Niee. PoK+CoC to model z innej gry. Ja bym banował PoKa na Dreadlordzie nawet.Lidder pisze:To by była taka sama ingerencja jak ban pok+coc.-Qc- pisze:Imo Lidder to juz ingerencja w buildy a to jest smetne.i
PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Re: PKS - komentarze
To jest banowanie smoka de facto ; / Pok nie daje odpornosci na deatha przez co jest polowicznym wardem - nie mowie ze slabym albo drogim, bo moglby te 10 punktow wiecej kosztowac, ale jednak bez stubborna juz jest spoko imoParaszczak pisze: Niee. PoK+CoC to model z innej gry. Ja bym banował PoKa na Dreadlordzie nawet.
bardzo fajny pomysl zeby ograniczyc tylko coreowe kusze - wroci moj ulubiony build na starych dobrych pesteczkach 30+30+4 bolce. Bez ironii bardzo dobry ruch, choc imo bez sensu bo widzialem rozpiski na 60 kuszach i nie chcialy grac tak jak zakladali ich kierowcy ; )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
@Chd: wywalić armię w cholerę. Albo zrobić ciut za mocne ograniczenia, lecz jeśli już to tak rozwiążecie to niech nie będzie to więcej niż 2 linijki tekstu, bo te organiczenia:
wklejone przez Jacka to rozmiarem zaczynają przypominać compa euro do lizaków.1) K'daii Destroyer - wchodzą 2 na większe formaty (już na 2600) - nikt tego raczej nie chce - ograniczenie max 1.
2) Magia - ograniczałbym Death niż magię w ogóle. Hashut jest bardzo dobry, ale już nie aż tak. Dlatego sugerowałbym rozwiązanie pośrednie: K'daii Destroyer lub domena śmierci (na dowolnym magu) - taka propozycja, aby uniknąć 2x2lvl z deathem, oprócz Hashuta. Droższe, ale świetnie trzyma punkty i też zadziała.
3) Hellcannon / domena śmierci - max 2 (za Butanem)
4) Hobhoglin Khan na Wilku - 0-2 - aby ograniczyć, zbyt łatwe odginaczki. Mogą jeszcze i tak postawić 2xfasty. Dojście do tej armii jest po prostu zbyt trudne. Zwykłe Dwarfy tego nie mają. A to kolejna przewaga Chadecji. To, moim zdaniem, jedno z ważniejszych ograniczeń.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!
CHD chyba najlepiej brzmia u mlodego Prophet/chalice/Kdaii max 1
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Moim zdaniem powinniscie w pierwszej kolejnosci zajac sie bookami, ktore wyszly ostatnio, stopniowo cofajac sie w czasie, a na koniec zostawic sobie chadecje i dow. Nowe booki maja niezly balans wewnetrzny i to do nich powinno sie rownac kompa, bo kazdy kolejny AB ma zblizona sile na open.
Chciałem zabrać glos w sprawie potworków rarowych z booka bestii.
Aktualnie są one tak fatalnie wycenione, że na stołach jest ich mniej niż w lasach starego świata, gdzie ponoć są rzadkością.
Wiem, że tworcy PKS nie są skłonni do zmian punktowych jednostek, ale może warto by się zastanowić nad tym jednym wyjątkiem?
Obcięcie ich kosztu o 100 pts (do 175) sprowadziłoby je do grywalnego poziomu. Pojawiłaby się jakaś różnorodność w rozpiskach, nikt by na tym nie ucierpiał że zamiast kolejnych 20 gorów biegnie sobie ghorgona..

Jakie wartości estetyczne! Bezcenne dla miłośników figurek. Nie mówcie, że was to nie przekonuje!
Figurki cygorów są również fantastyczne.
Propozycja zapisu do beastmanów:
No restrictions; Ghorgon/Jabberslythe/Cygor - cost 175pts
Szanowni Twórcy PKSu, dajcie się przekonać. Ratujcie zagrożone gatunki
(tylko te 3 gatunki)
Aktualnie są one tak fatalnie wycenione, że na stołach jest ich mniej niż w lasach starego świata, gdzie ponoć są rzadkością.
Wiem, że tworcy PKS nie są skłonni do zmian punktowych jednostek, ale może warto by się zastanowić nad tym jednym wyjątkiem?
Obcięcie ich kosztu o 100 pts (do 175) sprowadziłoby je do grywalnego poziomu. Pojawiłaby się jakaś różnorodność w rozpiskach, nikt by na tym nie ucierpiał że zamiast kolejnych 20 gorów biegnie sobie ghorgona..

Jakie wartości estetyczne! Bezcenne dla miłośników figurek. Nie mówcie, że was to nie przekonuje!

