Rozpiski WE - (8 edycja od strony 339)
Moderator: Gremlin
Biegacz czy driady rzecz znana, a tu chce spróbować coś nowego. O co z grubsza chodzi?
Lord na orle ma 4 strzały no armour save. Zdąży strzelić, oczywiście umiejętnie pokierowany, przynajmniej dwa razy do oddziału kawalerii, który może bardzo mocno pokiereszować. Z drugiego pana na orlęciu zrezygnowałem na rzecz zwiększenia dispella, chociaż chyba najlepszym dispellem będzie tu ubicie maga rywala przez WW.
Dodatkowym wzmocnieniem lorda są WW z lethal shotem, którzy też mogą namieszać. Moim zdaniem kawa może w tej bitwie nic nie zrobić. Działa nie zajmą się (a będą zapewne 2) drzewcem, bo będą miały WR na głowie. A czołg, jak to czołg, ostatnio dostał ranę od pogardzanych przez Sikora GG Ale nie wiem czy tym zagram, arcane bodkins mnie po prostu kuszą, a one bez bow of loren to plewy, a taki zestaw znowu tylko na lordzie.
Max - myślę, że całkiem klasycznie i spokojnie, a co najważniejsze skutecznie na defensa.
Lord na orle ma 4 strzały no armour save. Zdąży strzelić, oczywiście umiejętnie pokierowany, przynajmniej dwa razy do oddziału kawalerii, który może bardzo mocno pokiereszować. Z drugiego pana na orlęciu zrezygnowałem na rzecz zwiększenia dispella, chociaż chyba najlepszym dispellem będzie tu ubicie maga rywala przez WW.
Dodatkowym wzmocnieniem lorda są WW z lethal shotem, którzy też mogą namieszać. Moim zdaniem kawa może w tej bitwie nic nie zrobić. Działa nie zajmą się (a będą zapewne 2) drzewcem, bo będą miały WR na głowie. A czołg, jak to czołg, ostatnio dostał ranę od pogardzanych przez Sikora GG Ale nie wiem czy tym zagram, arcane bodkins mnie po prostu kuszą, a one bez bow of loren to plewy, a taki zestaw znowu tylko na lordzie.
Max - myślę, że całkiem klasycznie i spokojnie, a co najważniejsze skutecznie na defensa.
Nom, plan jest taki żeby wystrzelać/wyczarować przeciwnika zanim dojdzie, a to co dojdzie, to 40 wojowników każdy conajmniej 2 ataki, przy szarży daje nam to (dając killing blowa wardencerom) 80 ataków z siłą 4 i w większości przypadków, trafianiem na 3+
1,5K turniejowe i bardzo klasyczne, ciekaw jestem uwag:
Spellsinger 140pts
Dispel scroll
Dispel scroll
Spellsinger general 115pts
Dispel scroll
Dryadsx8 96pts
Dryadsx8 96pts
Glade guards x10 musician 126pts
Glade guard x10 musician 126pts
Wild riders x6 (z championem licząc) 217pts
War banner
Wild hunter
Musician
Wild riders x5 148pts
Standard
Wardancers x7 (z championem licząc) musician 147pts
Bladesinger
Treeman 285pts.
Spellsinger 140pts
Dispel scroll
Dispel scroll
Spellsinger general 115pts
Dispel scroll
Dryadsx8 96pts
Dryadsx8 96pts
Glade guards x10 musician 126pts
Glade guard x10 musician 126pts
Wild riders x6 (z championem licząc) 217pts
War banner
Wild hunter
Musician
Wild riders x5 148pts
Standard
Wardancers x7 (z championem licząc) musician 147pts
Bladesinger
Treeman 285pts.
a ja może za późno, ale co tam:
nie wiem czy potrzebna heroska driad, da się bez niej a zostają punkty na kolejny oddzial wildów.
problemem natomiast staje się czołg... i szykując się na GT nie wiem jak go rozmontować zbytnio (a herosów mam złożonych podobnie - lord jednak zamiast kamyka ma to coś co daje 4+ warda przeciw pociskom wszelkiej maści, bo w walce warda nie powinien potrzebować).
dwaj herosi na orłach to pomysł ok, natomiast potrzebowali by jeszcze wsparcia czegoś innego szybkiego, np orzeł kolejny albo warhawki.ksch pisze:Co sądzicie o takiej rozpie przeciw Imperium na 2K?
nie wiem czy potrzebna heroska driad, da się bez niej a zostają punkty na kolejny oddzial wildów.
problemem natomiast staje się czołg... i szykując się na GT nie wiem jak go rozmontować zbytnio (a herosów mam złożonych podobnie - lord jednak zamiast kamyka ma to coś co daje 4+ warda przeciw pociskom wszelkiej maści, bo w walce warda nie powinien potrzebować).
obie opcje wyprubuje. Słuszna uwaga - dzięki.
