Rozpiski Imperialne 8 edycja
Moderator: #helion#
Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja
To ja też swoją pokażę. Miejsce 21 (splewiłem test wiedzy a z malowania średnio), ale z bitew 16 .
Wojska Tedducha 1600 Pts - Empire Army
1 Captain @ 63.0 Pts
General; Full Plate Armor
Charmed Shield [5.0]
1 Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Ruby Ring of Ruin [25.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 Battle Wizard of Jade Order @ 145.0 Pts
Magic Level 2
Lore of Life
Seal of Destruction [45.0]
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
10 Crossbowmen @ 85.0 Pts
Crossbow; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
37 Halberdiers @ 210.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Huntsmen @ 100 Pts
Normal Bow
Models in Army: 95
Total Army Cost: 1597.0
Wojska Tedducha 1600 Pts - Empire Army
1 Captain @ 63.0 Pts
General; Full Plate Armor
Charmed Shield [5.0]
1 Captain @ 125.0 Pts
Battle Standard
Ruby Ring of Ruin [25.0]
Armour of Meteoric Iron [25.0]
1 Battle Wizard of Jade Order @ 145.0 Pts
Magic Level 2
Lore of Life
Seal of Destruction [45.0]
1 Master Engineer @ 65.0 Pts
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
10 Crossbowmen @ 85.0 Pts
Crossbow; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
37 Halberdiers @ 210.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Huntsmen @ 100 Pts
Normal Bow
Models in Army: 95
Total Army Cost: 1597.0
Na życzenie - raport:
Captain - General @ 154 Pts
Great Weapon; Pegasus
Armour of Meteoric Iron
Dawn Stone
Battle Wizard of the Jade Order @ 144 Pts
Barded warhorse; Magic Level 2; Lore of Life;
Rod of Power
Captain - Battle Standard @ 102 Pts
Barded warhorse; Full Plate Armor
Luckstone
8 Knightly Orders @ 223 Pts
Standard; Musician
Standard of Disciple
30 Swordsmen @ 205 Pts
Standard; Musician; Duellist
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Standard; Musician; Marksman
10 Huntsmen @ 100 Pts
5 Pistoliers @ 97 Pts
Musician
Great Cannon @ 100 Pts
Mortar @ 75 Pts
Steam Tank @ 300 Pts
Models in Army: 76
Total Army Cost: 1600
I bitwa
Blasz DE, Battleline
Przeciwnik po raz pierwszy grał na 8mą edycję, więc była to raczej potyczka szkoleniowa.
Dodatkowo, Blasz jak zwykle oblał wszystkie istotne testy…
Lewa flanka
W pierwszej turze COK oblali głupotę, co pozwoliło mi tak ustawić czołg, że musieli mnie zaszarżować w drugiej. W trzeciej już ich nie było… Czołg zaszarżował następnie na oddział włóczników z czarodziejką, co skończyło się ich anihilacją.
Dark Riderów, którzy próbowali zajechać mnie skrajem planszy zdjąłem strzelając pistoli erami i poprawiając magicznym pociskiem.
Centrum
Odział furii przepędziłem moim pegazistą na skraj stołu, gdy zebrały się i wróciły przepędziłem je ponownie, tym razem chorążym armii. Furie uciekły i nie odegrały już żadnej roli w bitwie, zaś rozpędzony chorąży wjechał w shadów i zabił ich po 4 turach walki.
Na środku przy obelisku stał duży oddział korsarzy z generałem. Czaiłem się na niego dość długo, zmiękczając strzelaniem. Na końcu, gdy nie mieli już rzędów, zrobiłem kombinowaną szarżę (kawaleria, chorąży i generał) wspartą magicznymi cierniami z life’a.
Prawa flanka
Armata zraniła hydrę, która parła ostro wyprzedzając nieco rydwan. Zaatakowałem ją miecznikami, którzy bestię dobili i wpadli w rydwan. Rydwan stał dwie tury, po czym uciekł za stół.
Wynik 20:0
II bitwa
Druchii, DE, dawn attack (2gi stół)
Przeciwnik ograny, rozpiska przystosowana do 8 edycji: 2 x 20 kuszników, 20 gwardzistów, 2 siódemki shadów, pegazista ze sztandarem armii, hydra i czarodziejka.
Czołg zabił hydrę i jeden oddział kuszników, generał pokroił shadów na prawej flance i poświęcił się szarżując na kuszników z czarodziejką (brzytwa była największym zagrożeniem dla czołgu)
Gwardziści ginęli pomalutku ostrzeliwani z moździerza, od 4 tury zaczęli się wycofywać. Ścigałem ich rycerzami, w 6 turze zaatakowałem od tyłu, niedobitki ustały breaka.
Drugi oddział shadów zrobił rajd po mojej lewej flance, niszcząc pistolierów i armatę, na szczęście gra się skończyła zanim dopadli moździerza i zdziesiątkowali huntsmanów (na pewno by to zrobili, bo nie bardzo miałem ich czym zatrzymać).
