Zapytania o zielone zasady
Moderator: Kołata
Re: Zapytania o zielone zasady
W celu upewnienia się mam 2 pytania.
1. Czy Waaagh może krzyknąć tylko generał Lord? Czy dostaje bonus +D3 do CR gdy jest sam czy musi być w oddziale?
2. Czy pałka Wurzzaga daje MR(3) całemu unitowi jeżeli w nim jest czy tylko jemu?
1. Czy Waaagh może krzyknąć tylko generał Lord? Czy dostaje bonus +D3 do CR gdy jest sam czy musi być w oddziale?
2. Czy pałka Wurzzaga daje MR(3) całemu unitowi jeżeli w nim jest czy tylko jemu?
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
1. Waaagh może krzyczeć tylko Warboss General. Dostaje K3 nawet gdy jest sam.
2. Jeżeli bohater posiadający MR jest w jednostce, to otrzymuje ona z automatu również MR. Czyli Wurzzag z w Savage'ach daje im w sumie odporność na magię na 3+ (warpaint + staff). A jeśli dojdzie do jednostki inny shaman z główką to mamy wtedy 2+. A Wurrzag ma na 1+. Hell yeah, sztandar nie jest wtedy potrzebny.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
2. Jeżeli bohater posiadający MR jest w jednostce, to otrzymuje ona z automatu również MR. Czyli Wurzzag z w Savage'ach daje im w sumie odporność na magię na 3+ (warpaint + staff). A jeśli dojdzie do jednostki inny shaman z główką to mamy wtedy 2+. A Wurrzag ma na 1+. Hell yeah, sztandar nie jest wtedy potrzebny.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
1. Można zrobić dorzut D6 na hicie z Doom Divera?
2. Ward z ironcurse icon kumulują się z barwami i głową?
2. Ward z ironcurse icon kumulują się z barwami i głową?
Już kiedyś rozmawialiśmy odnośnie 1 - zgodnie z General Principles i RB9 Po Hit "the object (tu DD) does not move - leave it in place".
Potwierdza to strona RB114 "the shot has landed on target (...) the hit is all we need".
Oraz AB48 O&G "scatter as you would for a stone thrower".
Czyli nie dorzuca się.
W innym wypadku może to doprowadzić do kuriozalnej sytuacji gdzie trafiasz w cel Hit'em, dorzucasz 6 i nic nie trafiasz mimo hita na kości.
Nie mówiąc o fakcie że przecież trafiłeś gdzie chciałeś, wiec goblinek nie może się już bardziej skierować na kurs ze swoim celem bo już w niego trafił ...
Potwierdza to strona RB114 "the shot has landed on target (...) the hit is all we need".
Oraz AB48 O&G "scatter as you would for a stone thrower".
Czyli nie dorzuca się.
W innym wypadku może to doprowadzić do kuriozalnej sytuacji gdzie trafiasz w cel Hit'em, dorzucasz 6 i nic nie trafiasz mimo hita na kości.
Nie mówiąc o fakcie że przecież trafiłeś gdzie chciałeś, wiec goblinek nie może się już bardziej skierować na kurs ze swoim celem bo już w niego trafił ...
Life's a game with save and load features disabled.
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Rozmawialiśmy, ale w innym kontekście. Tam chodziło o zniesienie zeskaterowanego rzutu na oddział w CC.
Natomiast tutaj opis w General Principles mówi, że hit na kostce scatter'owej nie powoduje przesunięcia obiektu. Dalej też jest napisane "resolve the rest of the rule", czyli wchodzi już zasada DD, która pozwala Ci dorzucić k6 i w dowolnym kierunku dokładnie o rzuconą liczbę cali przesunąć. Na str 114 cytując pełne zdanie: "In this case, we ignore the number shown on the artillery dice - the hit is all we need,". Czyli zapis dotyczy faktu, że ignorujemy kostkę artyleryjską. Nic nam nie zabranie dorzucenia kostką wg zasad DD, a wręcz jasno jest napisane, że możesz dorzucić K6, po rzucie scattera. Nie ma znaczenia jaki padł wynik na kostce scattera. Co więcej opis zasad Firing Indirectly pozwala dalej przesuwać hit, to dlaczego inna zasada tego robić nie może?
