pytania o magię

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Dulltran
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 112

Re: pytania o magię

Post autor: Dulltran »

W porządku, dziękuję za odpowiedzi, dobrzy ludzie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Panowie czy magowie mogą czarować po spalonej szarży?? Jeśli nie to gdzie jest ta zasada bo nigdzie jej nie widzę. Wiem że jak uciekają lub są po za stołem to nie mogą czarować.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

wychwa pisze:Panowie czy magowie mogą czarować po spalonej szarży?? Jeśli nie to gdzie jest ta zasada bo nigdzie jej nie widzę. Wiem że jak uciekają lub są po za stołem to nie mogą czarować.
Mogą, zasady że nie mogą nie możesz znaleźć bo takowej nie ma.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Też tak myślałem ;] thx

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Mam pytanie odnośnie magii:

Zapis z głównego RB str.35
Obrazek
http://imageshack.us/photo/my-images/3/63210461.jpg/

Jeśli mag spali dispelowanie to czy może dalej dispelować czy nie ?
Według RB jasno wynika, że nie może.
Ja niestety odnoszę wrażenie, że większość gier które grałem było odwrotnie (mowa o przeciwnikach) #-o

Czy ten zapis obowiązuje czy jest jakaś regulacja z uściśleń sędziowskich lub ETC, która mówi inaczej ?

Więc albo przez ten CAŁY CZAS BYŁEM WAŁOWANY albo po prostu jest jakieś z mojej strony niedopatrzenie odnośnie uściśleń/zasad (lub może jakaś naleciałość z poprzedniej edycji w która nie grałem - jestem graczem TYLKO 8ed) [-X

Będę wdzięczny za pomoc i wyjaśnienie jeśli jest inaczej (źródła - bo dyskusja z kumplami była ostra ostatnio :mrgreen: )


Druga sprawa:
Jak ma się sytuacja z BLACK COACH a krasnoludami
Powóz "zjada" kości magii w każdej turze, czy w takim przypadku Dwarfy muszą generować kostki magii we własnej turze (niby są potrzebne do EWENTUALNEGO zdispellowania jakiegoś RIP'a)
Czy krasnoludy (bądź inna armia) może zrezygnować z fazy magii (z generowania kości) aby "opóźnić" wzmocnienie się Black Coucha (tj., zjedzenie kostek)
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Jest jak mówisz, mag po nieudanym dispelu nie może dispelować w danej turze. Ale armia już może.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Druga sprawa:
Jak ma się sytuacja z BLACK COACH a krasnoludami
Powóz "zjada" kości magii w każdej turze, czy w takim przypadku Dwarfy muszą generować kostki magii we własnej turze (niby są potrzebne do EWENTUALNEGO zdispellowania jakiegoś RIP'a)
Czy krasnoludy (bądź inna armia) może zrezygnować z fazy magii (z generowania kości) aby "opóźnić" wzmocnienie się Black Coucha (tj., zjedzenie kostek)
Musisz generować, a black coach musi je zjadać.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Luc
Kretozord
Posty: 1567
Lokalizacja: z pokoju obok

Post autor: Luc »

Dzięki wielkie za obie odpowiedzi =D>
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Czy jest look out sir od "pitek w kresce" (Pendulum, Crack's Call) albo Burning Head'a ?
Odpowiedzcie z uzasadnieniem, bo 2 dobrzy gracze udzielili mi 2 sprzecznych odpowiedzi.
Obrazek

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zależy od czaru. Np od burning heda jest, ale od tego orkowego juz nie.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

A od wahadła albo szpary ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Anybody ?
Obrazek

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Podaj nazwy czarów, a nie ksywki kolegów co grypsują.

Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Post autor: Eldritch »

Lidderze, specjalnie dla Ciebie podaję ponownie nazwy pitek w kresce:
1. Penumbral Pendulum (4. Shadow)
2. Cracks' Call (Skaven AB)
Nazwy piszę z głowy, proszę nie krzyczeć jeśli przeinaczyłem nazwy.
Uniżenie proszę o odpowiedź wraz z uzasadnieniem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

po faqu gw takze od templatek czarowych sa look outy.

kreski dzialaja jak bouncing cannonball wiec sa templatkami

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8216
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Z tym, że orkowa nie działa jak canonball, więc LoS nie ma, right?
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
negro
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: negro »

kolejny dzien kolejne pytanie :)
jest czar u VC :
Wicher Nie-Śmierci Rzucony na 12+
Wampir przyzywa widmowy wiatr, który wydziera dusze
z ciał wrogów. Bezpańskie dusze Wampir podporządkowuje
swojej woli.
Rzuć K6 za każdą jednostkę przeciwnika na stole (również
za te, które walczą wręcz). Na 4+ jednostka traci
punkt Żywotności, bez możliwości skorzystania z Ochrony
Pancerza. Dodatkowo, w odległości do 12” od rzucającego
i 1” od wroga tworzy się jednostka Duchów o liczbie
punktów Żywotności równej liczbie punktów Żywotności
utraconej przez przeciwnika w wyniku działania czaru.
...

powiedzcie mi czy to jest hex czy co ? lata po calym polu bitwy :) czyli czarodziej nie musi widziec w kogo rzuca ? nie ma rzadnych ograniczen ? ani zasiegu ? przeciwnik tłumaczy sie ze to poprostu stary Ab.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

ten czar działa na całym polu bitwy bez zasięgu. Czarodziej nie musi widzieć celu bo celu nie ma :wink: dostają wszyscy

Awatar użytkownika
negro
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: negro »

czyli ze nie jest ani hex-em ani niczym i nie stosujemy zadnej zasady z RB wobec niego np: tych z tabelki (nie mam zadnej na mysli poprostu chce wiedziec jak sie do takich czarow ustosunkowac :) )

podejzewam ze jest wiecej takich czarow w innych Ab

Awatar użytkownika
LuciusII
Oszukista
Posty: 868
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: LuciusII »

Ze starych AB stosujesz zasady czarów wprost, nie bierzesz tego co jest w RB, chyba że w AB FAQ/errata jest napisane co innego.
Kalesoner pisze:Orki i gobliny są częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro. :wink:

Zablokowany