Wynik 14:6
III bitwa
Dimmu, Skav, Blood & Glory (1wszy stół)
Mój ulubiony scenariusz… Niestety, Krzysiu zepsuł zabawę festiwalem farta w pierwszej turze. Latarka celnym strzałem zabiła mojego generała, doomrocket trafił w klocek mieczników (zostało 4) a wyteleportowany na IFce elektryk upiekł czołg Brass Orbem. Po takim początku sprawy wyglądały nieciekawie. Pistolierzy zniszczyli duży oddział globadierów i próbowali wyjąć elektryka z klanratów. Nie udało się niestety – polegli. Huntsmani przedarli się na tyły wroga, zastrzelili spaczeniowy moździerz i właśnie szykowali się do szarży na katapultę, gdy dosięgnęła ich błyskawica – oblali panikę i poszli za stół. Armata zniszczyła latarkę (na raty, za pierwszym razem nie udało się zadać 3 ran), moździerz dziesiątkował szczury, niestety, było ich zbyt wiele. Kawaleria związała się walką z dwoma oddziałami (stormverminów i klanratów). Były one trochę przetrzebione strzelaniem i magią więc panter owcy stawali dzielnie, trzymając się do końca gry. O zwycięstwie Dimmu zdecydował wielki kloc niewolników, którzy przebiegli całą planszę po przekątnej, minęli dymiący wrak czołgu i w ostatniej turze dopadli stojących w rogu kuszników. Kusznicy polegli, a wraz z nimi break point…
Wynik 4:16
IV bitwa
Loki, Bret, Meeting Engagement (7my stół)
Udało mi się wygrać rzut na rozpoczęcie, co w tym scenariuszu jest bardzo ważne. Zwłaszcza, że zastawiłem pegazy na prawej flance huntsmenami w taki sposób, że nie Loki nie mógł skorzystać z zasady vanguard i był w zasięgu szarży czołgu. Co oczywiście skończyło się zniszczeniem pegazów. Zrobiłem błąd wystawiając generała na szarżę lancy realiów i straciłem go, ale przyniosło to także korzyść – rzeczona lanca stanęła bokiem do czołgu. Reszty można się domyślić… Pistolierzy z huntsmenami zajęli się dziesiątką łuczników, która stała na drodze do trebusza, a potem samym trebuszem. Kusznicy i maszyny przez dwie tury zmiękczali Gralowców. Dość skutecznie – zginęło trzech, w tym paladyn ze sztandarem armii. Zmiękczeni Gralowcy wpadli w moją kawalerię (której podniosłem wytrzymałość czarem z life’a). Moi rycerze ustali bez kłopotu, a na flance Gralowców już wesoło machali do nich miecznicy. W tym momencie (czyli w 4 turze, mając na stole niedobitki Grali i dwie dziesiątki łuczników) Loki poddał grę.
Wynik 20:0
V bitwa
Malin, DoCh, Blood & Glory (2gi stół)
Ta gra to dowód na to, że nie można się poddawać… Nawet, gdy wydaje się, że demony miażdżą nas bez wysiłku. To także dowód na to, że scenariusze w 8 ed balansują rozgrywkę.
Na środku planszy stał domek. Malin wystawił całą armię w rogu stołu i rozpoczął agresywnym manewrem oskrzydlającym po lewej (fiend, nurg lingi i flamery, które jakby mimochodem rozstrzelały pistolierów). Klocki horrorów i wielki kloc krwiopuszczy pomału zbliżały się po prawej. W turze magii tęczowy herald zwarzywił czołg (sygnaturka z metala zadała 8 ran). Moją turę zacząłem od szarży generałem na fienda, który zginął marnie. Niestety, do pegazisty dobiegły nurglingi i musiał się męczyć z nimi kolejne dwie tury. Gdy się oswobodził, poleciał na tyły wroga i dopadł nadwyrężony strzelaniem klocek horrorów. Kawaleria podeszła nieśmiało w stronę krwiopuszczy a miecznicy ubezpieczali daleką prawą flankę. Czarodziej leczył czołg – w 4 turze był jak nowy, więc Malin ponownie załatwił go tym samym czarem. Maszyny waliły po klockach demonów, targetując bohaterów. W końcu w trzeciej turze malin oblał „look out sir!” i jego generał zginął od kuli armatniej. W mojej drugiej turze kawaleria z chorążym armii zaatakowała ogary Khorna, mijając sprytnie krwiopuszcze. Walka trwała aż do 5 tury, w której ostatni pies zginął a mnie został chorąży i pojedynczy rycerz. Wtedy zaatakowały horrory z tęczowym Heraldem – bsb. Mój chorąży dostał dwie rany, rzuciłem 2 x 1 na pancerz a potem 1 na luckstone… W tym czasie flamery dostały się na moje tyły i pospołu z furiami bez wysiłku zniszczyły artylerię i zabiły kuszników. Na początku mojej szóstej tury (kończącej grę) sytuacja wyglądała naprawdę nieciekawie. Miałem na stole nienaruszony klocek mieczników, chowającego się za nim czarodzieja i ledwie żywego generała na pegazie (na ostatnim woundzie – w międzyczasie dostał sygnaturką z metala). Malin miał prawie nietknięty klocek krwiopuszczy, czającego się za nim tęczowego heralda, mały klocek horrorów z heraldem bsb, który po zamordowaniu niedobitków moich rycerzy wszedł do domku na środku stołu, furie i flamery. Reasumując, obaj mieliśmy po 3 break pointy, ale w małych punktach Malin miał znaczną przewagę (pewnie jakieś 16:4). Przez chwilę myślałem o samobójczej szarży miecznikami na krwiopuszcze (fortuna ponoć sprzyja odważnym) ale potem sprawdziłem ich pole widzenia i odetchnąłem z ulgą – widzieli domek pełen horrorów. Atak na domek zakończył się sukcesem – miecznicy zabili Heralda – bsb i demony przegrały.
Wynik 16:4
VI bitwa
Młody, Skav, Battleline (1wszy stół)
Wygrałem rzut na rozpoczęcie i przemieściłem się w kierunku Skavenów.
Prawa flanka
Abominacja nie doszła do pistolierów i dostała szarżę czołgu. Zrobienie mielonego zajęło 2 tury, potem czołg próbował wracać do meritum bitwy, ale Młody nakarmił go oddziałem klanratów. Pistolierzy zastrzelili jeden z moździerzy i przeszli do centrum.