Natomiast tutaj opis w General Principles mówi, że hit na kostce scatter'owej nie powoduje przesunięcia obiektu. Dalej też jest napisane "resolve the rest of the rule", czyli wchodzi już zasada DD, która pozwala Ci dorzucić k6 i w dowolnym kierunku dokładnie o rzuconą liczbę cali przesunąć. Na str 114 cytując pełne zdanie: "In this case, we ignore the number shown on the artillery dice - the hit is all we need,". Czyli zapis dotyczy faktu, że ignorujemy kostkę artyleryjską. Nic nam nie zabranie dorzucenia kostką wg zasad DD, a wręcz jasno jest napisane, że możesz dorzucić K6, po rzucie scattera. Nie ma znaczenia jaki padł wynik na kostce scattera. Co więcej opis zasad Firing Indirectly pozwala dalej przesuwać hit, to dlaczego inna zasada tego robić nie może?
Firing Indirectly pozwala przesunąć Hit bo wyraźnie o to chodzi w strzelaniu do celu, którego nie widzisz. W przesuwaniu Hit'a
.
Ok. Ja się z miłą chęcią zgodzę na taką interpretację (pomimo że uważam iż jest błędna, bo przesuwamy coś co trafiło w cel, mimo zapisu DD o "target points" i "glide and guide into the target" - trafiłeś target to gdzie chcesz się przesunąć i po co?
). Zgodzę się dlatego że sam mam z tego o wiele, wiele większe korzyści, bo mój opis Warp Lightning Cannon też pozwala łamać normalne zasady strzelania z dział (co jest nawet wyraźnie napisane
) w sposób o wiele bardziej przegięty.
![Obrazek](http://i17.photobucket.com/albums/b78/fazik/WLC_zps777ec0ca.jpg~original)
Bo trafiam wszystkie modele pod templatką działa , która zgodnie z RB ma szerokość kuli armatniej - czyli minimum 2 z każdego szeregu (jak pod skosem to dużo więcej
).
Oraz każdy model ze styku templaka działa/templatka wybuchu trafiam dwa razy. Bo mam dwie templatki czyli dwa hity (dodatkowo jest to potwierdzone przez niedawne uściślenie LS Salamander gdzie kilka templatek trafia te same modele w jednym strzelaniu oddziału).
Może wreszcie na coś się te WLC przydadzą
.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ok. Ja się z miłą chęcią zgodzę na taką interpretację (pomimo że uważam iż jest błędna, bo przesuwamy coś co trafiło w cel, mimo zapisu DD o "target points" i "glide and guide into the target" - trafiłeś target to gdzie chcesz się przesunąć i po co?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Obrazek](http://i17.photobucket.com/albums/b78/fazik/WLC_zps777ec0ca.jpg~original)
Bo trafiam wszystkie modele pod templatką działa , która zgodnie z RB ma szerokość kuli armatniej - czyli minimum 2 z każdego szeregu (jak pod skosem to dużo więcej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Oraz każdy model ze styku templaka działa/templatka wybuchu trafiam dwa razy. Bo mam dwie templatki czyli dwa hity (dodatkowo jest to potwierdzone przez niedawne uściślenie LS Salamander gdzie kilka templatek trafia te same modele w jednym strzelaniu oddziału).
Może wreszcie na coś się te WLC przydadzą
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Life's a game with save and load features disabled.
Hmm... podwójne hity ok. Jednak co do tego że przelatując przez oddział zahaczasz więcej jednostek to nie za bardzo imho. Napisane masz w swojej zasadzie że to jest parę wyjątków a nie zastąpienie wszystkich zasad (inaczej napisaliby że tylko zasięg ustalasz jak przy strzale z armaty). Strona 113 RB - "Maksymalna liczba modeli trafionych w szeregu wynosi 1". To jest kwestia czy to jest nadpisywane przez Twoją czy nie. Jednak jeśliby to było nadpisywane to tak samo możesz powiedzieć że nie ma też zasady zawartej w tym samym wypunktowaniu czyli "Jeśli kula armatnia odbije się w przeszkodę (...), przeszkoda zostaje zniszczona ale kula nie leci dalej". Jeśli zastępujesz zasady z akapitu "Kto został trafiony?" to wszystkie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do DD nie wiem dlaczego starasz się zdyskredytować tę ideę przedstawiając swoją dotyczącą czego innego. W WLC masz "The same way as cannon (...) with following exceptions" a w DD masz "it has some additional rules detailed here".
