Coś dla początkujących
Moderator: Gremlin
Chcę zacząć bawić się w WFB właśnie z WE i mam pytania:
Czy batalion to dobry wybór?
Jaki command brać do GG (tzn. muzyk/lord's bowman/sztandar/magiczny)
Czy warto wystawiać GG Scouts i GR??
Czytałem, że GR są słabi i lepiej grać WR. Ma ktoś jakiś dobry plan jak konwertować GR (bo są w batalionie) na WR??
Co dalej dokupować po kolei?
Z góry dzięki.
Czy batalion to dobry wybór?
Jaki command brać do GG (tzn. muzyk/lord's bowman/sztandar/magiczny)
Czy warto wystawiać GG Scouts i GR??
Czytałem, że GR są słabi i lepiej grać WR. Ma ktoś jakiś dobry plan jak konwertować GR (bo są w batalionie) na WR??
Co dalej dokupować po kolei?
Z góry dzięki.
1) Tak, batalion to dobry wybór, masz podstawowe jednostki w ładnej liczbie.MiM pisze:Chcę zacząć bawić się w WFB właśnie z WE i mam pytania:
Czy batalion to dobry wybór?
Jaki command brać do GG (tzn. muzyk/lord's bowman/sztandar/magiczny)
Czy warto wystawiać GG Scouts i GR??
Czytałem, że GR są słabi i lepiej grać WR. Ma ktoś jakiś dobry plan jak konwertować GR (bo są w batalionie) na WR??
Co dalej dokupować po kolei?
Z góry dzięki.
2) To już zależy od Twojej taktyki. GG zawsze się przydadzą, bo są świetnymi strzelcami, Scouci z tego co ja się orientuję to bardzo rzadko są wystawiani, a GR to po prostu plewy, bo kosztują 2 pkt mniej od WR, a są o niebo słabsi...
3) Można skonwertować ich, mając troszkę greestuffu pobawić się z płaszczami i poprzerabiać je na futra itp.
4) Co dalej kupować... To zależy jaką koncepcję armii chcesz przyjąć. Najlepiej rozegrać pare / parenaście bitew na proxach, a potem się zdecydować jaki wariant rozpiski Ci pasuje.
Pozdro
Płaszcze na futra ale po za tym chyba coś jeszcze trzeba coś zmienić żeby GR stali się WR??
A jaki command wystawiać w GG??
EDIT: Na tych słabych (małych) zdjęciach GW GG scuci są podobni do waywatcherów - WW mają sztylety i trochę inne ubranka - Czy w rzeczywistości jest tak samo??
A jaki command wystawiać w GG??
EDIT: Na tych słabych (małych) zdjęciach GW GG scuci są podobni do waywatcherów - WW mają sztylety i trochę inne ubranka - Czy w rzeczywistości jest tak samo??
To kolejna porcja pytań po kolejnym przejrzeniu Army Buildera
Do WR warto brać command? jeśli tak czy cały i jaki sztandar magiczny?
I czy futerka dorobione do GR starczą? bo na fotkach z GW widać trochę większe różnice.
Czy w dryadach potrzeba czempiona?
WE noble przy kupieniu kindred'a eternali ma że traktuje się że drugi szereg ma włócznie. Wystarczy że obojętnie kto za nim stoi to jest liczony że ma za sobą włócznię czy musi być w klocku eternali?
Czy w/w zasada działa do eternali?? (1 rząd dwie ręczne a drugi włocznie)
Do jakiej gry (deff/off) pasuje EG, WD, WW??
Do WR warto brać command? jeśli tak czy cały i jaki sztandar magiczny?
I czy futerka dorobione do GR starczą? bo na fotkach z GW widać trochę większe różnice.
Czy w dryadach potrzeba czempiona?
WE noble przy kupieniu kindred'a eternali ma że traktuje się że drugi szereg ma włócznie. Wystarczy że obojętnie kto za nim stoi to jest liczony że ma za sobą włócznię czy musi być w klocku eternali?
Czy w/w zasada działa do eternali?? (1 rząd dwie ręczne a drugi włocznie)
Do jakiej gry (deff/off) pasuje EG, WD, WW??