Lewa flanka
Latarka została zniszczona w 2 turze, zanim narobiła strat (pierwszy strzał był z małą siłą i nie zranił mojego generała) Huntsmeni nie dobiegli do oddziału niewolników z elektrykiem i musieli się salwować ucieczką przed klanratami. Pegazista szarżował na drugo spacz-moździerz, ale ten czmychnął i mój generał chwilę potem wiał przed tym samym oddziałem szczurów, co huntsmeni. Doomrocket trafił (jakże by inaczej) w mieczników – zostało tylko kilku i nie liczyli się już w tej bitwie. Czarodziej biegał tu i tam, próbując wskrzeszać zabitych i niszczyć leśnym pociskiem, ale wychodziło mu przeciętnie. Popełniłem jeden poważny błąd wystawiając go na piorun elektryka, ale udało mi się zażegnać niebezpieczeństwo dispelując na dwóch 6 (czego Młody chyba do teraz nie może przeboleć).
Centrum
Kawaleria starła się z niewolnikami i utknęła w nich na długo. Z pomocą przyszli huntsmeni, ale i oni utknęli. Do walki dołączył klocek klatratów, szarżując na tył huntsmenów. Kawaleria się złamała (zginął chorąży armii), dwóch ostatnich huntsmenów ustało na dwóch jedynkach (dzięki czemu kawaleria się zebrała i nie straciłem punktów). Generał pegazista, opanowawszy się, zaatakował pozostawiony z tyłu klocek niewolników, w którym schronili się obaj elektrycy (wg mnie był to błąd większy niż moje bieganie magikiem…). Walczył dzielnie do końca gry, najpierw wygrywając challenge z championem (i nie łamiąc się), potem zabijając obu elektryków. Największe zagrożenie, w postaci potężnego oddziału stormverminów z generałem i chorążym armii udało mi się zażegnać dzięki artylerii. Dwukrotne trafienie z moździerza i poprawka z armaty zredukowało oddział do małej garstki, która oblała test paniki.
Wynik 12:8
Wnioski poturniejowe:
Rozpiska się sprawdza, niewykluczone, że można by zrezygnować z huntsmenów i kuszników na rzecz drugiego klocka mieczników. Pojedynczy klocek mieczników jest zbyt podatny na ostrzał (doomrakiety! A także inne katapulty), dwóch raczej przeciwnik nie zdążyłby wystrzelać.
Captain - General @ 154 Pts
Great Weapon; Pegasus
Armour of Meteoric Iron
Dawn Stone
Battle Wizard of the Jade Order @ 144 Pts
Barded warhorse; Magic Level 2; Lore of Life;
Rod of Power
Captain - Battle Standard @ 102 Pts
Barded warhorse; Full Plate Armor
Luckstone
8 Knightly Orders @ 223 Pts
Standard; Musician
Standard of Disciple
30 Swordsmen @ 205 Pts
Standard; Musician; Duellist
10 Crossbowmen @ 100 Pts
Standard; Musician; Marksman
10 Huntsmen @ 100 Pts
5 Pistoliers @ 97 Pts
Musician
Great Cannon @ 100 Pts
Mortar @ 75 Pts
Steam Tank @ 300 Pts
Models in Army: 76
Total Army Cost: 1600
I bitwa
Blasz DE, Battleline
Przeciwnik po raz pierwszy grał na 8mą edycję, więc była to raczej potyczka szkoleniowa.
Dodatkowo, Blasz jak zwykle oblał wszystkie istotne testy…
Lewa flanka
W pierwszej turze COK oblali głupotę, co pozwoliło mi tak ustawić czołg, że musieli mnie zaszarżować w drugiej. W trzeciej już ich nie było… Czołg zaszarżował następnie na oddział włóczników z czarodziejką, co skończyło się ich anihilacją.
Dark Riderów, którzy próbowali zajechać mnie skrajem planszy zdjąłem strzelając pistoli erami i poprawiając magicznym pociskiem.
Centrum
Odział furii przepędziłem moim pegazistą na skraj stołu, gdy zebrały się i wróciły przepędziłem je ponownie, tym razem chorążym armii. Furie uciekły i nie odegrały już żadnej roli w bitwie, zaś rozpędzony chorąży wjechał w shadów i zabił ich po 4 turach walki.
Na środku przy obelisku stał duży oddział korsarzy z generałem. Czaiłem się na niego dość długo, zmiękczając strzelaniem. Na końcu, gdy nie mieli już rzędów, zrobiłem kombinowaną szarżę (kawaleria, chorąży i generał) wspartą magicznymi cierniami z life’a.
Prawa flanka
Armata zraniła hydrę, która parła ostro wyprzedzając nieco rydwan. Zaatakowałem ją miecznikami, którzy bestię dobili i wpadli w rydwan. Rydwan stał dwie tury, po czym uciekł za stół.
Wynik 20:0
II bitwa
Druchii, DE, dawn attack (2gi stół)
Przeciwnik ograny, rozpiska przystosowana do 8 edycji: 2 x 20 kuszników, 20 gwardzistów, 2 siódemki shadów, pegazista ze sztandarem armii, hydra i czarodziejka.
Czołg zabił hydrę i jeden oddział kuszników, generał pokroił shadów na prawej flance i poświęcił się szarżując na kuszników z czarodziejką (brzytwa była największym zagrożeniem dla czołgu)
Gwardziści ginęli pomalutku ostrzeliwani z moździerza, od 4 tury zaczęli się wycofywać. Ścigałem ich rycerzami, w 6 turze zaatakowałem od tyłu, niedobitki ustały breaka.
