Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: crazygandalf »

Nie grałem jeszcze w 40k. :D Patrzę z perspektywy fantasy i innych skirmishów i dla mnie to coś innego.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Rozmyslalem sobie o systemie i takie cos mnie naszlo.

Podstawki sa bez znaczenia i mierzy sie od broni do broni. A zatem:

- jak wyglada sprawa poruszania sie modeli? Moga przechodzic przez podstawki innych modeli? Cale modele?

- czy jak przykleje jednego szkieleta do plyty CD, to bedzie blokowac obszar wielkosci takiej podstawki? Czy inne figurki beda mogly byc ustawiane na takiej podstawce? Do jakiej "glebokosci"?

- czy jesli ustawianie modeli na cudzych podstawkach bedzie dozwolone, to czy musza sie fizycznie miesci i nie przewracac? A co jesli usypie na duzej podstawce piarg, na ktorym zadna figurka nie utrzyma rownowagi?

- moge dac figurce latajacej trzpien dowolnej dlugosci? Tak ze bede miec figurke pol metra nad stolem, ktorej nikt nie ruszy w walce wrecz?

- skoro sie mierzy od broni do broni (ktorej czesci? Brzeszczotu? Drzewca? Brzechwy?), to jak wyglada kwestia jej wielkosci i dlugosci? Czy moge dac wlocznikowi dluga pike i zwiekszyc tym samym jego zasieg? Jak rozwiazac kwestia takiego pikiniera, ktory ma bron postawiona na sztorc, a takiego, ktory trzyma ja w pozycji obronnej?

Jezeli te kwestie nie zostaly podjete w zasadach, to dupa zbita.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 10:51 przez -DE-, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ahahahahaha

power gamer mode on, jak tu zrobic exploit zasad :D
podoba mi sie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

To nie jest zaden exploit zasad, to proba ukazania, jak absurdalne sa zasady dotyczace ruchu bez udzialu podstawek i mierzenia od broni. Zasady, ktore trzeba bylo wcisnac na 4 strony A4.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

dokłądnie tylko PG coś takiego wymyśla. Normalni gracze nawet nie pomyśleliby o takim czymś. Kto normalny posawi szkieleta na cd albo na trzpieniu za stołem. Nikt. A jeśli tak to powinien sobie zbadać głowę a na pewno gra nie jest dla niego.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 10:54 przez Murmandamus, łącznie zmieniany 1 raz.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Wow :roll: to jest gra, zrobiona do grania dla zabawy, to o czym piszesz jest pewnie do 'ustalenia' przez jakieś ligi i inne twory do grania turniejowego. Większość grających bezciśnieniowo ludzi podejdzie do tego całkowicie zdroworozsądkowo i nie będzie szukać dziury w całym. Jak by nie patrzeć w battlu też jest TLoS, a jakoś na turniejach, które były grane bez euro (nie mówie o Polsce, bo u nas się takich nie gra ;D ) nie było widać półmetrowych podstawek ;)
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

GW od dawna twierdzi, że tworzy figurki dla Kolekcjonerów do hobby o nazwie: Games Workshop Hobby :!: Taką politykę wdraża z AoS.

Zbierz kolekcję, postaw na półkę i patrz na nią dumny. Jak przyjdzie kolega i spyta:
"A co to? Ale wypas :!: "
"Warhammer... znaczy się Age os Sigmar! Chcesz zagrać :?: "
Może uda Ci się wygrać i będziesz bardziej dumny :D

Jak macie armie z 5 edycji i nie pamiętacie zasad to przeczytajcie ze stronki i grajcie, albo grajcie czytając, albo w ogóle grajcie jak chcecie a jak się znów spodoba to kupcie nowe!

Chodzi tylko o fun. Polityka: Just buy and enjoy :!:
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 10:57 przez PAWEL.KAROLAK, łącznie zmieniany 1 raz.
High Elves
Wojna o Brodę!

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Nad takimi sprawami zastanawia sie kazdy autor, ktory powaznie podchodzi do swojej pracy.

