Coś dla początkujących

Wood Elves

Moderator: Gremlin

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

No otoż mi właśnie chodzi cały czas
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

MiM
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: MiM »

Chcę zacząć bawić się w WFB właśnie z WE i mam pytania:
Czy batalion to dobry wybór?
Jaki command brać do GG (tzn. muzyk/lord's bowman/sztandar/magiczny)
Czy warto wystawiać GG Scouts i GR??
Czytałem, że GR są słabi i lepiej grać WR. Ma ktoś jakiś dobry plan jak konwertować GR (bo są w batalionie) na WR??
Co dalej dokupować po kolei?
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

MiM pisze:Chcę zacząć bawić się w WFB właśnie z WE i mam pytania:
Czy batalion to dobry wybór?
Jaki command brać do GG (tzn. muzyk/lord's bowman/sztandar/magiczny)
Czy warto wystawiać GG Scouts i GR??
Czytałem, że GR są słabi i lepiej grać WR. Ma ktoś jakiś dobry plan jak konwertować GR (bo są w batalionie) na WR??
Co dalej dokupować po kolei?
Z góry dzięki.
1) Tak, batalion to dobry wybór, masz podstawowe jednostki w ładnej liczbie.
2) To już zależy od Twojej taktyki. GG zawsze się przydadzą, bo są świetnymi strzelcami, Scouci z tego co ja się orientuję to bardzo rzadko są wystawiani, a GR to po prostu plewy, bo kosztują 2 pkt mniej od WR, a są o niebo słabsi...
3) Można skonwertować ich, mając troszkę greestuffu pobawić się z płaszczami i poprzerabiać je na futra itp.
4) Co dalej kupować... To zależy jaką koncepcję armii chcesz przyjąć. Najlepiej rozegrać pare / parenaście bitew na proxach, a potem się zdecydować jaki wariant rozpiski Ci pasuje.

Pozdro

MiM
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: MiM »

Płaszcze na futra ale po za tym chyba coś jeszcze trzeba coś zmienić żeby GR stali się WR??
A jaki command wystawiać w GG??
EDIT: Na tych słabych (małych) zdjęciach GW GG scuci są podobni do waywatcherów - WW mają sztylety i trochę inne ubranka - Czy w rzeczywistości jest tak samo??

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Nie, scouci a waywatcherzy mają sporo różnic, w realu się prezentują zupełnie inaczej. :)
Co do command group w GG, osobiście nie wystawiam nic, poza czystą 10tką łuków. Po prostu nie opłaca sie ;)
Pozdro

MiM
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: MiM »

To kolejna porcja pytań po kolejnym przejrzeniu Army Buildera :)
Do WR warto brać command? jeśli tak czy cały i jaki sztandar magiczny?
I czy futerka dorobione do GR starczą? bo na fotkach z GW widać trochę większe różnice.
Czy w dryadach potrzeba czempiona?
WE noble przy kupieniu kindred'a eternali ma że traktuje się że drugi szereg ma włócznie. Wystarczy że obojętnie kto za nim stoi to jest liczony że ma za sobą włócznię czy musi być w klocku eternali?
Czy w/w zasada działa do eternali?? (1 rząd dwie ręczne a drugi włocznie)
Do jakiej gry (deff/off) pasuje EG, WD, WW??

