Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)

Wood Elves

Moderator: Gremlin

Zablokowany
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Rozpiski WE

Post autor: Jankiel »

No to Cię krew zalała, ale nie zrozumiałeś najwyraźniej tego, co pisałem. Po co wklejać rozpę, która już się pojawiła 3 dni temu? I naprawdę ch... z tym, czyja to była rozpiska i kto ją wymyślił. I zupełnie nieważne jest, kto ją wkleił.
Jak grałeś tym samym wariantem, napisz z tego, chcoćby krótki battle report, jak dokonałeś jakiś modyfikacji, to opisz, dlaczego w bitwie okazały się lepsze. Jak wymyśliłeś jakąś niespotykaną rozpę, to wrzuć i napisz, o co w niej chodzi i dlaczego mogłaby być dobra. Niech coś z tego wynika, niech ma jakąś wartość informacyjną. Bo post w stylu
mag, 3xscroll, calaignor
biegacz, hail
5x10 GG
3x8 dryads
2xGR
2xWR
2xWD
2xWW

co sądzicie?
nie wnosi do tematu absolutnie nic nowego.

Temat z rozpiskami na tym forum był naprawdę super i wyraźnie odróżnił się od forum ogólnego, na którym były dziesiątki tematów z tymi samymi rozpiskami. Tu można było dyskutować i na bieżąco wymieniać wrażenia z grania jakimś wariantem rozpy. Warto się tego trzymać.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Piszesz tak, jakby wklejenie niezbyt nowatorskiej rozpiski niszczyło sensowność tego tematu - bez przesady.

Być może intencje miałeś inne, ale pisząc:
Jankiel pisze:Pieprzenie.
Jakoś pół roku temu takie rozpiski się nie pojawiały. Za to były załosne tematy w stylu "z WE już nic nie da się wyciągnąć". Po DMP jakoś okazało się, że jednak da się wyciągnąć. Teraz znowu mamy etap ctrl+c, ctrl+v bo już nic lepszego nie da się wymyślić. Potrwa to pewnie z rok, dopóki ktoś w miarę ogarnięty nie usiądzie nad armybookiem i zada sobie trudu wymyślenia czegoś nowego.
To nie jest tylko przypadłość WE - w DE jest dokładnie to samo. Nic lepszego od Żabowej czy mojej rozpy z DMP oczywiście nie da się wymyślić, więc wszystkie wyglądają tak samo. I mam podobne odczucia do Kalesona, gdy czytam rozpy DE opatrzone komentarzem "moja rozpa, myślicie, że da radę"?
We wszystkich armiach jest cała masa kombinacji, ale graczom nawet się nie chce wysilać by spróbować czegoś nowego, lepiej skopiować inną rozpę, bo przecież "nie ma alternatywy".
Nie dałeś dużego pola do interpretacji - kilku kozaków i masa naśladowców, którzy nie potrafią zdobyć się na oryginalność. Dla mnie brzmi to słabo i to właśnie napisałem w poprzednim poście.
Natomiast jasne, że byłoby super, gdyby każdy mocno kombinował nad rozpiskami, wymyślał nowe komba, a potem opisywał jak one zadziałały mu w bitwach. Byłoby super, nie znaczy, że jeśli ktoś tak nie robi, to trzeba pisać mu "taaa" w odpowiedzi na jego propozycje. Nawet jeśli są nieco wtórne czy nie udane. Tyle.
Obiecuje, że wrażenia po testach, które jeszcze przedświątecznie będę się starał uskutecznia prekohortexowo wrzucę :wink: Rozpę znacie mniej więcej :mrgreen:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

@ Krzysiu, daruj już ten temat, przerobiliśmy, szkoda słów na to.

Ja grałem WW noblem z hodą (mogę nawet dokładną datę, rozpiskę i wyniki podać) jakieś 1,5 roku temu. I nikt nie latał, że to jest czyjeś itd. Nawet jak chcecie mogę relację z wtedy wkleić.

