Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc

Post autor: misha »

no właśnie magiczne pociski robią z nich sałatkę :) w sumie czy to coś zmienia ? i tak ograniczenie turniejowe jest zazwyczaj 3 eteryki lepiej mieć bazy duchów do odginania niż oddział Hexów schodzący od większości pocisków na 3+.

Mam pudełko i raczej Hexy skleję, ale mam inne prace na tapecie aktualnie :) więc poczekają
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

dokładnie tak jak mówiłem niestety nie nadają się do niczego poza domowa gra. Choć ja i tak skleiłem sobie 5 bo po prostu mi się podobają. a to ograniczenie eterykow niestety uważam za śmieszne i do zmiany. niestety nie mam pomysłu jak to ograniczyć żeby było naprawdę dobrze ale 0-3 to po prostu za mało żeby sobie wsadzić np 3 bazy i 2 bohaterów

Hubert Sosna
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Hubert Sosna »

mam pytanie: w myśl zasady Lore of Vampires za każdy poprawnie rzucony czar otrzymujemy jeden wound do przydzielenia jednostce w odległości 12'
czy to także dotyczy czarów z broni zaklętych? np. staff of damnation? Nie ma go w samej domenie, ale wolę się spytać.
Ogólnie zrobiłem rozpiskę na ok. 1600 punków w której brakuje mi jakiegoś jeszcze specjala:
bez szczegółów i tp. są tam:
10 dire wolfes -80pk
-----------------------------------
30 zombie 115pk
-screaming banner
------------------------
30 zombie 115pk (mam nadzieję ,że bannery mogą się powtarzać)
-screaming banner
--------------------------
30 ghuli 310pk
-ghast
-------------------------
6 vargheistów 304pk
-vargoylem
------------------------
1 wampir 251pk
-tarcza
-lanca
-barded nightmare
-nightshroud armour
-2 poziom
-dark acolyte
-fear incarnate
-----------------------
1 nekromanta 140pk
-2 poziom
-staff of damnation
-----------------------
1 nekromanta 140pk
-2 poziom
-rod of flaming death
----------------------
1 mortis engine 240pk
-Blasphemous Tome
----------------------
razem 1695pk

i co można ,by dodać do speciali? ciągle myślę nad hexami ,znajomy wyjadacz z sklepu dzisiaj opowiadał mi ,że właśnie są super (oczywiści jeśli nie gramy z super magiczną armią) ,przez 4 tury trzymały 40 kraśków warriorów. Ale jeśli nie zmienią tej zasady ,że max 3 eteryki na armię ,to chyba im podziękuje, ew. 2 pudełka po 5, 3 hexy i siedem BK +bohater ,ale czy ma to sens? czy ogólnie BK dobrze wyżynają (black)? co można ,by innego zabrać? Z tego co czytam grave guardzi już też tacy dobrzy nie są ,a vargheisty bardziej nadają się na wsparcie, horrorów odmawiam, strasznie mi się nie podobają.
Pozdrawiam
P.S.zakupiłem już AB i 3 vargheistów dla funu.

Awatar użytkownika
Czcibor
Oszukista
Posty: 872
Lokalizacja: WarAcademy Opole

Post autor: Czcibor »

Niestety bannery nie mogą się powtarzać i nie jestem pewien czy zoombi mają opcje brania magic sztandarów.
Fanatic pisze: ledwo savage ogarniam cała rodzina je maluje
już nie chcą do mnie przychodzić bo wiedzą, że pędzel i farbki na nich czekają
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

skoro bound spell nie jest w Lore of Vampires to nie daje atrybutu

at Hex -> zobacz AB, Unit Size 5-10 nie zrobisz jednostki 3 Hex :)

Black Knights jak już chcesz to trzeba zrobić wagon tak 12-15 sztuk i wsadzić tam herosa albo herosów czy Lorda klepacza
w liczbie 7+hero do niczego nie nadadzą się

a opowieści, że Hexy są super na krasie to wiesz :) równie dobrze mógł powiedzieć, że bazy spirit hostów trzymały całą grę Orki
jak gracz Krasnoludzki dał sobie wjechać Hexami to nie wiem :) runiczne maszyny zabijają je aż miło.

@rozpiska
żadne magiczne bannery nie mogą się powtarzać, a jak kupiłeś już AB to przeczytaj czy Zombie mogą mieć magiczny sztandar. Jak nie to nie mogą :P

WIlki mają przeszkadzać i odginać szarże przeciwnika rozbić je na 2x5 po co taki wielki mało manewrowy kloc wilków

Już przekroczyłeś 1600ptk a chcesz tam jeszcze specjal wsadzić? :)
Jak generałem ma być Wampir to gdzie go będziesz trzymać jak nie masz żadnej kawalerii ? nawet look-out-sir nie będzie miał
Poza tym Core na 1600 to 400 ptk ty masz prawie 600 może obciąć to i owo i zmieścisz bazy duchów np.