Drugi oddział shadów zrobił rajd po mojej lewej flance, niszcząc pistolierów i armatę, na szczęście gra się skończyła zanim dopadli moździerza i zdziesiątkowali huntsmanów (na pewno by to zrobili, bo nie bardzo miałem ich czym zatrzymać).
Wynik 14:6
III bitwa
Dimmu, Skav, Blood & Glory (1wszy stół)
Mój ulubiony scenariusz… Niestety, Krzysiu zepsuł zabawę festiwalem farta w pierwszej turze. Latarka celnym strzałem zabiła mojego generała, doomrocket trafił w klocek mieczników (zostało 4) a wyteleportowany na IFce elektryk upiekł czołg Brass Orbem. Po takim początku sprawy wyglądały nieciekawie. Pistolierzy zniszczyli duży oddział globadierów i próbowali wyjąć elektryka z klanratów. Nie udało się niestety – polegli. Huntsmani przedarli się na tyły wroga, zastrzelili spaczeniowy moździerz i właśnie szykowali się do szarży na katapultę, gdy dosięgnęła ich błyskawica – oblali panikę i poszli za stół. Armata zniszczyła latarkę (na raty, za pierwszym razem nie udało się zadać 3 ran), moździerz dziesiątkował szczury, niestety, było ich zbyt wiele. Kawaleria związała się walką z dwoma oddziałami (stormverminów i klanratów). Były one trochę przetrzebione strzelaniem i magią więc panter owcy stawali dzielnie, trzymając się do końca gry. O zwycięstwie Dimmu zdecydował wielki kloc niewolników, którzy przebiegli całą planszę po przekątnej, minęli dymiący wrak czołgu i w ostatniej turze dopadli stojących w rogu kuszników. Kusznicy polegli, a wraz z nimi break point…
Wynik 4:16
IV bitwa
Loki, Bret, Meeting Engagement (7my stół)
Udało mi się wygrać rzut na rozpoczęcie, co w tym scenariuszu jest bardzo ważne. Zwłaszcza, że zastawiłem pegazy na prawej flance huntsmenami w taki sposób, że nie Loki nie mógł skorzystać z zasady vanguard i był w zasięgu szarży czołgu. Co oczywiście skończyło się zniszczeniem pegazów. Zrobiłem błąd wystawiając generała na szarżę lancy realiów i straciłem go, ale przyniosło to także korzyść – rzeczona lanca stanęła bokiem do czołgu. Reszty można się domyślić… Pistolierzy z huntsmenami zajęli się dziesiątką łuczników, która stała na drodze do trebusza, a potem samym trebuszem. Kusznicy i maszyny przez dwie tury zmiękczali Gralowców. Dość skutecznie – zginęło trzech, w tym paladyn ze sztandarem armii. Zmiękczeni Gralowcy wpadli w moją kawalerię (której podniosłem wytrzymałość czarem z life’a). Moi rycerze ustali bez kłopotu, a na flance Gralowców już wesoło machali do nich miecznicy. W tym momencie (czyli w 4 turze, mając na stole niedobitki Grali i dwie dziesiątki łuczników) Loki poddał grę.
Wynik 20:0
V bitwa
Malin, DoCh, Blood & Glory (2gi stół)
Ta gra to dowód na to, że nie można się poddawać… Nawet, gdy wydaje się, że demony miażdżą nas bez wysiłku. To także dowód na to, że scenariusze w 8 ed balansują rozgrywkę.
Na środku planszy stał domek. Malin wystawił całą armię w rogu stołu i rozpoczął agresywnym manewrem oskrzydlającym po lewej (fiend, nurg lingi i flamery, które jakby mimochodem rozstrzelały pistolierów). Klocki horrorów i wielki kloc krwiopuszczy pomału zbliżały się po prawej. W turze magii tęczowy herald zwarzywił czołg (sygnaturka z metala zadała 8 ran). Moją turę zacząłem od szarży generałem na fienda, który zginął marnie. Niestety, do pegazisty dobiegły nurglingi i musiał się męczyć z nimi kolejne dwie tury. Gdy się oswobodził, poleciał na tyły wroga i dopadł nadwyrężony strzelaniem klocek horrorów. Kawaleria podeszła nieśmiało w stronę krwiopuszczy a miecznicy ubezpieczali daleką prawą flankę. Czarodziej leczył czołg – w 4 turze był jak nowy, więc Malin ponownie załatwił go tym samym czarem. Maszyny waliły po klockach demonów, targetując bohaterów. W końcu w trzeciej turze malin oblał „look out sir!” i jego generał zginął od kuli armatniej. W mojej drugiej turze kawaleria z chorążym armii zaatakowała ogary Khorna, mijając sprytnie krwiopuszcze. Walka trwała aż do 5 tury, w której ostatni pies zginął a mnie został chorąży i pojedynczy rycerz. Wtedy zaatakowały horrory z tęczowym Heraldem – bsb. Mój chorąży dostał dwie rany, rzuciłem 2 x 1 na pancerz a potem 1 na luckstone… W tym czasie flamery dostały się na moje tyły i pospołu z furiami bez wysiłku zniszczyły artylerię i zabiły kuszników. Na początku mojej szóstej tury (kończącej grę) sytuacja wyglądała naprawdę nieciekawie. Miałem na stole nienaruszony klocek mieczników, chowającego się za nim czarodzieja i ledwie żywego generała na pegazie (na ostatnim woundzie – w międzyczasie dostał sygnaturką z metala). Malin miał prawie nietknięty klocek krwiopuszczy, czającego się za nim tęczowego heralda, mały klocek horrorów z heraldem bsb, który po zamordowaniu niedobitków moich rycerzy wszedł do domku na środku stołu, furie i flamery. Reasumując, obaj mieliśmy po 3 break pointy, ale w małych punktach Malin miał znaczną przewagę (pewnie jakieś 16:4). Przez chwilę myślałem o samobójczej szarży miecznikami na krwiopuszcze (fortuna ponoć sprzyja odważnym) ale potem sprawdziłem ich pole widzenia i odetchnąłem z ulgą – widzieli domek pełen horrorów. Atak na domek zakończył się sukcesem – miecznicy zabili Heralda – bsb i demony przegrały.
