Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: misha »

aha :D czyli jak grasz na pająku to nie atakujesz 8'ma goblinami ani nie strzelasz nimi z łuków? :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Oki
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Oki »

FAZIK miał na myśli manglery ;)

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Na pająku jest załoga i dlatego że to Goblinki to nie ma paniki u Orków.
Mangler (o którym przecież ciągle piszę) ma załogę tylko wirtualną bo jest przyklejona na figurce i w 1 miejscu we fluffie. Czyli załoga ta nie atakuje w przeciwieństwie do Pajonka ( ;) ), wolf chariotów itd.

Żeby nie było że spam to jeszcze jedno pytanko.
Mangler/Fanatyk wbija się w jednostkę i przez nią przelatuje powodując 25% strat. Jednostka panikuje. Gdzie ucieknie?
Od M/F z przodu przed przelotem? Jak mało rzuci na ucieczkę to M/F ją zagania i tratuje?
Od M/F z tyłu po przelocie tratując go po drodze i dostając dodatkowe hity?
Dostaje hity gdy M/F jest w środku i ucieka od innej najbliższej jednostki?
Life's a game with save and load features disabled.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Wg mnie załogi nie ma wymienionej osobno bo i po co? Ataków nie ma, atakować ich nie można, po co więc pokazywać ich statystyki. Aczkolwiek nie zmienia to faktu, że i we fluffie i w opisie skilli (Gone Crazy!) jest stosowane nazewnictwo "Goblin crew". A więc wpisuje się to w zasadę Size Matters i panika nie jest testowana. Takie moje zdanie. :D
Co do kolejnego pytania to wydaje mi się, że odpowiedzą jest str 62,63. Utrata 25% jednostki jest opisana jako Heavy Casualties. A dalej, w opisie kierunku ucieczki jest osobny punkt określający kierunek ucieczki z powodu heavy causalties, a ten określa że ucieka się od jednostki, która je spowodowała. Czyli ja bym to widział tak:
1. Mangler/Fanatic wykonuje random movement zatrzymując się na odległości określonej przez rzut kośćmi, plus ewentualny bounce jeśli zatrzymanie miałoby nastąpić w jednostce wroga.
2. Jeśli przeleci przez jednostkę wroga zadaje obrażenia (w naszym przypadku powyżej 25%) - rozgrywane są one już po zatrzymaniu M/F wynikającego z losowej odległości.
3. Niezdany test paniki, czyli jednostka odwraca się od M/F i ucieka 2k6 (czy ile akurat tam ma).
Innymi słowy ucieka w kierunku z którego przyszedł atak maglera/fanatica.

A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Odbija się i zadaje 4d6. Staje cal za. Przynajmniej tak faq zrozumiałem...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

crazygandalf pisze:3. Niezdany test paniki, czyli jednostka odwraca się od M/F i ucieka 2k6 (czy ile akurat tam ma).
Innymi słowy ucieka w kierunku z którego przyszedł atak maglera/fanatica.
Trochę nielogiczne że jednostka ucieka w środek sił przeciwnika, na wprost tam skąd przyszedł atak a nie odwrotnie jak być powinno, ale doprowadzi to do arcyciekawych sytuacji w których to jednostka przy rzucie 8 na flee znajdzie się za jednostką NightGoblinów, którzy wypuścili fanatyków. Zdając oczywiście testy difficult terrain. No i zazwyczaj po drodze zbierze całą resztę fanatyków. Jak przeżyje to znajduje się za linią sił O&G na wprost maszyn bojowych.
Ciekawa "ucieczka" :P ale i zarazem doskonały sposób na rozbrajanie NG z fanatyków używając jakiegoś taniego szerokiego syfu zjadającego wszystkich po drodze. Trzeba będzie to wypróbować :>.
crazygandalf pisze: A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Mangler zostaje w jednostce, ginie, ale wypłaca 2K6+1K6 hitów. Zgodnie z FAQ.
"If there is no space to fit the Mangler Squig between the unit it hit and the board edge, then it will end its move in the unit, deal the extra hits and be destroyed as normal."
Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, o 09:19 przez FAZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a game with save and load features disabled.

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Skąd wzieliscie 4d6? Nie przypadkiem 3d6.

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Jeśli dobrze pamiętam w polskiej wersji AB jest błąd - 4d6 zamiast 3d6 tak jak jest w wersji angielskiej.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

paulinka17 pisze:Skąd wzieliscie 4d6? Nie przypadkiem 3d6.
Nie. 4d6. Za podwójne przejście przez oddział. A skąd wzięliśmy ? Z faq które masz post wyżej...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

nie no, extra hity w sensie death throwes, 3d6
Obrazek

Awatar użytkownika
Słowian
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186

Post autor: Słowian »

crazygandalf pisze: A skoro o manglerach mowa to mam inne pytanie. Co się dzieje kiedy magler bounce'uje poza wrogą jednostkę, która stoi koło budynku i nie ma miejsca aby ustawić tam manglera?
Przeanalizujmy to dokładnie bo faq dotyczy sytuacji z krawędzią stołu a nie z budynkami, impasami (korzystam z podręcznika w wersji angielskiej).

Przy krawędzi tak jak poniżej (stosujemy zasady z FAQ które są ważniejsze niż podręcznik):
Aron_Banalny pisze:nie no, extra hity w sensie death throwes, 3d6
Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów), nie ma miejsca między nią a krawędzią i dodatkowe k6 hitów, Mangler ginie. Suma hitów 3k6.