Także Ksch już nie kontynuujmy tej dyskusji, ja podzielam Twoje zdanie, no ale nie ważne...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Jasne, dlatego z góry przeprosiłem za nekromancję. Po prostu nie mogłem tak zupełnie przejść nad tym do porządku dziennego :wink:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

to ja napiszę tak: przez ostatnie dwa tygodnie parę razy testowałem ustawienie armii na samą piechotę, potem trochę koników dodawałem (pomijając pticę), format 2250, bpr. wyglądało to mniej więcej tak, że wykręciłem śrubkę najlepiej na:
- highbornie z netlingami, spear of twighlight, es i wyczerpywalnym wardzie
-wardancer noble bsb z royal standard of ariel
- 2 x śpiewaczka każda z dwoma scrollami (z braku pkt tylko jedna miała 2lvl)
- glade guard w liczbie 4 x 10
- driady 3 x 8
- 2 x 7 WD z muzykami
- 1 x 5 WD
- 1 x WR
- orzełek
- 7 wayów
jak było bez koni, to było więcej gg o 10 i wayów do 9 sztuk, kurde ale ja coś nie mogę ich za bardzo wykorzystać (i nie wiem, czy to wina moich błędów, czy kości, bo albo nie zdają strachu, terroru, lub też słabo trafiają, ogólnie mnie denerwują, ale szkoda mi kombinować, tak żeby znalazło się miejsce na brokuła). z wynikami różnie, kolega grał woch na defensie (full magii, 3 na piechotę plus 4lvl na dysku, raz na lordzie na smoku) i raz jaszczurki. wyniki : wygrane przeciw magicznym wochom, raz przegrane, bo smoka nie mogłe ubić, jaszczurki mnie smarzyły (slan, priest na engine, mały z lancą na stedziu, kowboj itepe), słabo mi szło w walce wd, więc ogólnie 8:12 w plecy. ale da radę ugrać więcej, chociaż nie mam koncepcji co zmienić, poza tym orzeł mnie urzekł, co na początku powiem szczerze wogóle nie było brane przeze mnie pod uwagę ;)
no i duża ilość WD czyni cuda, do spółki z tymi walczącym postaciami w składzie :)
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Fajnie, tylko że bsb nie może mieć żadnego kindreda.
Obrazek

Gronostaj_w_pralce
Plewa
Posty: 5

Post autor: Gronostaj_w_pralce »

Spellsinger - 175
Mag Level 2, Longbow
Divination Orb
Dispel Scroll

Alter Noble - 158
Great Weapon, Longbow, Light Armour, Shield
Helm of the Hunt
Hail of Doom Arrow

Noble - 143
Generał
Great weapon, Light Armour, Shield
Bow of Loren

3x10 Glade Gudard - 360

5 Scouts - 85

5 Glade Riders muzyk - 129


12 Dryads - 144

1194 - koszt armii
Casting pool - 4
Dispel pool - 3

Na tym czymsiu zagrałem 3 moje pierwsze bitwy.

Bitwa pierwsza: WoCh na piechotę, klocek marudnych na koniu
Generalnie introgaming więc kumpel po prostu dał mi wygrać tłumacząc co i jak działa(ja zrobiłem mu podobny motyw jak introgameowałem go w 40k)

Bitwa druga: WoCh slaneshowo, kornowy na koniach i psy
I tutaj zaczęły się schody. Popełniłem sporo błędów primo za bardzo wysunąłem altera i scoutów w kierunku przeciwnika i przesadnie wywaliłem na flankę glade riderów. Efektem było pożegnanie się ze scoutami, alter uciekł i po użyciu Hail of doom na klocku rycerzy( co wyszło cudownie (chyba miałem spiłowane kości wystrzeliłem 18 strzał:P)) zginął zatłuczony przez maruderów na konikach. Glade riderzy wjechali w bok formacji maruderów, przepedzając ich(zebrali sie:( ) dostali się w kly piesków i polegli. Potem było już tylko gorzej driady nie nadają się na mocne oddziały. Gdyby nie lasy, fartowne rzuty kośćmi, koncentracja ostrzału na jednym celu i zaklęcia tree singing oraz fury of the forest byłaby rzeźnia totalna,
A tak przegrałem 4 do 16:)