Wynik 16:4
VI bitwa
Młody, Skav, Battleline (1wszy stół)
Wygrałem rzut na rozpoczęcie i przemieściłem się w kierunku Skavenów.
Prawa flanka
Abominacja nie doszła do pistolierów i dostała szarżę czołgu. Zrobienie mielonego zajęło 2 tury, potem czołg próbował wracać do meritum bitwy, ale Młody nakarmił go oddziałem klanratów. Pistolierzy zastrzelili jeden z moździerzy i przeszli do centrum.
Lewa flanka
Latarka została zniszczona w 2 turze, zanim narobiła strat (pierwszy strzał był z małą siłą i nie zranił mojego generała) Huntsmeni nie dobiegli do oddziału niewolników z elektrykiem i musieli się salwować ucieczką przed klanratami. Pegazista szarżował na drugo spacz-moździerz, ale ten czmychnął i mój generał chwilę potem wiał przed tym samym oddziałem szczurów, co huntsmeni. Doomrocket trafił (jakże by inaczej) w mieczników – zostało tylko kilku i nie liczyli się już w tej bitwie. Czarodziej biegał tu i tam, próbując wskrzeszać zabitych i niszczyć leśnym pociskiem, ale wychodziło mu przeciętnie. Popełniłem jeden poważny błąd wystawiając go na piorun elektryka, ale udało mi się zażegnać niebezpieczeństwo dispelując na dwóch 6 (czego Młody chyba do teraz nie może przeboleć).
Centrum
Kawaleria starła się z niewolnikami i utknęła w nich na długo. Z pomocą przyszli huntsmeni, ale i oni utknęli. Do walki dołączył klocek klatratów, szarżując na tył huntsmenów. Kawaleria się złamała (zginął chorąży armii), dwóch ostatnich huntsmenów ustało na dwóch jedynkach (dzięki czemu kawaleria się zebrała i nie straciłem punktów). Generał pegazista, opanowawszy się, zaatakował pozostawiony z tyłu klocek niewolników, w którym schronili się obaj elektrycy (wg mnie był to błąd większy niż moje bieganie magikiem…). Walczył dzielnie do końca gry, najpierw wygrywając challenge z championem (i nie łamiąc się), potem zabijając obu elektryków. Największe zagrożenie, w postaci potężnego oddziału stormverminów z generałem i chorążym armii udało mi się zażegnać dzięki artylerii. Dwukrotne trafienie z moździerza i poprawka z armaty zredukowało oddział do małej garstki, która oblała test paniki.
Wynik 12:8
Wnioski poturniejowe:
Rozpiska się sprawdza, niewykluczone, że można by zrezygnować z huntsmenów i kuszników na rzecz drugiego klocka mieczników. Pojedynczy klocek mieczników jest zbyt podatny na ostrzał (doomrakiety! A także inne katapulty), dwóch raczej przeciwnik nie zdążyłby wystrzelać.
Pitch Battle 2500 Pts - Empire Army
1 Wizard Lord 305.0 Pts
Magic Level 4
Armour of Tarnus
Van Horstman's Speculum
Rod of Power
1 Arch Lector of Sigmar 217.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour
Holy Relic
Ruby Ring of Ruin
Dragonhelm
1 Battle Wizard 130.0 Pts
Magic Level 2
The Orb of Thunder
1 Captain @ 100.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron
27 Halberdiers 240.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Detachment - Crossbowmen
Crossbow
27 Swordsmen 243.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist
10 Detachment - Halberdiers
Halberd; Light Armour
30 Flagellant Warbands (Core) 300.0 Pts
Frenzy; Flail
10 Crossbowmen 80.0 Pts
Crossbow
10 Crossbowmen 80.0 Pts
Crossbow
5 Outriders 113.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Helstorm Rocket Battery 115.0 Pts
3 Crew
1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
3 Crew
1 Steam Tank 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Commander
Repeater Pistol
Models in Army: 152
Ogólnie chcę zaskoczyc przeciwnika(VC,HE) jakimiś sprawnymi i wkurzającymi reformami strasznie rzadko gram bo tam gdzie mieszkam nie mam zabardzo z kim (stół jest na chacie) no i mam tylko jakieś swoje wyobrażenia ale wiem że liczy się praktyka wiec czekam na opinie doświadczonych w boju graczy
1 Wizard Lord 305.0 Pts
Magic Level 4
Armour of Tarnus
Van Horstman's Speculum
Rod of Power
1 Arch Lector of Sigmar 217.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour
Holy Relic
Ruby Ring of Ruin
Dragonhelm
1 Battle Wizard 130.0 Pts
Magic Level 2
The Orb of Thunder
1 Captain @ 100.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron
27 Halberdiers 240.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Detachment - Crossbowmen
Crossbow
27 Swordsmen 243.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist
10 Detachment - Halberdiers
Halberd; Light Armour
30 Flagellant Warbands (Core) 300.0 Pts
Frenzy; Flail
10 Crossbowmen 80.0 Pts
Crossbow
10 Crossbowmen 80.0 Pts
Crossbow
5 Outriders 113.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Helstorm Rocket Battery 115.0 Pts
3 Crew
1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
3 Crew
1 Steam Tank 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Commander
Repeater Pistol
Models in Army: 152
Ogólnie chcę zaskoczyc przeciwnika(VC,HE) jakimiś sprawnymi i wkurzającymi reformami strasznie rzadko gram bo tam gdzie mieszkam nie mam zabardzo z kim (stół jest na chacie) no i mam tylko jakieś swoje wyobrażenia ale wiem że liczy się praktyka wiec czekam na opinie doświadczonych w boju graczy
Wygląda nienajgorzej, ale:wychwa pisze:Pitch Battle 2500 Pts - Empire Army
...
