rękami i nogami. Szczerze wątpię, by Kudłaty i spółka w te 4-5 miesiący dobrze scompowały te 50% w lordach. Zwłaszcza, że włożyli sobie na głowę jeszcze scenariusze, battle scrolle, EoT, speciali i nowy model compu.
Dlatego cały czas mnie dziwi ogranieczenie Brzytwy do 4 kostek.Dębek pisze:@ Kopyt, oceniamy draft, a draft pozwala na spam lordów klepaczy. Konkretne rozpy pojawiają się w róznym miejscach tego forum i jakoś nie widać by w jakikolwiek spsób ograniczenia krępowały wystawienie 3 vampirów lordów mielących wszystko jak leci, 3 oldbloodów, 3 lordów haosu w przeróżnych konfiguracjach itd.
\/\
Niech wystawiają. W zasadzie nie ma wątpliwości, że wystawią co najmniej 2. BTW jak to w takich starciach bywa, ja lepiej pokulałem kostkami i oldbloody poskładały te doombulle.el Victor pisze:dajcie spokój - jest coś nowego, większość ludzi się cieszy z odmiany - sam do niech należę
niech beastmeni wystawiają 3 doombule którę się zajmą kałbojami
Zasadnicze pytanie brzmi, czy powrót do 5 edycyjnego herohamera, to właściwy kierunek, w którym zmierza ta gra? Jeśli dobry, to ok. Ja mam jednak inne zdanie.
Opisany przezemnie przykład dowodzi, że w fazie hth już od dawna nie jest, aż tak bardzo istotne, kto przeciwnika wymanewrował, wpadł z flanki itp. Chodzi o to by się władować w odpowiednim momencie (najlepiej gdy przeciwnik nie ma scrolla), odpalić swoje czary i dobrze zaturlać kostkami. Teraz wyeliminujemy zbędny w kostkologii czynnik statica, bo w pojedynkach klepaczy liczą się już tylko kości i magia.
W VC wystarczy dodać jedną linijkę, że 2 i każdy kolejny lord z red fury/asf zabiera 2/3/4 wybory. I po problemie klepaczy vc.
Każda armia ma dostęp do lore of undead - a stamtąd możesz mieć przynajmniej 3/4 rodzaje unitów z KB.
Równie dobrze, jak zmianę kompozycji armii, można stwierdzić, że trzeba zmienić faq GW o tym, że KB działa jednak na herosów na DM czy innych potworkach.
Dobrze zrobili chłopaki, że nie tną aż tak bardzo deatha, to też troszkę balansuje problem herohammera.
Ja tam się cieszę na te zmiany, mimo że nie idzie to w dobrą stronę, to pogramy trochę w nową grę.
Każda armia ma dostęp do lore of undead - a stamtąd możesz mieć przynajmniej 3/4 rodzaje unitów z KB.
Równie dobrze, jak zmianę kompozycji armii, można stwierdzić, że trzeba zmienić faq GW o tym, że KB działa jednak na herosów na DM czy innych potworkach.
Dobrze zrobili chłopaki, że nie tną aż tak bardzo deatha, to też troszkę balansuje problem herohammera.
Ja tam się cieszę na te zmiany, mimo że nie idzie to w dobrą stronę, to pogramy trochę w nową grę.
Na mnie ci lordowie nie robią wrażenia. 300 punktów się z powietrza nie bierze, więc albo nie ma mortisa, albo grubasów, albo jakieś śmieci typu nekromanta, banshetka i zmniejszenie grubasów... nie ma spiny.
I w 9 edycji będzie płacz że 50% na lordy bo kolo na smoku z wardem wessa kalboji nosem(o ile sprawdzi się plota z wardem). A zmieszczą się dwa smoki. Co nie zmienia faktu że działo jest rozwiązaniem na każdego herosa i inne zabawki. Skoro działa za 300 ptk w 1-2 tury zgarnąć z armii 1200 ptk. A nikt ich nie banuje na potęgę. Jak ludzie zagrają nascie gier to można podyskutować. Dziś kalboj wysiekal pół armi.jutro ucieknie przed gobosami.