Grzech - dzięks za opinię, może w takim razie kiedyś wypróbuje takie cudo
Grzech - dzięks za opinię, może w takim razie kiedyś wypróbuje takie cudo
Jeden caddy, czyli 3 DP i 2scrolle? Na 1,5K? Trafiam na Imperium albo OiG i leżę...
Mój pomysł na dzisiaj to wywalenie championa z WD, muzyków z GG i Sztandar z mniejszego oddziału WR. W ten sposób mam 36 pts. Albo dispell scroll, albo divination orb, albo jakieś strzały, chociaż to już chyba bezsens na magu. Cały czas zastanawiam się nad tym sztandarem w drugich WR. Help needed:-)
Dzisiaj przeciw 6lvlom OiG 11-9, przy czym gdyby nie drobny wał, byłoby prawdopodobnie 13-7 dla mnie.
Mój pomysł na dzisiaj to wywalenie championa z WD, muzyków z GG i Sztandar z mniejszego oddziału WR. W ten sposób mam 36 pts. Albo dispell scroll, albo divination orb, albo jakieś strzały, chociaż to już chyba bezsens na magu. Cały czas zastanawiam się nad tym sztandarem w drugich WR. Help needed:-)
Dzisiaj przeciw 6lvlom OiG 11-9, przy czym gdyby nie drobny wał, byłoby prawdopodobnie 13-7 dla mnie.
hmmm, na 1,5k ja bym coś takiego skołował...
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1
2x Dispel Scroll
1 Alter Noble @ 156 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
2x 8 Dryads @ 192 Pts
2x 10 Glade Guard @ 240 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard
War Banner
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
6 Wardancers @ 140 Pts
+ champion (czyli razem 7)
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 57
Total Army Cost: 1500
Ogólnie Twoja rozpa nie jest zła, ale jeden scroll w tą czy w tamtą nie robi różnicy... Jak trafisz na O&G na 3 magach to i tak pójdzie ostro magia, a jak skaveńska elektrownia to już w ogóle...
Co do rozpy, ogólnie zdjąłem muzyka z WD, zdjąłem championa z WR (po co płacić 18 pkt za 1 atak? Non sens...), wcisnąłem zamiast drugiego małego caddiego alter nobla z sporą przeżywalnością.
Resztę rozpiski starałem się utrzymać w podobnej konstelacji.
Pozdro
P.S. Dla mnie w tej rozpie brakuje driad, wywalił bym jedne łuki, ściągnął WB i 1 WR z tej szóstki i wcisnąłbym kolejne driady... No, ale co kto lubi.
Edit: Ja bym zagrał czymś takim:
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
2x Dispel Scroll
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
4x 8 Dryads @ 384 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
6 Wardancers @ 115 Pts
Musician
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 61
Total Army Cost: 1498
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1
2x Dispel Scroll
1 Alter Noble @ 156 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
2x 8 Dryads @ 192 Pts
2x 10 Glade Guard @ 240 Pts
6 Wild Riders @ 199 Pts
Standard
War Banner
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
6 Wardancers @ 140 Pts
+ champion (czyli razem 7)
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 57
Total Army Cost: 1500
Ogólnie Twoja rozpa nie jest zła, ale jeden scroll w tą czy w tamtą nie robi różnicy... Jak trafisz na O&G na 3 magach to i tak pójdzie ostro magia, a jak skaveńska elektrownia to już w ogóle...
Co do rozpy, ogólnie zdjąłem muzyka z WD, zdjąłem championa z WR (po co płacić 18 pkt za 1 atak? Non sens...), wcisnąłem zamiast drugiego małego caddiego alter nobla z sporą przeżywalnością.
Resztę rozpiski starałem się utrzymać w podobnej konstelacji.
Pozdro
P.S. Dla mnie w tej rozpie brakuje driad, wywalił bym jedne łuki, ściągnął WB i 1 WR z tej szóstki i wcisnąłbym kolejne driady... No, ale co kto lubi.
Edit: Ja bym zagrał czymś takim:
1 Spellsinger @ 140 Pts
General; Magic Level 1; Lore of Athel Loren; Longbow
2x Dispel Scroll
1 * Alter Noble @ 158 Pts
Alter; Great Weapon; Longbow; Light Armour; Shield
Helm of the Hunt
Stone of the Crystal Mere
4x 8 Dryads @ 384 Pts
10 Glade Guard @ 120 Pts
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
5 Wild Riders @ 148 Pts
Standard
6 Wardancers @ 115 Pts
Musician
1 Treeman @ 285 Pts
Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 61
Total Army Cost: 1498
Hm, też ciekawe, ale alter z hełmem i kamyczkiem to w zasadzie koleś wyłącznie do obrony samego siebie. Champion na WR - oczywiście ściągnąć można, ale gdybym miał wybierać to najpierw ściągam bladesingera.
