8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Młody Pajak
Kradziej
Posty: 945
Lokalizacja: Gdynia

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Młody Pajak »

hero na orle chociazby.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Heh ... Czyli istnieja jednak elfy z 4 T :mrgreen:
A czemu mój pegazista nie moze miec 4 T ?? :roll:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Młody Pajak pisze:hero na orle chociazby.
Bzdura. Od orła bierzesz W a nie T. T używasz zawsze jeźdźca, z wyjątkiem testów statystyk, bo wtedy bierzesz najwyższą z modelu.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Aha no to sie wyjaśniło (więc nie istnieja elfy z 4 T :mrgreen: )
Dzięki :wink:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

zaraz zaraz a malekhhit nie ma 4t ??

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Czy jak mam broń typu "One Use Only" z tym, że zanim zaatakuję muszę zadeklarować czy będę jej używał, to czy mogę walczyć GW w rundzie w której tej broni nie chcę użyć. Dodatkowo czy jak już użyję tej broni to czy w następnej rundzie używam już GW?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Teraz bohater zawsze musi używać magicznej broni, jeśli takową posiada (jest zasada w podręczniku, której nazwy nie pamiętam :) ) Co do używania GW później, to wydaje mi się, że dopiero w następnym combacie (tak jak nie można zmieniać sobie zwykłej broni w walce). Chyba, że ta magiczna po utracie One Use Only nie rozpada się, tylko 'counts as ...' wtedy wg mnie bohater dalej musi używać tej broni.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Czyli w myśl tego co mówisz chciał nie chciał w pierwszej rundzie walki muszę użyć zdolności broni, bo ona nie ma innych właściwości poza tą One Use Only (chodzi dokładnie o Wollopa's One Hit Wunda - z armii OnG)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

e to chyba nie tak zrozumiałeś zasadę :) ona się nie rozpada, to jest magic weapon ale raz na grę możesz użyć jej magicznych właściwości. moim zdaniem po użyciu dalej z niej korzystasz
Once per game, this weapon grants the wielder Strength 10 for the duration of the combat phase. Use of the One Hit Wunda must be declated before the wielder makes any rolls to hit
ja bym powiedział, że użyć dodatkowych właściwości możesz kiedy chcesz nie koniecznie w 1 fazie falki, ale nie możesz walczyć inną bronią np Great Weaponem.
Nie ma zasady (albo ja o niej nie wiem) która każe korzystać z takich one use only gdy tylko masz możliwość.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

katerek
Masakrator
Posty: 2986
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Nie no dobrze zrozumiałem tylko troszkę opis tej broni jest mylący zwłaszcza zdanie o jej użyciu. :)...Ale teraz "zlukałem" że chodzi o użycie jej zdolności a nie samej broni.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3175
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Niektóre przedmioty mają po prostu zapisane, że muszą zostać użyte np. przy pierwszej szarży czy coś takiego, nie ma ogólnej zasady wymuszającej użycie przedmiotów jednorazowego użytku przy pierwszej nadażającej się okazji.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

co jeśli przy rzuconej pitce na kostce rozrzutu wypadnie hit? Pitka się nie przemieszcza czy może należy przerzucić kostkę?

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Masz hita, placek zostaje w miejscu, udało się trafić.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

25 bretońskich łuczników w klocku 5x5 strzela do troli/kawalerii/smoka/piechoty ustawionej na górce. Ilu strzela?
- 18 bo 10 pierwszych i 8 z volleja.
- 25 bo trole/kawaleria/smok/piechota ustawiona na górce sa więksi więc łucznicy z tyłu nie mają zablokowanego do nich Losa.
I kolejne pytanie gdyby uznać, ze wszyscy to 18 wali bez modyfikatorow (2 pierwsze szeregi+vollej), a reszta czyli 7, używająca swojego Losa z -2 do hita za hard cover?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Strzelcy strzelają z dwóch szeregów + ewentualny bonus za volley.
Nie tyczą się ich w tym wypadku normalne zasady LOS
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Jankiel pisze:Strzelcy strzelają z dwóch szeregów + ewentualny bonus za volley.
Nie tyczą się ich w tym wypadku normalne zasady LOS
Dzięks.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Dębek pisze:a reszta czyli 7, używająca swojego Losa z -2 do hita za hard cover?
strzelcy z tylnich szeregow uzywaja los modelu w pierwszym dokladni przed nimi.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

lohost pisze:jak dziala bladewind na maszyny? bije w "zaloge" czy w maszyne? jesli w maszyne to trafiam automatycznie?
Bladewind robi "close combat attacks", a więc używasz WS, T i AS załogi.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Shino pisze:
Dębek pisze:a reszta czyli 7, używająca swojego Losa z -2 do hita za hard cover?
strzelcy z tylnich szeregow uzywaja los modelu w pierwszym dokladni przed nimi.
W przykładzie, który podalem, z uwzględnieniem wyjasnienia Jankiela, ta 7ka akurat nic nie widzi i nie może strzelać.
:mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

wiesz... po prostu podalem bo juz sie spotkalem kilkukrotnie z tym, ze los mierzono normalnie od modeli z tylu tak jakby tych z przodu nie bylo ;)

Zablokowany