W zasadzie Doom diver nie ma nic w części zasadowej że trzeba kierować się w cel obrany inicjalnie. Często zresztą opłaca się przekierować goblina nie tam gdzie miał trafić na początku ale gdzie indziej bo daleki rozrzut był i nigdy nie słyszałem by ktoś mówił "musisz przekierować tam bo przecież to był twój cel, tam chciałeś trafić". Tak samo uważam że jak trafi się hit można przekierować mimo że "tam chcieliśmy trafić". Nie ma znaczenia tak naprawdę czy trafiliśmy hitem czy trafiliśmy w inne miejsce po zniesieniu - w praktyce RB mówi że i to i to rozpatrujemy jak trafienie tylko ze w inne miejsca. Nie uważam by istniała jakaś magiczna instancja - "planowany cel" która zabrania nam korzystać z zasady jak trafimy w jakiś konkretny punkt na polu bitwy. Nic o tym w zasadach nie ma i to jest jedynie Twoja interpretacja. Jako że jest to kwestia sporna można to załatwić przez uściślenia ale na pewno w samych zasadach jasnej odpowiedzi nie ma by zabraniać przesuwaniu.
Wiemy zresztą że często warhammer jest tylko grą i interpretacje nie wiadomo jak logiczne (Twoja jest logiczna i zgadzam się że tak byłoby sensowniej) niekoniecznie są zgodne z zasadami![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Co do DD nie wiem dlaczego starasz się zdyskredytować tę ideę przedstawiając swoją dotyczącą czego innego. W WLC masz "The same way as cannon (...) with following exceptions" a w DD masz "it has some additional rules detailed here".
W zasadzie Doom diver nie ma nic w części zasadowej że trzeba kierować się w cel obrany inicjalnie. Często zresztą opłaca się przekierować goblina nie tam gdzie miał trafić na początku ale gdzie indziej bo daleki rozrzut był i nigdy nie słyszałem by ktoś mówił "musisz przekierować tam bo przecież to był twój cel, tam chciałeś trafić". Tak samo uważam że jak trafi się hit można przekierować mimo że "tam chcieliśmy trafić". Nie ma znaczenia tak naprawdę czy trafiliśmy hitem czy trafiliśmy w inne miejsce po zniesieniu - w praktyce RB mówi że i to i to rozpatrujemy jak trafienie tylko ze w inne miejsca. Nie uważam by istniała jakaś magiczna instancja - "planowany cel" która zabrania nam korzystać z zasady jak trafimy w jakiś konkretny punkt na polu bitwy. Nic o tym w zasadach nie ma i to jest jedynie Twoja interpretacja. Jako że jest to kwestia sporna można to załatwić przez uściślenia ale na pewno w samych zasadach jasnej odpowiedzi nie ma by zabraniać przesuwaniu.
Wiemy zresztą że często warhammer jest tylko grą i interpretacje nie wiadomo jak logiczne (Twoja jest logiczna i zgadzam się że tak byłoby sensowniej) niekoniecznie są zgodne z zasadami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
My się tak właśnie ciągle przepychamy bo lubimy się oboje trzymać kurczowo zasad
. Tyle że niekiedy nie należy się ich trzymać kurczowo. Tu jest właśnie bardzo dobry tego przykład co chciałem zasygnalizować.
Dla mnie oczywistym jest że nie przerzucę nigdy DD jeśli trafię Hit'em tam gdzie chciałem (bo po co potem losowo ustalać gdzie poleci skoro mogłem ten sam cel wybrać wcześniej i po prostu w niego trafić Hit'em?
).
Jak i to że nie będę trafiał 2 razy tego samego celu i kilku modeli z szeregu przy strzelaniu z WLC. Bo wolę się trzymać ogólnych zasad z RB niż kłócić się o słówka.
Pomimo że oczywistym jest że tak właśnie zapisano w zasadach w obu AB i wszystkie te rzeczy można zrobić, to po prostu GW popełnia właśnie takie babole (bo ciężko jest napisać RB + naście AB w zmieniających się w międzyczasie edycjach, autorach) i lepiej po prostu trzymać się zdrowego rozsądku (RAI+RB) a nie pełnego RAW.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dla mnie oczywistym jest że nie przerzucę nigdy DD jeśli trafię Hit'em tam gdzie chciałem (bo po co potem losowo ustalać gdzie poleci skoro mogłem ten sam cel wybrać wcześniej i po prostu w niego trafić Hit'em?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Jak i to że nie będę trafiał 2 razy tego samego celu i kilku modeli z szeregu przy strzelaniu z WLC. Bo wolę się trzymać ogólnych zasad z RB niż kłócić się o słówka.
Pomimo że oczywistym jest że tak właśnie zapisano w zasadach w obu AB i wszystkie te rzeczy można zrobić, to po prostu GW popełnia właśnie takie babole (bo ciężko jest napisać RB + naście AB w zmieniających się w międzyczasie edycjach, autorach) i lepiej po prostu trzymać się zdrowego rozsądku (RAI+RB) a nie pełnego RAW.