W tym momencie wygląda to tak:
Spellsinger x2 scroll
Spellsinger x1 scroll i zastanawiam się co dalej
Treeman
Wild riders x6 standard, war banner
Wild riders x5 standard
Wardancers x7
Glade guards x10 musician
Glade guards x10 musician
Dryads x8
Dryads x8
Wciąż pozostaje 36 do rozdysponowania. A opcja z jednym caddym chyba trochę miękka magicznie. Oki można w zamian wrzucić nobla z hodą, ale chyba więcej sie traci. W zamian 3-4 czary więcej wchodzą w ciągu bitwy, więc chyba większe straty niż zadane 3d6s4.
W tym momencie wygląda to tak:
Spellsinger x2 scroll
Spellsinger x1 scroll i zastanawiam się co dalej
Treeman
Wild riders x6 standard, war banner
Wild riders x5 standard
Wardancers x7
Glade guards x10 musician
Glade guards x10 musician
Dryads x8
Dryads x8
Wciąż pozostaje 36 do rozdysponowania. A opcja z jednym caddym chyba trochę miękka magicznie. Oki można w zamian wrzucić nobla z hodą, ale chyba więcej sie traci. W zamian 3-4 czary więcej wchodzą w ciągu bitwy, więc chyba większe straty niż zadane 3d6s4.
ziom przede wszystkim wyrzuć muzyków z GG, potem daj 2giego scrolla caddiemu, a za reszte pkt dokup muzyka / championa w dancerach. Jeśli koniecznie na tym chcesz grać. Takie moje skromne zdanie
Edit: Alter z hełmem i kamyczkiem nie dość, że ładnie bije (Ws 7, 4 A, S6) to jeszcze w obronie jest niezły. Skombinowana szarża jego + np. WR daje Ci praktycznie nie do przebicia wynik kombatu... (jeśli nie mówimy o szarżowaniu klocków od frontu ).
Edit: Alter z hełmem i kamyczkiem nie dość, że ładnie bije (Ws 7, 4 A, S6) to jeszcze w obronie jest niezły. Skombinowana szarża jego + np. WR daje Ci praktycznie nie do przebicia wynik kombatu... (jeśli nie mówimy o szarżowaniu klocków od frontu ).
Do czego szczególnego służy champion w WD? Jeden atak na 18 lub 12 za 14pts? Wydaje mi się, że znacznie lepsze niż pakownie pts w herosów, którzy łatwo schodzą, jest inwestowanie w oddziały do konkretnych celów:
WR - kasowanie klocy plus ostrzał
WD - kloce i bohaterowie moci, jak np. wampiry
Treeman - najmocniejsi rywale
Driady - obrona przed ostrzałem i złamanie niejednego oddziału opa
GG - bohaterowie i w zasadzie wszystko co chce do nas podejść.
A Alter? Jeden strzał - fakt, że mocny, ale nic więcej. Natomiast jasne, że jest to kwestia gustów.
WR - kasowanie klocy plus ostrzał
WD - kloce i bohaterowie moci, jak np. wampiry
Treeman - najmocniejsi rywale
Driady - obrona przed ostrzałem i złamanie niejednego oddziału opa
GG - bohaterowie i w zasadzie wszystko co chce do nas podejść.
A Alter? Jeden strzał - fakt, że mocny, ale nic więcej. Natomiast jasne, że jest to kwestia gustów.
ten tego... ja na poniżej 2k nie biorę magów i grać spokojnie można. jest trudniej i czasami pójdzie coś nie tak, ale nie jest tragicznie.ksch pisze:Jeden caddy, czyli 3 DP i 2scrolle? Na 1,5K? Trafiam na Imperium albo OiG i leżę...
To powiedz mi, jak radzisz sobie z Orasami na 6 levellach, którzy mają dajmy na to dwie stopy i mork want's ya? Pierwsza runda z 2 kostkami przeciw czemuś takiemu? Treeman nie istnieje. Chyba, że grasz na WW, albo i bez rara.
Czym złamiesz smoki, giganty i inne tego typu ciężkie rzeczy bez drzewa? WE na prawdę nie mają nic co mocno potrafi przy...walić i coś zdjąć. OK, są WR, ale oni mają 5 S tylko w szarży...ksch pisze:Chyba, że grasz na WW, albo i bez rara.
Co do grania na 2k bez żadnej ochrony na magie - ostry hardcore, szacunek ziom, ja bym się nie odważył.
Wiem Piotras, że ciężko bez Drzewa, ale nie wiem za bardzo jak go obronić bez antymagii, kiedy wpadamy na Imperium, HE lub Orasy. Dlatego ja bronię opcji z jednym caddym lub nawet dwoma.
