rozpiski elfów v2

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Re: rozpiski elfów v2

Post autor: Embir »

Ja do Andrzeja mam pytanie:

W Wejherowie i na DMP widziałem, że grałeś 20 WL i na jednym caddym, jak Ci się grało przeciwko armiom silnie magicznym z tak słabą obroną na czary?
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Janiszek
Masakrator
Posty: 2032

Post autor: Janiszek »

Co prawda temat Kielona, ale tam swoje 3 grosze wrzuciłem. Zobaczcie i skomentujcie tutaj ;]
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 89#p499689

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Napisałem w temacie Kielona. Chyba jednak jeśli już brać HE na Bazyliszka to oparte na magu z książką. Wszechobecne działka DoW, poisony skinków, grad bolców DE, dwa Bazyliszki stricte przeciw latającym LT, Beast Cowers na Shinuxie - wszystko to sprawia, że smoki nie mają teraz łatwego życia.
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Embir pisze:Ja do Andrzeja mam pytanie:

W Wejherowie i na DMP widziałem, że grałeś 20 WL i na jednym caddym, jak Ci się grało przeciwko armiom silnie magicznym z tak słabą obroną na czary?
Nigdy nie miałem większych problemów z armiami czarującymi. Trzeba po prostu odpowiednio zagrać.

Grałem np. z VC na full magii. Niby koszmar, 12 kości na turę, w 1 turze wstaje 20 ghouli itp. A tak naprawdę, to co z tego, że będzie miał 3 klocki po 30-40 ghouli? I tak WL z BB rozkręcają to w max 3 tury. A innych masakrycznych czarów VC nie mają.

Inaczej gram z demonami na wronie. Pomijam fakt, że jak trafiam na DoCh to micha ma się śmieje, bo jak na razie prawie każda walka z nimi kończy się przynajmniej 15-5 dla mnie. Wracając do wrony, trzeba jak już pisałem, odpowiednio zagrać. Wykorzystuję fakt, że większość graczy demonicznych ma mocne parcie na wygraną. Rozstawiam się w rogu robiąc kocioł, a następnie czekam na wroga. Bolce zasłaniam całkowicie łucznikami, a tych WL. W ten sposób furie nie mogą zaszarżować bolców. Co prawda bolce też nie mogą strzelać do innych odziałów, ale to nieważne. Bolce mają wtedy tylko jedną funkcję - nie pozwolić wronie latać po polu bitwy i zmusić do stania za lasem. W ten sposób 4 RBT blokujemy całkowicie wrogą magię, a idące do nas po ziemi odziały demonów masakrujemy smokiem i WL z BB (tylko musi ich być ponad 20, najlepiej x2) Jak do tej pory kończyło się zawsze tym, że zabijałem mu prawie wszystko oprócz wrony, a on mi nic (ewentualnie społowił jakiś WL) i kończyło się 15-5 :)
Jedyny minus, jest taki, że demony mogą nas olać, ustawić się w rogu i 10-10. Ale do tej pory nikt tak nie zrobił (poza tym, dla większości graczy wynik 10-10 z DoCh to sukces :) )

Z innych armii mocno czarują jeszcze lizaki i DE. Z tymi z Liz sprawa jest prosta, jak najszybciej wbić się smokiem i WL w klocek z slannem i po sprawie (z grubsza). Większy problem jest z dark elficką gejowizną. W tym wypadku niestety trzeba iść na remis, tzn ustawić bolce na w miarę otwartej powierzchni z dala od lasów. Dzięki temu odziały DE nie będą mogły podejść, więc nie będzie zasięgów dla większości czarów.