Powodzenia w ustrzeleniu z tych dział takiego np. Malekitha
Łączenie profili z monstrami jest głupie, ale równie głupie jest obecne trafianie z armaty w jeźdźca i potwora naraz.
Mnie również tak wiele punktów w postaciach się nie podoba, nawet w 5 edycji nie można było brać aż 75% armii w postaciach (poza Bretonią), tylko 50%. Myślę, że ograniczenie połączonych pul lordów i herosów do 50% byłoby ok.
Łączenie profili z monstrami jest głupie, ale równie głupie jest obecne trafianie z armaty w jeźdźca i potwora naraz.
Mnie również tak wiele punktów w postaciach się nie podoba, nawet w 5 edycji nie można było brać aż 75% armii w postaciach (poza Bretonią), tylko 50%. Myślę, że ograniczenie połączonych pul lordów i herosów do 50% byłoby ok.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
wystarczy wprowadzić podział jak przy zwykłym shootingu i będzie po sprawie. Ciekawe że klocek z katapulty trafia z dużą siłą tylko jeden model w połączonej jednostce natomiast armata zawsze 2 jednakowo....ale to już raczej sprawa dla GW, chociaż chłopaki odpowiedzialni za ETC wprowadzali np modyfikacje w look out sir...Pytanie czy znerfienie armaty nie zaburzy balansu w związku z 50% na lordów.debelial pisze:Powodzenia w ustrzeleniu z tych dział takiego np. Malekitha
Łączenie profili z monstrami jest głupie, ale równie głupie jest obecne trafianie z armaty w jeźdźca i potwora naraz.
Mnie również tak wiele punktów w postaciach się nie podoba, nawet w 5 edycji nie można było brać aż 75% armii w postaciach (poza Bretonią), tylko 50%. Myślę, że ograniczenie połączonych pul lordów i herosów do 50% byłoby ok.
Co do pkt na lordy, to w sumie zgadzam się że połączenie slotów hero/lord byłoby lepsze (taki jeden slot 50% zwany HQ)
Z drugiej strony przy obecnym faqu nie wiem czy wystawianie w moim wochu 3 doładowanych lordów za bagatelka 1200 pkt i zostawienie sobie 25% na speciale/rary jest dobrym sposobem, także pytanie czy będziemy aż tyle pktów przeznaczać na ten lord slot
jestem fanem obecnego 8ed + Etc, lśni jeszcze bardziej na większe punkty. Jestem przekonany że chłopaki zrobią dobre zasady
MARK OF MARKI MARK
Nie mówie, że jest. Mówię tylko, że to herohammer, który mi osobiście nie leży zarówno z przyczyn estetycznych jak i taktycznych.Furion pisze:Na mnie ci lordowie nie robią wrażenia. 300 punktów się z powietrza nie bierze, więc albo nie ma mortisa, albo grubasów, albo jakieś śmieci typu nekromanta, banshetka i zmniejszenie grubasów... nie ma spiny.
Kod: Zaznacz cały
1: Battle line (normal game)
2: Meeting engagement (no reserve rolls, all units deploy on the board as normal)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
Mi nie przeszkadza duża ilośc lordów pod względem tego ze cieżko ich zabić, przeszkadza mi pod względem euro za łatwo chowa się pkt i niektóre armie nie bedą jak miały cokolwiek ugrać. To co napisał Bless wydaje mi się spoko. 1200 na lordów i herosów.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Masz słabych specjalistów od komunikacj społecznej. Bless przynajmniej trzaska raporty.
