Dyskusja o balancing patchu

Rozwój i dyskusje na temat rozwiązań przywracających grze balans.

Moderator: Barbarossa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9575
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Barbarossa pisze:@ Kołata - to akurat jest istotne.
Ale co? Bo nie czaje w jakim sensie to powiedziałeś :)

Czy ja zauważyłem istotny problem, czy może istotne jest aby byly max 3 oddziały night runnerów? Ciężko mi sobie wyobrazic eshin na zasadach nocy z 3 oddzialami night runnerow :D Bez nocy zresztą też troche to kijowa opcja.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

W sensie istotny problem, który może być babolem.

Awatar użytkownika
Lordzik
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: z Mrocznej Wieży na Froncie Wschodnim

Post autor: Lordzik »

Pytanie już raz padło, ale chyba nie było odpowiedzi - lub mi umknęła.

Co z summonami VC? Zabierają jedną kość z puli PD czy nie? Tzn. - czy są traktowane na równi ze Skull Staffem?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

imo swietnym rozwiazaniem problemu byloby zbanowanie socu :) powinno dac rade ;)

Co z summonami VC? Zabierają jedną kość z puli PD czy nie? Tzn. - czy są traktowane na równi ze Skull Staffem?
tak

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Furion pisze:
karlee pisze:Ja uwazam ze nie powinno byc 0-1 ani dla Tanka, ani dla Hydry ani dla Treemana ani dla Helki. Urozmaica to rozpiski. A tak to beda teraz wygladac podobniej.
Typowy komentarz właściciela przegiętej armii, który bez dwóch czołgów nie potrafi i uważa że sie nie da sie.

Stwierdzenie o urozmaiconych rozpiskach na 2 czołgach szczerze mnie rozbawiło :lol2: Ja rozumiem, że część ludzi ma niczym nie podparte, fałszywe i bzdurne przekonanie, że "CS ujednolica rozpiski" ale żeby klasyfikować 2 czołgi jako atut rozpiski unikatowej to mocne nieporozumienie.

Pozdrawiam
Furion
Mocne nieporozumienie. Chodzilo mi o Treemany i Hydry. Bo teraz to w DE zawsze beda dwa bolce i Hydra a w WE jeden Treeman i ew. waywatchers. W WoCH to zobaczymy co bedzie. A co do "wlasciciela przegietej armii" to mam tez VC i DE, a na ciecia na wampirach nic nie placze, ani na sensowne ciecia w DE w stylu warda na 2+, gdyz uwazam ze dzieki nim VC sa pociete ale im sie nalezalo, i nadal sa grywalne, natomiast imperium sie nie nalezalo i jest teraz co najwyzej w dolnej polce stawki....
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

kurka_z_podworka
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Ad Astra - Zielona Góra

Post autor: kurka_z_podworka »

karlee pisze:VC sa pociete ale im sie nalezalo, i nadal sa grywalne, natomiast imperium sie nie nalezalo i jest teraz co najwyzej w dolnej polce stawki....
Prawda, Może nie tyle że się nie należało bo armia słaba nie jest (choć z każdym nowym bookiem słabszą), ale w przeciwieństwie do VC czy demonów gdzie te armie mają wiele 'asów' to imperium trzyma się tylko dzięki 2xST i GC, Nie jest to ambitna kompozycja, ale odebranie tych atutów czyni tą armię bardzo słabą, bo żadna liniowa jednostka nie jest w stanie konkurować z odpowiednikami z innych armii.

Najgorsze jest to, że może się nie udać zaobserwować na masterach jak radzi sobie imperium w nowych realiach bo po prostu zniknie i będzie można bardzo słabe wyniki argumentować brakiem reprezentatywnej grupy graczy.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Jankiel napisał:
Nad PoD się zastanawiałem długo, ale niestety nie znalazłem żadnego rozwiązania. Jesli to puścimy, to spokojnie będzie można grać na 20 PD, a żadna obrona magiczna tego nie zatrzyma. Ten czar staje się praktycznie nieużywalny, ale co na to poradzę?
Jakim sposobem, przecież max to 12 PD i jedyne co może zrobić PoD to dobicie do tej granicy jeśli nie liczyły by się kości zużyte na niego.

Ksh co do Twojego przykładu to jest mocno hipotetyczny, chyba za dużo z Arte grywasz :D Z dwiema czarkami mam 6 PD początkowo więc ten imperialista z 6DD zamiast wpuszczać PoD powinien je z uśmiechem na twarzy dispelować i na tym się faza magii zakończy bo DE lądują bez kostek. A kontynuując myśl hipotetyczną to równie dobrze oba PoD nie wchodzą i nagle zostaje nam 2PD przeciwko 6DD.