Life's a game with save and load features disabled.
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Czasem przerzut hita dalej może się przydać, zwłaszcza w cele położone poza obszarem widzenia, jeśli masz duże skupisko jednostek. Jak u Skavenów na przykład.
Ale wydaje mi się, że jest to extremum, praktycznie nie stosowane i dyskuja w tym momencie czysto akademicka. Stąd dalej kopii kuszył nie będę. Z WLC wydaje mi się nie masz racji, ale nie chcę kolejne burzy rozkręcać. Już i tak dobrze się bawię czytając przepychanki dotyczące wyborów do AR, FAQ itp. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale mam pytanie inne, w nawiązaniu do różnic między RAW, a RAI dotyczące Waagh!.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ale mam pytanie inne, w nawiązaniu do różnic między RAW, a RAI dotyczące Waagh!.
Tłumacząc dosłownie to generał i oddział, w którym się znajduje dostają K3. Czyli generał ma k3 i oddział ma k3. Razem 2k3. Racja?[...]In the turn a Waaagh! is called, every unit of five or more Orc Boyz, Savage Orc Boyz, Black Orcs, Boar Boyz and Savege Boar Boyz in the army (including Big 'Uns) adds +1 to its combat resolution for the rest of the player turn. The General himself, and any unit he accompanies, adds +D3 to their combat resolution instead."
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pytanko o zaklęcie Całun Nocy małego Waagh! Pisze, że modele szarżujące na szamana i jego jednostkę muszą zdać test niebezpiecznego terenu. Więc: skoro cała jednostka szarżuje, to czy test muszą wykonać wszystkie modele jednostki?
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
Ja też uważam, że Waaagh daje tylko k3, ale czytając to słowo w słowo można nieopatrzenie zrozumieć jako 2k3. Aczkolwiek Fazik, jako prawie native english (:)), słusznie zauważył, na co ja nie zwróciłem uwagi, że "their" wyjaśnia wszystko. Znalazłem też na zagranicznych forach potwierdzenie. Kto jak kto, ale angole raczej swój język znają. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A tak na marginesie, idąc za Twoją, Fazik, radą wyszukałem w necie zasady WLC i pierwszy link jaki znalazłem nijak nie potwierdza możliwości trafienia dwa razy tego samego modelu. Wręcz przeciwnie.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... n-question
Edit:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 3&t=108498
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
A tak na marginesie, idąc za Twoją, Fazik, radą wyszukałem w necie zasady WLC i pierwszy link jaki znalazłem nijak nie potwierdza możliwości trafienia dwa razy tego samego modelu. Wręcz przeciwnie.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... n-question
Edit:
http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 3&t=108498
Kharn pisze:Pytanko o zaklęcie Całun Nocy małego Waagh! Pisze, że modele szarżujące na szamana i jego jednostkę muszą zdać test niebezpiecznego terenu. Więc: skoro cała jednostka szarżuje, to czy test muszą wykonać wszystkie modele jednostki?
Skąd taki wniosek ? Modele, które nie są w styku (np drugi szereg) nie są integralnym elementem jednostki szarżującej ?Tandor92 pisze:Tylko te, które znajdują się w kontakcie z podstawką szamana lub oddziału w którym się znajduje.
Pozdrawiam
Ushi
Ushi
-
- Chuck Norris
- Posty: 606
W opisie czaru wyraźnie jest wskazane:" Any enemy model that charges into base contact with the Shaman or the unit he is with while the spell is in effect must take a Dangerous Terrain test."
Czyli mowa o każdym modelu (nie całej jednostce), który będzie w styku z wrogim oddziałem lub Shamanem.
Czyli mowa o każdym modelu (nie całej jednostce), który będzie w styku z wrogim oddziałem lub Shamanem.
Zapytanko o wasze trolle.Gdy 1 troll styka się z 2 Fangami to dostają obaj AutoHita z wymiotów?I czy Ataki styłu też rzygają?
"Nie pytaj cóż za Istota Krzyczy nocą.Nie pytaj kto czeka na ciebie w cieniu.
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
![Obrazek](http://www.wataha.fora.pl/images/galleries/62176129551687a5a7d74e-801562-wm.png)
To mój krzyk budzi cie nocą.I to ja skrywam sie w cieniu.Jestem Tzeentch a ty jesteś marionetką,tańczącą do mojej melodi..."
REŻIM.DYKTATURA,TOTALITARYZM
![Obrazek](http://www.wataha.fora.pl/images/galleries/62176129551687a5a7d74e-801562-wm.png)