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

MiM pisze:Do WR warto brać command? jeśli tak czy cały i jaki sztandar magiczny?
I czy futerka dorobione do GR starczą? bo na fotkach z GW widać trochę większe różnice.
Czy w dryadach potrzeba czempiona?
WE noble przy kupieniu kindred'a eternali ma że traktuje się że drugi szereg ma włócznie. Wystarczy że obojętnie kto za nim stoi to jest liczony że ma za sobą włócznię czy musi być w klocku eternali?
Czy w/w zasada działa do eternali?? (1 rząd dwie ręczne a drugi włocznie)
Do jakiej gry (deff/off) pasuje EG, WD, WW??
1) Osobiście do WR biorę tylko sztandar, muzyka masz wklepanego "za darmo", że tak powiem. Championa imho nie opłaca się brać, po co płacić za 1 atak 18 pkt? Dla mnie lekki bez sens. Jeśli sztandar magiczny, to zależy od upodobań, ale wtedy najlepiej 6 wildów + war banner, takie coś ładnie umie namieszać. ;)
2) Konwersje zależą tylko od umiejętności "rzeźbiarza", jeśli jesteś dobry w te klocki to nie powinna Ci taka konwersja sprawić trudności (np. dorobienie liści, listków, pnączy na włóczniach, zmienienie ich kształtu, dodanie np. jakiś bitsów od driad :) ).
3) Champion w driadach... Dla mnie jest to 12 pkt za 1 atak, imho totalnie niepotrzebne i nieprzydatne.
4) Nie, za nim musi stać EG, inaczej (jak np. stoi tam inny charakter) nie będzie atakował z drugiego szeregu. (tak propos nie wiem o co Ci chodzi z tym, czy musi być w klocku eternali... No bo jak inaczej, luzem? Nie czaje tego :P )
5) Tak, ta zasada działa tylko do eternali, patrz podręcznik (PL) S. 18, druga zasada pod tytułem: "Styl walki Wiecznej Straży".
6) Co do tego, jaki styl gry... No ogólnie rzecz biorąc eternale nie pasują np. do latającego cyrku, a tak poza tym to wszystko zależy od gustu. ;)

MiM
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: MiM »

Batalion zamówiony (choć na magazynie sklep nie ma;/), 6 dodatkowych GG w drodze, army book jest i pytania kolejne:
Kto to caddy?? Bo widzę w postach caddy a ani w army builder'ze ani w army book'u nie znalazłem. Może źle szukałem - nie wiem.
Czy da się grać bez treeman'a i tree kin'ów?? te duże drzewka coś mi nie podchodzą. Nie wiem czemu :)
Na bitwy 1k - 1,5k co wybrać jako specjale?? zastanawiam się nad WR, WD i chyba EG. Choć EG nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

Caddy to czarodziej na pierwszym lvlu z dwoma dispell scrollami. Czyli taka maksymalna obrona przed magią za minimalną cene ;d

Bez treekinów owszem da sie grać jednak dla mnie 1 treeman to podstawa. Zalaczajac army buildera automatycznie daje 2x łucznikow 2x driady, treeman, potem mysle nad resztą armi :)

Ze speciali najlepiej wildów i dancerów, eternale dla mnie nie są zbyt mocną jednostką a w szczególności w rękach niedoświadczonego gracza :)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze: dla mnie 1 treeman to podstawa.
Standard?

@ MiM: ziom, przede wszystkim zacznijmy od tego, że dopóki sam się nie przekonasz co jest dobre, nie będziesz miał własnego zdania ;) Nie wszystkie bitwy musisz wygrywać, a w towarzyskich najlepiej pograj jednostkami, które uważasz, że są słabe, czyli Treekiny czy EG. ;)
Z wprawą w grze wyrabia się własny schemat taktyki i tak dalej. Przede wszystkim trzeba grać, na teorii się nie ujedzie ;)

WD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają. ;)
WR jeden ze słuszniejszych wyborów z slotu special, świetny fast, mocny kopniak, punktowo 10 droższy od GR... Same zalety ;)

Awatar użytkownika
max1
Chuck Norris
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: max1 »

WR? -wild ridersi są 10 punktów drożsi niż gg? ;) A nie 2?