Natomiast przy budynkach i impasach (zgodnie z ostatnim akapitem zasad Manglera):

Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów), zdajemy test Dangerous Terrain ( za zetknięcie się z budynkiem/impasem), jeżeli mangler żyje to ustawiamy się cal od budynku/impasa czyli -> Wpadamy w jednostkę (2k6 hitów) i ustawiamy się cal za nią. Mangler żyje. Suma hitów 4K6.

Zgadza się ?(jeżeli popełniłem gdzieś błąd w rozumowaniu to go wskażcie, proszę spamerów o nienabijanie postów typu "Nie")
"When you're a goblin, you don't have to step forward to be a hero-everyone else just has to step back!" - Biggum Flodrot, goblin veteran

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2167
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

mangler przy krawędziach i na impasach zachowuje sie tak samo według armybooka.

rozwiązanie tego nie jest oczywiste, ale wątpię by krawędź była wyjątkiem

w sumie to można się tak kłócić, IMO każdy sędzia zasędziuje za moja opcją
Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

FAQ mówi wyraźnie o sytuacji kiedy: "there is not room to place it an inch out the other side of the unit?"
Czyli wszystkie sytuacje kiedy nie ma miejsca na postawienie. Brzeg stołu oraz impasy to takie sytuacje.

Ląduje w jednostce i ginie (2K6+1K6 - wcześniej wziąłem złą liczbę z postu powyżej, nie sprawdzając bo nimi nie gram ;) ) bo nie ma się gdzie pojawić. Zgodnie z FAQ.

W/g Twojej interpretacji Słowian w sytuacji takiej:
BUDYNECZEK <1" JEDNOSTKA <1" INNAJEDNOSTKA <1" JESZCZEINNA <-MANGLER
Mangler trafi wszystkie jednostki z siłą 2X2K6 i wróci na swoją pozycję startową bo w odpowiedzi nie ma imapassable pomimo że pytanie było o wszystkie sytuacje kiedy brak jest miejsca. No tak ...
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Aron_Banalny pisze:nie no, extra hity w sensie death throwes, 3d6
Czyli 2d6 za przejście potem odbicie i 3d6 za zadeptanie ? Wchodzę w to ! Razem 5d6 ? =P~
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
yrsen
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: yrsen »

Ale by dobrze było jakby mangler mógł te 5d6 wypłacać :lol2:.
Wydaje mi się jednak, że żadnego odbicia w ogóle nie ma. Mangler wchodzi w unit. Zadaje 2d6 hitów. Nie mieści się za unitem więc zamiast się odbijać od impassa/domku/brzegu stołu, pozostaje w unicie, wypłaca z death throes dodatkowe d6 i ginie. W sumie 3d6 i zdziwiłbym się jakby na turnieju ktoś dopuścił więcej.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

yrsen pisze:Ale by dobrze było jakby mangler mógł te 5d6 wypłacać :lol2:.
Wydaje mi się jednak, że żadnego odbicia w ogóle nie ma. Mangler wchodzi w unit. Zadaje 2d6 hitów. Nie mieści się za unitem więc zamiast się odbijać od impassa/domku/brzegu stołu, pozostaje w unicie, wypłaca z death throes dodatkowe d6 i ginie. W sumie 3d6 i zdziwiłbym się jakby na turnieju ktoś dopuścił więcej.
A z jakiej zasady te dodatkowe d6 ? Nie ma takiej. Zadaje albo 2d6 albo 3d6.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jak przechodzi przez jednostkę to jeszcze nie wiadomo czy zginie więc 2K6. Jak widać że się nie zmieści to dodatkowo 1K6 za konwulsje. Czyli 2K6+1K6. O dziwo wychodzi 3K6. Czyli to samo. Tylko zapis inny.
Jacy niektórzy skrupulatni ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Rupert
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108

Post autor: Rupert »

Aron_Banalny pisze:mangler przy krawędziach i na impasach zachowuje sie tak samo według armybooka.

rozwiązanie tego nie jest oczywiste, ale wątpię by krawędź była wyjątkiem

w sumie to można się tak kłócić, IMO każdy sędzia zasędziuje za moja opcją
Zachowuje się tak samo, ale skoro faq doprecyzował tylko krawędzie, a nie krawędzie/impasy to w mojej skromnej opinii zasady faq'a stosuje się tylko do krawędzi- wypłaca 3d6 i ginie, natomiast impasy są nadal traktowane wg armybooka, czyli test dangerousa i hajda z powrotem wypłacając kolejne hity.

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Czyli wypłaca 4d6 i lata jak głupi dalej po stole. Właśnie tak gram i ostatnio sawadże wyrwali 4d6 bo niebacznie z domku się wychylili. Uch. Ależ bolało...
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Czy kto inny niż ja mógłby przetłumaczyć to zdanie bo wygląda na to że nie wiem co to znaczy patrząc na tą dyskusję.

"What happens if a Mangler Squig hits a unit and there is not room to place it an inch out the other side of the unit?(p56)"

Pomijając oczywiście że powinno być "not enough room" albo "no room" bo "not" tam nie pasi :P.
Life's a game with save and load features disabled.

ODPOWIEDZ