PKS - komentarze
Moderator: swieta_barbara
Re: PKS - komentarze
Uważam że argumentu - robicie to dla graczy - nie powinno się nadużywać, ani traktować za każdym razem tak samo. Co innego takie zawołanie przy CHD, co innego przy Dogsach, bo to inna para kaloszy. A że ktoś wyrazi wolę grania, cóż. Problem z Chd jest taki, że istnieje znikomy procent na to, że armia będzie kiedykolwiek odnowiona, procent ten rośnie nieznacznie przy okazji wydania 9 ed, gdzie istnieje możliwość powrotu aliansów, jeśli wierzyć temu co Hastings pisze na Warseerze, jednak w dalszym stanie jest to cień szansy. Także można powiedzieć z dość dużym prawdopodobieństwem, że CHd nigdy nie będzie podciągnięta do edycyjnych standardów, przez co cały czas zachowa swoje przegięcia i będzie musiała być compowana. A Dogsy? Jeśli okażą się słabe to dostaną +200, żeby stać się konkurencyjnymi? Pomijam kwestie ich pochodzenia, bo według mnie samo to powinno je zdyskwalifikować, bezdyskusyjnie.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
@Marks
Odnośnie pochodzenia - jest ono jak najbardziej GW. "Kompilacja Furiona" nie oznacza żadnej twórczości własnej wymienionego. Jest to zwykła kompilacja zasad wydawanych przez lata przez GW, zebrana w jednym pliku, aby graczom łatwo się było zapoznać z zawartością. Zapoznaj się z tym tekstem i zobacz, czy jest tam coś, co przeszkadzałoby Ci zagrać przeciwko tej armii (oczywiście poza faktem, że nie jest to podręcznik jako taki, wydany przez GW ostatnimi laty).
Odnośnie wspomnianych przykładowych +200 punktów - uważam, że skoro armia wzbudza tyle kontrowersji (czemu osobiście się dziwię, gdyż zawsze mi się wydawało, że różnorodność jest atutem i właśnie różnorodność, choć teraz już widać, że bardziej w aspekcie rozpisek, będzie promował PKS) powinno się ją zostawić tak jak jest.
Kompilacja Furiona umożliwia granie tą armią w 8 edycji. Jej moc na tle innych podręczników jest "średnio-słaba". Można nią grać i gra się całkiem przyjemnie z uwagi na różnorodność jednostek i klimat legendarnych w świecie młotka oddziałów, ale nie ma co liczyć na spektakularne sukcesy. Jeżeli jednak ktoś ją zbiera lub planuje zbierać, powinien być moim zdaniem zdany na taki jej potencjał jaki dają zasady GW, bez dodatkowych boostów, aby gracze "oficjalnych" podręczników nie czuli się pokrzywdzeni tym, że ktoś wspiera armię nieco archaiczną. Tym samym twórcy PKSu też się nie napracują. Wystarczy, że ją dopuszczą.
Oczywiście armia musiałaby być dopuszczona w kształcie DoW+RoR, gdyż samo DoW tworzy z niej praktycznie armię kadłubek, odbierając i resztki mocy i większość klimatu.
Odnośnie pochodzenia - jest ono jak najbardziej GW. "Kompilacja Furiona" nie oznacza żadnej twórczości własnej wymienionego. Jest to zwykła kompilacja zasad wydawanych przez lata przez GW, zebrana w jednym pliku, aby graczom łatwo się było zapoznać z zawartością. Zapoznaj się z tym tekstem i zobacz, czy jest tam coś, co przeszkadzałoby Ci zagrać przeciwko tej armii (oczywiście poza faktem, że nie jest to podręcznik jako taki, wydany przez GW ostatnimi laty).
Odnośnie wspomnianych przykładowych +200 punktów - uważam, że skoro armia wzbudza tyle kontrowersji (czemu osobiście się dziwię, gdyż zawsze mi się wydawało, że różnorodność jest atutem i właśnie różnorodność, choć teraz już widać, że bardziej w aspekcie rozpisek, będzie promował PKS) powinno się ją zostawić tak jak jest.
