Page 18 – Flying Cavalry
Ignore this special rule.
VIII edycja
Moderator: Gremlin
Re: VIII edycja
Hej napisze ktoś czy dobrze ogarniam Life: Throne of Vines, to oznacza że jak czar działa i jest miscast to przy rzucie na 2+ jest ignorowany??
Jak rzucisz ten czar:sztajgerland pisze:Hej napisze ktoś czy dobrze ogarniam Life: Throne of Vines, to oznacza że jak czar działa i jest miscast to przy rzucie na 2+ jest ignorowany??
-Jest to RIP, więc tak długo jak nie będzie zdispellowany to działa
-Gdy działa i masz misscasta ignorujesz go na 2+
-Gdy działa wspiera rzucanie innych zaklęć, które stają się niekiedy dużo mocniejsze
Thorne of Vines + flesh to stone i nawet EG są twardzi
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Paskudny uśmiech power gamera
problem w tym, że zapisy w erratach do WE, brety i lizaków są zupełnie inne, więc nie bardzo można użyć analogiiLindal pisze:W erracie do brety przy pegazach jest skasowany opis działania Flying Cavalry ale zasada im zostaje.
Analogicznie w WE, zasadę działania ignorujemy bo jest opisana już w RB, a Hawki ją zatrzymują.
u WE ignorujemy zasadę
u bretki ignorujemy opis zasady
u lizi zamieniamy zasadę na równorzędne zasady cząstkowe
brawa dla GW
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
mowilem Wam ze te erraty pisze ktos inny ;P jak widac w tym przypadku kazdą pisała inna osoba stad takie kwiatki ale jezeli tego nie poprawia mam nadzieje ze Sedziowie uznaja ze kazdaz tych 3 jednostek ma po prostu zasade z RB
Edit: albowiem np w WE usuwana jest zasada ze strony 18 natomiast profil jednostki pozostaje bez zmian
Edit: albowiem np w WE usuwana jest zasada ze strony 18 natomiast profil jednostki pozostaje bez zmian
Ostatnio zmieniony 10 lip 2010, o 13:00 przez Mirage, łącznie zmieniany 1 raz.
bless pisze:Pamietam o magach. Ale magia naprawde nie jest wiekim zagrozeniem dla Treekinów a to z kilku względów:
-jak sam zauwazasz majac Wanda nie jestesmy w beznadziejnej sytuacji, bo czary rozprasza sie latwiej niz rzuca (nie ma misdispela, mozna rzucac dowolna liczba posiadanych kostek, mozna przerzucic zly rzut)
- lore wybierany jest na etapie tworzenia rozpy, wiec nie kazdy mag, nawet jesli potencjalnie moglby miec fire spelle, to bedzie je miał - inne lory tez sa fajne a moze nawet bardziej uniwersalne i ludzie czesto beda brali inne lory.
- kazdy czar moze wystepowac w armii tylko raz, wiec salwy fireballi nie dostane. Najwyzej jednego.
- Fireball to tylko D6 hitów z S4, ktore rania Treekina na 5+ i pozostawiaja jeszcze miejsce na armour save 5+. Wbicie jednego (x2) hita to sukces. Seering jest troche lepszy, bo rani na 4+, ale tez bez przesady.
- nie zapominaj, ze my tez mamy magie - 2-4 rany z fireballa jestesmy w stanie w jedna ture zregenerowac czarem z Life. Czar za czar.
- jezeli na takich warunkach ktos chce poswiecac maga do rzucania fireballa na 6 kostkach, to nie moge powiedziec nic innego, jak tylko: śmiało! Mag troche punktów kosztuje a na pewno sie nie zwroci.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dalej jest stopniowany i ma wersję z 3d6 hitów na 48"!
Pisałęm już o magu kamikaze co bierze 6 kosteczek i ciska IF-ke zabijając nam treekiny? Nie? To właśnie piszę raz jeszcze. Co? Nie opłaca się przeciwnikowi?