Figurki cygorów są również fantastyczne.
Propozycja zapisu do beastmanów:
No restrictions; Ghorgon/Jabberslythe/Cygor - cost 175pts
Szanowni Twórcy PKSu, dajcie się przekonać. Ratujcie zagrożone gatunki

- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Jak chcesz wystawiać, to sobie wskrześ, przestań płakać plewie.
I jeszcze taka myśl: osobiście, gdybym był członkiem PKS, postarałbym się zrobić zarys ograniczeń dla armii dosyć ogólnym, w stylu - 2 dni na 3 armie, potem kolejne. Jak już będziecie mieli całościowy obraz kompa, skalpel w łapę i tniemy przegięcia.
edit.
Przecież i tak, gdy już skończycie, będziecie musieli wszystko przejrzeć i dokonać poprawek.
Przykładowo - ustaliliście obecnie, że DE mają limit 30 corowych kusz. Ale za chwilę się okaże, że HE nie będą miały żadnych obostrzeń w tym aspekcie i ten limit będzie już trochę dziwny. To samo z harpiami - obecnie ograniczyliście je do 3 oddziałów, ale w bestiach dopuszczacie armię złożoną wyłącznie z ungor raiders + doombull na dywanie (przykładowo, nie rozważam czy to dobre złożenie).
Chodzi mi po prostu o to, że zbyt wcześnie wchodzicie w detale, podczas gdy finalny obraz całego PKSu nie majaczy jeszcze na horyzoncie. Może się przecież okazać, że tracicie czas na dyskusję, która następnie będzie musiała zostać zweryfikowana.
I jeszcze taka myśl: osobiście, gdybym był członkiem PKS, postarałbym się zrobić zarys ograniczeń dla armii dosyć ogólnym, w stylu - 2 dni na 3 armie, potem kolejne. Jak już będziecie mieli całościowy obraz kompa, skalpel w łapę i tniemy przegięcia.
edit.
Przecież i tak, gdy już skończycie, będziecie musieli wszystko przejrzeć i dokonać poprawek.
Przykładowo - ustaliliście obecnie, że DE mają limit 30 corowych kusz. Ale za chwilę się okaże, że HE nie będą miały żadnych obostrzeń w tym aspekcie i ten limit będzie już trochę dziwny. To samo z harpiami - obecnie ograniczyliście je do 3 oddziałów, ale w bestiach dopuszczacie armię złożoną wyłącznie z ungor raiders + doombull na dywanie (przykładowo, nie rozważam czy to dobre złożenie).
Chodzi mi po prostu o to, że zbyt wcześnie wchodzicie w detale, podczas gdy finalny obraz całego PKSu nie majaczy jeszcze na horyzoncie. Może się przecież okazać, że tracicie czas na dyskusję, która następnie będzie musiała zostać zweryfikowana.
Nomenklatura każe napisać "przyzwij" a nie "wskrześ" ; p tez sie tym fajnie gra btw, ale pamieaj ze na 2400 juz jest problem wcisnac 2 lordów szamanow na wypasie a tacy sa potrzebni przy wildzieswieta_barbara pisze:Jak chcesz wystawiać, to sobie wskrześ, przestań płakać plewie.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
gram bestiami, i uwazam jak Qc ze najlepiej zrobi tej armii no restrictions
nie ruszajcie kosztow pkt... w ograniczeniach niemieckich bodajze gorgona i cygor kosztuja 175pkt ale to juz jest za duzo ingerencja w booka...
a wystawic 2 gorgony/cygory mozna wystawic nawet od 2200pkt wiec nie widze sensu obciecia jej kosztu
nie ruszajcie kosztow pkt... w ograniczeniach niemieckich bodajze gorgona i cygor kosztuja 175pkt ale to juz jest za duzo ingerencja w booka...
a wystawic 2 gorgony/cygory mozna wystawic nawet od 2200pkt wiec nie widze sensu obciecia jej kosztu
Warhammer to nie jest sport
Harpie 0-3. Kusze max 30. Kaman, co to jest? Klon euro?
Zróbcie na start Max. 2 extra PD i ban na CoC+PoK na Dreadlordzie i idźcie dalej.
Róbcie to iteracjami, albo będziecie robić ograniczenia, bo są inne ograniczenia.
Zróbcie na start Max. 2 extra PD i ban na CoC+PoK na Dreadlordzie i idźcie dalej.
Róbcie to iteracjami, albo będziecie robić ograniczenia, bo są inne ograniczenia.
Release the Przemcio!
Harpie 0-3 bo wszystkie armie teraz mają lataczy przenoszonych do specjali, prawdopodobnie dotknie to tez nowe DE jak wyjdą, dla mnie to jest w porządku.
Ograniczenie corowych kusz do 30 możliwe ze będzie martwym ograniczeniem, nie wiem czy nie lepiej najpierw grać bez niego a potem ew, jesli to bedzie faktyczny problem, wrzucić ograniczenie.
Ograniczenie corowych kusz do 30 możliwe ze będzie martwym ograniczeniem, nie wiem czy nie lepiej najpierw grać bez niego a potem ew, jesli to bedzie faktyczny problem, wrzucić ograniczenie.
pytanie, czy 4 i 5 harpie aż tak niszczą system.
Czy DE na 4x harpie są dużo mocniejsze niż DE na 3x harpie.
Z tym max 30 kusz się wstrzymajcie. Zróbcie to w drugiej iteracji, jak wstępnie przejdziecie przez HE/Emp/Liz itp.
Czy DE na 4x harpie są dużo mocniejsze niż DE na 3x harpie.
Z tym max 30 kusz się wstrzymajcie. Zróbcie to w drugiej iteracji, jak wstępnie przejdziecie przez HE/Emp/Liz itp.
Release the Przemcio!
Max 30 kusz w corach - nie dość, że jest to powielanie euro, to jeszcze podobnie jak w przypadku euro wymusza branie warriorów/korsarzy, którzy ze swoją S3 szału nie robią...
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Dla mnie luz. Dajciue jeszcze exeki 0-2 i witch elves max 35 na oddział, jak już macie potrzebę, żeby coś przyciąć. Magia, pendant - prosta sprawa. Kusze to totalnie z dupy wzięty i kompletnie nieprzemyślany pomysł. Dlaczego nagle pestki mają być przycięte bardziej, niż na euro?Ograniczenie corowych kusz do 30 możliwe ze będzie martwym ograniczeniem,
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Myślę ,że -100 punktów na rary beastmenów to bardzo dobry pomysł!!!
Nie wiem czy nie za dużo tych linijek, ograniczenie kusz chroni tylko przed monotonią w corach,

Dzięki Młody, w każdym AR musi być jakiś el rey. Podstawowym celem CS powinno być zagwarantowanie, że rozpy nie będą nudne. Mam nadzieję, że w lizakach wpiszecie saurus warriors 1+.
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że kusze na DR też zostały przycięte. Z przyczyn bliżej nieokreślonych (a raczej z tej przyczyny, że po prostu nie bardzo wiecie, co robicie).
Jak to ma wyglądać w przypadku power of darkness? Ten czar generuje d3+1. Czyli z automatu generuje 2? A sprowadza się do tego, że mag na 3+ dostaje dodatkową kostkę? Czy o co z tym miało chodzić? AMax 2 dodatkowe PD z Power of darkness lub Sacrificial Dagger na turę
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Nic nie zostało przycięte w kwestii kusz. Nie masz już czego krytykować.Jankiel pisze: Dzięki Młody, w każdym AR musi być jakiś el rey. Podstawowym celem CS powinno być zagwarantowanie, że rozpy nie będą nudne. Mam nadzieję, że w lizakach wpiszecie saurus warriors 1+.
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że kusze na DR też zostały przycięte. Z przyczyn bliżej nieokreślonych (a raczej z tej przyczyny, że po prostu nie bardzo wiecie, co robicie).
Wygenerować sobie z Power of Darkness możesz i 100 kości (a dokładnie 48). Użyjesz max 2 dodatkowe poza rzutem na wichry magii i channelem. Z PoD lub z Sacrificial Dagger lub z obu.Jankiel pisze:Jak to ma wyglądać w przypadku power of darkness? Ten czar generuje d3+1. Czyli z automatu generuje 2? A sprowadza się do tego, że mag na 3+ dostaje dodatkową kostkę? Czy o co z tym miało chodzić? AMax 2 dodatkowe PD z Power of darkness lub Sacrificial Dagger na turę
I na koniec.
Staram się śledzić ten temat ze względów merytorycznych - zwracacie uwagę na różne niuanse i dobrze.
Ale bardzo zniechęcające jest czytanie już powoli personalnych pretensji w stosunku do propozycji Work-in-Progress.
Szczególnie, że koniec końców nic złego w ramach ograniczeń się nie dzieje.
Dlatego proszę o powstrzymanie swojego internetowego ego i skupienie na merytoryce wypowiedzi, które bardzo nam pomagają.
Dziękuję.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami

Trochę nie kumam tego PoD w waszym wykonaniu. Rzucam z 1 kostki, wychodzi i zawsze dostaje w efekcie +1 kość tak naprawdę, bo 1 zużywam na PoD. Jak rzucę z 2, to wychodzę na zero. Trochę bezsensownie to wygląda.
Release the Przemcio!
To ja mam takie pytanie - dlaczego bestie nie mają limitu na PD, a DE mają ? Zwłaszcza że bestie postawią sobie herdstona, a koło niego kilku magów i mają PD za free.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand
Merytorycznie Jacku, można dyskutować z merytorycznymi postami. Ale o ile takie były wcześniej, to w przypadku De tego zaczyna brakować. Przykładem są te kusze i power of darkness, gdzie tniecie ot tak, z przyzwyczajenia. Nie lepiej dać wybór power of darkness lub sztylet? Bo samo generowanie kości porzew pod nie jest aż tak przegiete. To dodatkowy rzut, który się może różnie. Może nic nie dać i zazwyczaj daje magowi po prostu jedną kość. Nie jest to specjalnie mocne. A w zamian rezygnuje się z bardzo nocnego sztyletu. Te dwie kości na pod to pozostałość po euro, zupełnie nie pasującc do tego czaru.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.