Kompilacja Furiona umożliwia granie tą armią w 8 edycji. Jej moc na tle innych podręczników jest "średnio-słaba". Można nią grać i gra się całkiem przyjemnie z uwagi na różnorodność jednostek i klimat legendarnych w świecie młotka oddziałów, ale nie ma co liczyć na spektakularne sukcesy. Jeżeli jednak ktoś ją zbiera lub planuje zbierać, powinien być moim zdaniem zdany na taki jej potencjał jaki dają zasady GW, bez dodatkowych boostów, aby gracze "oficjalnych" podręczników nie czuli się pokrzywdzeni tym, że ktoś wspiera armię nieco archaiczną. Tym samym twórcy PKSu też się nie napracują. Wystarczy, że ją dopuszczą.
Oczywiście armia musiałaby być dopuszczona w kształcie DoW+RoR, gdyż samo DoW tworzy z niej praktycznie armię kadłubek, odbierając i resztki mocy i większość klimatu.
Wiesz DoW umarło śmiercią naturalną GW nie będzie więcej jej wydawać tak samo nigdy nie będzie już połączonego Chaosu... równie dobrze mogę domagać się dopuszczenia połączonego chaosu na zasadach Thramukana...@Marks
Odnośnie pochodzenia - jest ono jak najbardziej GW. "Kompilacja Furiona" nie oznacza żadnej twórczości własnej wymienionego. Jest to zwykła kompilacja zasad wydawanych przez lata przez GW, zebrana w jednym pliku, aby graczom łatwo się było zapoznać z zawartością. Zapoznaj się z tym tekstem i zobacz, czy jest tam coś, co przeszkadzałoby Ci zagrać przeciwko tej armii (oczywiście poza faktem, że nie jest to podręcznik jako taki, wydany przez GW ostatnimi laty).
Odnośnie wspomnianych przykładowych +200 punktów - uważam, że skoro armia wzbudza tyle kontrowersji (czemu osobiście się dziwię, gdyż zawsze mi się wydawało, że różnorodność jest atutem i właśnie różnorodność, choć teraz już widać, że bardziej w aspekcie rozpisek, będzie promował PKS) powinno się ją zostawić tak jak jest.
Kompilacja Furiona umożliwia granie tą armią w 8 edycji. Jej moc na tle innych podręczników jest "średnio-słaba". Można nią grać i gra się całkiem przyjemnie z uwagi na różnorodność jednostek i klimat legendarnych w świecie młotka oddziałów, ale nie ma co liczyć na spektakularne sukcesy. Jeżeli jednak ktoś ją zbiera lub planuje zbierać, powinien być moim zdaniem zdany na taki jej potencjał jaki dają zasady GW, bez dodatkowych boostów, aby gracze "oficjalnych" podręczników nie czuli się pokrzywdzeni tym, że ktoś wspiera armię nieco archaiczną. Tym samym twórcy PKSu też się nie napracują. Wystarczy, że ją dopuszczą.
Oczywiście armia musiałaby być dopuszczona w kształcie DoW+RoR, gdyż samo DoW tworzy z niej praktycznie armię kadłubek, odbierając i resztki mocy i większość klimatu.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...
Panowie, widzę że dyskutujecie nad zluzowaniem jakiegoś potworka rarowego w beastmanach.
Cieszy mnie to, ale nie rozumiem do końca czemu komplikować przez dodanie +5% na niego do rozpy.
Po pierwsze wymaga to dodatkowego liczenia extra punktów w zależności od formatu.
Po drugie uwalnia tylko 1 potworka.
Po trzecie nadal potworek mający 5-6 ran bez sejwa oddaje aż 275pts...
Zakładając, że bestie mają jedną słuszną rozpiskę turniejową (szamani przy kamyku) to taka zmiana proponowana przez Jacka niewiele wnosi, bo jak słusznie zauważyliście, kurczy się jeszcze bardziej ilość kóz do trzymania magów.
A monster truck jest nadal opcją dla klimaciarzy.
Proponowane wcześniej obniżenie kosztu o 100 na każdym z tych monsterów dawałoby dużo więcej opcji, a i liczyłoby się łatwiej. No i może pojawiłyby się inne grywalne rozpy, ciekawsze od tej 'jednej słusznej'.