Wiesz jak miesza się teoretyka z praktyką? Ano tak że alter na papierze wciąga każdego fasta a w praktyce 5 wilków go zabija...bless pisze:Absolutnie nie zapomnialem. Masz gleboko zakorzeniony lek przed tymi katapami z obecnej edycji i nie widzisz, jak malo grozne sa one dla masy Treekinów w tej edycji. Po pierwsze klopy musza nie miec Missfire. Po drugie nie mogą zescatterować za daleko. Po trzecie big hita dostaje tylko jeden Treekin (reszta raniona na 6+ a nawet jesli 6 wypadnie to mamy Sv 4+). Po czwarte musi zranic. Jesli uda jej sie przejsc te wszystkie schody, to gratuluje - zdjeła naprawdopodobniej jednego Treekina. A to był naprawdę dobry strzał. Ile takich bedzie na 4 strzały z katapek w turze? 1? 2? No to swietnie! Zdejma mi jednego, dwa Treekiny. Przez trzy tury (choc sadze, ze az tak dlugo nie beda mialy okazji strzelac) uda im sie siegnac po wynik: 4-5 Treekinów z 14. A nie zapominaj, ze my tez mamy magię, wiec dodatkowe strzaly mozemy rozpraszac, a swoich Treekinów leczyć. W kazdym razie kiedy TK strzelaja po moich Treekinach reszta mojej armii, w tym Treeman, dochodza nieruszone. Kolejny swietny deal dla mnie.
Krasnoludzka z s4 i przerzutem scaterki chyba poradzi sobie łatwiej z takim klocuszkiem, ale to tylko 1 maszyna z całego parku.
Uważasz, że koleś wystawi się dokłądnie na środku naprzeciw Ciebie i będzie czekał aż przyjdziesz? Jednak fakt jest taki że teraz klopa nie neguje Asv co jest ciekawe...
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
No i przeciwnik też ma antymagię i z leczenia wiesz co może być bo najpierw to trzeba wylosować
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Pamiętaj że teraz trochę standardy się zmienią wszędzie.bless pisze:Rzuc sobie test walki Treemana i jednych Treekinów z Gwardią.
O rydwanach narazie nikt w TK nie myśli by nie kasujac ranków beda utykaly na wiekszosci klockow, wiec beda duzo mniej efektywne. Scorpion ma teraz wiekszy problem, bo po pierwsze Driad bedzie w oddziałach wiecej (przynajmniej o 2) i wiecej tych Driad bedzie atakowac (4 ataki wiecej) , wiec tu szala przechylila sie na nasza korzysc. A Drzewo...? Przeciez strzelasz po Treekinach !!! Masz tylko dwie klopy, musisz sie zdecydowac na jakis cel.
Rydwanów już nie będzie masa a 1-2 unity tylko do lekkich zadań. Pojawi się pewnie HLP i król razem i dispekowanie jej incantacji będzie już kłopotliwe... Gwardia atakuje pierwsza z magicznymi atakami więc zostaje nam 5+ sv. W gwardi siedzi król i raczej już standardowej kosiary nie będzie użwał bo nie będzie się opłacała a zastąpi to coś nowego... Pożyjemy zobaczymy no i chyba nie liczysz, że treekiny dojdą nienaruszone do gwardii z królem [ bądź królami bo cholera wie jak teraz TK będą wyglądały... ]
Zaryzykujesz wyjściem wszystkim na pałę? 4 strzały na turę to jednak coś a w combacie dodatkowe inkantacje z króla wydają sieprzechylać szalę na korzyść gwardii...
Ward jest zajebisty ale działa tylko na jeźdzca więc jak zastrzelisz monstera to jego dojście do maszyn jest mocno wątpliwe...bless pisze: Flaming strzaly na jednej/dwoch maszynach, nie wiecej, bo teraz wszyscy maja dostep do taniego warda od flaming atakow i gdyby ktos byl tak glupi, zeby wystawic wiecej plonacych maszyn, to tacy herosi beda dla niego bardzo niebezpieczni. W obecnej edycji Dwarfy nie daja wszedzie burninga, bo sie boja jednego tylko modelu - helfa na Stardragonie. W nowej edycji kazda armia moze miec kozaka, ktoremu plonace maszyny nie straszne.
A skutecznosc jednej/dwoch maszyn na te armie Treekinów... w sumie podobnie jak z katapultami TK.
Niestety Dwarfy maja jeszcze niezle kloce do walki i to bedzie realny problem, ale my tez ulomkami nie jestesmy. To trzeba wyprobowac.
