Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: misha »

jak dla mnie (mogę się mylić) opis czaru nie narzuca wybrania kierunku przed rzutem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

to nie popychaczka tylko teleport, nie ma kierunku, jedyne o czym trzeba pamiętać to FORMACJA. i tyle
Obrazek

Milord
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 107

Post autor: Milord »

Na jakiej podstawce jest Rock Lobber? Słyszalem że 8*4 cm tak?
.

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

nie ma podstawki, wystawiasz jaką chcesz/jakiej wymagaja organizatorzy turniejów
Obrazek

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: cluzoe »

Mam sprawę.

Wystawiam bunkier gobasów jak poniżej:

:mrgreen: heros
:!: BSB
:idea: -Muzyk, sztandar
[-X czempion

:mrgreen: :idea: :mrgreen: :idea: [-X
:!: :D :D :D :D
:D :D :D :D :D
:D :D :D :D :D

Pytanie:
W walce nie ma pojedynków.
Oddział walczy z odziałem z Wampirem z ASF. Ten zabija championa lub bohatera lub oba na raz i co teraz z BSB:

1. Zostaje w drugim rzędzie do następnej tury walki.
2. Zajmuje miejsce zabitych i oddział Wampira ma szansę walić w niego jeszcze w tej turze walki w kolejności zgodnej z inicjatywą.
Oczywiście BSB morze wypłacić swoje ataki w Wampira.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9575
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

2.

btw, moŻe

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: cluzoe »

Tak jak myślałem.
Dzięki.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Czy Itchy Nuisance działa na ruch jednostek latających. Przykład:
Rzucam Itchy Nuisance na jednostkę latającą i obniżam jej ruch o 6". Ile może się poruszyć latając w swojej turze?
1. Normalnie 10"/20" (ruch/marsz)
2. 4/8"
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Jeżus
Wodzirej
Posty: 696
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru - Warszawa

Post autor: Jeżus »

Obniżasz charakterystykę, więc lotu on nie spowalnia. Np: Smok z obniżonym movem do jednego, nadal będzie latał 20'.
Kalesoner pisze:Mi się temat podoba. Nie wiem o co wam chodzi. Poczytalbym co ma jeszcze Glonojad do napisania.

Awatar użytkownika
yrsen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yrsen »

Nie zgadzam się. Wg. faq do miasmy z shadowa obniżenie Mv obniża także wartość lotu. Przez analogię zastosowałbym to do itchy nuisance.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Oczywiście zagraliśmy że zmniejsza o 6" do 4/8 :). Ja tam się zgadzam na wszystko podczas gry niespecjalnie protestując :D. Zresztą to było dosyć logiczne i teraz też bym tak zagrał.

Tylko jako że WFB z logiki nie słynie i jak tak sobie teraz patrzę na reguły to czar może zmniejszyć coś do min 1. Więc jak zadziała 6 na ItNui? Zdejmie podstawowy ruch lądowy z 5 do 1 czyli o 4, ale już latanie o 6/12? Trochę dziwne że jeden czar działa różnie na jedną jednostkę mającą mimo wszystko 1 charakterystykę movement.

Pytanie brzmi czy "Movement" w czarze to Movement Chracteristic/Movement Value czy cała suma Movement?

RAW czytając zasady na 70 wychodzi że ten cały "glide" ma zastosowanie jako Movement Characteristic jedynie przy szarżowaniu. Czyli mimo czaru, nie szarżując, lata 10X2=20".

Jak cały movement to 20"-K6 czy (10"-K6)X2?

Niby takie proste a wording czyni różnicę.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
yrsen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yrsen »

Jednostka z fly/hover ma jednak dwie charakterystyki ruchu: ground movement oraz flying movement. Każda z nich może być obniżona o inną wartość jeśli ground movement wcześniej napotka opór na poziomie 1.
Q: If a unit with the Fly or Hover special rule has its Movement
reduced by Melkoth’s Mystifying Miasma, does this affect its
ground movement, flying movement or both? (Reference)

A: It will affect both.
Z Itchy Nuisance obniżasz movement characteristic (ground i flying) o d6". Zatem marsz masz obcięty w sumie o 2xd6" (zarówno ground jak i flying). Dobrze zagraliście.

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

W kim wzbudza panikę zadeptany Mangler Squig? Nie ma typu więc albo we wszystkich, albo tylko w goblinkach bo to one nim "kierują" ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

We wszystkich :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Tylko w goblinach, podobnie jak Arachnarok.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

Był jakiś faq?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czyżby zasada size matters? :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Właśnie dlatego pytam bo goblinki są tylko we "fluffowym pierdzeniu".
Life's a game with save and load features disabled.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

czyżby?
zasada size matters mówi co traktować jako goblin unit, jest wyszczególnione, że załoga z goblinów również tu wpada nawet jest przykład Arachnaroka
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tylko gdzie tu załoga prócz fluffu?
Life's a game with save and load features disabled.

ODPOWIEDZ