Na szybko sobie zacząłem coś składać o wychodzi np coś takiego na 2400:
Doombull na wypasie
Duży szaman ze scepterem
Mały szaman ze scrollem
Wargor BSB z dyscypliną
35 Gorów
30 Gorów
2 rydwany
6 minosów
2x 5 harpii
2 gorgony
Nie wygląda to przerażająco, raczej przeciętnie, a to jest normalnie 2600 pts
Myślę jednak, że dałoby się coś fajniejszego sklecić mając do dyspozycji grywalne potworki.
Wersję bardziej naporową na rydwanach, albo coś bardziej defensywnego z herdstonem i 2 cygorami, albo coś pośrodku bez minotaurów.
W każdym razie jest alternatywa dla opcji "władować 1200 w herosów, dodać garść harpii, a reszte podzielić przez cenę piechotnej kozy".
A co do dodawania bonusowych punktów ogólnie do rozpiski kosztem limitu PD, to skutek będzie taki jak na euro. Po prostu będzie więcej gorów na stole, a mniej kostek magii przemielone. Siła armii będzie podobna do 'no restrictions', natomiast wewnętrzny balans booka będzie bez zmian (pozostaje 1 słuszny schemat rozpy turniejowej).
Cieszy mnie to, ale nie rozumiem do końca czemu komplikować przez dodanie +5% na niego do rozpy.
Po pierwsze wymaga to dodatkowego liczenia extra punktów w zależności od formatu.
Po drugie uwalnia tylko 1 potworka.
Po trzecie nadal potworek mający 5-6 ran bez sejwa oddaje aż 275pts...
Zakładając, że bestie mają jedną słuszną rozpiskę turniejową (szamani przy kamyku) to taka zmiana proponowana przez Jacka niewiele wnosi, bo jak słusznie zauważyliście, kurczy się jeszcze bardziej ilość kóz do trzymania magów.
A monster truck jest nadal opcją dla klimaciarzy.
Proponowane wcześniej obniżenie kosztu o 100 na każdym z tych monsterów dawałoby dużo więcej opcji, a i liczyłoby się łatwiej. No i może pojawiłyby się inne grywalne rozpy, ciekawsze od tej 'jednej słusznej'.
Na szybko sobie zacząłem coś składać o wychodzi np coś takiego na 2400:
Doombull na wypasie
Duży szaman ze scepterem
Mały szaman ze scrollem
Wargor BSB z dyscypliną
35 Gorów
30 Gorów
2 rydwany
6 minosów
2x 5 harpii
2 gorgony
Nie wygląda to przerażająco, raczej przeciętnie, a to jest normalnie 2600 pts

Myślę jednak, że dałoby się coś fajniejszego sklecić mając do dyspozycji grywalne potworki.
Wersję bardziej naporową na rydwanach, albo coś bardziej defensywnego z herdstonem i 2 cygorami, albo coś pośrodku bez minotaurów.
W każdym razie jest alternatywa dla opcji "władować 1200 w herosów, dodać garść harpii, a reszte podzielić przez cenę piechotnej kozy".
A co do dodawania bonusowych punktów ogólnie do rozpiski kosztem limitu PD, to skutek będzie taki jak na euro. Po prostu będzie więcej gorów na stole, a mniej kostek magii przemielone. Siła armii będzie podobna do 'no restrictions', natomiast wewnętrzny balans booka będzie bez zmian (pozostaje 1 słuszny schemat rozpy turniejowej).
hi hi wbrew pozorom w Tharmukanie są bardzo fajni spece do Imperium i fajne oddziały 
do Kislevu też jest super fajnie zrobiony book! znacznie lepszy niż Tharmukan i bez przegięć
http://issuu.com/m4cr1ii3n/docs/warhamm ... s---kislev

do Kislevu też jest super fajnie zrobiony book! znacznie lepszy niż Tharmukan i bez przegięć
http://issuu.com/m4cr1ii3n/docs/warhamm ... s---kislev
Kołata -
Hehe Przemcio ma rację rozmawiałem o tym kiedyś z Crusem i Assurem, że gdyby Ghorgona kosztowała te 175 p to i tak niewiele osób by na niej grało. U naszych zachodnich sąsiadów zmieniono ceny o 100 p i z tego co wiem nie zmieniło to wiele.