Jak możesz to może wziąć 4 poziomowego Lorda Necro jako generała i jakiegoś małego necro do scroll'a + upiory czy banshee jako postacie i starczy.
Pograsz trochę to się określisz co ci pasuje a co nie, ta rozpiska trochę bez składu jest.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Tak się zastanawiam, jest sens dawać Mortis Engine, jeśli nie gra się na Crypt Horrorach? Nie lepiej dać wtedy Terrorgheista?
Wiem, że to daje Regenerację wszystkim wokół, ale 6+ Regenka za 130pkt (no bo Banshee kosztuje koło 90) to mi się trochę drogo wydaje, jak myślicie?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Hubert Sosna
Warzywo
Posty: 10

Post autor: Hubert Sosna »

No nie pomyślałem, chociaż bardziej mnie ciekawi +2 do rzutu na czar ,może jednak warto? a czy np. nie mozna dać ich obu? rare stanowiło ,by 26% ale trzeba pamiętać ,że jeszcze trzeba coś dodać do specjali ,mm?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Gdybym ja składał armię na 1600pkt i dopiero bym zaczynał, mając ograniczone fundusze, to pewnie złożył bym sobie coś takiego:

Vampire Lord @ 400 PTS
- Barbed Nightmare [24PTS]
- Red Fury [50PTS]
- Quickblood [30PTS]
- Sword of Strife [40PTS]
- Dawn Stone [25PTS]
- Charmed Shield [5PTS]
- Heavy Armour [6PTS]
- Lore of Vampire
- General

Necromancer @ 125 PTS
- Level 2 [35PTS]
- Dispell Scroll [25PTS]
- Lore of Vampires

6 Blood Knights @ 395 PTS
- Standard Bearer [10PTS]
- Musician [10PTS]
- Flag of Blood Keep [75PTS]

39 Crypt Ghouls @ 400 PTS
- Crypt Ghast [10PTS]

3 Vargheists @ 138 PTS

3 Vargheists @ 138 PTS


Łączna Liczba Punktów: 1596
Łączna Liczba Modeli: 53

Tylko oczywiście ja nie kupował bym Blood Knightów od GW, ale modele kombinował bym w inny sposób, a Ghule kupował bym od Mantica. Rozpiska nie uwzględnia chwilowo ani Zombie, ani Wilków, bo te modele wychodzą drożej, no a Ghule poza tym, że kosztują tyle co Zombie u Mantica, to w takim oddziale mają siłę uderzeniową myślę poza oddziałem "Siedmiu Wspaniałych". Gdybym ja to kupował z dostępnych mi źródeł, to za całość dał bym coś koło 700zł, albo nawet mniej, bo Lorda liczę za 100zł (Manfred od GW). Oczywiście ekspertem od Wampirów nie jestem, więc gdyby ktoś miał jakieś uwagi to chętnie je usłyszę, bo interesuję się tą armią i pewnie za jakiś czas będę zaczynał zbierać?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Azurix
wyobrażasz sobie, że ktoś pozwoli ci tymi Blood K z Lordem zaszarżować w coś wartościowego?
nie masz niczym jak się obronić przed odgięciami. Podstawią ci Harpie, Orły, Pegazy czy inne Goblinie Wilki i albo lecisz za nimi albo jesteś w lesie :) prawdopodobieństwo, że dojedziesz tym oddziałem by zrobyć ptk jest mizerne, tak samo wystawiasz Vargheisty :)
Frenzy jest kuszące ale musisz jakoś się bronić przed wyciąganiem, a tu nie masz czym. Chyba, że zastawiać Blood K będziesz Vargami

@Hubert
moim zdaniem to nie ma po co pchać ptk w coś co może paść od 1 strzału 225 ptk z T6 bez ochrony, a obecnie na slos widać go zawsze prawie
strata ptk, lepiej Vargulfa wziąć imo, nie krzyczy ale jest mobilny, nie sypie się i regenka działa, po podniesieniu Inicjatywy nie zejdzie od jakiejś pitki zaplątanej

Na 1600 strata Terrorgheista daje dużą przewagę przeciwnikowi, a on nie ma ochrony przecież, albo obniżenie T i milion pestek z DE, po co ryzykować tak.