Dla mnie osobiście dobrze było do tej pory. 1200 pkt na bohaterów, 1200 pkt na oddziały. To o czym pisze bless nie rozwiązuje do końca, w mojej ocenie problemu, spamu lordów klepaczy. W praktyce można bowiem prawie całą pulę przeznaczyć na wyżej wymienionych. Część armii dorzuci do tego BsB. Chcąc uwolnić smoki i inne tego typu rzeczy, można utrzymać dotychczasową proporcję 2x25%, jedynie mounty, które nie są zintegrowane z jeźdźcem przerzucić do slotu hero.
Przykładowo gracz VC będzie mógł wystawić Vampira na tronie/smoku, do tego dużego necro i zostanie mu punktów na ok 2 bohaterów ze slotu hero. Wochowiec wystawi Lorda na smoku i dużego maga i też będzie mógł zmieścić BsB na DM lub dysku.
W ten sposób zmieszczą się niemal dowolnie złożeni lordowie, ale nie będzie można wystawiać ich 3, a nawet 4.
Wtedy, uwzględniając ograniczenia zaproponowane w drafcie, pojawi się realny dylemat jak zainwestować pozostałe punkty, a ilość przeznaczonych na bardzo wypornych, zwłaszcza w walce z unitami, klepaczy zostanie zasadniczo ograniczona.
Osobiście nie widzę problemu w tym, że ktoś chce wystawić maga lorda i do tego np. smoka, gryfa lub feniksa, bo swoje kosztują i można ich na wiele sposobów zabić, albo pozbawić wierzchowca. Gorzej jak z przeciwnej strony leci np. 2-3 wariatów na dyskach z 3+ wardem i diabeu z charmed schieldem, bo tego akurat nawet mocny park maszyn może nie ogarnąć. Z doświadczenia wiem, że zabicie jednego takiego mobilnego kolesia bywa niekiedy trudne, a co dopiero gdy leci takich cała ekipa. Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić co ma zrobić Empire, jak do armat leci pegazista z odpornością na niemagiczne ataki, z lasu wyskakuje greenknight, a w lancy siedzi jeszcze dobrze zabezpieczony przed ostrzałem lord z HKB do rozkręcania czołgów.
Oczywiście jeśli przyjąć, że herohammer to właściwy kierunek, w którym ma obecnie zmierzać gra turniejowa, to moje wynurzenia można wsadzić do szuflady.
Przykładowo gracz VC będzie mógł wystawić Vampira na tronie/smoku, do tego dużego necro i zostanie mu punktów na ok 2 bohaterów ze slotu hero. Wochowiec wystawi Lorda na smoku i dużego maga i też będzie mógł zmieścić BsB na DM lub dysku.
W ten sposób zmieszczą się niemal dowolnie złożeni lordowie, ale nie będzie można wystawiać ich 3, a nawet 4.
Wtedy, uwzględniając ograniczenia zaproponowane w drafcie, pojawi się realny dylemat jak zainwestować pozostałe punkty, a ilość przeznaczonych na bardzo wypornych, zwłaszcza w walce z unitami, klepaczy zostanie zasadniczo ograniczona.
Osobiście nie widzę problemu w tym, że ktoś chce wystawić maga lorda i do tego np. smoka, gryfa lub feniksa, bo swoje kosztują i można ich na wiele sposobów zabić, albo pozbawić wierzchowca. Gorzej jak z przeciwnej strony leci np. 2-3 wariatów na dyskach z 3+ wardem i diabeu z charmed schieldem, bo tego akurat nawet mocny park maszyn może nie ogarnąć. Z doświadczenia wiem, że zabicie jednego takiego mobilnego kolesia bywa niekiedy trudne, a co dopiero gdy leci takich cała ekipa. Nie za bardzo mogę sobie wyobrazić co ma zrobić Empire, jak do armat leci pegazista z odpornością na niemagiczne ataki, z lasu wyskakuje greenknight, a w lancy siedzi jeszcze dobrze zabezpieczony przed ostrzałem lord z HKB do rozkręcania czołgów.
Oczywiście jeśli przyjąć, że herohammer to właściwy kierunek, w którym ma obecnie zmierzać gra turniejowa, to moje wynurzenia można wsadzić do szuflady.