Ilu jest aktywnych Kozich graczy 3-4 ? Obniżenie kosztów nie przewróci mety a klimaciarzom pozwoli grac inaczej niż ctr+c ctr+v rozpiskami Crusa.
Gra w "jedyny słuszny sposób" bestiami jest mega nudny więc nie dla mnie, jakbym chciał grac na kilku dużych klockach to grałbym Skavenami.

Hehe Przemcio ma rację rozmawiałem o tym kiedyś z Crusem i Assurem, że gdyby Ghorgona kosztowała te 175 p to i tak niewiele osób by na niej grało. U naszych zachodnich sąsiadów zmieniono ceny o 100 p i z tego co wiem nie zmieniło to wiele.
Ilu jest aktywnych Kozich graczy 3-4 ? Obniżenie kosztów nie przewróci mety a klimaciarzom pozwoli grac inaczej niż ctr+c ctr+v rozpiskami Crusa.
Gra w "jedyny słuszny sposób" bestiami jest mega nudny więc nie dla mnie, jakbym chciał grac na kilku dużych klockach to grałbym Skavenami.
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Jest cudny, ale że bez przegięć to bym się nie zgodziłPiotrB pisze:hi hi wbrew pozorom w Tharmukanie są bardzo fajni spece do Imperium i fajne oddziały
do Kislevu też jest super fajnie zrobiony book! znacznie lepszy niż Tharmukan i bez przegięć
http://issuu.com/m4cr1ii3n/docs/warhamm ... s---kislev

Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać
Po lekturze ograniczeń do BoCh i komentarzy -> Hm... Trochę szkoda, że chłopaki nie zdecydowali się na jakiś ruch rozszerzający opcję wystawiania zwierzaków. Przy obecnych propozycjach co do ograniczeń magii faktycznie pozostanie tylko kopiować rozpiskę Crusa (w komplecie dorzucając Slugtongue'a) i walić z magii z kontrą w CC jak coś podlezie (takie TK, tylko na death&shadow i mocniejsze w CC, ale bez strzelania; aha - i mogą posp... za stół z Ld9). Wszystkie opcje urozmaiceń rare'ami czy minobusów odpadają w zasadzie na starcie (za mało wchodzi, trudno wystawić tyle by realnie stworzyć zagrożenie). Nawet masowa piechota nastawiona na dojście do przeciwnika traci sens (za duże straty po drodze od strzelania / magii, a bez herdstone'a za małe wsparcie magiczne na inne ofensy).
Można z jednej strony powiedzieć, że PKS sam wszystkich problemów tej armii nie rozwiąże, ale z drugiej strony jako gracz liczyłem choć na próbę.
Można z jednej strony powiedzieć, że PKS sam wszystkich problemów tej armii nie rozwiąże, ale z drugiej strony jako gracz liczyłem choć na próbę.
dużo lepiej by było jak by forum na którym dokonują ustaleń nie było widoczne.... a tak sprawa jest taka że coś piszą i są od razu pod presją bo kilku osobom grającym daną armią się to nie podoba. Nic dobrego z tego nie będzie ...ani dla twórców PKS - ani dla nas graczy. Demokracja tam gdzie trzeba podjąć decyzje jest głupotą! Zamknijcie im to forum - a my przeczytam wersje finalną zasad! To moje zdanie...
On zawsze był i zawsze będzie dla klimaciarzy. nawet jak te bestie beda po 200 punktów ; / Nie mozemy sie za bardzo oszukiwac w tej kwestii. Grałem mastera rozpiska którą złożyłeś w Poznaniu rok temu - efekt? 2xDF + emp mnie przyblokowalo, na Ograch maska a potem Crus mnie po prostu deathem (przy wsparciu moich błedów) zdeptał.Kołata pisze:A monster truck jest nadal opcją dla klimaciarzy.