W normalnych zasadach modele maja przypisane podstawki, ktore sa strefa nienaruszalna. Cecha AoS bedzie najwyrazniej brak jakichkolwiek zasad, a rozgrywka sprowadzi sie do udawania, ze gra sie w gre bitewna.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

-DE- pisze: - jak wyglada sprawa poruszania sie modeli? Moga przechodzic przez podstawki innych modeli? Cale modele?
- czy jak przykleje jednego szkieleta do plyty CD, to bedzie blokowac obszar wielkosci takiej podstawki? Czy inne figurki beda mogly byc ustawiane na takiej podstawce? Do jakiej "glebokosci"?
- czy jesli ustawianie modeli na cudzych podstawkach bedzie dozwolone, to czy musza sie fizycznie miesci i nie przewracac? A co jesli usypie na duzej podstawce piarg, na ktorym zadna figurka nie utrzyma rownowagi?
- moge dac figurce latajacej trzpien dowolnej dlugosci? Tak ze bede miec figurke pol metra nad stolem, ktorej nikt nie ruszy w walce wrecz?
- skoro sie mierzy od broni do broni (ktorej czesci? Brzeszczotu? Drzewca? Brzechwy?), to jak wyglada kwestia jej wielkosci i dlugosci? Czy moge dac wlocznikowi dluga pike i zwiekszyc tym samym jego zasieg? Jak rozwiazac kwestia takiego pikiniera, ktory ma bron postawiona na sztorc, a takiego, ktory trzyma ja w pozycji obronnej?
Podstawki nie grają w tej grze żadnej roli (jakby ich nie było).
Wszystko mierzy się do modelu, więc jak model ma bardzo dłuuuugi pazur (żeby mieć szarżę w pierwszej turze na cały stół) albo bardzo rozłożysty płaszcz (żeby blokować LOS do Twojego maga, dzięki czemu przeciwnik nie będzie mógł dispelować czarów) to jest wyłącznie kwestią sumienia i ew. przyzwolenia przeciwnika, czy będziesz tym grać.

Natomiast kwestia mierzenia jest o tyle ważna, że ja mam np kawalerię z pochylonymi, nieco przedłużonymi lancami, która zyskuje na tym (wg obecnych zasad) jakieś 2 cale zasięgu w porównaniu z kawalerią wiozącą lance pionowo. I nie jest to żaden PG, ale prosty przykład tego, że samo sklejenie modeli (włócznie w pionie lub wystawione do przodu) znacząco wpływa na ich właściwości na polu bitwy według tych zasad.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 10:59 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

moja corka moglaby w to pewnie grac
i to kucykami pony i resorakami dla odmiany jako frakcje, rzucasz kostka i cokolwiek wypadnie usuwasz figurke :)

od kiedy GW powaznie podchodzi do zasad :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Czekam na absolwentów architektury którzy wymyślą jak 10cm figurce dać 100cm włócznię (95cm na przodzie figurki) tak żeby szarża była możliwa jeszcze przed bitwą
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

rozmiar dzidy nie ma znaczenia :)
może być małe ale wariat
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Barbarossa pisze:Podstawki nie grają w tej grze żadnej roli (jakby ich nie było).
Wszystko mierzy się do modelu, więc jak model ma bardzo dłuuuugi pazur (żeby mieć szarżę w pierwszej turze na cały stół) albo bardzo rozłożysty płaszcz (żeby blokować LOS do Twojego maga, dzięki czemu przeciwnik nie będzie mógł dispelować czarów) to jest wyłącznie kwestią sumienia i ew. przyzwolenia przeciwnika, czy będziesz tym grać.
No i to jest wlasnie absurdalne, bo wychodzi na to, ze mozna stawiac swoje figurki na podstawkach przeciwnika, narazajac obie na uszkodzenia! Natomiast wyrazenie "modelling for advantage" nabiera nowego wymiaru. Slyszales o czyms takim w jakiejkolwiek innej grze bitewnej?
Czekam na absolwentów architektury którzy wymyślą jak 10cm figurce dać 100cm włócznię (95cm na przodzie figurki) tak żeby szarża była możliwa jeszcze przed bitwą
O tym tez myslalem. I to jest do wykonania.