1) Osobiście do WR biorę tylko sztandar, muzyka masz wklepanego "za darmo", że tak powiem. Championa imho nie opłaca się brać, po co płacić za 1 atak 18 pkt? Dla mnie lekki bez sens. Jeśli sztandar magiczny, to zależy od upodobań, ale wtedy najlepiej 6 wildów + war banner, takie coś ładnie umie namieszać.MiM pisze:Do WR warto brać command? jeśli tak czy cały i jaki sztandar magiczny?
I czy futerka dorobione do GR starczą? bo na fotkach z GW widać trochę większe różnice.
Czy w dryadach potrzeba czempiona?
WE noble przy kupieniu kindred'a eternali ma że traktuje się że drugi szereg ma włócznie. Wystarczy że obojętnie kto za nim stoi to jest liczony że ma za sobą włócznię czy musi być w klocku eternali?
Czy w/w zasada działa do eternali?? (1 rząd dwie ręczne a drugi włocznie)
Do jakiej gry (deff/off) pasuje EG, WD, WW??
2) Konwersje zależą tylko od umiejętności "rzeźbiarza", jeśli jesteś dobry w te klocki to nie powinna Ci taka konwersja sprawić trudności (np. dorobienie liści, listków, pnączy na włóczniach, zmienienie ich kształtu, dodanie np. jakiś bitsów od driad ).
3) Champion w driadach... Dla mnie jest to 12 pkt za 1 atak, imho totalnie niepotrzebne i nieprzydatne.
4) Nie, za nim musi stać EG, inaczej (jak np. stoi tam inny charakter) nie będzie atakował z drugiego szeregu. (tak propos nie wiem o co Ci chodzi z tym, czy musi być w klocku eternali... No bo jak inaczej, luzem? Nie czaje tego )
5) Tak, ta zasada działa tylko do eternali, patrz podręcznik (PL) S. 18, druga zasada pod tytułem: "Styl walki Wiecznej Straży".
6) Co do tego, jaki styl gry... No ogólnie rzecz biorąc eternale nie pasują np. do latającego cyrku, a tak poza tym to wszystko zależy od gustu.
Batalion zamówiony (choć na magazynie sklep nie ma;/), 6 dodatkowych GG w drodze, army book jest i pytania kolejne:
Kto to caddy?? Bo widzę w postach caddy a ani w army builder'ze ani w army book'u nie znalazłem. Może źle szukałem - nie wiem.
Czy da się grać bez treeman'a i tree kin'ów?? te duże drzewka coś mi nie podchodzą. Nie wiem czemu
Na bitwy 1k - 1,5k co wybrać jako specjale?? zastanawiam się nad WR, WD i chyba EG. Choć EG nie jestem pewien.
Kto to caddy?? Bo widzę w postach caddy a ani w army builder'ze ani w army book'u nie znalazłem. Może źle szukałem - nie wiem.
Czy da się grać bez treeman'a i tree kin'ów?? te duże drzewka coś mi nie podchodzą. Nie wiem czemu
Na bitwy 1k - 1,5k co wybrać jako specjale?? zastanawiam się nad WR, WD i chyba EG. Choć EG nie jestem pewien.
Caddy to czarodziej na pierwszym lvlu z dwoma dispell scrollami. Czyli taka maksymalna obrona przed magią za minimalną cene ;d
Bez treekinów owszem da sie grać jednak dla mnie 1 treeman to podstawa. Zalaczajac army buildera automatycznie daje 2x łucznikow 2x driady, treeman, potem mysle nad resztą armi
Ze speciali najlepiej wildów i dancerów, eternale dla mnie nie są zbyt mocną jednostką a w szczególności w rękach niedoświadczonego gracza
Bez treekinów owszem da sie grać jednak dla mnie 1 treeman to podstawa. Zalaczajac army buildera automatycznie daje 2x łucznikow 2x driady, treeman, potem mysle nad resztą armi
Ze speciali najlepiej wildów i dancerów, eternale dla mnie nie są zbyt mocną jednostką a w szczególności w rękach niedoświadczonego gracza
Standard?Kosmo pisze: dla mnie 1 treeman to podstawa.
@ MiM: ziom, przede wszystkim zacznijmy od tego, że dopóki sam się nie przekonasz co jest dobre, nie będziesz miał własnego zdania Nie wszystkie bitwy musisz wygrywać, a w towarzyskich najlepiej pograj jednostkami, które uważasz, że są słabe, czyli Treekiny czy EG.
Z wprawą w grze wyrabia się własny schemat taktyki i tak dalej. Przede wszystkim trzeba grać, na teorii się nie ujedzie
WD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają.