Bitwa trzecia: O&G z hordami nocników i nocniczymi szamanami doom diver i dwie balisty.
Nie popełniłem błędów przy rozstawieniu. Niestety przeciwnik genialnie strzelał z balist o doom diverze nie wspomne. Pierwsza tura oddział glade guardów otrzymuje z doom divera i na tym się kończy jego przygoda, balisty mordują altera generalnie kloaka. Później rzeź masakra totalna - zdanie liderki na 8 potrafi być niemożliwe, glade riders otrzymują dwóch fanatyków (pomysł z samobójczą szarżą na doom divera był zły) i kończą przygodę zwaną zywotem.Dalszych przygód nie będę opisywał bo dostałem w zadek aż miło. Bez liczenia punktów (wszak do domu trzeba wrócić) ale i tak masakra była.

wnioski ogólne: armia ma potencjał(którego nie wykorzystałem), na przyszłość: należy w sposób bardziej przemyślany rozstawiać tereny i armię oraz więcej magią się bawić.

Driady - jeszcze nie znalazłem dla nich zastosowania (ale szukał będę)
Glade Guard - może i są dość drodzy ale ich łuki są niesamowite
Glade Riders - coś w nich jest ale muszę się z nimi ograć żeby wiedzieć co w nich może siedzieć(bo ze mobilne to jest to już wiem).

A teraz proste(dla was zapewne banalne, dla mnie jak na razie zagwozdki na miarę transmutacji metali) pytanka:
- co radzicie na ciężką kawalerię.
- jakieś pomysły na zabunkrowany park maszynowy.

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Witam,

Na park maszynowy staram sie zaslaniac driadami (jak park nie jest na gorce) i isc reszta az bede miec szarze. Ja zamiast Glade Riderow uzywam goly oddzial Wild Riderow, jada do przodu i rozmontowuja co sie da.
Ogolnie w WE chodzi o robienie kanapek (najlepiej z maslem orzechowym :wink: ). Od przodu wpadasz jednym oddzialem (np. driady) od bokow/tylu kawaleriami i dzieki temu robisz pyszna kanapke. Do tego wspierasz sie ostrzalem Glade Guardow i wogole jest bajka.

Na ciezka kawalerie rowniez niezle sie spisuje kanapka lub atak treemenem.

Pozdrawiam
Pelzak

EDIT:
A co do tej mizernej dyskusji o ctrl+c ctrl+v to temat byl juz nie raz walkowany i zawsze znajdzie sie ktos z komu sie nie podoba, ze rozpiska jest podobna do czyjejs. Ja na forum zamieszczam z 5% swoich rozpisek bo tego typu wypowiedzi jak Jankiela mnie po porstu zniechecaja do wrzucania tutaj czegokolwiek, bo moze sie okazac ze moja rozpiska to klon czyjejs. Ogolnie zgadzam sie z
ksch.
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

@kalesoner, thx ale nigdzie tego nie zauważyłem, ślepy albo czytać nie umiem :)
@pelzak, mam podobnie, raczej olewam umieszczanie rozpisek, gorzej to jest na imperialnym(było), bo tam to jest dopiero jazda ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Chętnie przegadałbym kwestię każdej z "części" armii osobno, czyli bohaterowie, core, specjale itd. Ale bez zamieszczania całych rozpisek, tylko po prostu - dyskusja - ja składam lorda tak, a ja tak, a ja jeszcze inaczej (Piotras :D ), ponieważ daje mi to możliwość takiego i takiego myku. Byłby to myślę świetny materiał dla początkujących, ale również otwierający oczy bardziej doświadczonym graczom na rozwiązania, których dotąd nie dostrzegali. Co Wy na to?
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
goboss
Masakrator
Posty: 2245
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: goboss »