Tak że te ograniczenia ewidentnie marginalizują PoD i to jest fakt. Jeśli zostało to zrobione celowo kosztem ewentualnych cięć pendanta to tylko lepiej bo rozpiski DE walczące, z RoH i 2 DD są opcją mocniejszą niż magiczne ;)
Ostatnio zmieniony 18 lis 2008, o 17:32 przez hypnotic, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Supeł
Kretozord
Posty: 1872
Lokalizacja: Lublin - MORIA!

Post autor: Supeł »

Mocne nieporozumienie. Chodzilo mi o Treemany i Hydry. Bo teraz to w DE zawsze beda dwa bolce i Hydra a w WE jeden Treeman i ew. waywatchers. W WoCH to zobaczymy co bedzie. A co do "wlasciciela przegietej armii" to mam tez VC i DE, a na ciecia na wampirach nic nie placze, ani na sensowne ciecia w DE w stylu warda na 2+, gdyz uwazam ze dzieki nim VC sa pociete ale im sie nalezalo, i nadal sa grywalne, natomiast imperium sie nie nalezalo i jest teraz co najwyzej w dolnej polce stawki....
to sobie razem z krasiami nareszcie posiedzi gdzieś w dolnej stawce. zapraszamy do nas, jest nas tu trochę i też jest sympatycznie

restricted i tak zabrania dubli w rar więc nie wiem po co te krzyki

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14649
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Poprobujcie innych rozwiazan - ostatnio na turze w Warszawie widzialem rozpe na 2 helblasterach, 2 inzynierach, duzym i malym magu i duzej jednostce great swordow. Kup sobie jakies inne figsy. Zaciagnij najemnikow (polecam mengili, na ktorych inferno i Kolata graja juz od jakiegos czasu). Ja sie w imperium nie boje czolgu, ale ko to hardkor.

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

hypnotic pisze:Jankiel napisał:
Nad PoD się zastanawiałem długo, ale niestety nie znalazłem żadnego rozwiązania. Jesli to puścimy, to spokojnie będzie można grać na 20 PD, a żadna obrona magiczna tego nie zatrzyma. Ten czar staje się praktycznie nieużywalny, ale co na to poradzę?
Jakim sposobem, przecież max to 12 PD i jedyne co może zrobić PoD to dobicie do tej granicy jeśli nie liczyły by się kości zużyte na niego.

Ksh co do Twojego przykładu to jest mocno hipotetyczny, chyba za dużo z Arte grywasz :D Z dwiema czarkami mam 6 PD początkowo więc ten imperialista z 6DD zamiast wpuszczać PoD powinien je z uśmiechem na twarzy dispelować i na tym się faza magii zakończy bo DE lądują bez kostek. A kontynuując myśl hipotetyczną to równie dobrze oba PoD nie wchodzą i nagle zostaje nam 2PD przeciwko 6DD.

Tak że te ograniczenia ewidentnie marginalizują PoD i to jest fakt. Jeśli zostało to zrobione celowo kosztem ewentualnych cięć pendanta to tylko lepiej bo rozpiski DE walczące, z RoH i 2 DD są opcją mocniejszą niż magiczne ;)
No dokładnie to mam na myśli - przy małej liczbie kostek to PoD i tak się nie rzuca, bo dispel powoduje, że zostajemy z ręką w nocniku. W ostateczności jak jest dagger, ale to wtedy na 1 + opcjonalnie dorzut. Przy większej liczbie magów (3 małych lub duży + mały) z kolei nie ma sensu rzucać PoD, bo i tak nie wykorzystamy tych kości.
Problem jest taki, że korzystając z PoD kości liczą nam się podwójnie - to co rzucimy na rzucenie czaru + potem to co wykorzystamy rzucając czar z kości generowanych.
Taka specyfika magii DE i po prostu działa trochę inaczej.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

karlee pisze:Mocne nieporozumienie. Chodzilo mi o Treemany i Hydry. Bo teraz to w DE zawsze beda dwa bolce i Hydra a w WE jeden Treeman i ew. waywatchers. W WoCH to zobaczymy co bedzie. A co do "wlasciciela przegietej armii" to mam tez VC i DE, a na ciecia na wampirach nic nie placze, ani na sensowne ciecia w DE w stylu warda na 2+, gdyz uwazam ze dzieki nim VC sa pociete ale im sie nalezalo, i nadal sa grywalne, natomiast imperium sie nie nalezalo i jest teraz co najwyzej w dolnej polce stawki....
Czyli wyznacznikiem różnorodności rozpisek są rary, tak :?: ;)

Nie będę dalej ciągnął tego tematu - z takimi rzeczami to do "pogromców mitów" a nie do tematów o CSach :)

pozdrawiam
Furion

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Ja troszkę myślałem nad tym limitem PD i, co ważniejsze, nad przedmiotami ograniczającymi naszą pulę PD. Mianowicie sposób przyjęty w BP+R, czyli po prostu odjęcie 1 za każdy przedmiot w rozpisce, który pomaga czarować tak naprawdę wyklucza z gry parę przedmiotów, a wiele innych czyni niegrywalnymi.
Chodzi głównie o przedmioty typu one use only / przerzuty / przedmioty używane raz na jakiś czas. Weźmy na przykład Conjoined Homunculus: dodaje d3 do naszego casting roll już po rzucie, ale za to powoduje test głupoty w turze następnej, można użyć raz na turę. Przedmiot ewidentnie nastawiony na "ratowanie" nieudanego rzucania czaru, czyli do użycia raz na jakiś czas. A PD z puli kradnie cały czas. Następnym dobrym przykładem jest Mark of the Old Ones na Skink Prieście z Cube of Darkness: d3 przerzutów na całą grę, w tym 1 na pewno ma być na Cube of Darkness. A kostkę PD zabiera z puli cały czas. Nie wspominając o Tooth gnoblarach, każdy daje +1 do casta one use only, a zabiera PD z puli.

Moja propozycja na PD wygląda tak:
1. Bound Spelle - tu jest OK jak najbardziej. -1 PD za pierwszy użyty, potem -2 PD za każde użycie.
2. Dokupione przedmioty/zdolności umożliwiające przerzuty - zabierają 1 kość z puli PD w momencie wykorzystania przerzutu.
3. Przedmioty/zdolności dodające Casting Dice do rzutu (Conjoined Homunulus, tokeny Skavenów, grzyby NG, Guts Sickle, Sacrificial Dagger, Tooth Gnoblar, kości Slaana itp) - zabierają kość z puli PD w momencie wykorzystania bonusu do casta.
4. Dokupione przedmioty/zdolności dające permanentne bonusy do casta (+1 i więcej) - zabierają 1 PD z puli na stałe.
5. Dokupione przedmioty/zdolności dające znajomość całego Lore / pozwalające wybierać czary - zabierają 1 PD z puli na stałe.

Moja propozycja na DD wygląda tak:
1. Dispel Scrolle - - tu też jest OK jak najbardziej. -1 DD na stałe za pierwszy w rozpisce, potem -2 DD za każdy następny.
2. Dokupione przedmioty/zdolności umożliwiające przerzuty - zabierają 1 kość z puli DD w momencie wykorzystania przerzutu.
3. Dokupione przedmioty/zdolności dające permanentne bonusy do dispela (+1 i więcej) - zabierają 1 DD z puli na stałe.
4. Dokupione przedmioty/zdolności wpływające na Miscast - zabierają 1 DD z puli na stałe.

Co do PoD, to możnaby wpisać go jako numer 6. na liście rzeczy tnących pulę PD, mianowicie:
6. Power of Darkness - rzucenie tego czaru (udane, czy też nie) zabiera jedynie 1 PD z puli niezależnie od ilości użytych kości.
Pozwolę się nie zgodzić. Posiadanie bonusu do casta/dispela, który może być użyty, ale nie musi, wyraźnie zmienia taktyke rzucania czarów czy ich rozpraszania. Jeżeli wiemy, że mamy przerzut kostki na rozproszenie, to czary wchodzące na 4 spokojnie można rozpraszać jedną koscią. Jeżeli jest to kluczowy boundspell o power level 3 tez można zmarnować jedną kość. W przeciwnym wypadku użylibyśmy raczej 2 kości. Analogicznie, jezeli zaklęcie ma poziom trudności 7, to mając przerzuty czy jakiś opcjonalny bonus do casta rzuca się je raczej na 2 kościach. W przeciwnym razie potrzeba by było raczej 3. Ewentualnie, jak mamy więcej kości mozna sobie rzucać czary na 5, nie bojąc się specjalnie miscasta, bo zawsze można sobie przerzucić. Opcjonalne dopalacze casta/dispela pozwalają wyciągnąć dużo więcej z fazy magii, bo zużywamy mniej kości i mozemy sobie spokojnie pozwolić na bardziej ryzykowne, w normalnych warunkach, zagrania. Przykładowo, mamy 6 kości z przerzutami. Rzucamy pierwszy czar (trudność 4) na 1 kości, zamiast na dwóch, drugi czar (trudność 7) na 2 zamiast na 3, trzeci czar (trudność 12) na 3, zamiast na 4. Może nam wszystkie wyjdą i wcale nie trzeba bedzie korzystać z dopałki, ewentualnie dopakujemy sobie jeden z nich. W normalnych warunkach rzucilibyśmy tylko dwa z tych czarów, chcąc mieć "pewność", że oba wejdą.
Co do RoH to przecież absolutnie nie jest w każdej rozpisce, zresztą dostaje i tak mocno po nosie przez 6DD, przy trzech scrollach oznacza to jedną kostkę na dispell do końca gry...
Nie da się. Nie weźmiesz 3 scrolli, bo przecież magowie sami z siebie generują DD. Dlatego z RoH wchodzi jeden caddy i ewentualnie talisman dający 1 DD.
bo rozpiski DE walczące, z RoH i 2 DD są opcją mocniejszą niż magiczne
Tak? A skąd to wiesz?
Problem jest taki, że korzystając z PoD kości liczą nam się podwójnie - to co rzucimy na rzucenie czaru + potem to co wykorzystamy rzucając czar z kości generowanych.
Jedyne, co zostaje, to rzucać to na jednej kostce małymi magiczkami i liczyć na to, że wygenerujemy sobie 3 lub 4 kosci. Ot taki bonus dla armii z dwoma caddymi :/
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Cytat:
bo rozpiski DE walczące, z RoH i 2 DD są opcją mocniejszą niż magiczne