Armour of Tarnus to starta punktów. Jeśli chcesz trzymać maga lorda w klocku do walki i zabijać nim różnych twardzieli w challengach, to rozważ Potion of strenght. Po zamianie charakterystyk i tak nikt nie zada Ci więcej niż 1-2 woundy (jeśli będziesz miał pecha). A jeśli dasz sobie zaatakować maga jakimś oddziałem z wieloma atakami, bez bohatera (Sword Masters, Ghouls, itp) to ta zbroja go raczej nie uratuje... Ewentualnie, na okoliczność takiej właśnie szarży, możesz dać dziadkowi Potion of toughness.
Rozważ też przezbrojenie Arcylektora - to on powinien mieć Armour of Meteoiric Armour, nie BSB... Jest cenniejszy - daje Ld9 Twojej piechocie, rzuca modlitwy i dodaje dwie kości dispella...
No i Ruby ring... Z doświadczenia wiem, że nie starczy Ci kości na korzystanie z niego. Mając dwóch magów i lektora możesz pierścionek zostawić w domu - wspomniana trójka na pewno lepiej spożytkuje magiczny potencjał.
Hmmm
Chciałem dac dziadkowi potiona ale juz mam jednego enchanta (lusterko) no i mam problem
Na rubby ring chce przeznacza max 1 kostkę wiec może jakoś pójdzie go użyć(chce spróbowa bo jeszcze nigdy tym nie grałem)ale dzięki za rade
A co do lektora chętnie bym mu dał ten armor of meteoric iron ale co wtedy dla bsb ?? tez musi się jakoś utrzymac ;>
Chciałem dac dziadkowi potiona ale juz mam jednego enchanta (lusterko) no i mam problem
Na rubby ring chce przeznacza max 1 kostkę wiec może jakoś pójdzie go użyć(chce spróbowa bo jeszcze nigdy tym nie grałem)ale dzięki za rade
A co do lektora chętnie bym mu dał ten armor of meteoric iron ale co wtedy dla bsb ?? tez musi się jakoś utrzymac ;>
Pełna płyta i jakiś magiczny kask? + Coś dającego przerzuty pancerza, dawnstone albo luckstone (wersja ekonomiczna ). Nie jest to zbroja marzeń, ale jakąś ochronę zapewnia.A co do lektora chętnie bym mu dał ten armor of meteoric iron ale co wtedy dla bsb ?? tez musi się jakoś utrzymac ;>
Vae victis!
Ataki zdolne wklepać lektorowi 3 rany przez Warda 4+ i pancerz 4+ raczej nie poradziłyby sobie gorzej z pancerzem 1+. A BSB wystarczy wklepać 2 rany i to bez Warda. Leczenie z kolei jest bajecznie proste do rzucenia w tej edycji, bo przeciwnik zużywa kostki na co innego a wystarczy 1-2 zakisić i już po problemie. Przynajmniej w praktyce tak to działa.
Zauważ też, że jeżeli masz w armii dużo jednostek z Ld8 to BSB jest cenniejszy od generała.
Maciek
Zauważ też, że jeżeli masz w armii dużo jednostek z Ld8 to BSB jest cenniejszy od generała.
Maciek
Jak ja mam dwie, to przeciwnik ma jedną. To raz. Szansa na to jest 3%. To dwa. Tak czy siak najlepiej jest wsadzić jednego lub drugiego na konika. To trzy. A tak w ogóle to przecież jest zbroja dla wszystkich z 2+ pancerzem, gorsza od AoMI, ale jak ktoś nie może znieść myśli, że ma taki sobie pancerz to ma taką opcję.
Maciek
Maciek
Turniej na zasady Euro:
Wojska Tedi'ego
2010 Pts - Empire Army
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Master Engineer @ 90.0 Pts
Pigeon Bombs
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
10 Crossbowmen @ 85.0 Pts
Crossbow; Musician
1 Captain @ 90.0 Pts
General; Full Plate Armor; Shield
Dragonhelm [10.0]
The Crimson Amulet [20.0]
1 Wizard Lord of the Jade Order @ 265.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Life
Rod of Power [30.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Seal of Destruction [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Captain @ 100.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0]
37 Halberdiers @ 210.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Huntsmen @ 100.0 Pts
Normal Bow
Models in Army: 98
Total Army Cost: 2009.0
Proszę o wyrażanie swoich opinii. Osobiście zastanawiam się nad wyrzuceniem kapitana generała i pigeon bombsów i danie za to generała z 2+ asv i wardem na 2+ na flamingi (dragonhelm) i magiczny banner na jednych kuszników. Zyskuję wyższą liderkę, wyłączanie regenki na jedną turę (IMO bardzo ważne, bo abomka już kwika od armaty, czy graveguardy nie mają regenki) a tracę mały placek z S4, którego mogę nie użyć i tak, bo zazwyczaj bede dawać przerzut na maszyny. Ja myślę, że taka zmiana jest ok, ale nie jestem do końca przekonany. Poza tym, mam większe szanse na zranienie abomki tym ogniem, bo mam pierścionek oraz kuszników a nie sam pierścionek.
