8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: kudłaty »

Chalange'a można odmówić tylko jeżeli wszystkie postacie mają się gdzie cofnąć. W tej sytuacji chalange musi być zaakceptowany, kim to już temat wtórny.

0+ save, tak można mieć taki, ale liczy się jak 1+ więc delikatnie mówiąc nie warto.

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

przy sile 4, to nadal na 2+ zdajesz czyli różnica jest ;)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Kudłatemu chodzi chyba o to, że wg RB nawet mając 0+, traktuje się jako 1+ (zatem S5 ściąga 0+ jak i 1+ do 3+)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

System jest prosty, kombinacja 0+ lub niżej nie jest nielegalna, ale traktujemy ją jako 1+ i modyfikujemy siłą czy armourpiercingiem od 1+, natomiast jakby ktoś niszczył tarcze czy obniżał save'a z magii to takie 0+ może się przydać (ale to chyba rzadkość).

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Again ^^
:D:D - 1 unit friendly pozycja

;(;( - 2 unit enemy pozycja

:| :| - 3 unit enemy pozycja

;( ;( - 2" unit enemy - pozycja drugiego unitu po ucieczce

Historyjka: oddział 1 szarżuje na 2, unit 2 ucieka i są dwie opcje:
a) 1 rzuca tyle że złapałby 2"
b) 1 rzuca za mało by złapać 2" ale wystarczająco by wejść w unit 3

Pytanie:
Co się dzieje w przypadku nie zadeklarowania redirectu w obu przypadkach?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Stajesz cal od, nie wolno Ci wejść w combat z niczym czego nie szarżowałeś.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Ale przecież AB>RB więc skoro AB chaosu dopuszcza 0+ armoura to powinien być on jak najbardziej legalny

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Dokładnie - AB mówi 0+, to jest 0+ i nie ma tu nic do gadania :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Quaki
Falubaz
Posty: 1006
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Quaki »

FAQ do rulebooka:
Page 43 – Saving Throws
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

AB daje Ci save 0+, i teraz wchodzi zasada globalna która akceptuje twojego save'a natomiast tłumaczy go na 1+. Miałbyś rację gdyby FAQ zakazywał savów lepszych wtedy byłaby kolizja i AB>RB natomiast tu te dwa źródła współpracują.

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1444
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

No to w takim razie powinno się przerzucać rzut na oczko mając bazowo 1+ armoura i wyrzucając na tabelce +1 do armoura. Już pomijam że każdy chaosiarz ma 1+ armoura i ten dar jest bezużyteczny.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

X.Maciek pisze:No to w takim razie powinno się przerzucać rzut na oczko mając bazowo 1+ armoura i wyrzucając na tabelce +1 do armoura. Już pomijam że każdy chaosiarz ma 1+ armoura i ten dar jest bezużyteczny.
This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+.
Skoro dopuszcza Ci możliwość by bardziej zmniejszyć save, to dlaczego miałbyś przerzucać? To, że i tak będzie on traktowany jako 1+AS nie ma znaczenia w tym kontekście.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

dar nie jest bezużyteczny : ] i obniża sv na 0+ (co jest traktowane w grze jak 1+ ale to szczegół ;] )
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Quaki pisze:FAQ do rulebooka:
Page 43 – Saving Throws
Change the third paragraph to “Note that a save of any kind
can never be better than 1+. This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower, it simply caps the saving throw at 1+. Also, remember
that a roll of 1 is always a failure.”
Gdyby ktoś nadal nie rozumiał to słownik -> cap.
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

caps -> przewyższać (kogoś/coś pod jakimś względem)

znaczy to wiec:
...to nie znaczy ze zapobiega to by model miał magiczny item lub zasade
kotora pozwoli mu nawet na zmniejszenie sava, zwyczajnie przewyzszajac sava na 1+...

z tym ze trzeba to rozumiec: zwyczajnie przewyzszajac sava "na 1+"...
a nie: zwyczajnie przewyzszajac sava na "1+"...

...bo to duza roznica w znaczeniu. (Ah ten nasz piekny jezyk :D )
czyli magiczne itemy badz zasady (w tym np oko bogow z WoChu) przewyzsza sava 1+ (w ujemnym znaczeniu oczywiscie)

Wedłog mnie mozna miec sava na 0 a nawet nizej! na potrzeby modyfikacji minusow wynikajacych z siły uderzenia.
Z tym ze 1 to zawsze porazka nawet jak macie sava na 0+

Wiem ze namąciłem Wam teraz ale dla mnie to co powiedziałem jest logiczne.
Przed wyjsciem erraty bylo max 1+ ale to co dodali zmienia troche znaczenie.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5674

Post autor: Afro »

Rothand pisze: Wiem ze namąciłem Wam teraz ale dla mnie to co powiedziałem jest logiczne.
Dobrze, że jest jedna osoba, która to zrozumiała :D
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Rothand pisze:(bzdury)
Cap mistrzu ma jeszcze kilka innych znaczeń. Podczas tłumaczenia a tym bardziej dokonywania wykładni zasad polecam jeszcze przeczytanie całej zasady czy przypadkiem ma sens.