Podsumowując, radzę sobie z wrogą magią, nie pozwalając przeciwnikowi skutecznie jej wykorzystać :)
Embir pisze:Napisałem w temacie Kielona. Chyba jednak jeśli już brać HE na Bazyliszka to oparte na magu z książką. Wszechobecne działka DoW, poisony skinków, grad bolców DE, dwa Bazyliszki stricte przeciw latającym LT, Beast Cowers na Shinuxie - wszystko to sprawia, że smoki nie mają teraz łatwego życia.
Eee, tam. Wcale nie jest tak źle. działa DoW były zawsze, poisony też tak jak i bolce DE. Bazyliszki niby anty smokowe, ale jest też Turoń (którego mam zamiar wziąść) który pięknie ownuje bolce HE i DE jak też inne maszyny.
Arcymag jest dobry, ale ma jeden minus: nie m wtedy SD :)

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Ja sam na Bazyla nie idę ale mój kolega się wybiera i przećwiczylem jego rozpę czymś takim
2350

Lord na SD
standard z GoC

2x caddy

2x10 archer

4x BT

5x DP

6x DP
Warbanner

6x DP
Ellyrion, Aol

5x SH
5x SH

Zagrałem już 2 bitwy z lizakami (Slann+temple, 2 cowboy, Engine,cannon, 2kohorty 2terrki, 3skirmisz)
W pierwszej bitwie 8:12 w dupę ale w drugiej 12:8 do przodu
Za pierwszym razem Jaś a w drugie Sexmaszyna, żadne tak naprawdę sie nie przydalo. Jutro pewnie gramy ostateczną dogrywkę więc się ewentualnie zastanawiam co by tu ulepszyć i jakiego bazyla.
Pomożecie?... :wink:
I sold my soul for rock'n roll

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zmień bazyliszka :) Najlepiej na Rocco i Cocco albo na Turonia. Turoń wyjdzie i zje canon i nie zginie od skinków tak łatwo jak jaś. Natomiast R i C mogą obniżyć WS templom co może się przydać.

Może nie za bardzo przyda się to na Lizaki, ale myślę, że dobrze byłoby wywalić jednych SH i za to podpakować 2 na DP i dać fasta, ale to już jak chcesz.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Dzięki za info Endrju. Generalnie czytając to co napisałeś zaczynam się powoli przekonywać do Twojej konfiguracji z WL, a przynajmniej postaram się ją jakoś w bliższej przyszłości wypróbować. Dotychczas lubiłem w rozpie dużo szybkich jednostek (charioty, DP, ellyrianie), dużo strzelania i wymaksowaną na tyle na ile się da przy smoku magię. Niemniej nowy BP spowodował, że zacząłem szukać alternatywy.
Natomiast co do Twojej taktyki przeciwko gejowisku DE: zauważyłem, że w ogóle w większości moich bitew gram opuszczoną flankę i wystawiam się przeważnie w otwartej części stołu; tak generalnie najlepiej gra mi się HE, można zrekompensować w ten sposób przewagę liczebną wroga i skutecznie chronić flanki przed biegaczami i szybkim bądź latającym śmieciem, no a przy okazji bolce wtedy ładnie szachują, no ale to już takie banały z mojej strony :wink:
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Zawsze do usług :wink:

Szybkie jednostki mają to do siebie, że szybko giną z ostrzału/magii :) A nie można nimi zagrać np. przeciw demonom tak jak opisałem powyżej.

Wystawianie się na środku stołu jest dobrym pomysłem, trzeba jednak wtedy strasznie uważać na różnego rodzaju śmiecie. Trzeba poświęcić 2 pierwsze tury na ich odstrzał, przez co inne odziały mogą spokojnie iść do przodu. Pojawiają się dylematy. Strzelić w wronę i spróbować ją zranić, a w kolejnej turze stracić bolce od furii? Czy też może odstrzelić trochę furii, ale jednocześnie pozwolić wronie na swobodne czarowanie?
Na szczęście można sobie z tym poradzić w.w. sposobem. Wtedy przeciwnik nie może nas zmusić do wyboru między strzałem w GD (tracimy wtedy bolce) a w furie (nasze inne odziały dostają po dupie). Po prostu olewamy furie i kulturalnie plujemy do GD mając cały czas zabezpieczone bolty :)