A czy ja sugeruje, że masz grać bez?
Do 1,9k punktów zawsze gram na 1 caddym, powyżej 2 po 2 scrolle i starcza w zupełności...
Drzewo... Dobrze poprowadzone (w sensie chowa się np. za biegnącym laskiem, w 3 turze wyskakuje i masakruje jak przeciwnik troche podejdzie) miota, ale wiadomo, wszystko zależy od generała.
Do 1,9k punktów zawsze gram na 1 caddym, powyżej 2 po 2 scrolle i starcza w zupełności...
Drzewo... Dobrze poprowadzone (w sensie chowa się np. za biegnącym laskiem, w 3 turze wyskakuje i masakruje jak przeciwnik troche podejdzie) miota, ale wiadomo, wszystko zależy od generała.
Touche Wiem, że nie namawiasz do przepuszczania magii, ale grzech już tak Opracuje nieco zmodyfikowaną rozpę i wrzucę tutaj, jutro jeszcze jeden test (były już dwa) i można startować w sobotę
--edit--
Oto nieco inna propozycja, ciekaw jestem, czy ona też stanie się przedmiotem gwałtownej krytyki
Spellsinger 140pts
General
Dispel scroll
Dispel scroll
Alter Noble 156pts
Light armour, great weapon
Helm of the hunt
Hail of doom arrow
Alter Noble 136pts*
Light armour, great weapon
Stone of crystal mere
Treeman 285pts
Dryadsx8 96pts
Dryadsx8 96pts
Glade guardsx10 126pts
Musician
Glade guardsx10 126pts
Musician
Wild ridersx6 199pts
Musician, standard, War banner
Wild ridersx5 130pts
Musician
Models in army: 51
Casting pool:3
Dispel pool:3
*Ten alter jest nieskończony, zastanawiam się co mu dobrać za 10-20pts.
--edit--
Oto nieco inna propozycja, ciekaw jestem, czy ona też stanie się przedmiotem gwałtownej krytyki
Spellsinger 140pts
General
Dispel scroll
Dispel scroll
Alter Noble 156pts
Light armour, great weapon
Helm of the hunt
Hail of doom arrow
Alter Noble 136pts*
Light armour, great weapon
Stone of crystal mere
Treeman 285pts
Dryadsx8 96pts
Dryadsx8 96pts
Glade guardsx10 126pts
Musician
Glade guardsx10 126pts
Musician
Wild ridersx6 199pts
Musician, standard, War banner
Wild ridersx5 130pts
Musician
Models in army: 51
Casting pool:3
Dispel pool:3
*Ten alter jest nieskończony, zastanawiam się co mu dobrać za 10-20pts.
Skoro masz 20 pkt to zrób tak:
Na altera z hodem daj Briarhearth (albo enchanted shield jak wolisz), a drugiego zrób bardziej przeżywalnego, czyli stone of crystal mere i helm of hunt i jest z niego fajny jebaka.
Co do reszty rozpiski, standardowo uczepiłbym się muzyków na GG, za te pkt i te co zostaną z herosa wpakujesz sztandar 5tce wildów A to jest bardziej przydatne... Pozdro
Na altera z hodem daj Briarhearth (albo enchanted shield jak wolisz), a drugiego zrób bardziej przeżywalnego, czyli stone of crystal mere i helm of hunt i jest z niego fajny jebaka.
Co do reszty rozpiski, standardowo uczepiłbym się muzyków na GG, za te pkt i te co zostaną z herosa wpakujesz sztandar 5tce wildów A to jest bardziej przydatne... Pozdro
hm...
generalnie na takie pukty wole nie maksowac herosow a wrzucac wiecej regimentow.
Nie ufam wildow z warbannerem i wystawiam same piatki ew. ze sztandarem.
szkoda marnowac slotow special ;/
biegacz z hailem i helmem jest najlepszy, szarzyjac z wildami lyka wszystko a i nigdy nie byl morderca ciezkich lujow a wspomagaczem wiec o przezywalnosc bym sie nie martwil.
Jesli dwoch biegaczy o drugi powinien dostac warda na niemagiczne i enhanted shielda.
generalnie na takie pukty wole nie maksowac herosow a wrzucac wiecej regimentow.
Nie ufam wildow z warbannerem i wystawiam same piatki ew. ze sztandarem.
szkoda marnowac slotow special ;/
biegacz z hailem i helmem jest najlepszy, szarzyjac z wildami lyka wszystko a i nigdy nie byl morderca ciezkich lujow a wspomagaczem wiec o przezywalnosc bym sie nie martwil.
Jesli dwoch biegaczy o drugi powinien dostac warda na niemagiczne i enhanted shielda.