8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Mac »

White Lion pisze:Naprawdę taka jest oficjalna interpretacja Combat Reforma i wszyscy tak grają ??
Po co dwa razy pytać się o to samo, by po raz drugi usłyszeć tą samą odpowiedź? :|

Wszystko masz w RB i FAQ - według tych źródeł taka interpretacja jest właściwa. A czy wszyscy tak grają to ja nie wiem.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jest coś czego nie da się obejść. Mianowicie model, który był w walce musi w walce pozostać. Takie skakanie jest dozwolone o ile modele, z którymi się stykałeś pozostają w styku po reformie.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

aa to zmienia postać rzeczy i to mocno.

oznacza to że moja opcja nr 2 jest nielegalna ponieważ kilka modeli które na początku były w walce już nie są.


czyli że możliwe jest jedynie coś w rodzaju opcji 1.


ha!

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Lidder pisze:Jest coś czego nie da się obejść. Mianowicie model, który był w walce musi w walce pozostać. Takie skakanie jest dozwolone o ile modele, z którymi się stykałeś pozostają w styku po reformie.
Tak, ale nie muszą się stykać z tymi samymi modelami wroga. Mogą z innymi. Po prostu te modele, które były btb muszą po reformie dalej być btb z modelami przeciwnika. Tym samym opcja 2 jest możliwa o ile dwa modele stykające się z wrogiem przed reformem, są jednymi z czterech modeli które stykają się z wrogiem po reformie (czyli wchodzi tu ponownie jedyna kwestia ograniczająca, czy odległość między dwoma modelami stykającymi się z wrogiem przed reformem, a ich pozycją po reformie wynosi więcej niż 2x ich ruch z profilu czy też nie).
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

niekoniecznie.

bo jak rozumiem ograniczenie to obejmuje też modele wroga.
a opcja nr. 2 powoduje że 2 modele wroga które przed reformem ze mną walczyły teraz już nie walczą :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Się zgadza, to częsty trick jak chce się zreformować tak, aby nasz mag stykał się tylko z 1 przeciwnikiem, a nie z 3 :)

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

White Lion pisze:bo jak rozumiem ograniczenie to obejmuje też modele wroga.
Cóż, zgadza się - "Reforming from victory" wspomina "friend or foe". W takim przypadku sytuacja 2 jest zbyt ekstremalna i niemożliwa do wykonania - można byłoby zreformować oddział na prawo tak jak przerzuca się kartki przeglądając książkę, lecz nie dalej.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

czyli można tylko tak
:D :D :D :D :D :D :D :D
_______________ :) :) :) :) :)

________________ :D :D :D :D :D :D :D :D
_______________ :) :) :) :) :)

I pytania

Czy bohater wchodzący do oddziału może przekroczyć podwójna wartość mova-wnioskuje po Position in the unit na 97 stronie rulebooka.(pewnego rodzaju konflikt ze stroną 14 czyli czy klasyfikujemy dołączenie do oddziału jako manewr.

Jak wykonujemy pivot w 8 edycji (jak reform względem środka oddziału czy jak wheel względem środka[przestawiamy poprostu z pozycji A do B czy są po drodze pozycje C,D,E...]).

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

co najwyżej tak
:D :D :D :D :D :D :D :D
_______________ :) :) :) :) :)

:D :D :D :D :D :D :D :D
_____ :) :) :) :) :)
Klops pisze:Czy bohater wchodzący do oddziału może przekroczyć podwójna wartość mova-wnioskuje po Position in the unit na 97 stronie rulebooka.(pewnego rodzaju konflikt ze stroną 14 czyli czy klasyfikujemy dołączenie do oddziału jako manewr.
Postaw go w legalnej pozycji, jeśli ruch mu się "kończy" to jak najbliżej miejsca, w którym wchodził do oddziału.
Klops pisze:Jak wykonujemy pivot w 8 edycji (jak reform względem środka oddziału czy jak wheel względem środka[przestawiamy poprostu z pozycji A do B czy są po drodze pozycje C,D,E...]).
Pivot masz tylko dla pojedynczych modeli. Środek modelu pozostaje w miejscu i obracasz.

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

To akurat wiem, może bardziej obrazowo czy jeżeli stoi sobie samotny bohater a cal przed nim jakiś inny oddział to czy ten charakter może zrobić piwota i sobie uciec z widoku czy musi to zrobić za pomocą ruchu 0,5 mova w bok.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

@Lidder
Jeśli to oddział :D z obrazka Klopsa wykonywał reform to może być on wykonany tak jak Klops pokazał.
Jeśli to oddział :) lub :D wykonywał reform to może być on wykonany tak jak Ty to pokazałeś.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

#Treason of Tzeentch blablabla all models attacks their unit (resolved as cc w/sv) caster may choose weapon used, parry save does not apply, may cause panic blablabla"

czy zwykłe mroczniaki (nie gwardia) przeżuca hity w siebie ?
czy HE mają przeżut z ASF ?
czy gwardia z +1 do hita korzysta z tej zasady napieprzając w siebie ?
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Jasiuuu pisze:blablabla
Nie takie "blablabla" - czytać porządnie. Treason of Tzeentch działa na jednostki, które nie są Immune to Psychology. W tym momencie gwardia z +1 do hita odpada.

HE z ASF używają przerzutów, bo do ich posiadania wymagana jest inicjatywa równa lub wyższa.
Mroczniaki przerzucają hity, bo taka jest ich zasada przy atakach.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

o tym nie pomyslalem

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Mac pisze: HE z ASF używają przerzutów, bo do ich posiadania wymagana jest inicjatywa równa lub wyższa.
A nie jest tak, że skoro HE biją w modele z ASF to nie mają przerzutów?

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Waldi pisze:A nie jest tak, że skoro HE biją w modele z ASF to nie mają przerzutów?
Tak jest, moja pomyłka.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
Brat_Kruger
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Brat_Kruger »

Czy high elficki Standard of balance (powoduje z oddział i oddziały w btb są immune to psychology i dodatkowo traca hate i frenzy) - zdejmuje tez eternal hate dark elfom?

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

eternal hate tak (tak mi mówili jak moje elfy ich biły) ale na pewno nie ELITE WARRIOR który daje re-roll BG
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Raamiel
Wodzirej
Posty: 776

Post autor: Raamiel »

Jak wygląda Killing Blow i Heroic Kilinnig Blow w 8 edycji, w pojedynku.
W 7 edycji każdy taka rana liczyła się za 2, a obecnie jak to wygląda ?
Proszę podać źródło bo nie mogę tego znaleźć.

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

Raamiel pisze:Jak wygląda Killing Blow i Heroic Kilinnig Blow w 8 edycji, w pojedynku.
W 7 edycji każdy taka rana liczyła się za 2, a obecnie jak to wygląda ?
Proszę podać źródło bo nie mogę tego znaleźć.

str. 103 małego podręcznika
"each successfull Killing Blow score the same amount of wounds the slain character has on its profile". Warto pamiętać że liczą się maksymalnie 5 ran z overkilla.

Zablokowany