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Andrzeju a mógłbyś pokazać taką swoją orientacyjną rozpę jaką grasz z takim klocem?
Tak się zastanawiam jak grasz z lizakami to jak działa ci ta antymagia? bo przy ogarniętym graczu jak to WL będą szli do tego kloca TG ze 3 tury, a slann będzie miał beast i smok jest w wielkiej czarnej.... do tego pewnie cannon i jest kiepsko
I sold my soul for rock'n roll

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Poniżej rozpiska, do której mam kilka pytań:
1. Zasadnicze pytanie - czy jest legalna według BP - jeśli chodzi o limit PD? Policzyłem, że dragon mag daje 2 kości; a na championie od DP dałem hełm - można go dać dodatkowo do dragon armora, czy wchodzi zamiast niego?
2. Co w ogóle myślicie o 2 smokach i wymaksownej magii? Smoki do siania terroru i wchodzenia od boku/tyłu/niszczenia śmieci, miękkie więc będę je chował i ostrożnie grał, myślę o popychaczce dla nich...
3. Czy macie pomysły na ulepszenie doboru samych przedmiotów na magach?

A może jakieś porady taktyczne od kogoś, kto grał czymś podobnym?

Zaznaczam, że rozpa głównie do grania w domu z O&G, ale też myślę o jakimś lokalu...


1 Archmage 655 Pts
Magic Level 4
Dispel Scroll [20]
Silver Wand [10]
Guardian Phoenix [25]
Ring of Fury [40]

1 Dragon: Moon @ [300] Pts

1 Dragon Mage @ 415 Pts
General; Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [20]
Talisman of Protection [10]

1 Dragon: Sun @ [230] Pts

10 Archers @ 110 Pts
Longbow

10 Archers @ 110 Pts
Longbow

5 Dragon Princes @ 295 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield; Standard
Banner of Sorcery [50]

1 Drakemaster @ [45] Pts
Helm of Fortune [25]

6 Elf Steed @ [0] Pts

5 Dragon Princes @ 150 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield

5 Elf Steed @ [0] Pts

5 Dragon Princes @ 150 Pts
Barding; Lance; Dragon Armour; Shield

5 Elf Steed @ [0] Pts

5 Swordmasters @ 75 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

1 Great Eagles @ 50 Pts

1 Great Eagles @ 50 Pts

1 Great Eagles @ 50 Pts

1 Repeater Bolt Thrower @ 100 Pts

2 Crew @ [0] Pts
Light Armour

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 5

Models in Army: 51


Total Army Cost: 2210

chomik
Mudżahedin
Posty: 334
Lokalizacja: Katowice

Post autor: chomik »

HoF jest dołączany do DA = 1+ :twisted:
Co do rozpy BSB z BB by się przydał :roll:

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

1. Limit PD sie zgadza. 4 za arcy + 2 za BoS + 2 za DM + 2 bazowe + 1 za bounda = 11PD
Mozesz dac spokojnie HoF na championie DP, wtedy masz Sv 1+/reroll
2. jak dla mnie, Sun dragon to nie smok :P troche ratuje tutaj sytuacje Moon Dragon, ale to też zabardzo nie jest smok do CC... z uwagi na zero Sv na magu lordzie GENERALE :D
IMO kiepska opcja, ale pobawic sie mozna
3. itemy OK, oprócz tego warda na 6+ na DM. za 15pkt zyskujesz 16% szansy ze obroni Cię to przed strata maga :P troche mało ;) wolałbym nastepny scroll.

co do rozpy, to troche Cie mało, nie ma czym przywalić (nie oszukujmy sie... 5 DP to nie jest mega siła uderzeniowa :D), przydałyby sie ze 2 rbt jeszcze... i jakis fast

Awatar użytkownika
Casp
Mudżahedin
Posty: 308

Post autor: Casp »