Pamiętaj że teraz będą rządziły parki maszynowe poparte mocną magią [ oprócz dwarfów ale oni mają lepszy park maszyn i mega mocną antymagię... ] i oprócz klop są jeszcze bolce, cannony i reszta pierdół. Obecnie dwarfy nie dają wszędzie bo taki SD mógł ładnie się schować i wylecieć w odpowiednim momencie a teraz terenów do schowania się nagle stopniało do tego all cnnony zadają d6 ran więc...
Zresztą zobaczymy. Nie ma co tragizować ale też napalanie się na pewien typ jednostek może być bardzo kłopotliwe...
Ma i to wiele. Uważam jednak że koncentracja pkt które mają, aż tyle wad jest zbyt ryzykowna. Może taki kloc nie będzie aż taki zły jednak potrzebne są unity do odginania szczególnie że orły teraz na luzie można brać no i coś do pozbywania się śmiecia na odległość.bless pisze:Pasiak, kazda armia ma z czyms problemy. Pytanie, czy sa to problemy nie do przejscia, czy sa do problemy, z ktorymi mozna sobie poradzic. Armia zlozona na elfach nie ma problemów?
Chyba szybkość będzie tym na czym musimy się oprzeć.
Wiem. Trzeba zacząć trenować nowe standardy...bless pisze:Fajnie by bylo, gdybys sieknal jakis raporcik albo chociaz jakas tresciwa relacje z bitwy. To moze byc ciekawe.
ps. Zauważyliście, że eternal kindred nie ma zapisku że musi być on foot?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nie widziałem nigdzie erraty do tego... Za to jest zapisek, że można dawać mu normalnie m. itemy i dalej korzysta z tego bonusu...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Dokładnie. Trzeba patrzyć co i skąd usuwają.Mirage pisze:Edit: albowiem np w WE usowana jest zasada ze strony 18 natomiast profil jednostki pozostaje bez zmian
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
bigpasiak pisze:Chyba wcześnie jest dlatego zapomniałeś że akurat fireball to podstawowy czar i można go mieć ile razy się chce.
Dalej jest stopniowany i ma wersję z 3d6 hitów na 48"!
Lora wybieramy przy składaniu rozpisek, a fire będzie bardzo rzadki imo - trafisz na he i kiepsko.
- Bestialski_Brokuł
- Oszukista
- Posty: 800
A moim zdaniem będzie bardzo przydatny na małym magu. Zresztą ludzie tak zawsze piszą o HE w kontekscie Fire'a jakby cała armia popylała w Dragon Armour ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ward jest na kolesia i tylko na niego a fireball to zawsze fireball i jest to świetny bat na fasty, skirmishe i przede wszystkim na regenerki których jest sporo w najgorszym wydaniu szczególnie, że zmienili jej działanie i wystarczy zadać ranę z fire to na tę fazę się wyłącza co oznacza fireballa a potem cokolwiek w magii by ją zatłuc i już nie wstała.
Zapominacie też o takim fajnym przedmiocie który ma fireballa w sobie z castingiem 3+ [ nie może być boostowany jak każdy bound ] i nie jest arcanem a enchantem. Warto na niego spojrzeć w armiach bez dostępu do fire![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zapominacie też o takim fajnym przedmiocie który ma fireballa w sobie z castingiem 3+ [ nie może być boostowany jak każdy bound ] i nie jest arcanem a enchantem. Warto na niego spojrzeć w armiach bez dostępu do fire
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Jak koleś ma ostatnią ranę to tak długo jak żyje ma 2+ warda na wszystko.
Tak mi się wydaje...
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Tak mi się wydaje...
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
Errata trochę się gryzie z zasadą One use only chociaż wszystkie tego rodzaju przedmioty są na pierwsza ranę, a nie na ostatnią i trochę nie wiadomo jak to interpretować.
Jak dostanę 3 rany z fireballa na herosa to pierwsza wejdzie, a na dwie kolejne będę miał warda?
Jak dostanę 3 rany z fireballa na herosa to pierwsza wejdzie, a na dwie kolejne będę miał warda?
Zastanawia mnie brak zasady Swiftstride dla altera?
Chyba by mu się należało wg mnie co by go ciutke ugrywalniło...
Chyba by mu się należało wg mnie co by go ciutke ugrywalniło...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned
The forest has as many eyes as leaves...
Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned