Rozpiski Imperialne 8 edycja

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
tilt112
Mudżahedin
Posty: 280
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Rozpiski Imperialne 8 edycja

Post autor: tilt112 »

na poczatku miało być tak:

Parki maszynowe + inż (gołebie) i imp niezwyciężone - do konca sie to nie sprawdzilo.

ja powiem tylko tyle. Genek na gryfie to latająca kupa razem z gryfem :D
dla mnie taki mobilny latacz to kapitan za 50 pkt na pegazie. AS +1 z przerzutem + GW.

a co do taktyki to chyba nie ma takiej stalowej reguły :D

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

gryf to plewa, nie jest smokiem, nie ma a.save'a, dość niski T, który nie chroni go wystarczająco, tylko 4 ataki, nic więcej dodać
górka skończyła się w 6 edycji wraz z wyjściem Tomb Kingów oraz wood elfiaków, zamierzchła taktyka, nieskuteczna już od tylu lat
co do rozpisek, tymczasowo gram na GS-ach z arcysiem/kapłaem, spisują się nie najgorzej, chociaż wolę grać na kawie, tu mam lepsze wyniki oraz większą satysfakcję :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Kombinuje na turniej 2400pkt. Możecie pomóc coś złożyć?

Lords:

General of the empire, koń z bardingiem, fulplejtka i tarcza [191] AS:1+
Sword of power [40] 2+ siły
Crown of command [35] stubborn

Wizard Lord 4lvl magia życia [255]
Holy relic [45] 4+ward

Heroes:

1.Kapitan BSB, koń z bardingiem, fulplejtka [132] AS:1+
Dawnstone [25] przerzut AS
Dragonhelm [10]

2.Kapitan koń z bardingiem, fulplejtka, tarcza [99] AS:1+
Hammer of Judgement [25] test T

Warior Priest, koń z bardingiem, ciężka zbroja, tarcza [110] AS:2+

Wizard lvl2 mgia metalu [115]
Channeling staff [15]

Core:

26 Swordsmen [181]
FCG

20 Handgunners [195]
FCG, Marksman z repeater handgun

8 Knights [224]
FCG

Special:

30 Greatswords [330]
FCG

8 Knights of the Inner Circle [293]
FCG
Razor standard [45] armour piercing

Mortar [75]

2x Great Cannon [200]

Razem: 2400
Generał i BSB do Innerów, Priest i 2.kapitan do normalnej konnicy. Operuję tym co mam. Czy czołg jest naprawdę niezbędny??? Czołg zamieściłem w pierwszej rozpisce bo miałem w planach ale teraz wiem że nie zdążę przed terminem. Posiadam:
core:
40 swordsmen
10 crossbowmen
10 łuczników
20 handgunners
2x 8 konnicy
20 milicji
special:
50 greatswords
10 pistoliers
2x działo
moździeż
rare:
20 flagellants
helblaster

Bohaterowie bez problemów, posiadam dużo :D .... Czołg będzie niedługo ale na ten turniej nie zdążę.

Ktoś pomoże coś złożyć??? Coś doradzi??? Dzięki.....

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

hmmmm, po kolei, jak dajesz generała, to tylko i wyłącznie dla magic bannera dla piechoty, w innym wypadku o niebo lepszy jest grand master (konieczna jest korona i ward, niezależnie co dasz poza tym), ja preferuję sword of antiheroes
kapitana konnego zamień na kapłana, hate dla konnicy to zbawienie przy tak małej ilości ataków
czołg niestety jest musowy
Czarodziejowi, temu dużemu, daj koniecznie rod of power, lepiej czasem rzucić mniej czarów a zachować na dispell, ewentualnie jak zostaną kości z fazy oponenta, to masz przynajmniej 1-2 kości do power poola gratisowo
mały czarodziej o ile nie jest to z ograniczenia ojro, daj mu dispell scrolla (lepszy jest seal of destruction), jeśli masz takie ograniczenia to sprawdź czy nie lepszy byłby kapłan zamiast niego (drugi), jeśli spłaci się to wywal maga, co do kapitana, to lepszy byłby chyba na pegazie, mobilność i możliwość ściągnięcia maszyn (ewentualnie 5-tka kawalerii
Grejtswordów jest dość mało (chyba że ojro), kawalerie po 8 są bardzo słabo opłacalne, już lepiej dać jeden duży wagon 10-12 oraz jakichś 5 gołych do odginania( dwie 5-tki są bardzo przydatne), przydałby się drugi moździerz, jeden to zbyt mało (rzadko dość trafia)
Swordy podobnie jak GS-y za mało, tylko w tym wypadku dobra ilość zaczyna się przynajmniej od 35-40; nie jestem przekonany do handgunnów, 6" więcej na kuszach mimo wszystko częściej jest przydatne
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Dzięki. Pokombinuję coś.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

choć na 8 ed nie mam zbyt wielkiego doświadczenia to jednak coś doradzę - bo widzę że można zwiększyć skuteczność niektórych formacji.
1) zamień generała na wielkiego mistrza jeżeli jedziesz na kawalerii - z przedmiotami pokombinuj (ja jechałem często na takim zestawie sword of power + enchanted shield + holy relic i się sprawdzało)
2) wizlord - dawanie mu holy relic to błąd moim zdaniem - pokombinuj z rod of power i pierścionkiem z fireballem lub daj mu feedback scroll (nie ruszając się z miejsca możesz zabić przeciwnikowi upierdliwego maga)
3) bsb - fajna kombinacja ale pomyśl o tym aby zamienić dawnstona na talisman of preservation (miłoby było żeby za szybko nie zszedł ward na 4+ mu w tym tylko może pomóc) a może na piechtę do GS-ów z banner of griffon?
4) jednego kapitana zrób jak mówił helion na pegazie - (pokombinuj z meteoric arm. lub daj mu lancę i jakiś pierścionek - fajny jest ten z armybooka (doomfire ring - jeżeli coś z niego zejdzie to oddział testuje panikę) a fajne też jest połączenie ruby ring of ruin + shield of ptolos (lata, ma sv na 1+ przeciwko strzelaniu i rzuca fireballe) wzrasta manewrowość i skuteczność takiego bohatera no i czasami odciąga uwagę jakiejś jednostki strzeleckiej która mogłaby zaatakowac kawalerię i ją mocno uszczuplić.
5) warrior priest na koniu - daj mu crown of command i pomyśl o shrieking blade (niech przeciwnik co turę testuje fear) oczywiście w klocku z wielkim mistrzem albo daj mu GW i koronę w końcu warda sam sobie może rzucić.
6) wiz - nie wiem czy jest sens wrzucać mu 2 lvl - ja bym dał mu tylko dscrolla lub bound itema - a w ogóle to go olej i wstaw za niego priesta na piechte do GS-ów - najlepiej z ikoną magnusa (hate i odporność na strach dla całej jednostki to rzeczy nie do przecenienia), dwurakiem i armour of meteoric iron a kości dispela i tak będziesz miał takie same jak przy wiz.
7) swordsmen - olej tą jednostkę jako samodzielną - zmniejsz ją do 15 lub 20 i daj jako detkę do GSów - oszczędzisz na fcg i ilości modeli żeby dokooptować GSów a sv na 4+ w walce na flance sie bardzo przydaje (wolniej będą ginąć i dłużej będą zdejmować plusy za ranki przeciwnikowi jeżeli juz w coś zaszarżujesz jednostką główną)
8 ) handgunnerzy - rozbij na dwie jednostki po 10 (lub zamień na 10 kuszników i 10 handgunerów) - jeżeli starczy punktów to wtedy daj marksmenów jeżeli nie to możesz ich olać
9) knights - ja bym zrobił jedną jednostkę 13 rycerzy bez InnerCircle (nie zapycha slota specjala) plus ewentualnie 5 rycerzy jako oddzielna jednostka. jeżeli starczy punktów to daj im banner (albo war banner albo steel standard)
10) więcej GSów - daj 48 i ustaw ich w szerszej formacji - po 7 w rzędzie
11) Jeżeli nie będzie kawy IC to wrzuć tutaj pistolierów (ogólnie im więcej tym lepiej)
12) moździeż i dwa działa - są ok chociaż sam moździeż (i to bez inżyniera) dużo nie podziała - wolałbym 3 działa
13) masz warrior priesta więc możesz wystawić flagusi jako cory - pomyśl o tym - to jest fajna jednostka do przyklejenia się do czegoś niebezpiecznego i unieruchomienia na 1 lub 2 tury tak aby kawa mogła sobie szarżę ustawić.

ogólnie tyle bym zmienił i rady daję pod rozwagę koledze. niektóre mogą się przydać :)
pozdrawiam
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

ja aktualnie testuję i rozgrywam się na czymś takim, pod zasady ojro

1 Arch Lector of Sigmar 231 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [25]
Holy Relic [45]
Van Horstman's Speculum [30]

1 Wizard Lord of the Amber Order 316 Pts
Barding; Magic Level 4; Lore of Beasts; Warhorse
Rod of Power [30]
The Crimson Amulet [20]
Armour of Tarnus [35]

1 Captain 147 Pts
Barding; Full Plate Armor; Battle Standard; Warhorse
Sword of Might [15]
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]

1 Warrior Priest of Sigmar 148 Pts
Barding; Prayers of Sigmar; Heavy Armour; Warhorse
Crown of Command [35]
Charmed Shield [5]

29 Greatswords 308 Pts
Standard; Musician

5 Knightly Orders 115 Pts
5 Knightly Orders 115 Pts

10 Knightly Orders 280 Pts
Great Weapon; Standard; Musician; Champion
Banner of Eternal Flame [10]

10 Crossbowmen 90 Pts
Standard

2 Great Cannon 200 Pts
2 Mortar 150 Pts
1 Steam Tank 300. Pts

Models in Army: 71
Total Army Cost: 2400

najlepsze w tym wszystkim są mortary, w tandemie potrafią pokroić klocki, że aż miło a jeden daje niesmak tylko
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

czy GS dają radę? skoro moździeże tak ładnie razem działają może warto pomyśleć nad 2 rakietami za tanka?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

pograj na rakietach a zobaczysz, że nie da się przewidzieć gdzie polecą, poza tym moździerz w centrum mimo siły 6 tylko, ma zapisane no armour save, no i D3 W, jak nie masz co zrobić z klockiem gobosów, slavów, zombi czy innego shitu, po to są mortary, jeśli zobaczysz samotnego bohatera, to też się opłaca przywalić mu w głowę :wink:
co do GS-ów, z arch-lektorem i hatem dają radę wielu rzeczom, niestety to tylko 2400, ponieważ na większe punkty wciskam jeszcze ekonomicznego generała na pegazie, dzięki temu daję GS-om baner albo z flaming atakami, albo częściej +1LD, dzięki czemu są Stubborn na 10LD
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Spróbuj tymi mortarami skroić klocki czegoś z T 4 (a wbrew pozorom, tak mało tego nie ma). Helstorm musi być :)
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

próbowałem i wychodzi, gorzej z opancerzonymi ale jeszcze daje radę (ghule np.) nie jest tak najgorzej jeszcze z mortarami :wink:
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

Wita,,szykuję się na mały turniej na 2400. Proszę o małą pomoc i o cenę rospiski.


1.Arch Lector of Sigmar 325 Pts
War Altar 100
Meteoric armor 25,Dawn Stone 25, Szkatulka Aldreda 35, magic wepon do 15pkt??

2.Wizard Lord lv4 Life/heven240
Rod of power 30

Core

30Halabardy+tarcza,music standard 362
Dech-15 Swordsman
Dech-10 archers


30Halabardy+tarcza, music standard 362
Dech-15 Swordsman
Dech-10 archers

Special

WW IC 14 FCG-stell Standard 424
2 cannony 200
1 mortar 75

rare
rakietnica 115
tank 300
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Gerald pisze:Wita,,szykuję się na mały turniej na 2400. Proszę o małą pomoc i o cenę rospiski.


1.Arch Lector of Sigmar 325 Pts
War Altar 100
Meteoric armor 25,Dawn Stone 25, Szkatulka Aldreda 35, magic wepon do 15pkt??
może być, choć ołtarz za dużo nie robi obecnie gdyż łatwiej go zniszczyć a i jego bound spelle są mniej liczne i zabierają kostki. Jednak jeśli już koniecznie chcesz na nim grać to proponuję wywalić szkatułkę i wrzucić lusterko z zamianą statystyk i dwuraka

2.Wizard Lord lv4 Life/heven240
Rod of power 30
jeśli zagrasz na ołtarzu to dobry będzie life bo będziesz mógł leczyć ołtarz

Core

30Halabardy+tarcza,music standard 362
Dech-15 Swordsman
Dech-10 archers
archersi są nadal nie grywalni. Lepsi od nich są kuszole.

30Halabardy+tarcza, music standard 362
Dech-15 Swordsman
Dech-10 archers

Special

WW IC 14 FCG-stell Standard 424
warbanner to nadal najlepsze wyjscie

2 cannony 200
1 mortar 75

rare
rakietnica 115
tank 300
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Takie cos na turniej, zasady euro.

Lords:
Grand Master, generał, koń z bardingiem, fulplejtka, tarcza, lanca [220] AS:1+
Crown of Command [35]
Sword of Power [40] siła +2

Wizard Lord 4lvl magia życia [240]
Rod of Power [30] przechowywanie kości

Heroes:
1.Kapitan BSB, [120] AS:1+
Armour of Meteoric Iron [25] AS:1+
Talisman of Protection [15] ward 6+
Ironcurse Icon [5] ward 6+ przeciwko maszynom dla niego i oddziału

2.Kapitan, pegaz, fulplejtka, lanca [162] AS:2+
Shield of Ptolos [25] AS: 6+, 2+ przeciwko strzelaniu
Ruby Ring of ruin [25] Bound Spell Fireball (power lvl3)

Warior Priest, koń z bardingiem, [149] AS:2+
Shrieking Blade [10] Causes Fear
Dawn Armour [35] AS:4+, re-roll AS

Core:
10 Crossbowmen [80]

18 Handgunners FCG [179]
marksman rep. handgun [20]

13 Knightly Orders FCG [349]
Banner of Eternal Flame[10] flaming attacks

Special:
37 Greatswords FCG [400]

2x Great Cannon [200]

Rare:
Steam Tank [300]

Razem 2399pkt...
Grand Master i Priest do konnicy, BSB do greatswordów, kapitan na pegazie samopas na maszyny, mag nie wiem ale chyba samopas.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Ward 6+ na BSB to moim zdaniem strata punktów, jeśli już ma wspomagać oddział, daj mu MR, albo jakąś magiczną broń. Brakuje mi za to warda na GM, strach takim oddziałem wpadać w takich grave guardów bo jedna krzywa szóstka pozbawia Cię generała bez możliwości obrony. Poza tym rozpiska interesująca, ale i tak zainwestowałbym w tańszą zbroję dla pegazisty (tzn nie tą tarczę, a np enchanted shield i kupiłbym mu jakąkolwiek broń magiczną, w ten sposób on sam może wciągać jakieś duchy, czy driady.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Domowa bitwa, format 2250. Ale musi mieć moc ;) Wymyslilem cos takiego, co o tym sadzicie? Przeciwnik-chaos

mag lvl 4 power stone, magia metal 230 pkt

arcykaplan meteoric armour, ward 4+, lustro, wielka bron 231 pkt

ludwig schwarzhelm (dla klimatu, lubie ta postac ) 220 pkt


25 swordsmen FCG 175

10 handgunners 80

11 kawaleria FCG, sztandar MR2 323 pkt


1 cannon 100 pkt

1 cannon 100 pkt

24 greatsword FCG 270


1 steam tank 300 pkt

1 helka 110 pkt

1 helka 110 pkt


mag siedzi w hundgannerach, arcykaplan w GS BSB w kawalerii. Da rade?

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

krilan zamien u muszkietów dowódce z obrotówka na kilku zwykłych wyjdzie ci taniej i bedziesz mniał punkty na tarcze dla prista,masz jeszcze dawnstone za 25 co daje przeżuty na pancerz jakby co.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
krilan
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 141

Post autor: krilan »

Małe poprawki, nic jeszcze nie testowałem. Turniej na który kombinuje rozpiskę odbywa się :
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=27749

Lords:
Grand Master, generał, koń z bardingiem, fulplejtka, tarcza, lanca [220] AS:1+
Holy Relic [45] ward 4+
Sword of Power [40] siła +2

Wizard Lord 4lvl magia życia [240]
Rod of Power [30] przechowywanie kości

Heroes:
1.Kapitan BSB, fulplejtka [133] AS: 4+
Obsidian Amulet [30] magic resistance(2)
Sword of Justice [20] re-roll failed to wound rolls

2.Kapitan, pegaz, fulplejtka, lanca [142] AS:1+
Enchanted Shield [15] AS:5+
Sword of Might [15] +1S

Warior Priest, koń z bardingiem, ciężka zbroja, tarcza[155] AS:2+
Shrieking Blade [10] Causes Fear
Crown of Command [35] stubborn

Core:
10 Crossbowmen [80]

17 Handgunners FCG [171]
marksman rep. handgun [20]

13 Knightly Orders FCG [349]
Banner of Eternal Flame[10] flaming attacks

Special:
37 Greatswords FCG [400]

2x Great Cannon [200]

Rare:
Steam Tank [300]

Razem 2400pkt...
Ustawienie bohaterów jak wcześniej. Grand Master i Priest do konnicy, BSB do greatswordów, kapitan na pegazie samopas na maszyny, mag samopas.

Awatar użytkownika
rob
Chuck Norris
Posty: 551
Lokalizacja: MKGB Północne Rubieże
Kontakt:

Post autor: rob »

pod rozwagę: spróbuj dopakować GS (szkoda że nie mają detki) zmniejszając ilość handgunów i ustaw GS w hordzie po 10 modeli w linii - żeby trzy rzędy mogły atakować - pokombinuj wtedy z przedmiotami magicznymi żeby dać im odporność na fear lub magiczny banner +1Ld jeżeli się uda, (możesz zamiast wizlorda dać arcylektora do GSów z icon of magnus i czymś jeszcze - zyskuje oddział a ty i tak oszczędzasz na punktach), wyrzuć obsidian amulet - bsb musi dłużej pozyć - daj mu armour of meteoric iron. Dzięki temu zyskuje regiment GSów - który atakuje z 3 rzędów, ma odporność na fear, hate na wszystkie jednostki wroga, stubborn na LD9 (a jak dodasz banner który dodaje +1Ld to wówczas stubborn na 10 bo korzysta wówczas z wiekszego Ld arcylektora) idziesz czymś takim i czyścisz.
ogólnie to rozpiska prezentuje się naprawdę fajnie, ofensywnie - myślę, że będziesz miał mnóstwo dobrej zabawy grając na tak ustawionej armii. życzę powodzenia i daj znać jak poszło na turnieju.
rada na koniec - nigdy w życiu nie stawiaj steam tanka na flance.

krilan - enchanted shield w podręczniku na 8 edycję kosztuje 5 pkt a nie 15. wtedy wchodzi jeszcze dawnstone na kapitana lub pierścionek z fireballem a sword of might kosztuje 20. skąd wziąłeś ceny tych przedmiotów?

magnus - dlaczego masz 3 rarki w rozpisce?
Emp/DoCh

"Je­dynym do­wodem na to, że is­tnieje ja­kaś po­zaziem­ska in­te­ligen­cja, jest to, że się z na­mi nie kontaktują" A.E.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

A dlaczego nie moge mieć 3 rare'ów w rozpie? WYdawało mi sie, że nie można mieć 3 takich samych, ale tutaj mam 2 takie same (helki) i czolg. NIe mozna tak? :|

ODPOWIEDZ