musisz zwrócić uwagę, że generał pełni kluczową rolę w VC, więc nie stawiaj go na koniu jak go nigdzie nie schowasz, tak samo nie pcha się do walki jeśli nie jest Lordem opakowanym odpowiednio. Zwykły Vamp jest cienki w walce i nie ma ptk by moce wykupic i przedmioty jak Lord.
Kombinuj :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Misha, to co ty byś proponował na 1600pkt bardziej budżetowego? Równie dobrze zamiast Ghuli można dać sporo Zombie i Wilków aby zastawiać stół odpowiednio. Rozumiem, że gra na takim Lordzie i Bloodkach nie ma sensu, chociaż słyszałem że taki "Death Star" wystawiany jest alternatywnie do Crypt Horrorów i Mortisa? Dodatkowo, ile to śmieci mają armie na takie punkty i jak długo mogą blokować jeźdźców?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hmm bardziej budżetowego? :) ale ptk czy kasowo? wydaje mi się, że Crypty na te ptk są ok przy Mortis'ie, zawsze gdzieś tam jest jakiś fire co się zaplącze i zdejmie regenę, ale nie ma ideałów, jeśli Lordowie na takie ptk są ok to Lord Necro na generała, np jak niżej
1 Master Necromancer @ 285.0 Pts
General; Lore of Vampires; Magic Level 4
Talisman of Preservation [45.0]
Rod of Flaming Death [40.0]

1 Necromancer @ 95.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Vampires
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts
1 Cairn Wraith @ 60.0 Pts

37 Zombies @ 121.0 Pts Standard; Musician
29 Crypt Ghouls @ 310.0 Pts 1 Ghast @ [10.0] Pts

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts
8 Crypt Horrors @ 352.0 Pts 1 Crypt Haunter @ [10.0] Pts
2 Fell Bats @ 32.0 Pts

1 Mortis Engine @ 240.0 Pts
Blaspemous Tome

Models in Army: 82
albo opcja z 2 Vargulfami :) zmniejszasz Crypty o 1 i trochę zombie, wywalić 1 upiora i ładnie 2 Vargi wchodzą za Mortis.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Hmm, a Varghulfy są sensowne, bo jakoś tak nikt na nich nie gra po wejściu nowego Army Booka?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

imo zależy na jakie ptk, monster który biega 16" nie sypie się, ma regenę T5 4 ataki thunderstompa i hate w 1 rundzie CC na małe jest ok :) moim zdaniem
na duże więcej opcji zmontowania rozpiski jest od razu więc zależy kto na czym gra i do czego mu taki monster byłby potrzebny.

ale co gracz to opinia może być, więć najlepiej samemu testować w grze a nie na papierze
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No wiem, ale w cenie Varghulfa są prawie 4 Vargheisty, które to też maszerują bez generała i to na 20 cali. Nie mają niby Regeneracji, ale mają więcej Woundów, a Hatred rekompensuje im większa liczba ataków. Nadal wypada Varghulf lepiej?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Vargulf nie ma Frenzy :) nie wiem czy to lepiej, ale na pewno łatwiej go kontrolować
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

No ja wiem, że łatwiejszy w kontroli i nie trzeba się martwić o to czy ktoś go zaszarżuje z tyłu, tylko tak sobie myślę, co potrafi zrobić Hydra w DE, która kosztuje tyle samo co on i to co do punkcika, dlatego czy warto wydawać na taki model aż 175pkt?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Astem
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 36

Post autor: Astem »

Hej, chciałem zapytać bardziej doświadczonych ode mnie graczy (czyli pewnie wszystkich :D) - jest szansa stworzyć jakiś silny oddział do walki wręcz, który nie boi się zaszarżować na front silnych siepaczy rywala?

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

za malo iniciatywy mamy zeby cos takiego zrobic z typowymi masakratorami jak WL czy Choseni chociaz gwardia w hordzie z asf dalaby rade z czyms co ma tylko dwuraki ale tak to mozna gdybac

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Zawsze można wybrać Lore of Light i Bironę :) hehe

Z punktu widzenia magii lepiej jak to przeciwnik szarżuje na naszą Gwardię. Zabije iluś tam, ale w naszej fazie mamy szansę się leczyć i oddać.

@Azurix
Hydra jest niezbalansowana do swoich możliwości :) Kiedyś dostałem szarże hydry w hordę Ghouli 30 sztuk chyba. Zjadła wszystko :) dobry rzut na zianie był z maksymalną siłą.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

hydra jest dobra jak uda sie jej ziac dobrze a zabic ja jest tak samo latwo jak inne duze stworzenia wystarczy zdjac regenke np rodem i patrzec jak sie wywraca:)

ODPOWIEDZ