Wojska Tedi'ego
2010 Pts - Empire Army
1 Steam Tank @ 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Helstorm Rocket Battery @ 115.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Mortar @ 75.0 Pts
1 Great Cannon @ 100.0 Pts
1 Master Engineer @ 90.0 Pts
Pigeon Bombs
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
14 Crossbowmen @ 127.0 Pts
Crossbow; Standard; Musician
10 Crossbowmen @ 85.0 Pts
Crossbow; Musician
1 Captain @ 90.0 Pts
General; Full Plate Armor; Shield
Dragonhelm [10.0]
The Crimson Amulet [20.0]
1 Wizard Lord of the Jade Order @ 265.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Life
Rod of Power [30.0]
Ruby Ring of Ruin [25.0]
1 Battle Wizard of the Jade Order @ 150.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Seal of Destruction [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Captain @ 100.0 Pts
Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [25.0]
37 Halberdiers @ 210.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant @ [8.0] Pts
10 Huntsmen @ 100.0 Pts
Normal Bow
Models in Army: 98
Total Army Cost: 2009.0
Proszę o wyrażanie swoich opinii. Osobiście zastanawiam się nad wyrzuceniem kapitana generała i pigeon bombsów i danie za to generała z 2+ asv i wardem na 2+ na flamingi (dragonhelm) i magiczny banner na jednych kuszników. Zyskuję wyższą liderkę, wyłączanie regenki na jedną turę (IMO bardzo ważne, bo abomka już kwika od armaty, czy graveguardy nie mają regenki) a tracę mały placek z S4, którego mogę nie użyć i tak, bo zazwyczaj bede dawać przerzut na maszyny. Ja myślę, że taka zmiana jest ok, ale nie jestem do końca przekonany. Poza tym, mam większe szanse na zranienie abomki tym ogniem, bo mam pierścionek oraz kuszników a nie sam pierścionek.
1 Wizard Lord 310.0 Pts
Magic Level 4
Rod of Power
Van Horstman's Speculum
Armour of Tarnus
Pidgeon Plucker Pendant
1 Battle Wizard 130.0 Pts
Magic Level 2
The Orb of Thunder
1 Captain 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Silvered Steel
Luckstone
27 Halberdiers 240.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
10 Detachment - Crossbowmen
Crossbow
27 Swordsmen 243.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist
10 Detachment - Halberdiers
Halberd; Light Armour
25 Flagellant Warbands (Core) 250.0 Pts
Frenzy; Flail
9 Crossbowmen 85.0 Pts
Crossbow
1 Marksman
9 Crossbowmen 85.0 Pts
Crossbow
1 Marksman
5 Outriders 113.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Helstorm Rocket Battery 115.0 Pts
3 Crew
1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Steam Tank 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Commander
Repeater Pistol
Models in Army: 147
Total Army Cost: 2497.0
Takie coś mi wyszło po zmianach.Pozmieniałem trochę przedmioty herosom niestety kosztem 5-ciu flagasów.Za pozostałą resztke pkt kupiłem marksmanów do crossbowmanów. Spróbuje tym zagra i zdam wam relacje co zadziałało a co nie Dzieki za wszystkie rady i przemyślenia
Magic Level 4
Rod of Power
Van Horstman's Speculum
Armour of Tarnus
Pidgeon Plucker Pendant
1 Battle Wizard 130.0 Pts
Magic Level 2
The Orb of Thunder
1 Captain 125.0 Pts
Battle Standard
Armour of Silvered Steel
Luckstone
27 Halberdiers 240.0 Pts
Halberd; Light Armour; Standard; Musician
1 Sergeant
10 Detachment - Crossbowmen
Crossbow
27 Swordsmen 243.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Duellist
10 Detachment - Halberdiers
Halberd; Light Armour
25 Flagellant Warbands (Core) 250.0 Pts
Frenzy; Flail
9 Crossbowmen 85.0 Pts
Crossbow
1 Marksman
9 Crossbowmen 85.0 Pts
Crossbow
1 Marksman
5 Outriders 113.0 Pts
Repeater Handgun; Light Armour; Musician; Warhorse
5 Warhorse
1 Helstorm Rocket Battery 115.0 Pts
3 Crew
1 Mortar 75.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Great Cannon 100.0 Pts
3 Crew
1 Steam Tank 300.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Main Cannon (Tank); Steam Gun (Tank)
1 Commander
Repeater Pistol
Models in Army: 147
Total Army Cost: 2497.0
Takie coś mi wyszło po zmianach.Pozmieniałem trochę przedmioty herosom niestety kosztem 5-ciu flagasów.Za pozostałą resztke pkt kupiłem marksmanów do crossbowmanów. Spróbuje tym zagra i zdam wam relacje co zadziałało a co nie Dzieki za wszystkie rady i przemyślenia
To ja też tu wrzucę swoją relację z Bydgoszczy:
Grałem Empire na:
magiku 1 lvl fire ze scrollem niszczarką
bsb konny 2+ ward na ogień 1+ sejwa z rerollem
11 kawalerii inner cirle
20 handgunow
20 kusz
10 archersów
mortar
2x działo
czołg
1 bitwę grałem z Elvisem z Kohorty (DE) Battleline
zupełnie nie pamiętam przeciwnika rozpiski, ale wiem, że nie było hydry. 17-3 dla mnie
2 bitwa z KJ ze Snota (VC) Dawn attack - rozrzucił mi trochę armię, ale większe problemy miał KJ (wielki domek na środku i wszystko wylosował, że ma stać w centrum, więc musieliśmy lekko nagiąc zasady, hehe Smile )
tu wiedziałem, że będzie kiepsko, Wampiry w końcu, kolega zdawał wszystkie wardy na kawalerii od strzelania i dojechała niemal w komplecie, przez pierwsze tury strzelałem w generała z dział, w końcu nie zdał look outa, kulnąłem 1 na zranienie... potem IFka na brzytwę i 7 ran wbitych na czołgu od black knightów z siłą 9... ogólnie 4-16
3 bitwa z Królikiem ze Snota (Bretonia) Blood and Glory (Breta z 9 brejkpointami!)