WR jeden ze słuszniejszych wyborów z slotu special, świetny fast, mocny kopniak, punktowo 10 droższy od GR... Same zalety
WR? -wild ridersi są 10 punktów drożsi niż gg? A nie 2?
MiM: Bez treekinów spokojnie, ale drzewiec to podstawa.
Podstawy armi: driady :/ (nie lubię ich strasznie, ale PRAKTYCZNIE nie da się bez nich grać :/ ), glad guardzi, najmocniejsi łucznicy w grze, drzewiec jest świetny i do tego fajny oraz wildzi patrz w poprzednim poście
Reszta to jak chcesz, ale najczęściej dochodzą do tego wardencerzy. Rzadziej waywatchersi, great eagle, warhawki
Najradziej treekiny, etenrale i glad ridersi
MiM: Bez treekinów spokojnie, ale drzewiec to podstawa.
Podstawy armi: driady :/ (nie lubię ich strasznie, ale PRAKTYCZNIE nie da się bez nich grać :/ ), glad guardzi, najmocniejsi łucznicy w grze, drzewiec jest świetny i do tego fajny oraz wildzi patrz w poprzednim poście
Reszta to jak chcesz, ale najczęściej dochodzą do tego wardencerzy. Rzadziej waywatchersi, great eagle, warhawki
Najradziej treekiny, etenrale i glad ridersi
Pisał wg oddziałów... I nie GG, tylko porównanie kawalerii do kawalerii - GR do WR... W punktach jest różnica (między oddziałami!!) 10... Kmisz? Taki skrót myślowy.
Co do drzewca i driad, bez driad ciężko się gra, 2 ósemki to zawsze się bierze... Bez łuczników można grać, ja często bez nich grałem. Co do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony - na mniejsze pkt owszem, ale powyżej 2k nie trzeba brać 2 drzew.
Co do drzewca i driad, bez driad ciężko się gra, 2 ósemki to zawsze się bierze... Bez łuczników można grać, ja często bez nich grałem. Co do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony - na mniejsze pkt owszem, ale powyżej 2k nie trzeba brać 2 drzew.
Po to mają warda na 4+ w tańcu zeby przetrwac ewentualna szarze albo cos przetrzymacWD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają.
to zrobiłeś błądbez łuczników można grać, ja często bez nich grałem.
Jest. JedenCo do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony
1. Tak, ASF też po to mają, ale nie zmienia faktu, że nadal są kruszynkami.Kosmo pisze:Po to mają warda na 4+ w tańcu zeby przetrwac ewentualna szarze albo cos przetrzymacWD są na prawdę świetną jednostką, ale brak asv czy tylko wsv na 6+ czyni ich na prawdę miękkimi, więc zaszarżowani raczej nigdy nie przetrwają.
to zrobiłeś błądbez łuczników można grać, ja często bez nich grałem.
Jest. JedenCo do drzewca, imho nie jest on niezastąpiony
2. Błąd? Imho nic nie zostaje w tyle na mega offensie... No, ale co kto lubi.
3. (jeśli zrozumiałem dobrze) Bez dwóch drzew też można grać
@gokish: jeśli masz wprawe w green stuffie i umiesz ładnie oraz zgrabnie to zrobić, to jak najbardziej tak.
zależy z czym grasz...z bretą pchać ich do przodu to pomyłka jest...Kosmo pisze:Masz racje, dlatego prawie w każdej grze cisne nimi 5 cali do przodu co ture2. Błąd? Imho nic nie zostaje w tyle na mega offensie... No, ale co kto lubi.
chociaż nieukrywam ze im wcześniej jesteśmy na 15 `` to lepiej...
Podstawianie się pod szarże bretońców? Poza tym IMHO nie trzeba grać z łucznikami, można bez nich, trudniej i trzeba pogłówkować ;]Kosmo pisze:eee...eeee..e?zależy z czym grasz...z bretą pchać ich do przodu to pomyłka jest...
Oczywiście to moje zdanie...
Ale to jest bezsensu mim zdaniem. Gra się albo dla wygranej albo dla fluffu. Dla wygranej jasne, że się ich bierze. Najlepsi łucznicy w grze. Z fluffu też, najlepsi łczunicy na świecie, którzy od urodzenia mają u boku łuk i uczą się nim posługiwać...
Więc jaki jest tego sens?
Więc jaki jest tego sens?