W twoim dokonaniu zasada mówi że nie wolno mieć save'a lepszego niż 1+, ale jak ktoś ma takiego przez ekwipunek lub zasady to ma lepszego niż 1+. Perfekcyjnie logiczne tłumaczenie co? Przez co jeszcze miałby mieć tego save'a jak nie ekwipunek czy zasady?

W tym wypadku bardziej chodzi o to że nie ważne ile masz 1+ i tak przykryje to co uzyskałeś. Coś jak maxymalne współczynniki na 10. Krasnoludzka armata nie strzeli z siłą 11 w steam tanka niezależnie od run, niezależnie od źle rozumianego AB>RB. Są pewne globalne zasady które wykluczają pewne rozwiązania.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

kudłaty pisze:
Cap mistrzu ma jeszcze kilka innych znaczeń. Podczas tłumaczenia a tym bardziej dokonywania wykładni zasad polecam jeszcze przeczytanie całej zasady czy przypadkiem ma sens.
Wiem ze to nie jedyne znaczenie ale jedyne ktore psuje w tym kontekscie.
kudłaty pisze:
W twoim dokonaniu zasada mówi że nie wolno mieć save'a lepszego niż 1+, ale jak ktoś ma takiego przez ekwipunek lub zasady to ma lepszego niż 1+. Perfekcyjnie logiczne tłumaczenie co? Przez co jeszcze miałby mieć tego save'a jak nie ekwipunek czy zasady?
Zwykły ekwipunek i zwykłe zasady. Zdanie dodane w erracie odnosi sie do magicznego poprawiania sava.
kudłaty pisze: W tym wypadku bardziej chodzi o to że nie ważne ile masz 1+ i tak przykryje to co uzyskałeś. Coś jak maxymalne współczynniki na 10. Krasnoludzka armata nie strzeli z siłą 11 w steam tanka niezależnie od run, niezależnie od źle rozumianego AB>RB. Są pewne globalne zasady które wykluczają pewne rozwiązania.
Zdanie nadrzedne:This does not prevent a model
having items or special rules that would take the save even
lower...opisuje: it simply caps the saving throw at 1+
Czyli w moim rozumieniu to magiczna modyfikacja "nakrywa" sava 1+ a nie na odwrot.

Oczywiscie to tylko moja opinia i mozliwe ze sie myle - bylem jednak na 100% przekonany ze tak jest dopoki nie wywiazała sie ta dyskusja.

I prosze na mnie z nie z ryjem a po przyjacielsku mi to wytłumaczyc :)
Ma ktos przyjaciela za granica.... jakiegos native speakera?

Dla mnie głupie jest ze taki lord khorna siedzacy w magicznej zbroi chaosu na molochu ma takiego samego sava jak imperialczyk w plytowce na rumaku w kropierzu.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Tak se zerknąłem aż do RB z powodu tej dziwnej dyskusji.
Note that a model can never have a save (of any kind) better than 1+ for any reason (..)
Potem dochodzi errata, wyjaśniająca, że jeśli chcesz, to se kup magicznego stuffu, ale i tak będziesz miał w sumie 1+ i basta. Podobnie trochę jak kupowanie eternalowi extra sprzętu (typu GW) co mu nic nie daje, ale hej, zakazu nie ma.
Zastanowić się również należy nad sensem zwrotu w AB do WoCh, który raczej (nie mogę tego oczywiście udowodnić) miał na celu ograniczenie spadania sejwa do -1 albo niżej, niż podkreślenie, że może być lepszy niż 1+ (zwłaszcza, że w 7 edycji nie było takiego ograniczenia nawet).
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Rothand
Chuck Norris
Posty: 640
Lokalizacja: Poznań, Plewiska
Kontakt:

Post autor: Rothand »

W 7 edycji bylo wyranie ze max to save 0+
Natomiast w tej musieli dodac errate ktora wszystko skomplikowala...
zanim wyszla errata bylo 1+ i basta, jednak po wersji 1.2 nie jestem juz tego taki pewnien.

A jak jest na turniejach?


....

heh... bylem na 3 innych forach anglojezycznych i tam rowniez do niczego nie doszli.
Jedni uwazaja tak jak ja inni mowia ze 1+ to max....

Jak spotkam kogos od GW to mu chyba obije szczene za te wszystkie niedomowienia.

Na cholere wiec teraz juggernauty i magiczne pancerze skoro co 2gi czar neguje pancerz a na
dodatek wszyscy biora great weapony?

Zablokowany