Tak? A skąd to wiesz?
Tak uważam po rozegraniu kilku lokali z niezłymi rezultatami. Szczególnie przy obecnych wariacjach CSowych z magią bywa różnie, tak że po początkowym zachwycie nad nową magią DE przerzuciłem się na rozwiązania pewniejsze.

Ale jak to pytanie ma się do sytuacji z PoD?

Awatar użytkownika
Gobos
Falubaz
Posty: 1090
Lokalizacja: Strefa Zero/Poznań

Post autor: Gobos »

Kołata pisze:
Barbarossa pisze:@ Kołata - to akurat jest istotne.
Ale co? Bo nie czaje w jakim sensie to powiedziałeś :)

Czy ja zauważyłem istotny problem, czy może istotne jest aby byly max 3 oddziały night runnerów? Ciężko mi sobie wyobrazic eshin na zasadach nocy z 3 oddzialami night runnerow :D Bez nocy zresztą też troche to kijowa opcja.
ja grywam zawsze na 3 unitach NR :wink:
co nie zmienia faktu ze eshin nocny jest nie do wystawienia...
Jesteś Aspołecznie Nastawionym Kutafonem, Inspirującym Ekstatyczne Lamenty Tłumu, Oraz Imbecylem Demonstrującym Ignorancję, Ogarniającym Tylko Alfabet.

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

Powtórzę więc propozycję o niewliczaniu kostek zużytych na PoD natomiast wliczanie wygenerowanych (a więc na odwrót niż w FCS?). Ta opcja nie ucina zupełnie PoD ale też nie pozwala im zrobić porno magii.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

tyle ,ze w DE przy 2 magach jestes w stanie zajebiscie poczarowac z PoD, kiedy inni potrzebują na to więcej magów...

Awatar użytkownika
ksch
Masakrator
Posty: 2963
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: ksch »

No ale to już daje im AB. Takie rozwiązanie, jakie proponuję wciąż im to zostawia, równocześnie nie dając mega boosta. IMHO.
--
Krzysztof "ksch" Schechtel
ksch@gazeta.pl
gg 7052764
http://www.veto2ed.pl

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7714
Lokalizacja: Syberia

Post autor: bigpasiak »

wiesz demonom i Vc-tom tez ich bonusy daje book i jak widac nie zawsze jest to dobre i pozadane...
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Morrok pisze:tyle ,ze w DE przy 2 magach jestes w stanie zajebiscie poczarowac z PoD, kiedy inni potrzebują na to więcej magów...
Na ile punktów ?? Na 1500 to się zgodzę, na 2000+ to jest obsys po całości. Chyba, że za punkt odniesienia bierzesz armię na 2 scrollach i 3 DD jako mającą się przed tą magią bronić. PoD musi ci po 1 wejść, po drugie jeśli przeciwnik ma te 6 DD to zwyczajnie w świecie ci to podispeluje i sobie zajebiście poczarujesz na 2óch kostkach :D
Owszem - można kulać PoD na 1 kości licząc na te 50% szans, że wejdzie, ale to już zabawa w hazardzistę. Można też trafić na głupiego przeciwnika, który uzna, że powpuszcza ci PoD mimo, że ma czym to dispellować. Testowałem tę armię już 2 miechy przed premierą i wszystkie takie warianty sprawdzałem - z mądrym przeciwnikiem to sobie możesz ...
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

High Elfy jako ze maja na starcie +1 do dispela to maja od razu o jedna kostke DD do wykorzystania mniej ?
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

ODPOWIEDZ