malagar z +3 ksoci to jest dopiero mocarna bestia. latajace slonce gdzie zawsze amsz te 4 brzmi kuszaco
jawnosc jest fajna Piotrze, a jakos wplywu presji na PKSowców nie zauważyłem - chyba za starzy sa na to zeby ulegac presjom forumowych wyjadaczy

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Nie rozumiem płaczu o potwory u BoChu. Kto wam zabrania je wystawiać? W WoChu slaughterbrute, muthilax tentacle hentai beast, dragon ogry, ogry chaosu, shaggoth, też są niewystawialne bo sa słabe i drogie. I też mamy płakać o dodatkowe pkt na te potwory (na których i tak nikt nie zagra, poza 2-3 osobami które z nadmiaru kasy/klimaciarstwa kupiły modele).
PKS ma naprawić nasze granie turniejowe a nie podręczniki.
PKS ma naprawić nasze granie turniejowe a nie podręczniki.
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać
Chyba stąd wyszedł ten cały PKS, z transparentności ale na forum ETC. Więc imo słaba propozycja, zwłaszcza, że to nie małe dzieci tylko dorośli faceci co mają jakieś pojęcie o tej grze.PiotrB pisze:dużo lepiej by było jak by forum na którym dokonują ustaleń nie było widoczne.... a tak sprawa jest taka że coś piszą i są od razu pod presją bo kilku osobom grającym daną armią się to nie podoba. Nic dobrego z tego nie będzie ...ani dla twórców PKS - ani dla nas graczy. Demokracja tam gdzie trzeba podjąć decyzje jest głupotą! Zamknijcie im to forum - a my przeczytam wersje finalną zasad! To moje zdanie...
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego
PiotrB pisze:dużo lepiej by było jak by forum na którym dokonują ustaleń nie było widoczne.... a tak sprawa jest taka że coś piszą i są od razu pod presją bo kilku osobom grającym daną armią się to nie podoba. Nic dobrego z tego nie będzie ...ani dla twórców PKS - ani dla nas graczy. Demokracja tam gdzie trzeba podjąć decyzje jest głupotą! Zamknijcie im to forum - a my przeczytam wersje finalną zasad! To moje zdanie...
Wiesz, możesz zawsze np sam nie czytać tego tematu, wtedy Ty nie bedziesz cierpiał, ze niewinnych katują i do tego sam nie bedziesz musiał tego czytać. -> PROFIT
PiotrB pisze:jasne trolujcie dalej...
Nikt tutaj nie trolluje. Takie komentarze się przydadzą i to już widać (patrz Jankielowe komentarze na temat DE). Widzimy pracę co i jak. Nie będzie płaczu jak dostaniemy produkt, że nie wiedzieliśmy co dostaniemy.
LICZNIK: W/D/L od 2012
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW
Brettonia 23/1/13
Lizardmen 1/0/0 <-------- FTW

Fumijako pisze: Przepraszam bardzo, ale mag Khorna na dysku jest rzeczą , którą nie nazwałbym , że jest dla słabych
Prawda to.Szczur22 pisze:Nie rozumiem płaczu o potwory u BoChu. Kto wam zabrania je wystawiać? W WoChu slaughterbrute, muthilax tentacle hentai beast, dragon ogry, ogry chaosu, shaggoth, też są niewystawialne bo sa słabe i drogie. I też mamy płakać o dodatkowe pkt na te potwory (na których i tak nikt nie zagra, poza 2-3 osobami które z nadmiaru kasy/klimaciarstwa kupiły modele).
PKS ma naprawić nasze granie turniejowe a nie podręczniki.
Gremlin pisze: 5. Kosmo (99% szans obecności; Przewodnie motto turniejowe: mam chimerę i kranczerów, wyssę życie z wrogów wielu)
Hehehe o rany ! ale my nie domagamy sie punktów na stworki - totalne niezrozumienie. Dodatkowe punkty Bestie miały zawsze i tu kropka. A z rarami jest tak że np Niemcy w podobnym i bardzo ogólnym rule packu zmienili koszt jednostek Rare z BoCh co pomogło niewiele ale ma szanse urozmaicić gre 3 gaczom turniowym. Zaproponowaliśmy zastosowanie tego samego w PKSie
Czcij Koze !!
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !
Twoja Stara gra w Age of Sigmar !