Dorzuc do tego wszystkiego calkowita dowolnosc w skladaniu armii i masz jeden wielki chaos. To nie sa zasady, to jest parodia.

I to ma byc gra? Nastepca WFB?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

wystarczy mierzyć odległości od środka podstawki i po problemie ;p
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

W 8ed zmianilismy TLoS na SLoS, to co za problem w AoS granym turniejowo posługiwać siępodstawkami a nie modelami?

-DE-
Mudżahedin
Posty: 263

Post autor: -DE- »

Problem jest taki, ze to sa house rules. Ta karykatura zasad, jakie nam oferuje GW, to sa zasady oficjalne. Oni naprawde oczekuja, ze ludzie beda tak grac. I beda, bo zaden nowy gracz nie modyfikuje z marszu zasad. Zreszta wiekszosc ludzi w ogole ich nie modyfikuje.

Awatar użytkownika
Bearded Unclean 'Un
Kretozord
Posty: 1506

Post autor: Bearded Unclean 'Un »

Wszystko mierzy się do modelu, więc jak model ma bardzo dłuuuugi pazur (żeby mieć szarżę w pierwszej turze na cały stół) albo bardzo rozłożysty płaszcz (żeby blokować LOS do Twojego maga, dzięki czemu przeciwnik nie będzie mógł dispelować czarów) to jest wyłącznie kwestią sumienia i ew. przyzwolenia przeciwnika, czy będziesz tym grać
.

Tylko ze jesli mierzysz od wystających elementów modelu, to pewnie tez te elementy musza sie miescić w strefie rozstawienia itd. i z jednej strony mozesz na formie modelu zyskiwac, a z drugiej tracić. Takie dywagacje nie maja znaczenia, skoro nie znamy jeszcze zasad.
Wstrzymajcie sie z hejtem do soboty...
Ostatnio zmieniony 30 cze 2015, o 11:11 przez Bearded Unclean 'Un, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."

Obrazek

Awatar użytkownika
Klafuti
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3445
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Klafuti »

Loremaster pisze:Super czyli jeszcze dokładnie nie wiadomo co i jak ale nagle te unikalny super mroczny świat będący de facto kopią Tolkiena na mapie Europy z wrzuceniem do worka innych znanych legend (m.in arystokratycznych vampirów czy legend arturiańskich) jest nagle wyjątkowy. Ja lubiłem Stary Świat nie ukrywam ale ani on nie był mroczny a na pewno nie wyjątkowy, bo to już było.
Uniwersum LotR i wfb są podobne tylko pd względem tego, że w jednym i drugim są elfy, orki i krasnoludy i realia są z grubsza średniowieczne. Ludzie to albo renesansowa Europa, albo Francja XII wieku. Poza tym warhammerowi bliżej do Lovecrafta, Howarda, Stokera i innych autorów powieści grozy niż cukierkowego Tolkiena. W warhammerze wspaniałe było właśnie to, że świat przypomina nasz i można opowiadać pozbawione lukrowania historie o nieszczęściach, zarazach, przemocy domowej, nietolerancji i zabobonach w atmosferze ciągłego zagrożenia i świadomości, że z góry jest pozamiatane.
Obrazek
"Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia."
~Warren E. Buffett

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Ja wiem, że można dopisać brakujące 50 stron zasad (zbalansowany wybór armii, LOS, mierzenie zasięgów, warunki zwycięstwa i pewnie wiele, wiele innych), ale pytanie, czy ta treść, którą dostaliśmy na 4 stronach (rzuć k6, ile się ruszasz, rzuć k6, ile szarżujesz, rzuć k6, czy właśnie się ruszasz dwa razy i wygrywasz bitwę) uzasadnia tego typu wysiłek.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Dydu pisze:W 8ed zmianilismy TLoS na SLoS, to co za problem w AoS granym turniejowo posługiwać siępodstawkami a nie modelami?

Zmiana Tlos na Slosa była najgorszym pomysłem ever w WFB wymyślonym przez graczy - wyprodukowała corner hammer i kompletnie straciły na znaczeniu jednostki zwiadowcze. Ja do dziś się wqurwiam jak o tym słyszę :)...
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Zablokowany