Wiedziałem od początku, że nie da rady tu wygrać poprzez scenariusz, więc graliśmy spokojnie dość, zachowawczo, w tym samym czasie trudny test wiedzy, 12-8 dla mnie
4 bitwa z Groshlekiem(Woch) i chyba Meeting scenariusz
Rozstawiliśmy się, na środku wielki obelisk i domek, cały Woch schowany, stwierdziliśmy, że idziemy na piwo, 10-10
5 bitwa to wyrzynka między Battlegroundem, sparowali nas z Gołębiem (Doch) Blood and Glory
W piątej turze wygrywam poprzez scenariusz, 17-3 dla mnie
6 bitwa i Dimmnu (Skaveny) Battleline
Rozpiska taka, że mój czołg mógł tylko stać za obeliskiem (brass orb, cracks call, działo, klopa, dwa mortary i globki). Myślałem, że będzie kiepsko, ale Dimmnu miał pecha, rozwalił sobie dwóch bohaterów biegnąc przez ruiny, a ja nieźle trafiałem i woundowałem z cannonów. Co prawda dość pechowo straciłem rycerzy, ale to raczej mało, w porównaniu do mojego szczęścia, dzięki za bitwę, 17-3 dla mnie.
77 pkt łącznie, 9 miejsce ogólnie, 6 generalskie.
Man of the match : Huntsmani ! Zabili damselkę, spowodowali śmierć szczurzemu chieftanowi, pomogli tankowi z bloodletterami i chyba zginęli tylko raz przez cały turniej
Grałem Empire na:
magiku 1 lvl fire ze scrollem niszczarką
bsb konny 2+ ward na ogień 1+ sejwa z rerollem
11 kawalerii inner cirle
20 handgunow
20 kusz
10 archersów
mortar
2x działo
czołg
1 bitwę grałem z Elvisem z Kohorty (DE) Battleline
zupełnie nie pamiętam przeciwnika rozpiski, ale wiem, że nie było hydry. 17-3 dla mnie
2 bitwa z KJ ze Snota (VC) Dawn attack - rozrzucił mi trochę armię, ale większe problemy miał KJ (wielki domek na środku i wszystko wylosował, że ma stać w centrum, więc musieliśmy lekko nagiąc zasady, hehe Smile )
tu wiedziałem, że będzie kiepsko, Wampiry w końcu, kolega zdawał wszystkie wardy na kawalerii od strzelania i dojechała niemal w komplecie, przez pierwsze tury strzelałem w generała z dział, w końcu nie zdał look outa, kulnąłem 1 na zranienie... potem IFka na brzytwę i 7 ran wbitych na czołgu od black knightów z siłą 9... ogólnie 4-16
3 bitwa z Królikiem ze Snota (Bretonia) Blood and Glory (Breta z 9 brejkpointami!)
Wiedziałem od początku, że nie da rady tu wygrać poprzez scenariusz, więc graliśmy spokojnie dość, zachowawczo, w tym samym czasie trudny test wiedzy, 12-8 dla mnie
4 bitwa z Groshlekiem(Woch) i chyba Meeting scenariusz
Rozstawiliśmy się, na środku wielki obelisk i domek, cały Woch schowany, stwierdziliśmy, że idziemy na piwo, 10-10
5 bitwa to wyrzynka między Battlegroundem, sparowali nas z Gołębiem (Doch) Blood and Glory
W piątej turze wygrywam poprzez scenariusz, 17-3 dla mnie
6 bitwa i Dimmnu (Skaveny) Battleline
Rozpiska taka, że mój czołg mógł tylko stać za obeliskiem (brass orb, cracks call, działo, klopa, dwa mortary i globki). Myślałem, że będzie kiepsko, ale Dimmnu miał pecha, rozwalił sobie dwóch bohaterów biegnąc przez ruiny, a ja nieźle trafiałem i woundowałem z cannonów. Co prawda dość pechowo straciłem rycerzy, ale to raczej mało, w porównaniu do mojego szczęścia, dzięki za bitwę, 17-3 dla mnie.
77 pkt łącznie, 9 miejsce ogólnie, 6 generalskie.
Man of the match : Huntsmani ! Zabili damselkę, spowodowali śmierć szczurzemu chieftanowi, pomogli tankowi z bloodletterami i chyba zginęli tylko raz przez cały turniej
Skaven pisze:Noł fakin łej To jest forum battlowe a nie o rozmiękczaniu karmelowego rycerza
Moja porada jest taka ze zwykle kackupa łatwiej leci więc wlej 0.5 spirolu do wc i powinno puscić
Karli.
Dragonhelm to magic armor, reroll sejwa to dawnstone, czyli talisman. Więc to ze sobą nie koliduje w żaden sposób.
Dragonhelm to magic armor, reroll sejwa to dawnstone, czyli talisman. Więc to ze sobą nie koliduje w żaden sposób.
Skaven pisze:Noł fakin łej To jest forum battlowe a nie o rozmiękczaniu karmelowego rycerza
Moja porada jest taka ze zwykle kackupa łatwiej leci więc wlej 0.5 spirolu do wc i powinno puscić