Rabsp pisze:1. Limit PD sie zgadza. 4 za arcy + 2 za BoS + 2 za DM + 2 bazowe + 1 za bounda = 11PD
Mozesz dac spokojnie HoF na championie DP, wtedy masz Sv 1+/reroll
2. jak dla mnie, Sun dragon to nie smok :P troche ratuje tutaj sytuacje Moon Dragon, ale to też zabardzo nie jest smok do CC... z uwagi na zero Sv na magu lordzie GENERALE :D
IMO kiepska opcja, ale pobawic sie mozna
3. itemy OK, oprócz tego warda na 6+ na DM. za 15pkt zyskujesz 16% szansy ze obroni Cię to przed strata maga :P troche mało ;) wolałbym nastepny scroll.

co do rozpy, to troche Cie mało, nie ma czym przywalić (nie oszukujmy sie... 5 DP to nie jest mega siła uderzeniowa :D), przydałyby sie ze 2 rbt jeszcze... i jakis fast

Dzięki za uwagi;
zmieniam zestaw przedmiotów:

1 Archmage @ 660 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [20]
Guardian Phoenix [25]
Jewel of the Dusk [15]
Dispel Scroll [20]
Dispel Scroll [20]

1 Dragon: Moon @ [300] Pts

1 Dragon Mage @ 435 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Ring of Fury [40]
Silver Wand [10]

1 Dragon: Sun @ [230] Pts

Co do dodania fastów i rbt - chętnie, ale kosztem czego? Nie chcę rezygnować z kawalerii, orły mają swoja rolę do odegrania...

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Andrzeju a mógłbyś pokazać taką swoją orientacyjną rozpę jaką grasz z takim klocem?
Tak się zastanawiam jak grasz z lizakami to jak działa ci ta antymagia? bo przy ogarniętym graczu jak to WL będą szli do tego kloca TG ze 3 tury, a slann będzie miał beast i smok jest w wielkiej czarnej.... do tego pewnie cannon i jest kiepsko
Na bazyliszka pojadę czymś takim:

Turoń

SD + lord z foe bane

BSB z BB

caddy

2x10 łuczników

20 WL
SoB i mr 1

18 WL
LS
AoL

4 RBT

Rozpa prosta jak budowa cepa i bardzo skuteczna, zwłaszcza przy stosowaniu odpowiedniej taktyki :)

Co do lizaków, to w 1 turze smok siedzi za lasem (wpuszczam beast covers), a 2 oddziały WL z BB prują do przodu. W 2 tak samo. W 3 wylatuje smokiem, WL dalej idę do przodu. Teraz używam scrola na beast covera i w 4 turze kloc templi dostaje szarże smok + WL z BB :)

Oczywiście, to tylko teoria. Bo wiadomo, że są inne odziały które spowalniają, które mogą zrobić kuku np stegadon itp. Ale tak zwykle staram się grać (znowu radzę sobie z silną magią przeciwnika, nie pozwalając mu na jej wykorzystanie :) Bo główna siła magiczna, tj slann marnuje się na zatrzymanie smoka, który i tak siedziałby za lasem :). A innych masakrycznych czarów w beastcie nie ma)

Dodatkowo, canon powinien do tego czasu zejść od turonia :)

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

kiedyś 2 bitwy gralem podobnym czymś, ale zamiast BB mialem puszke, orzel zamiast 1 rbt i jesczze fast sie miescil.
Jak z WE taką rozpiską sobie poradzisz? raczej więcej niż remis nie wyciagmiesz IMO:P
Co do lizaków, to w 1 turze smok siedzi za lasem (wpuszczam beast covers), a 2 oddziały WL z BB prują do przodu. W 2 tak samo. W 3 wylatuje smokiem, WL dalej idę do przodu. Teraz używam scrola na beast covera i w 4 turze kloc templi dostaje szarże smok + WL z BB :)
nie wszyscy gracze lizaków na smoka biora beast cowers :P ze tak powiem... slan bierze jakis lor do niszczenia oddziałow, a smok jak gdzies blisko podejdzie to dostaje ze skinkowych poisonów (co nie da sie ukryc, ze jest bardzo skuteczną bronia na smoka...) i ew. kamieni terradonów + jakies 2d6 s4 z deatha :P