Ja jestem za. Myślę, że z takiego tematu wyjdzie więcej pomysłów niż z działu rozpisek.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Tak też myślę, jeśli będzie więcej osób, którym pomysł się spodoba to założę taki temat.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Mozemy sprobowac, choc moim zdaniem rozpatrywanie osobno kazdej skladowej, bez zwracanie uwagi na kontekst (reszte armii) troche mija sie z celem. Ale co nam szkodzi sprobowac...
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Luuz, ja nie mam problemów z wpisywaniem się do czyjegos tematu.
Ale jak Bless napisał, troche składanie lorda bez reszty armii to jak samochód bez paliwa... Czy silnika ;)

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Nie no zawsze warto napisać, że to świetnie działa z tym i z tym, chodzi o skoncentrowanie się na pojedynczych kwestiach, tak aby móc się im lepiej przyglądnąć. Założę więc pierwszy temat o core'ach.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Lenart
Falubaz
Posty: 1194

Post autor: Lenart »

Klimatyczna rospa;)!!!

Wood Elves Army

1 Spellweaver @ 325 Pts
General; Magic Level 4; Longbow
Calaingor's Stave [25]
Dispel Scroll [25]
Resplendence of Luminescents [25]

1 Spellsinger @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]

1 Spellsinger @ 150 Pts
Magic Level 2; Lore of Athel Loren; Longbow
Deepwood Sphere [25]

1 Treeman @ 285 Pts

1 Treeman @ 285 Pts

7 Wardancers @ 126 Pts

7 Wardancers @ 126 Pts

5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician

5 Wild Riders @ 130 Pts
Spear; Light Armour; Musician

11 Glade Guard @ 132 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

10 Glade Guard @ 120 Pts
Longbow

Casting Pool: 12

Dispel Pool: 7

Models in Army: 71


Total Army Cost: 2349

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Rozdzieliłbym przedmioty po małych magach, żeby generał był tańszy w razie straty.
Obrazek

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Ciekawa, chociaż kompletnie inna od moich. Nie ma się do czego przypieprzyć na poziomie teorii. W praktyce jakoś tych killerskich magów nie widzę. Do dwóch drzew zastanowiłbym się nad bsb.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

mati.pl pisze:@kalesoner, thx ale nigdzie tego nie zauważyłem, ślepy albo czytać nie umiem :)
przy opcjach bsb jest akapit ze nie moze byc czlonkiem zadnego kindreda.
gdyby mogl...
bsb alter... marzenie.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Oj tak, albo nawet bsb wild rider.

Dalej kombinuję na Bydgoszcz (btw poza Jackiem i Pasiakiem ktoś się wybiera?). Teraz wygląda to tak:

1350 Pts - Wood Elves Army

Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt [20]
Hail of Doom Arrow [30]

Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
Dispel Scroll [25]
Dispel Scroll [25]

8 Dryads @ 96 Pts

8 Dryads @ 96 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

10 Glade Guard @ 120 Pts

5 Wild Riders @ 173 Pts
Standard War Banner [25]

5 Wardancers @ 90 Pts

5 Wardancers @ 90 Pts

6 Waywatchers @ 144 Pts

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 3

Models in Army: 69

Total Army Cost: 1347

Po testach z poprzednią rozpiską, doszedłem do wniosku, że brakuje mi uderzenia. Grałem z lizakami, więc waywatcherzy średnio się sprawdzali (przez terki ofc). Równocześnie nie miałem odpowiedzi na stegadony. Uznałem więc, że warto wrócić do starej opcji z Alterem, który może kombinować szarże z wildami. Stąd też pomysł do łamania warbannerem, ale nie wiem czy się uchowa. Alternatywna rozpa nie ma sztandaru na wildach, za to jest ośmiu waywatcherów. Ta wygląda na nieposiadającą szczególnych luk - jest ostrzał, jest coś do walki. Możnaby też zrobić latający cyrk na 2GR+2WR plus mocny ostrzał. Ciekaw jestem Waszych opinii, bo ostro łamię sobie nad tym głowę :wink:
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Zablokowany