MiM: Bez treekinów spokojnie, ale drzewiec to podstawa.
Podstawy armi: driady :/ (nie lubię ich strasznie, ale PRAKTYCZNIE nie da się bez nich grać :/ ), glad guardzi, najmocniejsi łucznicy w grze, drzewiec jest świetny i do tego fajny oraz wildzi patrz w poprzednim poście :)
Reszta to jak chcesz, ale najczęściej dochodzą do tego wardencerzy. Rzadziej waywatchersi, great eagle, warhawki
Najradziej treekiny, etenrale i glad ridersi :)

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Pisał wg oddziałów... I nie GG, tylko porównanie kawalerii do kawalerii - GR do WR... W punktach jest różnica (między oddziałami!!) 10... Kmisz? Taki skrót myślowy. ;)

Co do drzewca i driad, bez driad ciężko się gra, 2 ósemki to zawsze się bierze... Bez łuczników można grać, ja często bez nich grałem. :) Co do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony - na mniejsze pkt owszem, ale powyżej 2k nie trzeba brać 2 drzew. :)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

WD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają.
Po to mają warda na 4+ w tańcu zeby przetrwac ewentualna szarze albo cos przetrzymac

bez łuczników można grać, ja często bez nich grałem.
to zrobiłeś błąd :P
Co do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony
Jest. Jeden :)

Awatar użytkownika
Gokish
Księciunio
Posty: 8646
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Gokish »

ja też mieć pytania :] a raczej jedno :P
Na początek chce kupić batalion , spellsingera , green stuff , włócznie z bits pudła :] Czy to dobry zakup na początek (gs i włócznie aby przerobić Glade Ridersów na Wildów )

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze:
WD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają.
Po to mają warda na 4+ w tańcu zeby przetrwac ewentualna szarze albo cos przetrzymac
bez łuczników można grać, ja często bez nich grałem.
to zrobiłeś błąd :P
Co do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony
Jest. Jeden :)
1. Tak, ASF też po to mają, ale nie zmienia faktu, że nadal są kruszynkami. ;)
2. Błąd? Imho nic nie zostaje w tyle na mega offensie... No, ale co kto lubi.
3. (jeśli zrozumiałem dobrze) Bez dwóch drzew też można grać ;)

@gokish: jeśli masz wprawe w green stuffie i umiesz ładnie oraz zgrabnie to zrobić, to jak najbardziej tak. ;)

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

2. Błąd? Imho nic nie zostaje w tyle na mega offensie... No, ale co kto lubi.
Masz racje, dlatego prawie w każdej grze cisne nimi 5 cali do przodu co ture :)

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

Kosmo pisze:
2. Błąd? Imho nic nie zostaje w tyle na mega offensie... No, ale co kto lubi.
Masz racje, dlatego prawie w każdej grze cisne nimi 5 cali do przodu co ture :)
zależy z czym grasz...z bretą pchać ich do przodu to pomyłka jest...
chociaż nieukrywam ze im wcześniej jesteśmy na 15 `` to lepiej... :lol2:

Awatar użytkownika
Kosmo
Kradziej
Posty: 947
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Kraków

Post autor: Kosmo »

zależy z czym grasz...z bretą pchać ich do przodu to pomyłka jest...
eee...eeee..e?

Awatar użytkownika
Piotras
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3216
Lokalizacja: Krotoszyn/Poznań

Post autor: Piotras »

Kosmo pisze:
zależy z czym grasz...z bretą pchać ich do przodu to pomyłka jest...
eee...eeee..e?
Podstawianie się pod szarże bretońców? Poza tym IMHO nie trzeba grać z łucznikami, można bez nich, trudniej i trzeba pogłówkować ;]
Oczywiście to moje zdanie...

Awatar użytkownika
max1
Chuck Norris
Posty: 659
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: max1 »

Ale to jest bezsensu mim zdaniem. Gra się albo dla wygranej albo dla fluffu. Dla wygranej jasne, że się ich bierze. Najlepsi łucznicy w grze. Z fluffu też, najlepsi łczunicy na świecie, którzy od urodzenia mają u boku łuk i uczą się nim posługiwać...
Więc jaki jest tego sens?

ODPOWIEDZ