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

kiedyś 2 bitwy gralem podobnym czymś, ale zamiast BB mialem puszke, orzel zamiast 1 rbt i jesczze fast sie miescil.
Jak z WE taką rozpiską sobie poradzisz? raczej więcej niż remis nie wyciagmiesz IMO:P
To zależy jakie WE. Jeżeli tradycyjne czyli z z 2 treemanami + dużo driad to spokojnie mogę je pocisnąć. Gorzej, jeżeli trafię na śmieciowe WE (40 łuczników, 5 fastów, małe odziały driad, dwa canony i tani bohaterowie). Wtedy faktycznie, ciężko jest mieć coś ponad remis. Trzeba się skupić na ochronie bolców i dobrym wykorzystaniu smoka (głównie zianie).
Ale i tak WE ogólnie ciężko pocisnąć. Ta rozpa jest do rozwalania armii typu demony i jako taka sprawdza się bardzo dobrze :)

A co do lizaków, jak slann nie weźmie beast coversa to jest z nim raczej kiepsko. Zresztą zawsze jak grałem z lizakami, to brali beasta :)

Awatar użytkownika
Master of reality
Oszukista
Posty: 833
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Master of reality »

Ogólnie to najbardziej nie Lubie lizaków na 2xheaven bo to jakaś masakra jest. 2 komety mnóstwo błyskawic bez zasięgowych #-o
A dziś mi się udało pocisnąć takie Lizaki :D (Engine miał 2 błyskawice i kometę sklann też Heaven #-o ) W prawdzie tylko 11:9 ale trudno z nimi ugrać coś innego bez pociśnięci templi
I sold my soul for rock'n roll

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

mimo ze nie lubie magii, bo jest baarrdzzzooo losssooowwwaaaa... to jednak zamierzam w najblizszym czasie zagrac czyms takim: (2250, wiem ze nie jest to jakas nowatorska rozpa, ale zawsze cos innego niz SD :D)

Arcy 360
- BoH

Caddy 140

BSB z BB 218 (w jednym klocku WL)

Noble 149 (w drugim...)
- HoF
- SoM
- Barded steed, DA, Shield

2x łuki 220

5 DP z BoS 220

17 WL z SoB i fcg 330

17 WL z LS i fcg 310

2x RBT 200
2x GE 100

Arcy w wiekszości przypadków bierze shadow :) głównie licze na pitke albo popychaczke ew. może być 3d6 s1 na kawe/TG i innych np. dwarfickich twardzieli :P w ostateczności Arcy zadowoli sie fearem na friendly unit ^^
Motyw Andrzeja z BB w dużej ilości WL do wypróbowania ;) (chociaz tu nie ma co sprawdzac, bo wiadomo - im wiecej WL tym lepiej - a jak jest jeszcze BSB to juz miodzio :D)

wchodzi w gre zamiana 1 WL i muzyka na Amulet of Fire na któryms z championów WL(jednak te mr1 sie nieraz przydaje na wszelkiego typu Bound)
lub... wrzucic BoS na 5-7PG zamiast DP i za wolne pkt zamienic Orła na trzecie RBT.

co myślicie?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Rozpa niezła, przemyśl tylko tego drugiego nobla. Naprawdę chcesz wydawać 150 pkt na nobla z 3 atakami z s5? Nie przeczę, że wzmacnia on tych 2 WL. Ale jest drogi i nie jest niezbędny.

Koniecznie znajdź miejsce na 2 przedmioty na czempionach tj. AoL i mr1. Zwiększają one znacznie możliwości WL i powinny być zawsze wykorzystane.

Nie wywalaj DP, sprawdzają się bardzo dobrze gdzieś daleko na flance z dala od potencjalnych zagrożeń. Zawsze zrobią jakiś bok, zajmą ćwiartkę itp.

Rabsp
Masakrator
Posty: 2445
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Rabsp »

dodalem fasta, 1 Dp i te itemki co proponujesz kosztem pana na koniku. Mi tam zawsze taki kowboj sie podobał, zwłaszcza na DE/WE ze wzgledu na shadów/kuszników/łuczników/bolce itp idt :D

ODPOWIEDZ