Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych ;)

Bretonnia

Moderatorzy: Jagal, Milczek

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Noobowe pytania - cos dla początkujacych poczatkujacych

Post autor: misha »

Dębek pisał też o oddziale z samych herosów
Co nie zmienia faktu, że taki scenariusz pokrywa opcję nadal bicia w oddział.

Dodatkowo nie blokują tego eteryki. Kreska z eterykiem z przodu czy cały R&F szkieletów/zombi z 5tka Eterycznych/Herosów w 1 szeregu.
Ci w B2B mogą bić tylko w eteryka o ile mają magiczne bronie
Ale cała boczna część lancy bije w oddział nabijając CR.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

Super, codziennie nowa dobra wiadomosc :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kangur
Masakrator
Posty: 2974
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: kangur »

Dla mnie nową dobra wiadomoscia bedzie nowy AB :D
Obrazek

''If you show your teeth, bite''

Domi
Pseudoklimaciarz
Posty: 27

Post autor: Domi »

co daje łucznikom defensive stakes??

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3749
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Przeciwnik szarżując nie ma bonusów do siły. Kawaleria i rydwany muszą zdawać test na trudny teren. Przeciwnik ma bodaj -1 do hita. I może zatrzymać pocisk z armaty.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Matis pisze:Przeciwnik szarżując nie ma bonusów do siły. Kawaleria i rydwany muszą zdawać test na trudny teren. Przeciwnik ma bodaj -1 do hita. I może zatrzymać pocisk z armaty.
na pewno grasz bretką ? :D to w 6-7 edycji było o kasowaniu bonusów czyli jakieś 4+ lata temu
FAQ pisze:Page 54 – Defensive Stakes
Replace the last two paragraphs with “Defensive stakes are
Obstacles, Fences.”
daje -1 to hit w CC zgodnie z RB, i soft cover oraz testy DT
EDIT: jak w RB jest o zatrzymywaniu kuli to pewnie jest :)
Ostatnio zmieniony 17 mar 2014, o 09:01 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

misha pisze:
Fence to zwykły płotek a nie mur "wall" kuli armatniej nie zatrzyma,
Defensive stakes to wg erraty obstacle. Tym, samym zatrzymuje strzał z armaty.

Dla jasności. Defensive Stakes dają jednorazową ochronnę przed strzałem z armaty. Jeżeli szarżuje na Ciebie kawaleria, kawaleria potworów lub rydwan, to przeciwnik zdaje test niebezpiecznego terenu. W combacie ma -1 to hit w pierwszej turze walki (każdy przeciwnik, piechota też). I jeżeli goni Cię lub robi overruna, to (tutaj zdania są podzielone) kawaleria, kawaleria potworów lub rydwan zdaje test niebezpiecznego terenu.
Przy strzelaniu do łuczników of kors też jest - 1 to hit

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no chyba, że jest w RB tak napisane, że każdy obstacle, bez względu na rodzaj
tego nie sprawdzałem akurat :)

dzięki za dopowiedzenie

PS. tylko który chory na umyśle inzynier z armaty strzela do łuczników...
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dołączasz do łuczników generała na pegazie i masz swoją odpowiedź.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

wind_sower pisze:Dołączasz do łuczników generała na pegazie i masz swoją odpowiedź.
No chyba nie bardzo mozesz dołączyc rycerza do chlopstwa ze wzgledu na Vow
Obrazek

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Jeju...ogarnijcie się. Jak nie możesz dołączyć rycerza do chłopów ze względu na vow? Gdzie masz taki zapis w AB?
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

opis vow
A character with X Vow can join Knight units with a Vow that is <= X

Assuming that Grail > Questing > Knight
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Czyli paladin z questing vow, nie może dołączyć do gralowców.
Nigdzie nie jest napisane, że paladin nie może dołączyć do chlopstwa. Tak samo Paladin z Grail vow może dołączyć do kotrów.

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

mozliwe ze moze dolaczyc do chlopstwa nigdy sie nad tym nie zastanawialem a na pierwszy rzut oka zrozumialem te zasade w ten sposob ze moze dolaczyc do unitu z nizszym badz rownym Vow a poniewaz chlopstwo nie ma zadnego to niemoze do nich dolaczyc :-)
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

guys a czasem nie było specjalnego skilla pozwalającego dołączyć do wieśniaków? Empathy czy coś takiego?
po kiego grzyba by on wówczas był jeśli zawsze do wieśniaków można by kogoś wsadzić :)

nie wiem to pytam, nigdy nie widziałem sensu na stole upychania paladynów w chłopach
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Gniewko
Masakrator
Posty: 2320
Lokalizacja: czasem Bielitz, czasem Breslau

Post autor: Gniewko »

Virtue of Empathy daje możliwość wstawienia go na piechotę do chłopów (konny paladyn nie miał look out sir w piechocie) i powoduje, że koleś jest dla kmieci drugim generałem, bo rozdaje im swoje Ld w 12 calach. Takiego paladyna wystawia się z 3 powodów:

- żeby wolniejsze od jazdy chłopstwo było pilnowane z liderką, kiedy generał jest daleko
- żeby się pobawić funowo mało użyteczną jednostką
- żeby powystawiać na stół śliczne modele pieszych paladynów z V edycji
Lepiej doma iść za pługiem, niż na wojnie szlakiem długiem.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a ok myślałem, że to Empathy to jest inne od wystawienia na piechocie :)

moi paladyni nigdy nie zniżali się do chodzenia na swoich nogach po polu bitwy i otaczania się chłopami, no jeszcze z 2 damselkami to ujdzie ale to w alkowie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

haha a mój BSB pomyka z dużą w MAA :)
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
Kain997
Wałkarz
Posty: 70
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Kain997 »

Wahałem się przed wyborem armii, przy czym skreśliłem Bretonnie w pierwszej kolejności i patrzyłem na inne kawalerie święcie przekonany, że Bretka to najbardziej banalny wybór.
Jednak najbardziej klimatyczne modele rycerstwa są w tej armii a dodatkowo z tego co widzę jest mało popularna a ja nie lubię grać tym co wszyscy :D
Niestety jestem totalnie zielony, kodeks po angielsku męczę strasznie i niemiłosiernie przez co mam miliony pytań, oczywiście jak najwięcej postaram się wyczytać na forum.
Mam na początek koło 500 zł niby niewiele, ale nie problemem jest wydanie tego na coś totalnie nie grywalnego. Czy możecie doradzić, co kupić tzn czy batalion się opłaca za 230 złoty czy lepiej kupować boxy rycerzy i łuczników pomijając piechotą do CC?

Awatar użytkownika
r@fix
Masakrator
Posty: 2385
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r@fix »

łuczników też można sobie darować, na początek będziesz potrzebować rycerstwa, czarodziejki i paladynów do tego trebuszet i jakieś pegazy i można grać. Kupując second hand można za 500 zł złożyć grywalną armie do 2000 pkt chociaż znajdą się i tacy którzy potrafią zamknąć się w tej kwocie z armią na 2400 :)
Obrazek

ODPOWIEDZ