Kila pytan poczatkujacego :P
Moderator: Gremlin
Re: Kila pytan poczatkujacego :P
Wiesz ja jestem nowy w graniu WE, ale miałemokazję parę razy grać przeciwko nim. Dążenie do ostrzelania ze wszystkich stron, przy ciągłym ruchu a na koniec zmiazdzyc Wild Ridersami jak młotem a nutka dekadencji w postaci warhawkow zaopiekuje się np Twoimi machinami lub np vargheistami.
Po długiej przerwie rozważam powrót do WFB i próbuję się zdecydować na jedną z trzech armii: jedną z nich są WE. Widzę podręcznik z 8mej edycji - fajnie, jak jak ostatnio grałem to była chyba 6ta (7mą pominęli?). Patrząc jednak na przykładowe rozpiski widzę o wiele więcej armii strzelających niż opartych na driadach. Czy leśne duszki i treeman są niegrywalni? Czy mógłby ktoś mi przybliżyć w 3 zdaniach jak teraz się gra WE, czego używa i ew. dodać parę porad dla początkującego?
Inne armie które rozważam to Bretonnia (kiedyś grałem, próbuję odratować figsy) i VC (ale słyszę że są zbyt OP żeby być fun, nie wiem ile prawdy w twierdzeniu że to armia która gra się sama)
Inne armie które rozważam to Bretonnia (kiedyś grałem, próbuję odratować figsy) i VC (ale słyszę że są zbyt OP żeby być fun, nie wiem ile prawdy w twierdzeniu że to armia która gra się sama)
wszystko co drewniane niestety wypadło z armii. Oczywiście mówimy o polu turniejowym, w domu graj na czym chcesz. We mają bardzo silne strzelanie, dzięki waywatcherom i magicznym strzałkom na glade guardach. Do tego wildriderzy są jedną z mocniejszych jednostek, jeżeli chodzi o wartości bojowe (i musisz pamiętać, że ich siłą jest szarża). Magia jest również mocna, ale to ze względu na koszt punktowy arcymaga, który nie jest specjalnie wysoki. Problemem jak zwykle jest niska wytrzymałość, brak pancerza.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
po 1, nie dopuścić, po 2, kontrować wild ridersami. tancerze są słabi. generalnie chcesz mieć tak przygotowane pole przed bitwą aby móc bezpiecznie czarować i strzelać, orły czekają aby przyblokować a wildzi kontrolują zasięgi szarż przeciwników.
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
Co takiego fajnego jest w warhawk riders ?
Bo zastanawiam sie nad 3 złożeniami a mianowicie :
Duży mag
Mały mag
bsb
sniper
40 szczelców
2x5 wildow
2x10 ww
no i własnie co lepsze
3x warhawki + 2 oreły czy może 2x8 wardancerów czy może 1x8 wardancerów + 2 oreły ?
Bo zastanawiam sie nad 3 złożeniami a mianowicie :
Duży mag
Mały mag
bsb
sniper
40 szczelców
2x5 wildow
2x10 ww
no i własnie co lepsze
3x warhawki + 2 oreły czy może 2x8 wardancerów czy może 1x8 wardancerów + 2 oreły ?
misha pisze:heh gorzej jak przez taką nędzę stół ci spadnie czy cuś i figurki za tysiaki polecą po podłodze w otchłań płaczu i rozpaczy
Ja doradzałbym 3 warhawki + 2 orły
Warhawki są spoko, bo za 135 pkt dostajesz mobilną latającą jednostkę, która jak na elfy jest całkiem odporna (9W z T4 w oddziale oraz skirmish czyli -1 do strzelania w nie), ma nawet trochę ataków i do tego potrafi z łuków ubić np. irytującego fanatyka. Można nimi likwidować maszyny, niewielkie odziały w których chowani są magowie, a wpadając od boku lub od tyłu, łamać nimi nawet niektóre pozornie bardziej waleczne jednostki. Także w klasyfikacji cena jakość wypadają całkiem solidnie
Warhawki są spoko, bo za 135 pkt dostajesz mobilną latającą jednostkę, która jak na elfy jest całkiem odporna (9W z T4 w oddziale oraz skirmish czyli -1 do strzelania w nie), ma nawet trochę ataków i do tego potrafi z łuków ubić np. irytującego fanatyka. Można nimi likwidować maszyny, niewielkie odziały w których chowani są magowie, a wpadając od boku lub od tyłu, łamać nimi nawet niektóre pozornie bardziej waleczne jednostki. Także w klasyfikacji cena jakość wypadają całkiem solidnie
mam dwa małe pytania:
czy jak rzuce czar z high magic i wejdzie z IF, to czy ten znacznik ochronny z sygnatury chroni mnie przed efektem miscasta?
jezeli podczas ostrzalu (ewentualnie z magii) oddzial otrzymal kilka obrazen, w tym jedno dotyczy bohatera, to moge wybrac, czy losuje kto chroni sie sygnatura z high magic, ktora wczesniej byla na magu i oddziale?
czy jak rzuce czar z high magic i wejdzie z IF, to czy ten znacznik ochronny z sygnatury chroni mnie przed efektem miscasta?
jezeli podczas ostrzalu (ewentualnie z magii) oddzial otrzymal kilka obrazen, w tym jedno dotyczy bohatera, to moge wybrac, czy losuje kto chroni sie sygnatura z high magic, ktora wczesniej byla na magu i oddziale?
1. nie jestem pewien, ale chyba tak, bo najpierw rozpatrywany jest czar a pozniej misscast.
2. mozesz wybrac
2. mozesz wybrac
Byłoby afrontem nie napić się z FRONTEM!
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
"Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!"
Szczur22
pytanka:
1. Czy Drychę mogę schować do ambusha ? - korzystając z jej własnej zasady, że d3 unitów z zasadą forest spirit chowa się do ambusha?
2. Czy mogę dać herosa na stagu do wildów aby tworzyć unit i skorzystać z zasady drychy w/w ? (w dawn attack można tak zrobić - pytanie czy w tym przypadku również ? )
1. Czy Drychę mogę schować do ambusha ? - korzystając z jej własnej zasady, że d3 unitów z zasadą forest spirit chowa się do ambusha?
2. Czy mogę dać herosa na stagu do wildów aby tworzyć unit i skorzystać z zasady drychy w/w ? (w dawn attack można tak zrobić - pytanie czy w tym przypadku również ? )
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
Jak to jest dokładnie z ambushem ? Są jakieś konkretne ograniczenia jeśli chodzi o miejsce wyjścia jednostki z tą zasadą? Nie mam pod ręką booka, a potrzebuję się tego szybko dowiedzieć
Turniejowo nowe WEwenanty pisze: Anioł zagłady przerzuca się na budżetową kawę? Koniec świata (sic!).
12/4/5
Na 3+ startują z dowolnej krawędzi stołu, przynajmniej 1 cal od przeciwnikaJacobs pisze:Jak to jest dokładnie z ambushem ? Są jakieś konkretne ograniczenia jeśli chodzi o miejsce wyjścia jednostki z tą zasadą? Nie mam pod ręką booka, a potrzebuję się tego szybko dowiedzieć